Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 21 Lip 2011, 20:37 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
http://wiki.secondlife.com/wiki/Mesh/LiveVolunteers
Tak dla zainteresowanych podaję.
Wszystkie potrzebne informacje na podanej stronie.
Na razie możliwość testowania tylko na kilku 'sandboxach' (AGNI Grid, czyli na głównym), ale może to świadczyć o tym, że już coraz bliżej wprowadzenia obsługi Mesh we wszystkich zakątkach SL :)
Aby wejść na sandbox trzeba dołączyć do grupy:
Please join the following group to keep up to date with Mesh changes on AGNI and also to access the sandbox/testing regions:
* http://world.secondlife.com/group/3aa83 ... 001a13db86

Trzeba pobrać również najnowszego klienta, podanego na stronie wiki:
Use the latest Mesh Viewer
* http://automated-builds-secondlife-com. ... atest.html

Pamiętajcie aby zapoznać się z 'zasadami' wypisanymi na podanej na samej górze stronie.

Miłego testowania.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Lip 2011, 20:52 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
poczeka aż będą ogólnie dostępne ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Lip 2011, 21:28 
Dołączenie:
Listopad 2010
Posty: 78
nick w SL: Kazuhiro Swords
Och, jak dobrze, ze nie mogę uploadnac mesha, bo nie mam podpiętej karty kredytowej....


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Lip 2011, 22:57 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 215
nick w SL: Nikola Genira
Mam podstawowe pytanie, prosiłabym Zuo o odpowiedź (jakoś potrafisz wytłumaczyć). Jeśli wejdą meshe, i będę chciała ich używać to czy jest konieczne wyp***** wszystkie rzeczy które mam w inv? ;>


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Lip 2011, 23:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
No co Ty ;) Meshe dopiero zaczynają ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Lip 2011, 00:11 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Zuo napisał(a):
poczeka aż będą ogólnie dostępne ;)


Zatem się dołączam.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Lip 2011, 07:47 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Minie dużo czasu zanim będą na tyle popularne, by pozbywać się starych rzeczy. Ogólnie, jak dla mnie, meshe pojawiły się w SL za późno. LL zaczęło z nimi eksperymentować w rok temu, gdyby już wtedy się pojawiły, kto wie czy nie przyczyniły by się do rozwoju SL. Dziś.. no cóż. Wydaje mi się, że jest zbyt późno. SL powoli się kończy i meshe tego nie zatrzymają. LL za późno zdało sobie sprawę z tego jak bardzo wtopiło ze zwykłymi primami a potem ze sculptami. Wymyślenie obecnych zasad umieszczania meshy w SL naprawdę nie musiało zająć aż tyle czasu... 2 lata temu gdy robiłam AV podałam swój PESEL z dowodu osobistego, jeśli to nie jest wystarczający dokument to ja mam Linden Lab serdecznie gdzieś i karty pod konto nie zamierzam podpinać. Zresztą może kiedyś wam opisze moje perypetie z bankiem PeKaO SA, z którym ostatnio zerwałam umowę ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Lip 2011, 14:44 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Pochwalam pomysł z podpinaniem karty. Dane z weryfikacji nie są przetrzymywane przez LL. Odbywało się to za pomocą firm trzecich. Poza tym meshe mogą również tworzyć nastolatki nie posiadające weryfikacji, ale za to mogące mieć kartę junior. Po co? Proste. Jeśli LL ma dostęp do danych uploadującego, można będzie udostępnić je odpowiednim organom w przypadku naruszenia praw autorskich (kopiowanie plików z gier, sprzedawanie plików z Renderosity itd.). Zauważcie, że żeby uzyskać prawo do uploadu meshy, trzeba również wypełnić test dotyczący praw autorskich.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Lip 2011, 15:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Morri, LL dla mnie straciło wiarygodność w momencie zmiany systemu AV, mam serdecznie w nosie ten świat, na który wydałam masę kasy i jak się okazuje nic nie mogę zyskać w razie gdyby LL zamknęło Second Life. Więc mogą się pocałować w nos ze swoimi zasadami uplodowania meshy dziś ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Lip 2011, 19:24 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Będę musiał podpiąć kartę. Niby dodatkowe utrudnienie, ale patrząc na to szerzej to jest to na plus.
Cytuj:
mam serdecznie w nosie ten świat, na który wydałam masę kasy i jak się okazuje nic nie mogę zyskać w razie gdyby LL zamknęło Second Life

Z Meshami, czy bez, ze starą metodą weryfikacji wieku, czy z nową - i tak i tak byś nic nie zyskała, gdyby LL zamknęło SL. Takie są uroki wirtualnych światów :) Chociaż patrząc z drugiej strony, to zyskuje się wiele: znajomych, mile spędzony czas, doświadczenie w 3d/2d/organizowaniu imprez itp itd. Tego LL Nam nie odbierze :)
Co zaś do tego, że późno wprowadza się Meshe. Tak, to fakt, że śmiało mogli to już kiedyś wprowadzać. Ale widać tworząc SL mieli inny pomysł. Pomysł który przez dość długi czas okazywał się dobry. Później wprowadzono sculpted prims - już wtedy wiele osób prorokowało, że za późno, że się nie przyjmie, a tak w ogóle to SL za chwilę upadnie. No i nie dość, że jakoś się przyjęło (choć nadal uważam, że nie było to dobre rozwiązanie) to nawet SL uparcie nie chciało upaść.

Nie ma co się martwić na zapas. Cieszmy się tym co jest teraz pozostając z nadzieją, że LL pogłówkowało za Nas nad przyszłością SL :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lip 2011, 21:54 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Deso, a zauważyłeś jak primożerne są meshe? Dziś sobie odwiedziłam Mesh Sandbox i co się okazało? Proste kształty mają po 185-290 primów! Zwykła kula (niezbyt okrągła) - 36 primów. Obok stał nie tak bardzo rozbudowany statek kosmiczny - 2885 primów a mój testowy sześcian z 24 poly zajął 1,5 prima. To jest śmiech na sali, skoro jeden zwykły sześcian primowy ma ich 108. Lindenom coś się pomyliło z przelicznikiem. Skoro tak, to niestety - nie widzę świetlanej przyszłości meshy w SL. Do tego jeszcze te wymagania. Strzał w stopę ot i wszystko w tym temacie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2011, 11:25 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Ilość ekwiwalentu prim zależy między innymi od (z moich badań):
- jak skomplikowane są niższe poziomy LOD (jeśli ich w ogóle nie dodamy, wtedy żużywa okropnie dużo prim)
- jak skomplikowane jest fizyczne pudełko.

Nie rozgryzłem jak dokładnie działa przypadku obiektu, hmm, zlinkowanego.
Np. obiekt, 15 prims, ale ekwiwalent prims zużywanych był 11.

Moim zdaniem jest to dość dobrze, zwykli cwaniacy myślący, że szybkie i beznadziejne 'repoto' załatwi sprawę wrzucania 'kradzionych' rzeczy mogą się nieźle przejechać gdy ich rzecz będzie wymagała 100 primów, zamiast 20 :)
Czy to jest strzał w stopę? Nie wiem. Możliwe, że powinni jeszcze popracować nad przelicznikiem (a widziałem na czacie, że podobno nie jest to finalna wersja przeliczania), ale nie jest też tak fatalnie jak to opisujesz :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2011, 16:37 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2011
Posty: 95
Jeszcze ciekawsze przeliczniki wychodzą przy powiększeniu i pomniejszeniu mesha:P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2011, 17:01 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Czyli muszę poszukać informacji, jak te mesze wyeksportować (jakie opcje przy eksporcie zaznaczyć), aby móc je w blenderze robić (bo Pythona przypadkowo w odpowiedniej wersji mam).

A właściwie to co te meshe dokładnie nam dadzą? W sensie, co dadzą przeciętnemu użytkownikowi.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2011, 17:15 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Projekt, pisałam już o tym tyle razy... Nie spodziewałam się jednak takiego przelicznika na primy. Przeciętnemu użytkownikowi nie dadzą w sumie wiele, biorąc pod uwagę koszt uploadu większych rzeczy będą ekskluzywnym dodatkiem do wyglądu niektórych bardziej pojemnych landów, drogiej jak cholera biżuterii i gadżetów, "przestrzenne" ubrania z jednego "kawałka" (po wczytaniu fizyki, czyli gdzie się mają zginać). Miało być pięknie.
Miały być alternatywą dla primów, bo wg moich przeliczeń jeden sześcian to 12 poly zamiast 108, tyle przynajmniej powinien mieć meshowy sześcian. Mój miał 24 po wczytaniu do SL i traktowano go jak 1,5 prima. Teoretycznie meshe powinny zwiększyć wydajność SL, ale praktycznie okazuje się, że Lindenom coś się pomyliło.
Oczywiście są meshe high i low poly, ale nawet te low poly są traktowane jak kilkanaście primów i nijak mają się do ich odpowiednika w sculpcie. Meshe dają większą swobodę tworzenia kształtu, jednak czy się przyjmą przy takim koszcie w primach to się okaże.

edycja literówki.


Ostatnio edytowany przez Zuo, 24 Lip 2011, 19:07, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2011, 18:55 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Projekt, kilka informacji (po angielsku) odnajdziesz na http://blog.machinimatrix.org/jass/ w zakładce o tajmniczej nazwie Meshes ;)

Ciężko powiedzieć co dadzą przeciętnemu użytkownikowi.
Myślę, że jest to kolejny krok w stronę upiększenia świata SL (ubrania, gadżety, shape/przebrania). Co z tego wyniknie, zobaczymy.
Zwiększyć wydajność powinny, wiele zależy od twórców. Co zaś do ceny - nie są one aż tak wygórowane, biorąc pod uwagę, że w wielu przypadkah trzebaby zuploadować np. 10-15 sculpt maps, każdy upload 10L$, to daje 100-150 L$. Fakt, że tanie też nie są, ale wątpię aby znacząco odbiło się to na cenach przedmiotów.
Po krótkich testach i obserwacji tego co robią ludzie - przy odpowiednio zrobionych modelach można uzyskać efekt znacznie lepszy niż przy pomocy sculped prims przy jednoczesnych zachowaniu podobnego (lub nawet mniejszego) odpowiednika zużywanych primów. Nie mam tego jeszcze rozgryzionego dokładnie, bo też niewiele miałem na to czasu.
Trzeba poczekać kilka dni, dać czas ludziom i LL. Skoro już teraz spotykać można ładne i niskoprimowe rzeczy zrobione przy pomocy Mesh, to znaczy, że jest to wykonalne, lecz chyba trochę zbyt mocno 'utrudnione'. Mam tutaj na myśli fakt, że wiele osób zamiast męczyć się i stworzyć dobry model, z dobrymi LOD, sięgnie po starą metodą i zrobi coś za pomocą sculpted prims.
Należy też uwzględniać czynniki takie jak wykorzystanie kilku takich samych obiektów w jednej rzeczy (np. nogi stołu) - trzeba sprawdzić, czy wydajniej od strony ilości prim i kosztu uploadu jest wrzucić daną rzecz jako cały obiekt, czy lepiej podzielić go (o ile w danym przypadku jest to wykonalne) i poskładać do kupy.
Mesh daje też lepszą dokładność niż sculpted prims (o swobodzie tworzenia już wspomniała Zuo).
Trudno mi teraz prorokować i chociaż część z tego co pisze Zuo uważam za trafne, to jest moim zdaniem zbyt wcześnie by skazywać Mesh na porażkę. Mesh zdaje się promować ludzi, którzy potrafią oszczędnie/poprawnie modelować (co wcale nie znaczy, że brzydko i bez detali). W ogóle, Mesh wydaje mi się być narzędziem

Pożyjemy, zobaczymy. Jestem dobrej myśli, co nie zawsze zdarza mi się odnośnie projektów wprowadzanych przez LL :)


ps
'high', nie 'hight'


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2011, 22:56 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Deso napisał(a):
od strony ilości prim

Deso napisał(a):
okropnie dużo prim

Ponieważ ten problem powtarza się co jakiś czas - wcale nie rzadko - w różnych postach, pozwolicie, że przypomnę. Słowo "prim" można, a nawet należy odmieniać.

Mianownik (kto? co?) - prim, primy
Dopełniacz (kogo? czego?) - prima, primów
Celownik (komu? czemu?) - primowi, primom
Biernik (kogo? co?) - prima, primy
Narzędnik ((z) kim? (z) czym?) - primem, primam
Miejscownik (o kim? o czym?) - primie, primach
Wołacz - primie, primy

To nie złośliwość. Weźcie to sobie do serca :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lip 2011, 10:02 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Madelaine napisał(a):
Narzędnik ((z) kim? (z) czym?) - primem, primam

No to jak już tak to pewnie chodziło Ci o primami a nie "primam" :)

Chociaż "primam" to ciekawe, można użyć jako czasownika. -Co robisz? -A primam sobie. Mógłby określać budowanie z primów :) I to też nie złośliwość
Prim w sumie raz odmieniam, raz nie. Zawsze jest we mnie burza - czy odmieniać po 'angielskiemu' i pisać prims, czy po 'polskiemu' i pisać primy. W rezultacie mojego niezdecydowanie i zwarcia w mózgu często zostaje 'prim. Podobnie mnie ze 'sculpt map' - czy pisać sculpt mapki/mapy, czy sculpt maps. A może jeśli tłumaczę maps na mapki/mapy to wtedy scłowo 'sculpt' również tłumaczyć. Ech te zawiłości językowe, nauki ścisłe są jednak dużo fajniejsze.
Może w końcu uda mi się zdecydować na jedną określoną formę, ale wtedy pewnie LL wprowadzi coś nowego :)
Ok, koniec moich wywodów językowych, bo zbyt dobry w tym nie jestem.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lip 2011, 10:29 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Patrz jak to jedna literówka wprowadza efekt domina...
Deso napisał(a):
A może jeśli tłumaczę maps na mapki/mapy to wtedy scłowo 'sculpt' również tłumaczyć.
Zapewne Ci chodziło o "słowo" :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lip 2011, 11:01 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Dokładnie tak! :)
Swoją drogą, to nic mi do głowy nie przychodzi odnośnie zastosowania słowa "scłowo". Hmm, a szkoda - może za 100 lat wprowadzono by je do słownika :(


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lip 2011, 12:09 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Na 100% da się znaleźć osoby, które by napisały zbudowałem sobie fajny domek z primsów.


Na forum Minecraft niedawno ktoś napisał o jednym urządzeniu pistonsy, a wystarczyło napisać tłoki. Ale tam średnia wieku jest akurat gimnazjalna.


A żeby już nie offtopować, to ja pewni długo jeszcze meshy nie wyeksportuję z Blendera. Oczywiście w sensie mesha, który miałby potem pełnić rolę sylwetki awatara. Od paru dni się z tym męczę i na razie wyszła mi niezła awatarzyca (w sensie potężna gabarytowo).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Lip 2011, 06:48 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Wygląda na to, że Lindeni coś mieszają z liczeniem primów... Usunęłam link bo to nie do końca sprawdzone. Ponoć w nowych viewerach inaczej ma być liczona ilość prmów - na podstawie kosztów renderowania i skryptów. Jeśli tak, może się okazać, że dotychczasowe całkiem bezpieczne sculpty i obiekty z kilku primów mogą zmienić się w obiekty, których na swojej ziemi nie będzie można trzymać.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Sie 2011, 17:14 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Do SL wchodzi dopiero teraz mesh, a tuż za rogiem czai się całkowita rewolucja w tworzeniu grafiki w grach, która wyprze meshe gdy wypali...



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Sie 2011, 17:23 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
O łoł! No to chłopaki siedzący tam do góry nogami namieszali! Rewolucja, normalnie rewolucja!


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Sie 2011, 19:08 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
O. Przychodzi mi na myśl porównanie z Voxelami (np. z 3D Coat) i z tymi 'skanami' w szpitalach. Ciekawe jak się będzie spisywać wydajnościowo i gdy dojdą animowane obiekty. Ale zapowiada się ciekawie, oby tak dalej. Trzymam za nich kciuki :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sie 2011, 18:23 
Dołączenie:
Wrzesień 2009
Posty: 203
Właśnie miałem podrzucić ten filmik. Najciekawsz chyba jest to:
Cytuj:
A najlepsze jest to, że ta cudowna technologia o wiele lepiej wykorzystuje potencjał obliczeniowy komputera - jej twórca, Bruce Robert Dell, powiedział w jednym z wywiadów, że z jej pomocą można było wyświetlić świat nieograniczony geometrycznie w 25-30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1024x600 wykorzystując moc... jednordzeniowego procesora. Bez karty graficznej w ogóle. A to dlatego, że dane całego "świata" istnieją jedynie w bazie, w pamięci, a gra, trochę jak wyszukiwarka, bierze z niej tylko te piksele, na które właśnie patrzymy - więc nawet jeśli będzie to pełne HD, to i tak trzeba jedynie wygenerować, czy też wyszukać, tylko ten jeden obraz, a nie utrzymywać istnienie wszystkiego dookoła, bo zaraz kamera/gracz się ruszy i zobaczy wszystko w nieco innej perspektywie.
(http://gamecorner.pl/gamecorner/1,86013 ... iki_w.html)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2011, 16:41 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 325
nick w SL: SpaceBurak Zenovka
Wybaczcie pytanie, ale trochę mnie nie było: czy meshe będą tak samo toporne w użyciu jak sculpty?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2011, 18:14 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
odnośnie Unlimited Detail, to tak jak można było się spodziewać - na różnych forach i blogach wytykane są wady tego systemu i jego słabości (niestety, twórcy jakoś przypadkiem o nich zapominają wypowiadając się o swoim dziele ;))

A cod o mesh. @Space Burak - jeśli dobrze rozumiem o co Ci chodzi pisząc 'toporne w użyciu' - to nie, meshe nie są tak samo toporne.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2011, 21:22 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 412
nick w SL: Blanca Carter
Przegladajac tutoriale dotyczace meshy wpadlam na zabawny filmik:


(mam nadzieje,ze sie poprawnie wyswietli)
Wyświetliło się poprawnie po interwencji Mad 8)

Co bedzie ze zwyklymi primami?czy ktos sie nimi jeszcze posluguje?
To bylo takie ekscytujace kilka lat temu-budowac! Budowac z primow.Kiedy pojawily sie sculpty nagle opcja budowania wydala sie szalenie malo istotna.Szczerze mowiac rezuje boxa jedynie by do niego zapakowac sculpty....
Czy LL nie powinni zdecydowac sie na zmiane wygladu i funkcji w zakladce build?
Czy ktos sie jeszcze posluguja zwyklymi primami?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2011, 23:30 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Blanca Carter napisał(a):
Czy ktos sie jeszcze posluguja zwyklymi primami?
A co to są primy? :D


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso