Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 22 Kwi 2011, 12:13 
Dołączenie:
Kwiecień 2011
Posty: 1
Jak włączam SL Viewer2 z pulpitu to wszystko się normalnie ładuje aż do pewnego momentu, jak jest inicjowanie VFS to później pojawia mi się taki komunikat i nie chce się uruchomić. nie wiem co mam robić, pomożecie? ;)
246


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Kwi 2011, 12:14 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Czytać. Szukać. Nie liczyć na fusy.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Kwi 2011, 14:37 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ - wybiesz SL i wklej co ci pokaże (tekst nie linka).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Cze 2011, 16:54 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2011
Posty: 107
nick w SL: Syntia Sahara
Zuo napisał(a):
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ - wybiesz SL i wklej co ci pokaże (tekst nie linka).


Witam
ja to wkleje bo niewiem juz co mam robic może ty mi Zuo jakoś podpowiesz
a SL mi działa ale mam sraszne zamulenie pewnie to przez karte graficzna ale jak mozesz to zerknij na to co mi tu wyszło moze da sie jakos zaradzić

Minimum Recommended CPU
Minimum: Pentium III/Athlon or better
You Have: Intel(R) Pentium(R) M processor 1.60GHz
PASS

CPU Speed
Minimum: 800 MHz
You Have: 1.6 GHz Performance Rated at: 2.4 GHz
PASS

RAM
Minimum: 512 MB
You Have: 2.0 GB
PASS

OS
Minimum: Windows XP or Vista
You Have: Microsoft Windows XP Professional Dodatek Service Pack 3 (build 2600)
PASS

Video Card
Minimum: With Windows XP [NVIDIA GeForce 6600 + / ATI Radeon 8500,9250+ / Intel 945+] With Vista [NVIDIA GeForce 6600+ / ATI Radeon 9500+ / Intel 945+]
You Have: Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset
Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 32 MB 128.0 MB
3D Yes Yes
Hardware T&L Yes No
Pixel Shader version 2.0 2.0


CPU
Recommended: Pentium 4/Athlon XP or better
You Have: Intel(R) Pentium(R) M processor 1.60GHz
PASS

CPU Speed
Recommended: 1.5 GHz (XP), 2-GHz (Vista) 32-bit (x86) or better
You Have: 1.6 GHz Performance Rated at: 2.4 GHz
PASS

RAM
Recommended: 1 GB
You Have: 2.0 GB
PASS

OS
Recommended: Windows XP or Vista
You Have: Microsoft Windows XP Professional Dodatek Service Pack 3 (build 2600)
PASS

Video Card
Recommended: With Windows XP [NVIDIA GeForce 6600 + / ATI Radeon X800+ ] With Vista [NVIDIA GeForce 7600+ / ATI Radeon 1600+ ]
You Have: Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset

Features: Recommended attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 128 MB 128.0 MB
3D Yes Yes
Hardware T&L Yes No
Pixel Shader version 2.0 2.0
Vertex Shader version 2.0 0.0



SessionID: 056c4abd-3ab0-4057-8a16-dd2783f55f3b


Ostatnio edytowany przez Syntia Sahara, 30 Cze 2011, 17:08, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Cze 2011, 17:07 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Ściągnij najnowsze sterowniki i dotnet Twoja karta jest w GPUtable, aczkolwiek może się zdarzyć, że nie będzie chciało SL startnąć. Spróbuj w BIOSie ustawić większą ilość pamięci dla karty (tam chyba masz 32MB), ustaw na 128-256. Rewelacji bym się jednak nie spodziewała...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Cze 2011, 17:12 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2011
Posty: 107
nick w SL: Syntia Sahara
Dzieki moze jakos sie poprawi bo SL mi działa ale tak muli ze hej


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Cze 2011, 17:27 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Zwiększenie ilości pamięci może pomóc, ale nie musi, ta karta (Intel) rewelacyjna nie jest, a wymagania SL rosną.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 10:28 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2011
Posty: 107
nick w SL: Syntia Sahara
Właśnie rosną a powinni jakoś je uprościć dla ludzi z takimi problemami jak ja, to takie denerwujące jak wchodzisz na SL i tak muli jaką bym miała przyjemność jak by wszystko płynnie działało a tak nadenerwuje się jak stara cholera hahah no ale nie można mieć wszystkiego


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 11:49 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Oni zrobili Ci przysługę że Sl w ogóle działa na takiej karcie, intelowskie karty graficzne to najwieksze badziewie jakie może być, kompletnie nie nadaja się do aplikacji typu Second Life, nic Ci tu nie pomoże, nie wydawaj pieniedzy na pamieć bo nic Ci to nie da, jedyne wyjscie jakie masz to wyposażyć się w inna karte graficzną.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 11:56 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Jedna porada 2 minuty
Zuo napisał(a):
Spróbuj w BIOSie ustawić większą ilość pamięci dla karty (tam chyba masz 32MB), ustaw na 128-256.
druga porada 2 minuty
Serbitar napisał(a):
nie wydawaj pieniedzy na pamieć bo nic Ci to nie da
Czytanie ze zrozumieniem - bezcenne.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 12:16 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
uhm, przeczytalem tylko twoj ostatni post, bo czytanie twoich postow to wyzwanie, BYNAJMNIEJ intelektualne, no ale mea culpa /me bije sie w piers (ekhm)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 12:37 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Serbitar napisał(a):
czytanie twoich postow to wyzwanie, BYNAJMNIEJ intelektualne
A czytanie Twoich to czyste wyzwanie intelektualne :) Gdyby kiedyś na świecie zapanowała taka nuda, że ktoś wymyśliłby konkurs na interpretację Twoich postów odpadłbyś w eliminacjach. :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 12:49 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Zuo napisał(a):
A czytanie Twoich to czyste wyzwanie intelektualne :) Gdyby kiedyś na świecie zapanowała taka nuda, że ktoś wymyśliłby konkurs na interpretację Twoich postów odpadłbyś w eliminacjach. :mrgreen:


Cieszy mnie to bo nie lubie blyszczec, za to ty wygralabys kazdy kabaret ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 12:55 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Serbitar napisał(a):
Cieszy mnie to bo nie lubie blyszczec, za to ty wygralabys kazdy kabaret
Jeżeli Ty byś tam wcześniej występował, wygrałby nawet Strasburger ;-) Jego występy mają przynajmniej jakiś cel, wprowadzają niepewność przed teleturniejem, jaki cel mają Twoje posty w tym wątku?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 13:02 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
podobnie jak wiekszosc twoich na tym forum, zaden.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 13:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Serbitar napisał(a):
podobnie jak wiekszosc twoich na tym forum, zaden.
Napisała osoba, której nie poproszono imiennie o radę ;-)
/me staje się nieczuła na płacze Serbitara i ignoruje kolejne jego posty


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 13:19 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2011
Posty: 107
nick w SL: Syntia Sahara
Dokładnie a na dodatek komentarz Serbitara był "strasznie pomocny" :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 13:22 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Zuo napisał(a):
staje się nieczuła na płacze Serbitara i ignoruje kolejne jego posty

Gdybyś jednak nie wytrzymała, proponuję wam (wspólny!) zakup stołu do ping ponga.

Syntia Sahara napisał(a):
komentarz Serbitata był "strasznie pomocny"

Popełnił błąd nie czytając wcześniejszego postu Nem, ale sama uwaga o tym, że nie warto inwestować w sprzęt, na którym SL i tak lepiej działać nie będzie była słuszna.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 13:26 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Syntia Sahara napisał(a):
Właśnie rosną a powinni jakoś je uprościć dla ludzi z takimi problemami jak ja, to takie denerwujące jak wchodzisz na SL i tak muli jaką bym miała przyjemność jak by wszystko płynnie działało a tak nadenerwuje się jak stara cholera hahah no ale nie można mieć wszystkiego


Nie zgadzam się. Jeśli SL przestanie się rozwijać, umrze. Przeciętny sprzęt komputerowy jest coraz lepszy i to całkiem naturalne, że ludzie piszą programy mające wykorzystać jego możliwości. SL będzie coraz lepsze, grafika coraz bardziej szczegółowa, a możliwości dla kreatorów coraz większe i należy się tylko z tego cieszyć.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 13:32 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2011
Posty: 107
nick w SL: Syntia Sahara
Morrigan napisał(a):

Nie zgadzam się. Jeśli SL przestanie się rozwijać, umrze. Przeciętny sprzęt komputerowy jest coraz lepszy i to całkiem naturalne, że ludzie piszą programy mające wykorzystać jego możliwości. SL będzie coraz lepsze, grafika coraz bardziej szczegółowa, a możliwości dla kreatorów coraz większe i należy się tylko z tego cieszyć.


Oczywiście ale ja to pisałam z myślą o osobach których nie stać na ulepszanie sprzętu a tez chciały by uczestniczyć w życiu SL


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 13:40 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Madelaine napisał(a):
Popełnił błąd nie czytając wcześniejszego postu Nem, ale sama uwaga o tym, że nie warto inwestować w sprzęt, na którym SL i tak lepiej działać nie będzie była słuszna.
Nie jestem pewna, ale raczej chodzi o laptopa i to starszego, tam kart graficznych nie można wymieniać. Serbitar vs reszta świata 0:1 ;)
Zastanawia mnie po co Serbitar wraca średnio raz na miesiąc i bawi się w moderatora? :) Albo się czyta posty i odpowiada albo się nie czyta i nie odpowiada. To czyste marudzenie. Może faktycznie dać mu tą funkcję niech chłopak nie czuje się na forum jak szóste koło u wozu? (5 jest w bagażniku :P ). Swoją drogą ostatnio Darnok wszystkich przytula, Serbitara pewnie też przytuli :)
Madelaine napisał(a):
Gdybyś jednak nie wytrzymała, proponuję wam (wspólny!) zakup stołu do ping ponga.
Wolę coś bardziej ekstremalnego, w czym Serbitar mógłby się wykazać, zabłysnąć, zrealizować się, bierki, rzucanie kaczek. plucie i łapanie? :)
Morrigan napisał(a):
Jeśli SL przestanie się rozwijać, umrze. Przeciętny sprzęt komputerowy jest coraz lepszy i to całkiem naturalne, że ludzie piszą programy mające wykorzystać jego możliwości. SL będzie coraz lepsze, grafika coraz bardziej szczegółowa, a możliwości dla kreatorów coraz większe i należy się tylko z tego cieszyć.
Nie zgadzam się. Rozwój w przypadku SL jest zbyt wolny, rozwiązania archaiczne, a optymalizacja prawie żadna. Do dziś mój 3 letni komp daje rade najnowszym grom na wysokich detalach, wyjątkiem jest SL. Mars Online też działa bez szemrania. Wiem, że to głownie dzięki przestarzałym konsolom starsze PCty ciągle dają radę, ale konsole niedługo się zmienią i wymagania odnośnie gier także, a na tych nowych kompach SL także może się zacinać i nie wiem czy meshe dużo pomogą skoro miliony polygonów są zwyczajnie zmarnowane ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 13:48 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2011
Posty: 107
nick w SL: Syntia Sahara
Zuo napisał(a):
Nie jestem pewna, ale raczej chodzi o laptopa i to starszego


tak ja mam dell latitude 610


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 13:59 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Zuo napisał(a):
Wolę coś bardziej ekstremalnego, w czym Serbitar mógłby się wykazać, zabłysnąć, zrealizować się, bierki, rzucanie kaczek. plucie i łapanie?

Biorąc pod uwagę to, z jaką gracją i zapałem odbijaliście piłeczkę, obstaję przy ping pongu.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 14:01 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Zuo napisał(a):
Zastanawia mnie po co Serbitar wraca średnio raz na miesiąc i bawi się w moderatora? :)


Forum odwiedzam codziennie, po prostu sie nie loguje, to ze nabilas sobie licznik postow nie znaczy ze masz wieksze prawo sie tu wypowiadac niz ktos kogo cyferka jest duzo mniej okazala.

Zuo napisał(a):
Nie jestem pewna, ale raczej chodzi o laptopa i to starszego, tam kart graficznych nie można wymieniać.


A gdzie napisałem że ma wymieniac karte w laptopie?.. ech jak to ktos madry na forum napisal "Czytanie ze zrozumieniem - bezcenne."

Zuo napisał(a):
Wolę coś bardziej ekstremalnego, w czym Serbitar mógłby się wykazać, zabłysnąć, zrealizować się, bierki, rzucanie kaczek. plucie i łapanie? :)


Z twojego klepania na forum wnioskuje ze jestes obeznana w grafice, uczysz ludzi o grafice 3d, przytaczasz fajne definicje z wikipedii, chcesz cos ekstramalnego, to rzucam Ci wyzwanie, robimy przedmiot, efekty opublikujmy na forum, ty uzyjesz swoich programow ja swoich, mow kiedy i gdzie?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 14:10 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Gry grami, nawet Blue Mars to troszkę inna bajeczka, bo za mało tam treści użytkowników, jeśli chcemy go porównywać do SL. Nie muszę Ci tłumaczyć, że renderowanie "w locie" jest nieco trudniejsze.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 15:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
W kwestii formalnej
Serbitar napisał(a):
A gdzie napisałem że ma wymieniac karte w laptopie?.
Zuo napisał(a):
raczej chodzi o laptopa
Syntia Sahara napisał(a):
tak ja mam dell latitude 610
Serbitar napisał(a):
jedyne wyjscie jakie masz to wyposażyć się w inna karte graficzną
To tyle jeżeli chodzi o literki "M" w nazwach kart graficznych i czytanie ze zrozumieniem.
A poza tym
Madelaine napisał(a):
Biorąc pod uwagę to, z jaką gracją i zapałem odbijaliście piłeczkę, obstaję przy ping pongu.
Kto sieje wiatr... :)
Morrigan napisał(a):
Nie muszę Ci tłumaczyć, że renderowanie "w locie" jest nieco trudniejsze.
Tu nie chodzi o renderowanie w locie, bo to robi karta graficzna niezależnie czy dana rzecz się tyle co ściągnęła czy wczytała z dysku. Tu chodzi o archaiczny engine, który zamiast być przepisany od nowa i zoptymalizowany, jest ciągle usprawniany o nowe dodatki, a każdy, zwykły, niezmodyfikowany sześcian jak miał ponad 100 faceów tak tyle dalej ma. Wejdą meshe to może się o tyle poprawi, że zamiast ze zwykłych primów ludzie będą budować z gotowych półproduktów, efektywność generowania grafiki wzrośnie 300% (bo takie proste meshe długo się wczytywać nie będą) i prosty budynek będzie miał 300 faceów zamiast 20 tys. :)

/me przypomina, że ignoruje posty Serbitara w tym wątku.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 15:40 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Zuo napisał(a):
/me przypomina, że ostentacyjnie ignoruje posty Serbitara w tym wątku.


Rozumiem ze nie podejmiesz wyzwania, coz nie spodziewalem się niczego innego po kimś kogo stac tylko na przeklejaniu definicji z wikipedii. :mrgreen:

Zuo napisał(a):
W kwestii formalnej

Serbitar napisał(a):A gdzie napisałem że ma wymieniac karte w laptopie?.
Zuo napisał(a):raczej chodzi o laptopa
Syntia Sahara napisał(a):tak ja mam dell latitude 610
Serbitar napisał(a):jedyne wyjscie jakie masz to wyposażyć się w inna karte graficzną

To tyle jeżeli chodzi o literki "M" w nazwach kart graficznych i czytanie ze zrozumieniem.


W kwesti formalnej to troche poprzestawiałaś kolejnośc postów, ale rozumiem że taka manipulacja jest ci na rączke bo bez niej cięzko by było wyjśc z tego z twarza ;) pozwole sobie ustawic prawidłową kolejność:

Serbitar napisał(a):jedyne wyjscie jakie masz to wyposażyć się w inna karte graficzną
Zuo napisał(a):raczej chodzi o laptopa
Syntia Sahara napisał(a):tak ja mam dell latitude 610

Dziwi mnie tylko ze podajesz go ludziom na tacy jaka manipulantka z ciebie. Jeszcze ci objasnie ze pisząc "wyposazyć się w nową karte graficzna" miałem na myśli że można to równiez zrobić kupując nowego notebooka, lub komputer PC.

Zuo napisał(a):
Nie zgadzam się. Rozwój w przypadku SL jest zbyt wolny, rozwiązania archaiczne, a optymalizacja prawie żadna. Do dziś mój 3 letni komp daje rade najnowszym grom na wysokich detalach, wyjątkiem jest SL. Mars Online też działa bez szemrania. Wiem, że to głownie dzięki przestarzałym konsolom starsze PCty ciągle dają radę, ale konsole niedługo się zmienią i wymagania odnośnie gier także, a na tych nowych kompach SL także może się zacinać i nie wiem czy meshe dużo pomogą skoro miliony polygonów są zwyczajnie zmarnowane ;)


Tylko ty jestes w stanie umiescic tyle bzdur w jednej wypowiedzi, gratulacje. Morri ma bardzo racje, kazdy kto chociaz troche zainteresuje sie przemyslem growym zauwazy ze moc obliczeniowa dzisiejszych komputerow klasy PC duzo przewyzsza konsole, konwersje gier z PC na konsole polegaja na wywalaniu z nich roznych elementow i uproszczaniu zeby konsola mogla to uciagnac. I śmiem wątpić w to że moc obliczeniowa konsol nastepnej generacji będzie większa niż obecnych PCtów, bo ze wzrostem mocy obliczeniowej idzie też zapotrzebowanie na energie i wydzielanie ciepla, a ciezko upchnąc sprawny system chłodzący w takiej kostce, o czym doskonale wiedza użytkownicy obecnej generacji konsol xbox 360 które już maja problemy z przegrzewaniem sie. Nastepna generacja konsol ma sie pojawić w 2014 roku, a konsole tzreba skonczyc duzo szybciej żeby deweloperzy mieli czas na przygotowanie gier na nie, a do tego PCty na pewno nie będą spały.

LL zdaje sobie sprawe ze ludzi przychodzacych do SL nie musza obchodzic gry i nie przychodza oni do Sla grac, w zwiazku z tym nie dysponują mocnymi komputerami, dlatego LL dlugo starali sie trzymac oprawe graficzna SL na niskim poziomie zeby i wymagania byly stosunkowo niskie. Jednak grafika juz poszla tak do przodu ze nie można tego ignorowac i trzeba isc do przodu razem z nia. Owszem Sl nie jest krolem optymalizacji, ale nalezy pamietac że SL musi mierzyc sie poza grafika z innymi systemami, jak systemy praw, budowania itp.

Zdolny kreator za pomoca scultow i dobrze dobranych tekstur juz teraz jest w stanie wykreowac ladne srodowisko które z powodzeniem może konkurowac z grafika w nowszych grach, mimo braku nowych technologii i dynamicznego cieniowania.

Producenci gier nie robia gier pod najsłabsze komputery, starają trzymac się gdzieś w środku, nie da się wszystkich zadowolic i trzeba wybrac mniejsze zło. To że jest jak jest w Sl to wina jego użytkowników, bo ładniejszą grafike nie problem zrobic, ale LL juz nie kupia wszystkim mocniejszych komputerów.

A jak kogoś nie stać na mocniejszy komputer to może powinien pomysleć o innej rozrywce zamiast wymagac zeby cały wirtualny swiat był dostosowywany do niego.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 16:29 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
W pierwszym swoim poście Syntia napisała:

Syntia Sahara napisał(a):
You Have: Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset


I to by było na tyle co do nieudolnych prób Sarbitara. Prawdziwy mężczyzna umie przyznać, że popełnił błąd i nie robi kabaretu.

Morri, sam twórca SL przyznał rok temu, że są duże problemy z silnikiem i z perspektywy czasu wszystko kiedyś zrobiliby inaczej w tym zakresie. Ale jest co jest i na tym bazują. Nem ma rację. Do tego kod klienta jest niechlujny i użytkownicy są ograniczeni nie zawsze tylko i wyłącznie przez swój sprzęt. SL nie jest optymalizowane dla użytkowników. Inna sprawa, że jest to trudne. Jednak to już zależy od polityki względem klienta.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 16:55 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Właśnie, ja (nie chwaląc się) zauważyłam, że chodzi o kartę mobilną (a więc prawdopodobnie laptop albo nettop), gdzie wymiana rzadko wchodzi w grę więc zaproponowałam zwiększenie ilości pamięci z pamięci systemowej, zamiast jak zwykle karty graficznej, niestety Serbitar postanowił jednak brnąć dalej, nie przeczytał nie tylko mojego postu uważnie ale w ogóle żadnego. Ja nie manipuluje treścią, tylko cytuje. W kolejności takiej aby łatwiej było zrozumieć jak bardzo Serbitar się wkopał.

A dalej mamy próby ratowania tyłka, a tak naprawdę Serbitar brnie coraz głębiej w bagno w jakie się wpakował.

Większość producentów uwzględnia konsole i pod nie właśnie większość gier się optymalizuje. Mając sprzęt zbliżony parametrami do Xboxa360 można być pewnym, że zagra się w najnowsze gierki na znośnych detalach, czego przykładem jest nowy i wydany po ponad 14 latach Duke czy Wiedźmin 2. I to jest fakt poza wszelką dyskusją. Wystarczy sprawdzić wymagania dowolnej nowej gry, pójdzie na 8800GT i quadzie. Dlatego wspomniałam o 3 letnich komputerach. Dopóki nie wejdą nowe wieloprocesorowe konsole następnej generacji z 32 lub większą ilością rdzeni i może to nastąpić szybciej niż w 2014, bo Wii właśnie wydało nową konsolę i coraz częściej się mówi, że nowe PS4 i XBox720(?) zadebiutują już w przyszłym roku, co najlepszym rozwiązaniem nie jest bo jednak rynek konsol nie jest dochodowy, to gry przynoszą zysk, konsola jest wręcz refundowana (o czym zresztą pisałam wielokrotnie w innych wątkach).

SL ma przestarzały engine, który wynikał z tego, że chciano stworzyć namiastkę modelowania 3d w tym świecie. Niestety na dłuższą metę okazało się to drogą donikąd a namiastka meshy - sculpty sprawdza się średnio. Ten sam naszyjnik z Mandali zrobiony z meshy miałby 10 jeśli nie 20x mniej poly, jak się zobaczy jego siatkę można zawału dostać i to musi być liczone przez grafikę a to równa się zacinaniu się SL. Brak optymalizacji to główny problem SL. A przy okazji Mars Online ma duuuużo lepszy Engine i ilość elementów wprowadzonych przez użytkowników nie ma tu najmniejszego znaczenia. Tam modele mają tyle faców ile trzeba. A nie 10x za dużo.

Jeżeli chodzi o pisanie bez celu, ładu, składu i sensu Serbitar pobił dziś wszelkie rekordy i powinien wygrać nagrodę główną na największą płaczkę-ściemniacza Forum SecondLife.pl
Na zakończenie uwaga głównej zainteresowanej, która powinna w zasadzie zamknąć dalszą dyskusję tego osobnika.
Syntia Sahara napisał(a):
Dokładnie a na dodatek komentarz Serbitara był "strasznie pomocny"

me już jest pewna że Serbitar nie potrafi czytać ze zrozumieniem niemniej jednak ignoruje go tak, jak obiecała ponieważ jest konsekwentna :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 17:03 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Identity Euler napisał(a):
I to by było na tyle co do nieudolnych prób Sarbitara.


wierze ze o nieudolnosci to chyba wiesz najwiecej na tym forum, w koncu sama pasjami ja praktykujesz, na tym polu odstapie ;)

Zuo napisał(a):
Ja nie manipuluje treścią, tylko cytuje. W kolejności takiej aby łatwiej było zrozumieć jak bardzo Serbitar się wkopał.


oj zuo zuo, takie obracanie kota ogonem juz ci nic niestety nie da... ale nikt ci nie zabroni probowac.

Jestem bardzo szczesliwy ze zwrocilem na siebie uwage dwóch najwiekszych forumowych krzykaczek :)))))


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 17:15 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Do usług Serbitarze. Nie jest ci za trudno zwrócić na siebie uwagę, ponieważ zazwyczaj mówisz bez ładu i bez składu.

Odezwałam się, ponieważ nie lubię jak ludzie są wprowadzani w błąd. Pluralizm wypowiedzi sprawia, że mogą wybrać.
Ośmieszyłeś się i cóż... na ich miejscu z Twoich porad nie korzystałabym.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 17:24 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Identity Euler napisał(a):
Odezwałam się, ponieważ nie lubię jak ludzie są wprowadzani w błąd. Pluralizm wypowiedzi sprawia, że mogą wybrać. Ośmieszyłeś się i cóż... na ich miejscu z Twoich porad nie korzystałabym.


Oj prosze Cie... odezwałas sie bo lubisz dowartosciowywac sie biorac udzial w pyskowkach i masz do mnie uraz wyciagniety z SLa bo osmieliłem sie podpasc wielkiej Slowej mentorce... nie mydlij oczu ;) Bo niby czym wprowadziłem tu kogoś w błąd?, jakbys przeczytała moje posty, czego najwyrazniej nie zrobilas (co potrafie zrozumiec), doczytałabyś sie do miejca gdzie wyjasniam że nie chodziło mi o wymiane karty w laptopie, co jakoś konsekwetnie ignorujecie, no ale ok.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 17:35 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Serbitar napisał(a):
Oni zrobili Ci przysługę że Sl w ogóle działa na takiej karcie, intelowskie karty graficzne to najwieksze badziewie jakie może być, kompletnie nie nadaja się do aplikacji typu Second Life, nic Ci tu nie pomoże, nie wydawaj pieniedzy na pamieć bo nic Ci to nie da, jedyne wyjscie jakie masz to wyposażyć się w inna karte graficzną.


Jasno wskazałeś, że pytająca ma zmienić kartę. Jeśli nie sformułowałeś tego tak jak chciałeś to poprostu Twoja pomyłka. To nic strasznego i każdemu się może zdarzyć. Przekaz, który można odczytać jest jasny, brzmi "jedyny sposób to wymiana karty". Pytający tak to mógł zrozumieć i pozostałe osoby też.

Co do reszty Twojej wypowiedzi, gdy argumentów brak pisze się ... ale to już mówiłam... bez ładu i bez składu.

Pytająca chyba uzyskała już pomoc w dostosowanym dla niej zakresie od Nem i to najważniejsze. :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 17:44 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Wierzę, że inni mają wystarczająco dużo rozumu aby nie brać uwag Serbitara poważnie, bo zdecydowanie nie jest tym za kogo chce uchodzić, co dziś wielokrotnie udowodnił. Jednak wakacje to trudny czas, niektórzy naprawdę nie mają co robić :mrgreen:

Miło mi, że mogłam pomóc Syntii, jak ktoś ma pytania zawsze chętnie odpowiem czy tu czy w SL ;)


Ostatnio edytowany przez Zuo, 01 Lip 2011, 17:46, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 17:46 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Serbitar napisał(a):
o nieudolnosci to chyba wiesz najwiecej na tym forum, w koncu sama pasjami ja praktykujesz

Proponuję zakończenie tej przemiłej wymiany zdań. Jest męcząca i zupełnie niepotrzebna.

Ta propozycja nie podlega dyskusji.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 17:47 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Identity Euler napisał(a):
Jasno wskazałeś, że pytająca ma zmienić kartę. Jeśli nie sformułowałeś tego tak jak chciałeś to poprostu Twoja pomyłka. To nic strasznego i każdemu się może zdarzyć. Przekaz, który można odczytać jest jasny, brzmi "jedyny sposób to wymiana karty". Pytający tak to mógł zrozumieć i pozostałe osoby też.


Jeśli już chcesz tak wnikać w szczegóły to zauważ że napisałem "wyposażyć się" a nie "wyposażyć swojego laptopa", nieudolnie ci idzie to gnojenie mnie, ale jak wspomnialem... jesteś mistrzem na tym polu :)

Identity Euler napisał(a):
Pytająca chyba uzyskała już pomoc w dostosowanym dla niej zakresie od Nem i to najważniejsze. :)


Zuo napisał(a):
Miło mi, że mogłam pomóc Syntii, jak ktoś ma pytania zawsze chętnie odpowiem czy tu czy w SL ;)


Dajcie sobie jeszcze buzi.

Madelaine napisał(a):
Proponuję zakończenie tej przemiłej wymiany zdań. Jest męcząca i zupełnie niepotrzebna.


Zgadzam sie, dlatego zanim coś napisze na tym forum zawsze się 10 razy zastanawiam czy warto sie w to pakować bo niektórzy osobnicy tu maja skłonnosci do przejawiania zachowań terytorialnych i dyskusja konczy sie pyskówką, nudną i niczemu nie potrzebną. Ale ciężko pewne sprawy zignorować i odejsc.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 18:35 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Identity Euler napisał(a):
Morri, sam twórca SL przyznał rok temu, że są duże problemy z silnikiem i z perspektywy czasu wszystko kiedyś zrobiliby inaczej w tym zakresie. Ale jest co jest i na tym bazują. Nem ma rację. Do tego kod klienta jest niechlujny i użytkownicy są ograniczeni nie zawsze tylko i wyłącznie przez swój sprzęt. SL nie jest optymalizowane dla użytkowników. Inna sprawa, że jest to trudne. Jednak to już zależy od polityki względem klienta.


Nem ma rację w pewnym zakresie, ale mam ją również ja. Owszem, silnik mógłby być lepszy, ale drastyczne zmiany wiązałyby się z "operacją na otwartym sercu". To raz. Dwa, że generowanie "w locie" w SL jest trudniejsze. Szczególnie w takim środowisku, gdzie użytkownik stosuje na jednym primie cztery lub sześć tekstur, zamiast jednej i gdzie większość myśli, że miarą jakości przedmiotu jest rozdzielczość tekstur i wali 1024x1024 na każdej ściance :) Z polityką względem klienta to jest tak, że rezydenci niespecjalnie kochają zmiany, niestety.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 18:38 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
A LL nie umie wprowadzać zmian. :) To nie kwestia nastawienia użytkowników. Brak jest dbałości o optymalizację.
Oczywiście nie wszystko da się zrobić i to trudne ale operacją na otwartym sercu są także kolejne wersje niezoptymalizowanego klienta.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 18:49 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
O mały włos nie zaproponowałem zmiany karty graficznej, bo ja po tych różnych symbolach nie rozróżniam, czy chodzi o laptop, czy o PC.

A skoro PC podobno są już lepsze od konsoli, to czemu nadal udzie wolą do gier używać konsoli, ewentualnie przerabiają konsole na PC?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 19:01 
Dołączenie:
Listopad 2010
Posty: 78
nick w SL: Kazuhiro Swords
Do 2010 roku śmigałem na karcie 128mb i procesorze 1.4ghz, a grac się jakoś dało. Spróbuj odpalić viewer Snowglobe który ma nieco mniejsze wymagania od nowych clientow. Mi pomogło. Wymagania dla SLa są dla każdego inne. Teraz mam komputer AMD Phenom II x6 + karta graf GeForce GTX 580 czyli jeden z lepszych obecnie komputerow, a FPS'y w SLu odziwo i tak czasem spadają mi do 3-4 bez cieni.
Zuo napisał(a):
Nie zgadzam się. Rozwój w przypadku SL jest zbyt wolny, rozwiązania archaiczne, a optymalizacja prawie żadna.

SL się rozwija i to całkiem nieźle. W ciągu ostatnich 3 lat dodano np. funkcje glow, cienie, powoli wchodzi Ambient Occlusion i inne namiastki dobrego silnika graficznego.Poza tym głownie, za rozwój SL'a, a właściwie jego wyglądu są opowiedziani jego użytkownicy. Dla przykładu kiedy patrze np. na takie podrobione centrum polska albo lokacje radia 2K to mam wrazenie, ze czas zatrzymal sie jakieś 5 lat temu. Sa na szczęście jeszcze tak ładnie urządzone miejsca jak np. Piwnica pod Aniolami gdzie jakiś postęp widać. Optymalizacja? Klient Snowglobe lub Kristens w niektórych przypadkach potrafią zwiększyć liczbę fpsow aż trzykrotnie! (z 1 do 3 ale zawsze :P)

Nem jak zwykle probuje błyszczeć ale czytanie Komputer Swiata nie zrobi z Ciebie pro grafika :|
Przez okolo 2\3 wątku cale Twoje sily są skoncentrowane na tym aby udowodnić, ze Serb nie ma racji tylko dlatego, ze złe zrozumiałaś jego słowa :| Odbieram to tak, jakbyś pomoc osobie która ma problem traktujesz jako rzecz drugorzędna, na pierwszy plan stawiasz zaś probe zgnojenia faceta. Obrona jak dziecko z przedszkola: "Nie słyszę Cie!". Strach przed porażka we wspomnianym pojedynku :> ? Wszyscy wiemy ze poziom grafiki Serbitara przewyższa Twój parokrotnie.


projekt napisał(a):
A skoro PC podobno są już lepsze od konsoli, to czemu nadal udzie wolą do gier używać konsoli, ewentualnie przerabiają konsole na PC?

Nie podobno tylko PC są już lepsze od konsol. Gry które maja wyjść niedługo będą chodzić na max 30 fpsach. (Battlefield 3, COD:MW3)
Na konsole ukazują się inne gry niż na PC, bardziej liniowe, wymagające mniej myślenia, nieco okrojone.
Konsole są tez od takich PC'tow tańsze. Konsoli, przynajmniej PS3 na PC już się przerobić nie da z tego co mi wiadomo. Sony z kolejnymi updateami zablokowało możliwość odpalania Linuxa bodajże na swoich sprzętach.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 19:27 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Morri, ale to nie tak :) Co jest jedną z miar wydajności karty graficznej? Przetwarzanie tekstur na powierzchni - wydajność geometryczna wyrażona w ilości trójkątów na sekundę. Silnik SL zawiera ich za dużo, nie tyle silnik co primy. Gdyby LL poprawiło tylko jedną rzecz - usunęło ponadplanowe polygony z niezdeformowanych primów i terenu, który w danym miejscu jest prosty... Ta optymalizacja nie wprowadziłaby wielu problemów, a zwiększyła efektywność engine'u. Zresztą pisałam o tym. Sculpty to największa pomyłka LL. Ale to też już pisałam. To nie ma nic wspólnego z rezydentami, którzy zauważyli by jedynie wzrost wydajności.
A tak każdy trójkącik w primie musi się policzyć bo na niego nałożona jest tekstura, tak naprawdę tekstura na jednym boku to 18 trójkątów do policzenia zamiast 2!!! 9x za dużo. Cały prim - kostka ma 108 trójkątów, a powinien mieć 12! A karta musi to policzyć, żeby wyświetlić zwykłą kostkę. A włosy flexi? Mają i po 256 primów,
Patrząc na prima zwykle widzisz 3 jego ściany a więc 54 trójkątów a powinnaś widzieć najwyżej 6! Znów 9x za dużo. I to z każdym primem. A ze skulptami jest jeszcze gorzej, bo każdy składa się z 256 powierzchni, weź teraz wspomniany wcześniej przeze mnie naszyjnik (178 pimów) i sobie policz :) A na każdym sculpcie inna tekstura...
Silnik SL nie ma nic wspólnego z modelingiem lowpoly jak to ma miejsce w przypadku gier. Tam obiekt o tej liczbie powierzchni to już midpoly używanych rzadko na scenach, jedynie główna postać i inne ważne obiekty ma więcej detali.
A w przypadku awatarów (szczególnie awatarzyc, nie będę udawać że nie) liczba założonych primów nie rzadko sięga kilku tysięcy. Na jeden awatar. Plus równie zoptymalizowane otoczenie. Silnik SL jest po prostu do chrzanu.
Więc Morri nie masz racji :)

poczekaj napisał(a):
Nem jak zwykle probuje błyszczeć ale czytanie Komputer Swiata nie zrobi z Ciebie pro grafika
@poczekaj, obrażasz mnie wiesz? A Serbitar po prostu się wydurnił a potem rzucał o to ;) Ehhhh każdy chce być znawcą. Co za czasy.
Możesz pisać co chcesz ;) Gdyby nie to, że obiecałam że go zignoruje zanim zaproponował pojedynek, pewnie wzięłabym w nim udział. Ale moje słowo jest więcej warte. Niech będzie, że nie mam jaj. To prawda :) Dzięki temu do myślenia używam głowy.
poczekaj napisał(a):
Wszyscy wiemy ze poziom grafiki Serbitara przewyższa Twój parokrotnie.
Wszyscy to znaczy Ty i Serbitar? :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 19:33 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Do poczekaj:

Serbitar jest w SL dość długo, prawdopodobnie dłużej niż Nem i wyzywanie na pojedynek, którego wyniku jest pewny to żałosna próba odwrócenia uwagi od tego, że popełnił błąd nie czytając postów a późniejsze próby przekręcenia swojej własnej wypowiedzi są hmm... niegodne mistrza a chyba takie ma zapędy w myśleniu o sobie.

Co do reszty. Odśwież informacje o dostępnych klientach plus te o których mówisz nie są klientami LL tylko właśnie optymalizowanymi przez Rezydentów.

Nie chodzi tu o to kto jest lepszy z grafiki. Ile kryształowych kul ma trener Małysza? Chodzi o to, żeby udzielić najlepszej odpowiedzi pytającemu. Nem zrobiła to prawidłowo.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 19:37 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 260
nick w SL: Anka Sporg
Hej

Ech, kolejny polecający przeterminowanego klienta sl, wycofanego z listy third-party viewers .
Poczekaj, twoja sprawa, jeżeli używasz Snowglobe na własne ryzyko. Ale nie zachęcaj do tego innych.

pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 19:49 
Dołączenie:
Listopad 2010
Posty: 78
nick w SL: Kazuhiro Swords
Krewetka napisał(a):
Hej
Poczekaj, twoja sprawa, jeżeli używasz Snowglobe na własne ryzyko. Ale nie zachęcaj do tego innych.

Niesamowite ryzyko. Na pewno usuną mi mojego simsa... Snowglobe kiedyś był dobry, teraz nagle został usunięty z listy oficjanych klientów alternatywnych. Na pewno nagle stal się zawirusowany i ma pełno keyloggerow. IMO jest lepszy od oficjalnego i to nie jest tylko moje zdanie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 19:50 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Identity Euler napisał(a):
Serbitar jest w SL dość długo, prawdopodobnie dłużej niż Nem i wyzywanie na pojedynek, którego wyniku jest pewny to żałosna próba odwrócenia uwagi od tego, że popełnił błąd nie czytając postów a późniejsze próby przekręcenia swojej własnej wypowiedzi są hmm... niegodne mistrza a chyba takie ma zapędy w myśleniu o sobie.
Masz rację. Nie tylko w SL jest dłużej, jest też starszy o 6 lat ode mnie i z pewnością ma większe doświadczenie ze sculpowaniem niż ja, bo ja zaczęłam zupełnie niedawno i na zaczęciu się skończyło. Grafika tego typu mnie nie pociąga. Ogólnie. Miałabym szanse w jakimś fotorealistycznym modelingu highpoly nie przeznaczonym do SL. Ale w moim przypadku 3d to tylko część tego czym się zajmuję ;) Dochodzi cała masa innych rzeczy w kierunku DTP ;) Więc Serbitar mógłby wygrać. Nie przeczę.
Jak dla mnie w jego pracach AO jest do poprawy :) Co za dużo to niezdrowo, ale ja się nie znam, zielona jestem, po co ja to piszę? :mrgreen:

A poza tym dyskusja już dawno zeszła na złe tory.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 19:52 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Identity Euler napisał(a):
Serbitar jest w SL dość długo, prawdopodobnie dłużej niż Nem i wyzywanie na pojedynek, którego wyniku jest pewny to żałosna próba odwrócenia uwagi od tego, że popełnił błąd nie czytając postów a późniejsze próby przekręcenia swojej własnej wypowiedzi są hmm... niegodne mistrza a chyba takie ma zapędy w myśleniu o sobie.


Identity, osmieszasz sie wyciagasz fakty z nosa byle miec mi czym przywalić, dlugosc mojej obecnosci w SL nie ma nic wspolnego z robieniem grafiki w programach poza Slowych, twoja kolezanka wyrazila chec wziecia udzialu w czyms ekstramalnym, w czym serbitar moglby sie sprawdzic, widzialem tu na forum ze dysponuje (w jej mniemaniu) nieprzecietna wiedza w niemal kazdym aspekcie z dziedziny grafiki komputerowej, wiec to ja powinienem sie obawiac stajac z nia w szranki, aczkolwiek bylem gotowy podjac to jakze ekstramalne wyzwanie.

Identity Euler napisał(a):
Nie chodzi tu o to kto jest lepszy z grafiki. Ile kryształowych kul ma trener Małysza? Chodzi o to, żeby udzielić najlepszej odpowiedzi pytającemu. Nem zrobiła to prawidłowo.


Tu chodzi o wymadrzanie sie nie majac nic na poparcie swoich slow, ja mam cos co mozna zobaczyc i ocenic w przeciwienstwie do ciebie i twojej kolezanki.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 20:03 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Serbitar napisał(a):
Tu chodzi o wymadrzanie sie nie majac nic na poparcie swoich slow, ja mam cos co mozna zobaczyc i ocenic w przeciwienstwie do ciebie i twojej kolezanki.


Cieszę się, że tworzysz. I bardzo fajnie, że jesteś z tego zadowolony. Jednak zwrócę uwagę, że nijak sie to ma do tematu posta. Po drugie coś co tworzyłam i współtworzyłam widziały tysiące Polaków na wyspie startowej. Zachowały się może jakieś zdjęcia z tamtego miejsca to sobie pooglądaj.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 20:12 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Identity Euler napisał(a):
Cieszę się, że tworzysz. I bardzo fajnie, że jesteś z tego zadowolony. Jednak zwrócę uwagę, że nijak sie to ma do tematu posta. Po drugie coś co tworzyłam i współtworzyłam widziały tysiące Polaków na wyspie startowej. Zachowały się może jakieś zdjęcia z tamtego miejsca to sobie pooglądaj.


Nijak do tego tematu to sie ma wiekszosc tej dyskusji, mimo to wszyscy w nia brniemy. Wiem ze wspoltworzyłaś PC, ale to co sie tam działo to chyba temat na jeszcze inna dyskusje, tak jak znaczenie tamtego calego projektu. I może ograniczmy sie do rzeczy ktore zrealizowałas w pelni samodzielnie bez osob zasuwajacych na Twoje "laury", sa takie?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 20:19 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Oczywiście, że są - na simach zachodnich. :) Jestem developerem i robie różne projekty. Wybacz ale nie będziesz ich weryfikował, ponieważ leży to w gestii moich klientów wyłącznie.
Zasuwajace na moje laury... nononono. A jakież to laury? Bo nie wiem. :mrgreen: Podałam wystarczający przykład. Jeśli Tobie nie wystarczy ... cóż .... innym może tak. :)

Edit 3

Wyedytowałam, ponieważ Serbitar ma ewidentne problemy z czytaniem i nie chciałabym aby wykorzystał to kiedyś do rekomendacji pozytywnej lub też negatywnej (bardziej to drugie). Nie mam do niego zaufania.


Ostatnio edytowany przez Identity Euler, 01 Lip 2011, 21:03, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 20:38 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Nie badz dla siebie taka surowa, zrazanie do siebie ludzi wychodzi ci perfekcyjnie ;) (mnie tez stac na komplement, a co!)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 20:53 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Jeżeli gry na konsole wymagają od użytkownika mniej myślenia, to czemu serie The Sims są na PC, konsole i nawet na telefon?

W sensie, że słaby argument.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 21:01 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Odczytanie ironii bywa czasem trudne dla niektórych. ;)

Serbitar nie masz racji w tym sporze. A jeśli uważasz, że masz to zacznij praktykować czytanie ze zrozumieniem.
Atakowanie innych masz wyćwiczone do perfekcji, co widać po Twoich wypowiedziach na forum. Mnie szkoda na to czasu.
Szanuję Twoją postawę obronną, ponieważ być może Twoja kreacja w Second Life jest jedynym czym możesz się szczycić. Nie widzę w Twoich wypowiedzi chęci pomocy tylko ataki na Nem. Ona odpowiedziała dobrze i pomogła. Ty się pochwaliłeś i wyzywałeś na pojedynki. Żenujące. Na tym kończe temat.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 21:23 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Ja wiem ze nie mam racji, bo w kazdym sporze racje zawsze ma identity, czytania ze zrozumieniem zycze i tobie, i nie tylko tego. Sama sobie przeczysz, najpierw sugerujesz ze atakuje a potem chwalisz moja postawe obronna, moze sie zdecyduj, poza tym jak moze byc ci szkoda czasu na cos co prawie bez przerwy tu robisz :) Coz, ty nei znasz mojej kreacji poza Slowej, ja nie znam twojej, wiec jedyne czym mozemy sie tu pochwalic to nasze kreacje Slowe.

Nie bede tu nikogo przekonywal jakie intencje mialem i czy komus pomoglem czy nie, ludzie sami sobie wyciagna wnioski, ale teraz zamiast 10 razy pomysle 20 zanim sie tu odezwe ;) Zostawie ten plac zabaw dla was, tych bardziej oswieconych i znajacych sie na wszystkim.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 21:29 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Widocznie zastanawiasz się za krótko, ponieważ nie przeczytałeś nawet posta Nem, do czego się przyznałeś.
Atakowałeś, później na obronę przytaczałeś argumenty bez związku z tematem. Dlatego był i atak i postawa obronna. Obie postawy zbędne. Można rozmawiać bez jednej i bez drugiej.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 21:49 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Identity Euler napisał(a):
Widocznie zastanawiasz się za krótko, ponieważ nie przeczytałeś nawet posta Nem, do czego się przyznałeś.


Tak, tez zaluje ze dalem sie wciagnac w to szambo jakie tu serwujecie ty i zuo. Fajnie by bylo moc sie udzielac bez potzreby czytania nie chcianego bzduroplectwa, ale niestety nie da sie, jednak warto bylo sprobowac.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 22:11 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Serbitar napisał(a):
Fajnie by bylo moc sie udzielac bez potzreby czytania nie chcianego bzduroplectwa


Tu się zgadzam.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 22:16 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Wszystko fajnie, ale dalej piszesz o czymś zupełnie innym niż ja, Nem. Bo w kwestii engina przyznałam Ci rację, ale napisałam też o innych aspektach. Nieważne. Nie chce mi się już z Wami gadać ;]


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 22:21 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Morri nie zaprzeczam, że to złożona sprawa. Podsumowując to o czym mówiłyśmy to rolę odgrywa:
- engine,
- optymalizacja klienta,
- nie zawsze potrzebne nadmierne eksploatowanie przez użytkowników dostępnych możliwości.

Możliwe, że można dodać coś jeszcze.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 22:52 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Morrigan napisał(a):
Wszystko fajnie, ale dalej piszesz o czymś zupełnie innym niż ja, Nem. Bo w kwestii engina przyznałam Ci rację, ale napisałam też o innych aspektach. Nieważne. Nie chce mi się już z Wami gadać ;]

Morri kiedyś bardzo interesowałam się engine'ami do gier, ale nie wiem o czym piszesz używając określenia "renderowanie w locie". Nie spotkałam się z takim określeniem.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2011, 23:51 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Zapewne Morri ma na myśli o tym, że przy SL obraz jest renderowany na bieżąco i musi tutaj być uwzględnione to, że jakiś obiekt zmieni położenie, wygląd itp. A w grach zazwyczaj obiekty nie mają aż takich modyfikacji, co powoduje, że tam grafika nieco inaczej (np. krócej) się renderuje.

Pomijam fakt, że niektóre gry korzystają z DirectX, a niektóre z OpenGL.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 00:15 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
projekt napisał(a):
Zapewne Morri ma na myśli o tym, że przy SL obraz jest renderowany na bieżąco i musi tutaj być uwzględnione to, że jakiś obiekt zmieni położenie, wygląd itp.
Jak w każdej grze czy wirtualnym świecie, otoczenie zmienia się dynamicznie uwzględniając pogodę HDR, wolumetrykę (widoczność promieni światła), otoczenie GI/AO, odbicia (póki co w SL luster poza wodą nie ma), na razie jeszcze tylko kaustyki nie widziałam w grach (taki efekt powstaje po przejściu światła przez szkło lub wodę, które działają trochę jak soczewka, łatwo to zobaczyć stawiając szklankę w pobliżu źródła światła, na powierzchni stołu pojawi się skupiona wiązka światła). Dodatkowo w grach występuje fizyka różnych ciał miękkich jak np ubrań co w SL jest jedynie symulowane. Najważniejszą optymalizacją w grach jest zmniejszenie skomplikowania modeli. A awatary robią tu swoje. Wystarczy przejść do widoku panoramicznego w dowolnym pustym miejscu, żeby zobaczyć, że włosy i biżuteria powodują znaczący spadek FPS.

Tym bardziej zupełnie nie rozumiem jak sama optymalizacja wyświetlenia (a więc zmniejszenia tylko i wyłącznie wyświetlanych powierzchni niezmodyfikowanych deformerami primów) miałaby być "operacją na otwartym sercu" i w jaki sposób tajemnicze "renderowanie w locie" miało by cokolwiek zmieniać.

Każda karta ma określoną liczbę wypełniania tekseli (to samo co piksel tylko dotyczy tekstur) i w przypadku pomnożenia powierzchni na których się dana tekstura wyświetla wydajność wyświetlania spada, bo GPU nie liczy dla jednego dużego polygona tylko dla wielu małych dzieląc sobie tą teksturę co oczywiście spowalnia cały proces.

Wiem, że SL używa szyfrowanych tekstur, ale szyfrowaniem bym się nie przejmowała za bardzo, to w sumie odwala CPU i nic się nie wyświetla (czyli szara powierzchnia) dopóki tekstura się nie wczyta.

Dalej zgadywać nie będę, bo widocznie brakuje mi wyobraźni.

Zgadzamy się z Morri w jednym - rozdzielczość tekstur wpływa na wydajność, większa rozdzielczość, więcej tekseli do przeliczenia. Poza tym większość rozwiązań w SL to czysta partyzantka.

Zresztą nieważne. Nie będę z nikim dyskutowała na siłę. Ten wątek, a raczej offtop w ogóle nie powinien powstać.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 00:44 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Nem, nie jestem ekspertem w tym zakresie i to co wiem, wiem tylko z obserwacji. Wymiana silnika, ponieważ wokół tego tematu krąży ten offtop, sprawiałaby problemy. Philip tuż po swoim powrocie w zeszłym roku pytał w jednej z grup użytkowników o radę właśnie z zakresu silnika. Jestem pewna, że rozważono wiele możliwości oraz za i przeciw. Jeśli nie zdecydowano się na wymianę silnika to były ku temu powody.
Sądzę, że można się dokopać do większej ilości informacji przeglądają zapisy z OH o ile się jeszcze jakieś ostały, ponieważ historyczne zapisy są usuwane z wikipedii SL ostatnio.
Na kilka rzeczy mamy wpływ, użytkownicy mogą korzystać z SL racjonalniej, LL może optymalizować klienta. Na razie kwestia zmiany silnika wydaje się być nie do ruszenia. Mamy co mamy i trzeba się do tego dostosować. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 01:25 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Nem, są gry, gdzie model jest raz wczytany i nawet takie głupie odbicie w lustrze jest efektywniejsze niż to SLowe odbicie w wodzie. Zatem "renderowanie w locie" zapewne kryje pod sobą właśnie to wczytywanie obiektów co jakiś czas, a nie tylko jednorazowe. Zapewne tutaj tkwi sedno, o którym Morri wspomniała.

Gry single to jedno, a wirtualne multi światy to już co innego (nie, nie chodzi o różne tryby tej samej gry, ale różnicę, czym się różni coś zmieniane teraz, a coś, co się wczytuje raz i raczej się nie zmienia.

SL należy do tych zmieniających się, a np. takie The Sims 3 to tych wczytanych raz (chociaż pewne elementy rzeczywiście są dynamiczne, ale są one wcześniej obliczone, zanim się przejdzie do trybu życia)


No i to, o czym wspomniałem, czyli DirectX i OpenGL. To też robi różnice.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 08:40 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Jak już tak o tej ilości poly dyskusja ma miejsce, to bywa też tak - choć przyznam, że w przypadku SL bardzo możliwe, że tego nie zrobiono tworząc klienta - że w niektórych programach/grach pomimo, że poly może być i milion, to te które leżą w jednej płaszczyźnie, są przetwarzane jako jeden. Może to i głupie się wydaje, ale przydatne. Samo wprowadzenie Mesh niewiele da, jeśli twórcy w SL będą sadzić tyle powierzchni ile dusza zapragnie :)

Myślę, że wszystkie cenne uwagi w tym temacie pomogą autorce, jak i wszystkim następnym którzy będą szukać pomocy przy użyciu 'search' znaleźć radę w przypadku niemożności uruchomienia SL, jak również gdy będą chcieli dowiedzieć się kto jest fajny, a kto nie, poczytać o OpenGL, AO, GI, FPSach, tekselach i pikselach, o tym czy gry na konsole, czy może na PC wymagają od ludzi więcej myślenia. Istna skarbnica wiedzy i cieszę się, że mogłem również dołączyć swoje kilka zdań :)


Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 09:03 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Deso masz świetną strategię udawania osoby więdzącej dużo więcej niż wie poprzez odezwanie się gdy dyskusja ucichła. W tym wszytskim brakowało mi Twojego niezawodnego posta pokazującego jaki jesteś mądrzejszy od wszystkich dyskutujących i nie zawiodłam się. :) To taka strategia pokazania się na tle innych co stała się nudna i przewidywalna. Jeśli dyskusja się wywiązała to jesteś ostatnią osobą do oceniania jej przydatności, ponieważ nie byłeś w nią zaangażowany. Do tego post przy dyskusji z Jackiem wykazywał, że nie przeczytałeś tych kilku stron a mówiłeś o "frandzoleniu". Dla mnie "frandzoleniem" są Twoje posty.

Miłego weekendu Tobie również.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 09:26 
Dołączenie:
Marzec 2010
Posty: 688
nick w SL: Pavlo Boucher
Identity, Serbitar i Nem - wspaniałe połączenie. Dziękuję za potężną dawkę humoru z rana.

Mad, dziwię się dlaczego nadal nie pozamiatałaś, ale chyba już wiem.

Peace człowieki, peace <3


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 09:38 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2011
Posty: 339
nick w SL: Konstancja Shoreland
Pav napisał(a):
Mad, dziwię się dlaczego nadal nie pozamiatałaś, ale chyba już wiem.

Pav ,prosze powiedz dlaczego,bo ja sie chyba blednie domyslam :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 09:47 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Projekt, tu raczej chodzi w ogóle o gameengine ;) Czyli o renderowanie w locie ;) Ale to było tak oczywiste, że na to nie wpadłam :oops: Bo są jeszcze rendery statyczne, czyli obrazki. Ale my przecież cały czas rozmawiamy o grafice w grach :shock:

Jest cała masa gier na OpenGL od Wolfenstein - Enemy Territory przez wszystkie klony UnrealTouramentów, po YoFranke zrobionej na gamegnine Blendera. Teraz powstaje gra Sintel (na podstawie filmu robionego na Blenderze).

Deso, a teslacja to jeszcze coś ciekawszego, z mniejszej liczby polygonów zrobić większą, żeby model dokładniej wyglądał. Displacement w czasie rzeczywistym itd

To wszystko w czasie rzeczywistym na kompach na których SL już zaczyna się zacinać i wcale nie działa dobrze z cieniami, AO i GI, które ostatnio się pojawiły...

Cały offtop można streścić krótką historyjką osadzoną na Dzikim Zachodzie. Do knajpy wchodzi Serbitar. Zmierza do siedzącej przy barze Nem i woła
- Słyszałem, że szybka jesteś Nemesis! Stawaj!
- Gryźnij się.
Pifff, paff! (Pav?) :mrgreen:
I Serbitar próbując wyciągnąć szybciej colta strzela sobie w stopę ^^


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:07 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Identity Euler napisał(a):
Deso masz świetną strategię udawania osoby więdzącej dużo więcej niż wie poprzez odezwanie się gdy dyskusja ucichła. W tym wszytskim brakowało mi Twojego niezawodnego posta pokazującego jaki jesteś mądrzejszy od wszystkich dyskutujących i nie zawiodłam się. :) To taka strategia pokazania się na tle innych co stała się nudna i przewidywalna. Jeśli dyskusja się wywiązała to jesteś ostatnią osobą do oceniania jej przydatności, ponieważ nie byłeś w nią zaangażowany. Do tego post przy dyskusji z Jackiem wykazywał, że nie przeczytałeś tych kilku stron a mówiłeś o "frandzoleniu". Dla mnie "frandzoleniem" są Twoje posty.

Miłego weekendu Tobie również.


Jeśli już próbujesz kogoś 'cytować' wypadałoby zaznajomić się z tym, co faktycznie dana osoba powiedziała. To tak na przyszłość, bo nie zdziwiłoby mnie wcale, gdyby właśnie z takich 'drobnych' przekręcań później wychodziły różne dziwne i nieprawdziwe sprawy. W przeciągu kilku ostatnich miesięcy (a i pewnie nigdy wcześniej) nie wspomniałem nic o jakimś "frandzoleniu".

Nie udaję, że dużo więcej wiem, nie wiem o co Ci chodzi. Obrażasz się na mnie nie wiem o co w sumie, ale prawdę mówiąc niewiele mnie to też obchodzi. Nigdzie nie pisałem, że Nemesis, Serbitar czy ktoś inny pisze głupoty i niewiele wie - więc jeśli nadal masz zamiar wysysać z palca jakieś oskarżenia - podaruj to sobie, oszczędzisz sobie tylko czas, bo mnie akurat to nie rusza, zwyczajnie widzę co i jak robisz. Powiedziałem tylko kilka słów związanych z tym w jakim kierunku temat się rozwinął, chyba mam prawo. Udzielam się głównie tam, gdy coś dotyczy grafiki, sculptów itp, bo na tym się znam w miarę dobrze. Uwzięłaś się na mnie, trudno.

A i temat miał jeszcze odpowiedź dzisiaj o 2:25, więc czy dyskusja aż tak ucichła? Proszę Cię... tylko wywołujesz niepotrzebnie jakieś zwady. To tyle Identity, jeśli coś do mnie masz, powiedz mi o tym, a nie starasz się wykazać publicznie, że jestem zły, niedobre i w ogóle be.


@Zuo
Teslacja wykorzystywała 'obrazki' jako mapy obrazujące detale? Bo coś mi się tak kojarzy gdy oglądałem filmiki. Prawdę mówiąc, to niewiele się tym interesowałem bo niestety (albo stety) jeszcze nigdy nie było mi potrzebne.
Porównanie z dzikim zachodem dość ciekawe :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:12 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Deso napisał(a):
W przeciągu kilku ostatnich miesięcy (a i pewnie nigdy wcześniej) nie wspomniałem nic o jakimś "frandzoleniu".


Deso napisał(a):
Ale fandzolicie trzy po trzy. Każdy jeden od drugiego wyśmienitszym prawnikiem, a gdy przyjdzie co do czego, to nawet na fizyce kwantowej zna się najlepiej :)


I to by było na tyle Deso. Odmawiasz ludziom prawa do dyskusji. Cały czas powtarzasz jacy to Polacy są kłótliwi, więc nie dziwię się, że Twoim podstawowym argumentem jest, że ja również. Bardzo chętnie poczytałabym techniczne konkrety w Twoich postach. Na razie więcej tam frandzolenia.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:25 
Dołączenie:
Listopad 2010
Posty: 78
nick w SL: Kazuhiro Swords
Zuo napisał(a):
Morri kiedyś bardzo interesowałam się engine'ami do gier, ale nie wiem o czym piszesz używając określenia "renderowanie w locie". Nie spotkałam się z takim określeniem.

Renderowanie w czasie rzeczywistym... Kolejny dowód na Twoja niesamowita wiedzę.

Zuo napisał(a):
Tym bardziej zupełnie nie rozumiem jak sama optymalizacja wyświetlenia (a więc zmniejszenia tylko i wyłącznie wyświetlanych powierzchni niezmodyfikowanych deformerami primów) miałaby być "operacją na otwartym sercu" i w jaki sposób tajemnicze "renderowanie w locie" miało by cokolwiek zmieniać.


Dodawanie jakiegokolwiek hole'a badz path cuta dodawalo by kolejne vertexy, zmieniało by topologie obiektu, zmieniało by się mapowanie textur. Jak chcesz to możesz zrobić UV mapy dla każdego przypadku wszystkich primow w SL'u.

Identity Euler napisał(a):
Deso masz świetną strategię udawania osoby więdzącej dużo więcej niż wie poprzez odezwanie się gdy dyskusja ucichła. W tym wszytskim brakowało mi Twojego niezawodnego posta pokazującego jaki jesteś mądrzejszy od wszystkich dyskutujących i nie zawiodłam się. :) To taka strategia pokazania się na tle innych co stała się nudna i przewidywalna. Jeśli dyskusja się wywiązała to jesteś ostatnią osobą do oceniania jej przydatności, ponieważ nie byłeś w nią zaangażowany. Do tego post przy dyskusji z Jackiem wykazywał, że nie przeczytałeś tych kilku stron a mówiłeś o "frandzoleniu". Dla mnie "frandzoleniem" są Twoje posty.


No jak ja to kocham. Na forum pojawia się jakiś autorytet, mający niemały dorobek prac/wiedzy o SL'u i odrazu zostaje zjechany przez dwie lub trzy panie niemające praktycznie nic na poparcie swoich argumentów, za to ze się wtrąca bądź nie wie o co chodzi. Tak jest zawsze, przychodzi wykładowca, zostaje wyzwany od trolli. Przychodzi Serbitar, zostaje obrzucony błotem przez resztę aktorów tego teatrzyku. Przychodzi Deso w pokojowych zamiarach i otrzymuje odpowiedz zeby sie nie mieszal.

Mam coraz większe wrażenie, ze to forum opanowane jest przez 3 trollczyce wmawiające wszystkim ludziom, ze to one są normalne a reszta to trolle.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:27 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Identity Euler napisał(a):
Deso napisał(a):
W przeciągu kilku ostatnich miesięcy (a i pewnie nigdy wcześniej) nie wspomniałem nic o jakimś "frandzoleniu".


Deso napisał(a):
Ale fandzolicie trzy po trzy. Każdy jeden od drugiego wyśmienitszym prawnikiem, a gdy przyjdzie co do czego, to nawet na fizyce kwantowej zna się najlepiej :)


I to by było na tyle Deso. Odmawiasz ludziom prawa do dyskusji. Cały czas powtarzasz jacy to Polacy są kłótliwi, więc nie dziwię się, że Twoim podstawowym argumentem jest, że ja również. Bardzo chętnie poczytałabym techniczne konkrety w Twoich postach. Na razie więcej tam frandzolenia.


I to by było na tyle Identity. Może kiedyś odnajdziesz swój błąd, który popełniasz kolejny raz. No cóż.

Po prostu zauważ, nikogo palcem nie wytykałem, nie bluzgałem, nie mówiłem że nie ma racji. Co więcej, sam się dołączyłem do offtopowej dyskusji, bo temat mnie nawet zainteresował. Zuo nie napisała mi, że jestem zły i niedobry i mam się od Niej odczepić ponieważ wspomniałem o pewnej technice w 3d. Podsunęła natomiast wątek z inną technologią. Ale pewna inna osoba uznała, że należy po mnie pojechać za to, że ośmieliłem się coś napisać :) Jeśli chcesz technicznych konkretów, to mogę wklejać linki do odpowiednich stron, bo kopiowanie i wklejanie ich tutaj (a niektórzy na różnych forach tak robią) mija się trochę z celem.
Na prawdę, proszę Cię - jeśli masz coś do mnie, wygarnij mi to na PW, IM, czym tam chcesz - myślę, że może Ci wtedy ulży trochę, a i ja może dokładniej dowiem się za co mnie tak znienawidziłaś :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:32 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
poczekaj: A ja mam wrażenie, że nie czytasz ze zrozumieniem. Autorytetów nie trzeba bronić one bronią się same i raczej nie popełniają błędów w dyskusji. A jeśli im się zdarzy to mają odwagę się przyznać. Jak widać tu potrzebują adwokata.

Deso: a po co na IM. Ty wypowiadasz się na forum, ja również. Sprawdziłam i nie masz roli moderatora.

Argumenty i konkretne wypowiedzi na które brak kontrargumentów i rzetelnej odpowiedzi sprawiają, że sięga się po środki tłumaczące emocjami. Przykro mi Deso ale jesteś mi obojętny. Nie znam Ciebie i raczej nasza znajomość poza forum nie wyjdzie, więc zawsze tutaj będę odpowiadała na Twoje posty.

Edit

A po co mi linki Deso? Kreatorzy często umieją się dzielić informacjami wynikącymi z doświadczenia i ciekawie opowiadać o tym co robią. Wklejam, ponieważ może Tobie również między innymi się przyda. Szkoda, że nasi kreatorzy potrafią tylko zadzierać nosa, nie przyznawać się do błędu i próbować stwarzać pozory swojej wiedzy. Gaia Clary jest przykładem, że można inaczej.



Edit 2 i 3 to poprawiany link do Youtube.

Edit 4 - poprawa Clare na Clary


Ostatnio edytowany przez Identity Euler 02 Lip 2011, 10:44, edytowano w sumie 4 razy

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:36 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
poczekaj napisał(a):
Renderowanie w czasie rzeczywistym... Kolejny dowód na Twoja niesamowita wiedzę.
Od począdku rozmawiamy o grafice w GRACH, interaktywnej, generowanej w czasie rzeczywistym. Renderowanie w locie nie jest żadnym określeniem specjalistycznym ani tym bardziej potocznym...

poczekaj napisał(a):
Dodawanie jakiegokolwiek hole'a badz path cuta dodawalo by kolejne vertexy, zmieniało by topologie obiektu, zmieniało by się mapowanie textur. Jak chcesz to możesz zrobić UV mapy dla każdego przypadku wszystkich primow w SL'u.
Owszem, natomiast proste powierzchnie miałyby mniej polygonow, dlatego pisałam o NIEZMODYFIKOWANYCH DEFORMERAMI primach, tych najprostszych... Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka :)

poczekaj napisał(a):
Mam coraz większe wrażenie, ze to forum opanowane jest przez 3 trollczyce wmawiające wszystkim ludziom, ze to one są normalne a reszta to trolle.
Każdy, kto ma wystarczająco dużo oleju w głowie może sobie sam ocenić - kto pisze głupoty a kto nie i to jest właśnie najlepsze :) Chociaż w sumie zabawne nazwać kogoś trollem mając 31 postów na koncie.
Scenka. Na scenę wychodzi Poczekaj i woła
- Jesteście trollami!!! Wszyscy na tym forum!
Cięcie. Śmiech na sali :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:41 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Identity Euler napisał(a):
poczekaj: A ja mam wrażenie, że nie czytasz ze zrozumieniem. Autorytetów nie trzeba bronić one bronią się same i raczej nie popełniają błędów w dyskusji. A jeśli im się zdarzy to mają odwagę się przyznać. Jak widać tu potrzebują adwokata.

Deso: a po co na IM. Ty wypowiadasz się na forum, ja również. Sprawdziłam i nie masz roli moderatora.

Argumenty i konkretne wypowiedzi na które brak kontrargumentów i rzetelnej odpowiedzi sprawiają, że sięga się po środki tłumaczące emocjami. Przykro mi Deso ale jesteś mi obojętny. Nie znam Ciebie i raczej nasza znajomość poza forum nie wyjdzie, więc zawsze tutaj będę odpowiadała na Twoje posty.


Rozumiem, ja też raczej nie wróżę naszej znajomości świetlanej przyszłości - skoro wolisz sprawy w dużej mierze 'prywatne' załatwiać publicznie na forum, no cóż, dziwne to dość. Zauważ, że ja gdy napisałem swój post nie robiłem wycieczek pod Twoim adresem, ani nikogo innego. Ty to zaczęłaś ni z tego ni z owego, ja chciałem przenieść tego typu rozmowy na grunt prywatny - więc nie argumentuj proszę tym, że ja się wypowiadam na forum, to Ty również.

Roli moderatora? To prawda, nie mam, nie miałem i mieć nie będę.
Co do tego, że popełniłaś błąd sama sobie wstawiłaś argument co do tego, że jednak się pomyliłaś - przykre, że nie potrafisz, albo nie chcesz tego zauważyć.

Co do autorytetów - ja się za takiego nie uważam. Są chyba 2 osoby, które z polskiego społeczeństwa które znam mógłbym osobiście uznać za autorytety jeśli chodzi o SL. Niestety, zakończyły, lub bardzo ograniczyły one już swoją działalność. Jeśli ktoś mnie uważa za autorytet, dziękuję, cieszy mnie to bardzo :)

Edycja:

Cytuj:
Edit

A po co mi linki Deso? Kreatorzy często umieją się dzielić informacjami wynikącymi z doświadczenia i ciekawie opowiadać o tym co robią. Wklejam, ponieważ może Tobie również między innymi się przyda. Szkoda, że nasi kreatorzy potrafią tylko zadzierać nosa, nie przyznawać się do błędu i próbować stwarzać pozory swojej wiedzy. Gaia Clare jest przykładem, że można inaczej.


No widzisz. To, że nie prowadzę Bloga, czy nie tworzę tutoriali video nie znaczy, że nie dzielę się swoją wiedzą. Jakie masz pojęcie o tym, ilu osobom pomogłem lub coś wytłumaczyłem, skoro jak sama przyznałaś nie znasz mnie? Już nawet na samym forum kilka razy zdarzyło mi się podać komuś pomocną dłoń gdy chodziło o sprawy związane z tworzeniem dla SL. A nosa wybacz, zadziera chyba ktoś inny.


Ostatnio edytowany przez Deso, 02 Lip 2011, 10:44, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:41 
Dołączenie:
Marzec 2010
Posty: 688
nick w SL: Pavlo Boucher
Zuo napisał(a):
Pifff, paff! (Pav?) :mrgreen:


Mnie do tego nie mieszaj :-P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:43 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 840
nick w SL: Darnok Quar
hej
dajcie juz spokoj tej dyskusji
Mad albo nie ma
albo daje wszystkim line by sie sami powiesili
:mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:49 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Darnok napisał(a):
hej
dajcie juz spokoj tej dyskusji
Mad albo nie ma
albo daje wszystkim line by sie sami powiesili
:mrgreen:


Darnok, uciekaj :) Za chwilę i Ty zostaniesz uznany za osobę, która ogranicza swobodę wypowiedzi i co tam jeszcze tylko się da :) Żeby nie było, że nikt Cię nie ostrzegł ;)
Madelaine pewnie śpi, albo czyta i czeka na odpowiedni moment. Ale się będzie działo gdy wkroczy do akcji.

Pifff, paff! (Pav?) ?
Piw, Pav! ?

Pav, przynieś piw. - Chyba o to chodziło :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:53 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Deso napisał(a):
Co do tego, że popełniłaś błąd sama sobie wstawiłaś argument co do tego, że jednak się pomyliłaś - przykre, że nie potrafisz, albo nie chcesz tego zauważyć.


Podobno nigdy nie pisałeś o frandzoleniu. Jednak pisałeś. Ale to ja się pomyliłam? No tak... trudno było się spodziewać racjonalnej odpowiedzi. Zastanów się co piszesz następnym razem i tyle.

Pav, tylko pamietaj aby napoje były zimne. Atmosfera jest gorąca trzeba ją czymś schłodzić. Druga opcja to gaśnica. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 10:54 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 840
nick w SL: Darnok Quar
skoro to juz taki offtop
...






Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 11:01 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Identity Euler napisał(a):
Deso napisał(a):
Co do tego, że popełniłaś błąd sama sobie wstawiłaś argument co do tego, że jednak się pomyliłaś - przykre, że nie potrafisz, albo nie chcesz tego zauważyć.


Podobno nigdy nie pisałeś o frandzoleniu. Jednak pisałeś. Ale to ja się pomyliłam? No tak... trudno było się spodziewać racjonalnej odpowiedzi. Zastanów się co piszesz następnym razem i tyle.

Pav, tylko pamietaj aby napoje były zimne. Atmosfera jest gorąca trzeba ją czymś schłodzić. Druga opcja to gaśnica. ;)


Przeczytaj jeszcze raz, na spokojnie, ten fragment w którym cytowałaś to jak niby mówię coś o 'frandzoleniu'. I tak aż do skutku, gdy zauważysz swój błąd.
Na prawdę, nie spodziewałem się tego, że się przyznasz do błędu, ale że tak zaciekle będziesz usiłowała wmówić, że białe jest czarne...


Darnok - ciekawe, ciekawe. Widzę w tym głęboki przekaz podprogowy, ale nie poddam się, na mnie takie sztuczki nie działają :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 11:03 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 840
nick w SL: Darnok Quar
i dalej



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 11:21 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Dzięki Darnok. :) Muzyka łagodzi obyczaje.

Deso dziękuję za rozmowę. Tu nie ma błędu i przerzucanie nie to TY - nie to Ty- ale nie to Ty, nie to już nie mój przedział wiekowy. Mądrzejszy ustępuje a czytelnicy mają "czarno na białym" i niech sami wyciągają wnioski.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 11:27 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Identity Euler napisał(a):
Deso napisał(a):
W przeciągu kilku ostatnich miesięcy (a i pewnie nigdy wcześniej) nie wspomniałem nic o jakimś "frandzoleniu".


Deso napisał(a):
Ale fandzolicie trzy po trzy. Każdy jeden od drugiego wyśmienitszym prawnikiem, a gdy przyjdzie co do czego, to nawet na fizyce kwantowej zna się najlepiej :)




Frandzolicie - Wersja Identity, na której niepoprawność zwróciłem uwagę gdy przychodzi do cytowania wypowiedzi innej osoby.

Fandzolicie - to co faktycznie napisałem.

Nie wiem dlaczego do samego końca tak się upierasz, że poprawnie zacytowałaś to co napisałem. I tak, czytelnicy wyciągają wnioski :)

Ja znikam od komputera. Dziękuję Identity, bo swoim upartym wmawianiem, że jednak masz rację pokazałaś (przynajmniej mi), że jesteś osobą nieustępliwą która nie potrafi przyznać się do błędu nawet w przypadku gdy czarno na białym wszystko widać. Mam tylko nadzieję, że podobne, albo i poważniejsze 'pomyłki' podczas cytowania nie będą Ci się zdarzać na przyszłość, bo ktoś mniej 'obojętny' w tych kwestiach mógłby na tym ucierpieć.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 11:38 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Deso różnica r jest widoczne w obu wersjach od początku. ;) Dałeś się wciągnąć w dyskusję przykładając się do tego co tak krytykujesz. Teraz czytający po poszukaniu czegoś na forum dodatkowo mają dyskusję o różnicy między frandzoleniem a fandzoleniem. Mniej więcej wiadomo już jak to jest kiedy ktoś broni swojej racji.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2011, 12:10 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
thekonstancja napisał(a):
Pav napisał(a):
Mad, dziwię się dlaczego nadal nie pozamiatałaś, ale chyba już wiem.

Pav ,prosze powiedz dlaczego,bo ja sie chyba blednie domyslam :mrgreen:

Hmm, zastanówmy się. Najpierw oglądałam House'a, popijając drinki. Potem spałam. Potem robiłam śniadanie, a następnie zajęłam się rosołem.
Zapewniam, że wszystkie te zajęcia były znacznie ciekawsze od czytania tego, co tu naprodukowaliście.

Szalenie mi przykro, że mimo mojej propozycji nie zakończyliście pyskówki, przy okazji postanawiając mnie ukarać rozrośniętym jak ukwiały off topem. Wydaje mi się, że powinnam teraz puścić serię ostrzeżeń i banów, ale nie chce mi się. Ten rosół zbyt ładnie pachnie 8)
Wątek zamykam, otworzę go po uporządkowaniu. Mimo wszystko, po odgarnięciu warstw błota i elokwencji, zostanie kilka pożytecznych postów.

Ktoś tu wspomniał, że jest od kogoś młodszy o 8 lat? No wybaczcie, nie wierzę. Embriony nie potrafią korzystać z komputera.



végé


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso