Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 03 Lis 2010, 15:32 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Jak w temacie. Model jest np idealnym sześcianem. po eksporcie do sculpta wygląda mniej więcej tak:
Image
Jak widać jest zdeformowany. Ktoś wie co robię źle? To samo dotyczy innych modeli, po prostu są zdeformowane. Uprzedzam, że używam formatu png lub tga :!: Więc opcja, że to przez kompresję bitmapy odpada.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Lis 2010, 15:57 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
A srodek Ci gdzies nie odskakuje?, jak siatka jest przesunieta wzgledem srodka to wlasnie takie cuda sie dzieja.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Lis 2010, 16:05 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Właśnie nie. Mało tego, w podglądzie przy uploadzie krawędzie są idealne. A po wrzuceniu bitmapy do prima - katastrofa.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Lis 2010, 16:08 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Opcja związana z Lossless compression, podczas uploadu. Powinien być przy tej opcji ptaszek postawiony gdy wrzucamy obrazek. Opcja ta jest dostępna tylko dla niskich rozdzielczości (nie wiem jakich, ale sculpt mapy takie właśnie mają). Nie ma tej opcji chyba podczas 'bulk upload'.
Jeśli nie to, to nie wiem co.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Lis 2010, 16:11 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
OMG. Włączyłam to use looses compresion i działa :shock: Dziękuje Deso :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 00:05 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
a ja sie podepne do tematu. otoz stworzylem obiekt 3d w programie blender. to wizerunek pionka szachowego. obraz zapisuje w formacie png. jednak gdy zaladuje plik do sl obiekt wyglada jak zwykla kula. przy ladowaniu pliku opcja "uzyj kompresji bez strat" jest nieaktywna. co robie nie tak?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 00:37 
Dołączenie:
Czerwiec 2010
Posty: 245
przy oddaleniu tak bedzie.
za duzo nakombinowales w sculpcie :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 10:39 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Co to właściwie znaczy, że zapisałeś w png? Co zapisałeś? Jakie miało wymiary?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 12:13 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 412
nick w SL: Blanca Carter
No wlasnie-dlaczego png?Nie jestem specem w tej materii ale blad moze tkwic wlasnie w formacie.Blender zapisuje sculpt mapki w formacie targa (tga).
Jezeli cos chciales pozmieniac w programie graficznym (levele czy narzucic logo) to powinienes po skonczeniu zapisac obraz w tga.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 13:30 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Blanca, Ty chyba jeszcze o czymś innym, bo my o mapie UV, a Ty o zbake'owanej teksturze.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 14:42 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Blender i pionek szachowy od razu mi nasuwają tutorial pewien, w którym kolistą część pionka najpierw się wykonywało, a następnie łączono, aby wszystko razem stanowiło jedne obiekt, a nie dwa osobne. Może to o to chodzi? Może kula poszła osobno, a reszta pionka została pominięta?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 15:37 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
no wlasnie. pionek to jeden z tych turtoriali na ktorym sie uczylem. czy ktos tu wrzuca obiekty do sl-a zrobione w blenderze?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 15:43 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Jest spora grupa osób, które korzystają z Blendera. Ja mam nadzieje, że jak rozgryzę podstawy i doinstaluję Pythona, to też będę do SL wrzucał to, co w Blenderze wykonam.


Zuo pewnie może więcej się wypowiedzieć w temacie, tak samo jak Deso.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 16:10 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
co to jest ten python o ktorym piszesz?

a tak na marginesie poradzilem sobie mniej wiecej z tym importowaniem obiektow zrobionych przeze mnie. dziala. zostaje jeszcze jedno.
a mianowicie:
dlaczego w tego przerobionego blendera "Jass".
zeby stworzyc sculpty nalezy:
add=>mash=>sculpt mesh
i dalej jest maly problem w okienku shape wybiera sie interesujacy nas obiekt. dlaczego nie ma tam do wyboru okregu?
gdybym chcial tworzyc normalny obiekt (nie sculpt) okreg jest a w sculptach nie ma. brakuje mi jakies wtyczki czy jak?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 16:22 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Okrąg to figura dwuwymiarowa, chyba, że chodzi Ci o kulę. Kula w jass jest.

Python to język programowania, trzeba zainstalować jego pakiety, żeby korzystać z Blendera. Jeśli masz Jass, to pakiety Pythona są tam już zawarte albo dociągają się z sieci, nie pamiętam dokładnie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 16:28 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
chodzilo mi o okreg dla mnie to troche dziwne ze go nie ma. przegladalem wiele turtoriali do blendera i sporo bardzo ladnych modeli powstaje wlasnie z okregu. no ale jak nie ma to nie ma :)
dzieki za blyskawiczne odpowiedzi


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 16:37 
Dołączenie:
Czerwiec 2010
Posty: 245
moze ci chodzi o cylinder? nazywaj rzeczy po imieniu.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 16:39 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Wczoraj dałam Kuleerowi LM do nowej wersji Jass'a. Widziałam tutoriale, które pokazywały jak robić sculpty ze zwykłych meshy. Ja natomiast używam tych wbudowanych, czyli spacja, mesh, Jass basic lib of sculpts, Sculpt mesh i tam można wybrać odpowiedni model z wybraną ilością ścianek, na który jest wrzucony subsurf. Trzeba go zastosować przed eksportem do sculpta. I o to właśnie chodzi jak sądzę Kuleerowi. Wszystko trzeba robić z tych gotowych sculptów bo inaczej będą problemy.

Sculpt mapę można zapisać w dowolnym bezstratnym formacie, najlepszy jest tiff, tga i png, ten ostatni w formacie png24 pozwala na dodanie przeźroczystości a tym samym zabezpieczenie się przed kopiowaniem mapy z okna edycji w SL. Ktoś mnie o to kiedyś pytał, więc piszę i tutaj.

Co do zbakeowanych tekstur czy map UV to Blanka z Morri troszkę namieszały.
Mapa UV powstaje po rozcięciu - zunwarpowaniu modelu, potem można taką teksturę zbakeowac z AO czy cieniami i resztę szczegółów dodać w innym programie graficznym.
Ważne jest aby sculpt mapa była wykonana z już unwarpowanego sculpta.

Kuleer - w Jass'ie - spacja, mesh, sculpt mesh i wybierasz sphere a potem zniekształcasz klawis S Z i myszką - masz okrąg.
Poza tym masę rzeczy, a więc i pionka można zrobić z kuli właśnie, ja robiłam grzybki fajne np ;) Cylinder też jest.

Nie ma jak pisać z przerwami haha, większość tekstu się powiela, sorry ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 19:09 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 412
nick w SL: Blanca Carter
Cytuj:
Blanca, Ty chyba jeszcze o czymś innym, bo my o mapie UV, a Ty o zbake'owanej teksturze


a to przepraszam, rzeczywiscie myslalam o zbakowanej teksturze (zasugerowalam sie tym,ze stara sie wrzucic do sl)
sorry za namieszanie:p


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 21:36 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
/Offtop on

Przy okazji najlepsze życzenia urodzinowe Blanca :)
Image

/Offtop off


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 22:53 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Masz rację, Nem, ale że akurat robiłam UV mapping, to mi Freudem poszło.

Dołączam się do życzeń.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Sty 2011, 23:53 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 412
nick w SL: Blanca Carter
To ja off-topowo dziekuje serdecznie!:)
Naprawde fajna swieczka!;)


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso