Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 15:06 
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 19
nick w SL: Rosa Lutrova
cześć :)

zwracam sie z takim pytaniem;

czy jest mozliwe napisanie takiego skryptu, który spowoduje, ze dany obiekt, ktory go posiada, w interakcji z dowolnym avatarem zmieni postać tego avatara?
czyli np, jeśli avatar wpadnie na dany obiekt, to w wyniku tej kolizji, zamieni sie np w malego pluszowego misia?

z góry dziekuję za pomoc :)

pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 15:18 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Hmmm...
W jednym z sandboxów stała sobie kiedyś taka kanapa... na której strach było siadać 8-) Ale osoba, która na niej siadała nie zmieniała się w pluszowego misia, oj nie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 16:14 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Z tego co wiem, to może powykrzywiać kończyny itp (tak że wyglądasz jak niewiadomo co) ale w misia nie zamienisz :]


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 16:15 
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 19
nick w SL: Rosa Lutrova
nie musi być koniecznie pluszowy miś ;)
chodzi mi po prostu o to, żeby avatar raz był mniejszy, raz większy... i dzięki temu mógł
tą samą rzeczywistość oglądać z różnej perspektywy, a czy czy będzie przy tym pluszowym misiem, czy dinozaurem to juz mniej istotne ;)

[ Dodano: 2008-01-08, 16:18 ]
ale da się napewno samemu zmienić swój kształt przybierając po protu jakiś tam dowolny shape.... to nie da się napisać takiego skryptu który by spowodował, że za moją zgodą zmienię swoją postać na jakąś inna?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 16:21 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2006
Posty: 411
nick w SL: Jaroslaw Uggla
Deso napisał(a):
Z tego co wiem, to może powykrzywiać kończyny itp (tak że wyglądasz jak niewiadomo co) ale w misia nie zamienisz :]

Zawsze może umieścić Ciebie wewnątrz mebla, a potem na miescu gdzie chciałeś usiąść - dać misia. :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 16:24 
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 19
nick w SL: Rosa Lutrova
:lol:

ale ja bym chciała widzieć rzeczywistość z perspektywy tego misia, a nie być schowana w meblu...... :roll:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 17:20 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 110
nick w SL: Taifun Thorne
Z takim misiem to jest nawet trochę możliwe. Raz koleżanka zrobiła sukienkę primową dala skrypt followera na mnie i miałem sukienkę i nie moglem jej zdjąć, bo nawet nie była zattachowana. Można uzyskać również inne efekty np. że av będzie niewidoczny lub "zorbitowany" już nawet robiłem takie rzeczy :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 17:24 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Ale to ma zmieniać Ciebie, czy kogoś innego, bo już nie rozumię ? Jeśli chodzi o Ciebie to da się kupić gotowe avatary chomiki itp (pomniejszone, oprimowane z teksturami) ale to musisz zwyczaje przebrać się w niego.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 17:52 
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 19
nick w SL: Rosa Lutrova
o mnie też, ale głównie chodzi mi o to, żeby zmienić innego avatara.

tzn, chce stworzyć taką przestrzeń, w której będzie dużo różnych obiektów i każdy z nich będzie w jakiś sposób oddziaływał na przechodzące przez tą przestrzeń avatary i jednym z tych działań ma być zmiana postaci avatara, żeby mógł tą samą przestrzeń oglądać z innej perspektywy, czyli np jak się nagle stanie bardzo malutki, to wszystko naokoło będzie wtedy ogromne..

mam nadzieję, że napisałam to w miarę zrozumiale ;)

[ Dodano: 2008-01-08, 17:54 ]
a swoją drogą to jakbym sama stworzyła jakąś postać np tego chomika, to muszę ją jakoś specjalnie zapisać żebym się mogła w nią przebrać? czy jak coś takiego zrobić? :)

[ Dodano: 2008-01-08, 17:57 ]
"Raz koleżanka zrobiła sukienkę primową dala skrypt followera na mnie i miałem sukienkę"

a co to za skrypt i jak go dodać i ewentualnie potem zdjąć? :)

i jak uzyskać efekt niewidoczengo avatara? i czy on sam się wtedy tez nie widzi? czy tylko inni go nie widzą?

i co znaczy "zorbitowany"?

:)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 19:30 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
Idąc po kolei: co do zmiany kształtu avatara: bez jego, nawet nieświadomej zgody poprzez np. siadnięcie na jakimś miejscu, które go deformuje nic z tym avem nie zrobisz.

Co do chomika. Jeśli uda ci się odpowiednio to wszystko skomponować, to to polega na tym, że najpierw masz ten swój shape (nigdy nie używałem malutkich avatarów, więc poprawcie mnie jeśli się mylę), który zmienia kształt avatara i potem nakładasz kolejne kawałki, które są obiektami. Mogą to być tylko obiekty, które należą do ciebie.

Sukienka: polegało to na tym, że sukienka "goniła" noszącego. Mogę dac ci taki skrypt na goniące przedmioty. Jeśli dodasz atrybut "Phantom" w zakładce obiekt, to follower będzie praktycznie w avatarze, co w tym przypadku zaowocowało zakładaniem sukienki mimo woli :-)

Efekt niewidocznego avatara? Pewnie to jest taki Invisible Prim. Nie wiem jak go uzyskać, wiem natomiast, że gdy przez niego patrzysz nie widzisz avatarów, tylko ich attache, tekstów nad obiektami, dymków z imionami i nazwiskami i patrzysz przez całkiem przezroczystą texturę jeśli ma ona choć kawałem przezroczystości.

A Orbitowanie to wyrzucanie avatara na dużą wysokość w górę, to chyba najczęściej jest około 300 metrów.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sty 2008, 19:46 
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 19
nick w SL: Rosa Lutrova
hmmm...

a jesliby ta nieswiadoma zgoda byla np kolizja z tym obiektem?
i moze ma ktos jakis pomysl jak taki skrypt powinien wygladac?

z shapem cos pokombinuje i napewno bede sie jeszcze dalej pytac co i jak :)

co do sukienki to ja znam taki najprostszy skrypt follow me, ale wtedy ten obiekt goni mnie..
a nie bardzo wiem jak zrobic, zeby gonil kogos?
i dziekuje za wyjasnienie z tym phantomem :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sty 2008, 15:47 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
Gonić kogoś może przez zmianę keya osoby gonionej, ale to już wyższa szkoła jazdy :-) A co do zderzenia, to nie jest to uznawane za zgodę, ponieważ znanych jest mnogość sposobów, żeby avatara do ruchu zmusić. Jeśli chodzi o wygląd skryptu, to spytaj się kogoś, kto tworzy pułapki. Taki skrypt to deformer.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sty 2008, 16:32 
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 19
nick w SL: Rosa Lutrova
hmmm...

a czy ktoś zna kogoś kto tworzy pułapki? :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sty 2008, 16:49 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 825
Hmm z tego co dobrze pamiętam ja znam jedna osobę która tworzy pułapki mam nadzieje ze jak SL będzie Online to zobaczę tą osobę w SL.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sty 2008, 16:54 
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 19
nick w SL: Rosa Lutrova
to będę Ci bardzo, bardzo wdzięczna, jeśli dasz mi znać, jak już ją odnajdziesz :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sty 2008, 18:04 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 36
nick w SL: Fithvael Morgath
Nie znam może zbytnio języka LSL (chociaż zamierzam się go w najbliższej przyszłości przyzwoicie nauczyć, jako, że składnią znacząco przypomina mi C++), ale o ile wiem, to istnieją możliwości "zmuszenia" innego avatara do zmiany kształtu.

Osobiście, nie dysponuję takimi obiektami, ale jako, że interesuję się trochę różnymi systemami magii w SL, to natrafiłem już kilka razy na zaklęcia, pozwalające na zmianę innego avatara np. w bałwana, czy też zdeformowanie jego ciała.

Z tego, co udało mi się wyczytać, tego typu skrypty opierają się na zasłonieniu całego ekranu wybranego avatara przez olbrzymi invisible prim, który w przypadku jakiegokolwiek kliknięcia (a uniknięcie takowego jest praktycznie niemożliwe) powoduje "siędnięcie" na owym primie, co uruchamia już odpowiedni skrypt i tworzy wiadome efekty...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sty 2008, 18:05 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 224
nick w SL: Marlin Huldschinsky
Jak napisał tutaj Lord Rafcios - jest taki skrypt...w dopestyle HUD jest taki "wkurzający" czarny sky - ktory leci za toba (follow) i musisz isc na ziemie gdzie jest zakaz budowania zeby sie od ciebie odczepil. Wystarczy wykorzystac Sensora, w niejakiej Esponji (co to jest to ja nie wiem - spotkalem na sandboxie) - sensor, flexifible i follow do avatara - wrzeszczy ta bryla jak nie wiem... Mozna wykorzystac ten skrypt, tyle ze parametry szybkosci przestawic i zeby lecialo do avatara znajdujacego sie najblizej - jak Lord Rafcios napisal o tej sukience, zmienic to w troche invisibiliity do shape'a avatara oraz obiekty...


@nataliiii - Tworzę pułapki, a pocóżże ci to? ;-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sty 2008, 19:43 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
@Fithvael: Wszystko się sprowadza do jednego: av musi wyrazić jakąkolwiek zgodę na działanie na postaci, chociażby przez siadnięcie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sty 2008, 19:54 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 36
nick w SL: Fithvael Morgath
Rzeczywiście, konkretne działanie avatara jest tu potrzebne - w tym przypadku, kliknięcie w którymkolwiek punkcie ekranu. Idea tego typu pułapek sprowadza się jednak do tego, aby avatar wyraził "zgodę", nawet o tym nie wiedząc/nie chcąc tego. ^^

P.S. Jeśli ktoś chce odnaleźć przykłady tego typu skryptów, to proponuję przyjrzeć się np. systemowi Wyvernclaw CERIX oraz księgom i artefaktom dzieła Abigail Horton - z pewnością istnieje więcej tego typu obiektów, ale ja osobiście najlepiej znam te dwa.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sty 2008, 22:19 
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 19
nick w SL: Rosa Lutrova
uff.. ile odpowiedzi.. dobra to po kolei :)

1) gdzie mogę natrafić na takie zaklęcia zamieniające w bałwana? bo na razie spotkałam tylko te zmieniające kształt avatara w dziwne coś na wyspie z wystawą gaziry babeli, ale skryptów jak to zrobić jeszcze nie znalazłam... i jakby ktoś wiedział jak taki skrypt napisać, albo gdzie znaleźć... bo ja niestety nie jestem jeszcze na tyle zaawansowana, żeby napisać sama coś takiego..

2)może to głupie pytanie, ale nie do końca wiem jak stworzyc invisible prim?

3)pułapki..."Jeśli chodzi o wygląd skryptu, to spytaj się kogoś, kto tworzy pułapki" to cytat z poprzedniego postu i dlatego szukam kogos kto tworzy pułapki, z nadzieją ze pomoże stworzyć mi taki skrypt o jaki mi chodzi :)

4)"zmienic to w troche invisibiliity do shape'a avatara oraz obiekty..." nie bardzo rozumiem to zdanie..


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Sty 2008, 00:43 
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 71
nick w SL: Michal Gontineac
Invisibility Prim
Kod:
// Invisibility Prim Public v1.1b
// by Beatfox Xevious
// last updated Mar. 22, 2006

init()
{
    llSetPrimitiveParams([PRIM_BUMP_SHINY, ALL_SIDES, PRIM_SHINY_NONE, PRIM_BUMP_BRIGHT]);
    llOffsetTexture(0.468, 0.0, ALL_SIDES);
    llScaleTexture(0.0, 0.0, ALL_SIDES);
    llSetAlpha(1.0, ALL_SIDES);
}

refresh()
{
    llSetTexture("38b86f85-2575-52a9-a531-23108d8da837", ALL_SIDES);
    llSleep(30);
    llSetTexture("e97cf410-8e61-7005-ec06-629eba4cd1fb", ALL_SIDES);
}

default
{
    state_entry()
    {
        init();
        llSetTimerEvent(5);
    }
   
    on_rez(integer start_param)
    {
        init();
    }

    timer()
    {
        if ((integer)llGetWallclock() % 60 < 10)
        {
            refresh();
        }
    }
}


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso