Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 18:42 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
czy istnieje jakiś skrypt który sprawia że dany obiekt samoczynnie porusza się wokół działki? Mój dom znajduje się na sporej wysokości. Dlatego zrobiłem sobie samolot. umieściłem go na pewnej wysokości od ziemi. Chciałbym żeby non stop latał sobie na tej samej wysokości dookoła mojej działki. Czy jest to możliwe?
Próbowałem zrobić coś takiego wykorzystując skrypt wprawiający teksturę w ruch, ale efekt nie taki jak bym chciał. Czy potrafi ktoś napisać taki skrypt?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 19:01 
Dołączenie:
Lipiec 2009
Posty: 284
A nie wystarczy Ci zwykły rotation script, który każdy awatar dostaje w prezencie na nową drogę życia?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 19:03 
Dołączenie:
Styczeń 2009
Posty: 9
nick w SL: Krzych Aeon
Jemu chodzi o to żeby samolot latał wokół działki, a dzięki rotation script obiekt obraca się wokół własnej osi.


Ostatnio edytowany przez Alos, 20 Sty 2011, 19:05, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 19:04 
Dołączenie:
Lipiec 2009
Posty: 284
no to niech oś umieści na środku działki


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 19:48 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Nie wszystkie działki mają regularny kształt.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 19:54 
Dołączenie:
Lipiec 2009
Posty: 284
no jasne, dlatego zapytałem czy w tym przypadku wystarczy rozwiazanie, które wydaje mi się najprostsze


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 20:45 
Dołączenie:
Marzec 2010
Posty: 688
nick w SL: Pavlo Boucher
Dawno temu były bardzo prymitywne skrypty. Obecnie obiekt można wprawić w ruch nie tylko równomierny, np. okrężny, ale też nieregularny. Wiem, że Dru robi takie obiekty i on by musiał się w tym temacie wypowiedzieć.

Co do Rotation Script to jeżeli działka jest regularna to ustaw na środku działki obiekt, nałóż przeźroczystą texturę i zlinkuj samolot z tym obiektem, tak by ten obiekt na środku był ostatnim zlinkowanym (złączonym). Wrzuć rotation script i ustaw prędkość. Amen.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 20:48 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
dzięki. zaraz zobaczę jak to wyjdzie


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 20:50 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Żeby samolocik latał sobie po okręgu dookoła działki potrzebujemy:
1 Samolocika
2 Primu prowdzącego (najlepiej kulki, przeźroczysta, i fantom) coby można było przez niego przelatywać.

Jak to zrobić:
1. Linkujemy samolocik z primem prowdzącym (ten drugi jako główny)
2. Włączamy opcję edytuj linkowane (etid linked)
3. Zaznaczamy sobie samolocik (najlepiej okienkiem zaznaczenia).
4. Odsuwamy na odpowiednią odległość (promień okręgu).
5. Zaznaczamy prim prowadzący
6. Zakładka zawartość (content)
7. Tworzymy nowy skrypt
8. Wymazujemy sekcję touch_start
9. W sekcji state_entry() zamiast llSay wpisujemy: llTargetOmega(<0,0,1>,1,1);
10. zapisać skrypt i wyłączyć budownie

Gotowe!


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2011, 21:09 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
nie wiem czy czegoś nie pokręciłem. Skrypt ma wyglądać tak? czy może za dużo wymazałem? nie działa mi

default
{
touch_start(integer total_number)
{
llTargetOmega(<0,0,1>,1,1);
}
}

EDIT:
sorry. odświeżyłem wszystko i działa, wielkie dzięki

temat brzmiał skomplikowanie, a rozwiązanie okazało się bardzo łatwe.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Sty 2011, 11:56 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Cieszę się że działa :-D

Gdyby jednak skrypt wyglądał:

default
{
state_entry()
{
llTargetOmega(<0,0,1>,1,1);
}
}

Wtedy od razu po zrezowaniu obiektu (resecie skryptu), automatycznie zacząłby się obracać.
Teraz za każdym razem, gdzy zresetujesz (zmienisz coś w skrypcie), będziesz musiał kliknąć na cały obiekt, ale takie rozwiązanie też jest dobre ;-)

Poniżej info co jest w skrypcie:
llTargetOmega ( < oś X, oś Y, oś Z >, kierunek obrotu 1 - lewo; -1 prawo, prędkość obrotu w radianach/sek);


Ostatnio edytowany przez DexterianG, 24 Sty 2011, 20:00, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Sty 2011, 18:09 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
DexterianG napisał(a):
Poniżej info co jest w skrypcie:
llTargetOmega ( < oś X, oś Y, oś Z >, kierunek obrotu 1 - lewo; -1 prawo, prędkość obrotu w radianach/sek);


Te informacje też bardzo się przydały. Jeszcze raz bardzo dziękuję


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Sty 2011, 19:59 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Przepraszam, się pomyliłem w opisie skryptu :-(

Otóż po oznaczeniu osi <X,Y,Z>, jest kierunek i prędkość w radianach. Natomiast ostatni parametr jest logiczny: Prawda / Fałsz:
jeżeli jest 1 - skrypt działa
jeżeli jest 0 - skrypt nie działa

Takie dodatkowe zabezpieczenie.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso