Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 00:41 
Dołączenie:
Styczeń 2010
Posty: 64
Chciałbym zrobić coś na zasadzie "Tv Show" w Second Life(transmisja na żywo itp.). I Zastanawiam się jaki land powinienem wybrać. Oczywiście chciałbym wziąć pod uwagę liczbę miejsc dla publiki (byłby to m.in jeden ze źródeł zarobku) a dowiedziałem się że liczba osób, która jednocześnie może przebywać w jednej chwili to 100 (Na Full Land gdzie wynajem za tydzień kosztuję ok 25000L$). Powinienem wziąć może np. 1/2 z limitem 50 osób (ale z dwa razy mniejszymi kosztami za wynajem landu) czy może wynająć Full Land z możliwością przebywania 100? Dodam jeszcze, że chciałbym postawić przy budynku w którym będzie odbywał się program mini pawilon z 3 lub 4 wolnymi miejscami do wynajęcia (niezbyt tanimi, no może na początku ale wraz z rośnięciem popularności cena będzie wyższa). Nie chcę popełnić jakiegoś dużego błędu, więc pytam was o zdanie ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 00:49 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Niezupelnie jest tak, jak myslisz.
To prawda, ze na SIMie, ktory ty nazywasz Full Land, jest limit avatarow. 100 to bardzo smiala liczba, rzeczywistosc to okolo 50 avatarow maksymalnie.
Nie ma jednak roznicy jak wielki teren kupisz.
Mozesz sobie kupic dzialeczke 512 metrow ( czyli 1/128 Sima) i na nia tez wejdzie 50 avatarow, pod warunkiem, ze na reszcie SIMA nie bedzie nikogo wiecej.
Mozesz sobie kupic calego SIMa, poza mala dzialeczka 512 sqm wchodzaca w jego sklad, ale jesli wlasnie na nia wejdzie 48 avatarow, to u ciebie beda mogly byc tylko 2.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 01:09 
Dołączenie:
Styczeń 2010
Posty: 64
Ok. Czyli mogę np. kupić 1/4 Region i może być tam do max 50 osób? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Dziękuje za szybką odpowiedź :)
Osoba, która zajmuję się sprzedażą wysp w SL powiedziała mi, że 100 osób to max ale są bardzo duże lagi ale najwyraźniej wprowadziła mnie w błąd ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 01:13 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 260
nick w SL: Anka Sporg
Hej

A czy nie jest tak, że na simie na mianlandzie może być obecnie maksymalnie 40 osób. Zaś na full region estate 80-100?

pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 01:19 
Dołączenie:
Styczeń 2010
Posty: 64
Krewetka napisał(a):
Hej

A czy nie jest tak, że na simie na mianlandzie może być obecnie maksymalnie 40 osób. Zaś na full region estate 80-100?

pozdrawiam


Jeśli jest tak jak mówisz to doszedłem do wniosku że potrzebuję najprawdopodobniej full region ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 01:22 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 412
nick w SL: Blanca Carter
tak wlasnie jest na mainlandzie-40, na prywatnym simie do setki ale w praktyce 90-95


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 01:26 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
LIndeni pisza tak:
Cytuj:
The Short Answer
For a typical region, about 40.
If you're careful about the number of textures, scripted objects, and moving objects that are on the region, around 50.
If you take out as many of these as you can, make sure everyone's had time to settle in and get a look at everything, and then try to limit the number of new visitors, you might be able to push it as high as 60 or 70.

Kokosz, to jest tak - jeden SIM ( czyli 65536 sqm) jest zarzadzany przez jeden serwer. Serwer daje rade uciagnac 50 avatarow.
Kupujesz sobie dzialeczke 512 sqm i wsadzasz na nia 50 avatarow, czyli wyczerpujesz limit. Cala reszta ziemi na tym SImie ( czyli serwerze) jest w tym momencie bezuzyteczna, nikt jej nie odwiedzi bo nie da rady sie teleportowac na ten teren.
Zaleta kupienia calego SIMa jest jednak to, ze nie trafi ci sie zaden sasiad, ktory bedzie lagowal twoja parcele, bo po prostu sasiadow nie masz i caly serwer jest dla ciebie.

Krewetka:
Serwery na jakich ziemia jest na Mainland i Estete to te same serwery, wiec wchodzi na nie tyle samo avatarow. Jest to jedynei plotka, rownie powszechna jak to na ze na Estate jest mniejszy lag:)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 01:33 
Dołączenie:
Lipiec 2009
Posty: 284
Dokładnie tak. Na Mainlandzie 40. Full Region - 100. Homestead - 20. Openspace 10.
To oczywiście wartości maksymalne, które dopuści symulator. A jakie lagi powstają przy maksymalnym obciążeniu to wszyscy wiemy.

edit - juz inni wczesniej odpowiedzieli :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 01:38 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Czy mozecie podac jakies zrodlo tych waszych przekonan o 40 avach na Mainland i 100 na Estate (poza plotkami rozpuszczanymi przez wlascicieli wysp)?
Linden Lab pisze o ilosci avatarow na SIMie, nie okreslajac czy jest to Mainland czy Estate, wiec chyba wiedza jakie maja serwery?
Dyskusja na ten temat toczyla sie juz tutaj: viewtopic.php?f=9&t=6394


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 02:06 
Dołączenie:
Styczeń 2010
Posty: 64
Hahahaha już się kompletnie zakręciłem. Każdy piszę co innego :-D, ale dzięki za pomoc. Spróbuję poszukać informacji o tym full regionie i 100 osobach na nim :-o.
----
No więc odwiedziłem firmę, która zajmuję się sprzedażą różnego landu i dowiedziałem się że commercial lands nie mają nałożonego żadnego limitu i że wytrzymują do 100 avatarów. Eh a już się zestresowałem, że nic mi z mojego pomysłu nie wyjdzie ;)
8-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 02:41 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Sluchaj, wszystkie landy maja ograniczenia. Nie patrz na to co Ci mowia sprzedawcy bo to jasne ze beda Cie karmic teoretycznymi faktami zeby ci wcisnac ziemie. Sim moze i jest w stanie udzwignac 100 awatarow w teorii, jak beda nago po nim biegaly, obecnie jest tak ze awatary sa tak cudacznie poubierane ze obciazaja serwery o wiele bardziej niz by sobie tego zyczyli panowie z LL, w efekcie i praktyce kiedy na simie pojawi sie 40-50 osob sim dostaje zadyszki, moze sie nawet wylaczyc/zrestartowac. W przyszlosci Linden Lab planuje zoptymalizowac oprogramowanie/serwerownie czy cos tam by radzilo sobie z obecnymi second realiami, ale to blizej nieokreslona przyszlosc.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 02:58 
Dołączenie:
Styczeń 2010
Posty: 64
Zobaczymy co z tego wyjdzie :-) 8-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 03:11 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Jedna ze sztuczek jest kupienie 4 SIMow obok siebie i postawienie sceny na ich polaczeniu. Kazdy z nich pomiesci 50 osob, wiec jesli rozloza sie rowno to scene bedzie moglo widziec 200 osob.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 03:46 
Dołączenie:
Lipiec 2009
Posty: 284
Jacek napisał(a):
Czy mozecie podac jakies zrodlo tych waszych przekonan o 40 avach na Mainland i 100 na Estate (poza plotkami rozpuszczanymi przez wlascicieli wysp)?


Jacku, źródło jest takie: wiki.secondlife.com/wiki/Region#Region, wiec wydaje się dość pewne.

Cytuj:
Mainland
A mainland region supports a maximum of 40 avatars.

Cytuj:
Full Region
There is one full region per server host CPU core. A region can hold up to 100 avatars.


Z kolei to, co Ty cytowałeś wcześniej wydaje mi się dość logiczne, wiec pzryznaję, że nie wiem jak to jest :-(


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 04:56 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Dzieki Lev za linka, teraz moge smialo powiedziec ze sie mylilem i nie mialem racji.
Wydaje mi sie jednak to tak dziwne, ze jutro jeszcze bede weszyl.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 11:19 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2009
Posty: 703
nick w SL: Adamus Inglewood
Jacek napisał(a):
Serwery na jakich ziemia jest na Mainland i Estete to te same serwery, wiec wchodzi na nie tyle samo avatarow. Jest to jedynei plotka, rownie powszechna jak to na ze na Estate jest mniejszy lag:)


Oj Jacku :) A Ty dalej swoje :D, a wydawało mi się, że w poprzednim wątku wyjaśniliśmy sobie, że sprawa większych lagów na Mainland nie jest żadną plotką i wynika z buforowania tekstur przez klienta, co do czego o ile się nie mylę przyznałeś nam rację w końcu :).

Rozumiem, że wynajmujesz działki na Mainlandzie i zależy Ci na dobrym wizerunku tegoż, ale jak widać Mainland wcale nie jest taki jednoznacznie ani równy ani lepszy dobrym simom Estate. BTW wynajęlibyście działkę na Estate na którą jednocześnie "wchodzi" max 40 osób? Jeśli niedaleko Was osiedli się znany meksykański klub, możecie się nie dopchać do własnego domku, lub klienci do Waszego sklepiku :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 12:33 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Jacek napisał(a):
Jedna ze sztuczek jest kupienie 4 SIMow obok siebie i postawienie sceny na ich polaczeniu. Kazdy z nich pomiesci 50 osob, wiec jesli rozloza sie rowno to scene bedzie moglo widziec 200 osob.

Piękna teoria.
W praktyce jeżeli 200 osób stanie na granicy czterech simów, wszyscy padną z powodu laga. Chyba nigdy nie zdarzyło Ci się przekraczać granicy simów na piechotę, a nie przez tp ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 12:39 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Tu chyba jednak o TP chodziło i o trick, jak mieć 200 osób u siebie, a nie u sąsiadów. Trick fajny, ale i tak maszynka zadyszki może dostać.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 13:41 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Cytuj:
Piękna teoria.
W praktyce jeżeli 200 osób stanie na granicy czterech simów, wszyscy padną z powodu laga. Chyba nigdy nie zdarzyło Ci się przekraczać granicy simów na piechotę, a nie przez tp ;)

Nie, nie chodzi o to, ze 200 osob stoi na granicy. 50 osob stoi na jednym SIMie, 50 na nastepnym itd ale poniewaz SIMY sa obok siebie to widza sie nawzajem, a wszyscy widza scene stojaca w punkcie polaczenia sie wszystkich czterech SIMow.
Dowiedzialem sie o tym od Ayumi i ona zapewne bedzie pamietala nazwe konferencji, ktora pierwsza wykorzystala ten trick. Na naszym polskim podworku Supremum zrobilo koncert znanengo hiphopowca, wlasnie na polaczonych SIMach.


Cytuj:
Oj Jacku :) A Ty dalej swoje :D, a wydawało mi się, że w poprzednim wątku wyjaśniliśmy sobie, że sprawa większych lagów na Mainland nie jest żadną plotką i wynika z buforowania tekstur przez klienta, co do czego o ile się nie mylę przyznałeś nam rację w końcu :).

Wyjasnilismy, lag zalezy od tego, czy nasz klient musi wczytywac textury z sasiednich dzialek. Na estate mamy czesto dzialke nad morzem wiec ma mniej do wczytania. Jesli jednak mamy dzialke na Mainland przy morzu to sytuacja jest ta sama. Takie same lagi, niezaleznie od Extate czy Mainland, beda tez jesli wywalilmy nasz domek w powietrze, bo nie mamy wtedy zadnego sasiada w zasiegu wzroku.
Wszystko to jednak jest malo istotne w swietle nowych faktow podeslanych przez Leva.
Mysle, ze moze byc tak:
Na kazdy SIM ( Mainland albo Estate) moze wejsc do 100 awatarow, jednak juz od 40 zaczyna sie lag. Lindeni na swoich ziemiach (Mainland) ustawili limit na sztywno, na 40 avatrow a na Estate pozostawili wybor Ownerowi. Jesli chca, to moga sobie podrecic ale pojawi sie lag.
Strzelam, wiec nic pewnego to nie jest - napisze Ticketa to moze za pol roku dowiemy sie jak to jest naprawde.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 14:29 
Dołączenie:
Styczeń 2010
Posty: 64
To moze polacze 1/4 z 1/4 a scena bedzie w miejscu gdzie sie zlaczaja? Pomysle jeszcze nad tym I dziekuje wszystkim za pomoc ( Przepraszam za brak polskich znakow ale aktualnie nie ma mnie na komputerze ).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 14:41 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Cytuj:
To moze polacze 1/4 z 1/4 a scena bedzie w miejscu gdzie sie zlaczaja?

Nic to nie da:( Jesli jedna cwiartka i druga beda na tym samym SIMie wyjdzie na jedno. One musza byc na oddzielnych SIMach, bo limit avatarow jest na caly SIM, nie na parcele.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 15:12 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Może to głupie, ale może na OpenSimie taki trick wykonajmy. Każdy da od siebie region, położymy je obok siebie, kilkadziesiąt osób poprosimy o wejście przy pomocy OsGrid i zobaczymy, cyz to wypali.


Tak, wiem, że każdy region będzie na innej wydajności sprzęcie, ale zawsze można zaryzykować. Bo jeżeli eSeLowe regiony byłyby na oddzielnych serwerach, chociaż na Gridzie blisko siebie, to wtedy trick ze sceną się może udać. Bo jeżeli te 4 regiony wsadzimy na jedną maszynę, to wtedy może być lag, a nawet wyłączenie serwera w krytycznym momencie.


Tak, cy inaczej trzeba uwzględnić fizyczne położenie regionów, a nie programowe.


BTW. Na wersji OpenSim 6.3 chyba dałem jedne obiekt fizyczny. Komputer ledwo dał radę.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 15:19 
Dołączenie:
Styczeń 2010
Posty: 64
Jacek napisał(a):
Cytuj:
To moze polacze 1/4 z 1/4 a scena bedzie w miejscu gdzie sie zlaczaja?

Nic to nie da:( Jesli jedna cwiartka i druga beda na tym samym SIMie wyjdzie na jedno. One musza byc na oddzielnych SIMach, bo limit avatarow jest na caly SIM, nie na parcele.


Czyli zeby takie cos sie udalo powinienem wynajac dwa landy ktore sa na dwoch roznych simach, ktore sa obok siebie? :-o


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 15:21 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Poprawka. Nie na różnych simach, ale na różnych serwerach. Sim i region to w SL to samo.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 15:33 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Cytuj:
Czyli zeby takie cos sie udalo powinienem wynajac dwa landy ktore sa na dwoch roznych simach, ktore sa obok siebie? :-o

Dokladnie tak! Problemem jest to, ze pozostale czesci SIMow beda wynajete przez innych ludzi, i oni tez moga sobie nawsadzac avatarow, co zmniejszy mozliwosci Twoich parceli. Jesli wynajmiesz cale SIMy to nikt ci juz nie podskoczy.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 16:54 
Dołączenie:
Styczeń 2010
Posty: 64
To na razie spróbuję z jednym landem 12228sqm (czy jakoś tak) i zobaczę ile osób wytrzyma :D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 16:56 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Spróbuj również używać przycisku "odpowiedz" zamiast "cytuj".


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 16:59 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Najwiecej zalezy od twoich sasiadow na Simie, wiec warto dokladnie sprawdzic czy nie ma tam jakiegos wielkiego klubu itd.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2011, 17:02 
Dołączenie:
Lipiec 2010
Posty: 472
nick w SL: Bartek Bressig
tam gdzie ja mam land nie ma dużego ruchu (niestety :( ) góra 5 awatarów :) I są dwie działki na wynajem. SLURL masz w moim podpisie

EDIT: Ojć nie ma.
http://slurl.com/secondlife/Flevoland/160/240
Plot A oraz E


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso