Odpowiedz
Autor Wiadomość
Mężczyzna
PostWysłany: 28 Lip 2007, 16:53 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Każdy kto chce rozpocząć własny biznes w SL najczęściej zaczyna od wynajęcia sklepu.
Wbrew pozorom nie jest to proste i wielu nie udało się rozkręcić interesu mimo, że mieli dobry produkt. Dlaczego? Po prostu wybrali złe miejsce na sklep.

Oto kilka rad.
1. Zaczynamy od zrobienia krótkiego biznes planu. Patrzymy ile mamy pieniędzy na koncie i przeliczamy ilość primów w obiektach, które chcielibyśmy wystawić w sklepie. Obiekty podobne – np. koszulki o tym samym wzorze – pakujemy w wendory. Wendor to taki jednoprimowy obiekt w który możemy włożyć wiele obiektów, a klient przewija sobie i ogląda. Nie wkładamy jednak obiektów zupełnie różnych – np. majtki i karabin, bo jeśli przyjdzie bojowo nastawiony avatar i zobaczy bieliznę, to nie będzie mu się chciało przewijać dalej. I nie dajcie się nabrać na płacenie za wendory, ani na odciąganie procentu od transakcji dla twórcy wendora. Wystarczy trochę poszukać i znajdziecie coś za darmo.

2. Wpisujemy w Search naszą branżę lub słowo kojarzące się ze sprzedażą – np. mall, shopping, store itp. Widzimy wielka listę i zaczyna się nasze poszukiwanie.

3. Teleportujemy się na teren i rozglądamy wokół. Powinniśmy zobaczyć jakiś dom towarowy ze stoiskami. Jeśli prawie wszystkie są puste możemy sobie darować. Nikt nie przychodzi do pustego sklepu – dlaczego wynajmujący ma dopiero rozkręcać interes za nasze pieniądze? Ogólna zasada jest taka – w dobrych miejscach nie ma wolnych miejsc, trzeba się czaić miesiącami aż ktoś odpadnie albo zapomni zapłacić czynsz.

4. Miejsce wygląda nieźle, parę sklepów jest zajęte. Sprawdzamy teraz rzecz najważniejszą – TRAFFIC. Wybieramy opcje ABOUT LAND i patrzymy jaki jest traffic, czyli ilość odwiedzających teren. Im więcej gości, tym większa szansa, ze ktoś coś u nas kupi. Niestety nawet jeśli traffic jest wysoki to jeszcze nic nie znaczy – zazwyczaj jest sztucznie podciągnięty campingiem, po to właśnie wynajmujący płacą campersom.

5. Klikamy na MINI MAP i patrzymy ile zielonych punkcików stoi zgrupowanych w jednym miejscu i idziemy tam. Jeśli widzimy 15 avatarow zamiatających ulice i nikogo poza tym, sprawa jest jasna – cały traffic wziął się z campu, a campersi nie są naszymi klientami bo nie mają pieniędzy. Gdyby mieli to by nie zarabiali w ten sposób.
Okazuje się, że nie – campujących jest trochę, ale też trochę avatarow się kreci. Teren jest ok!

6. Szukamy wolnego miejsca – zazwyczaj jest to skrzynka z napisem FOR RENT lub podobnym. A jak odróżnić dobre miejsce od złego?
- parter – nikomu nie chce się wchodzić na piętro
- jak najbliżej landing point, czyli miejsca gdzie lądują przybywający goście
- dobrze jeśli na rogu – nasz sklep będzie widoczny z 2 ulic

7. Jest! Oto On! Nasz wymarzony sklepik stoi pusty! Klikamy na pudełko – zazwyczaj da nam notecard z zasadami wynajmu. Czytamy dokładnie – zazwyczaj są tam informacje o tym, ze wynajmujący nie życzy sobie skryptow powodujących lag, żadnych skanerów, visitor counters, czasami nawet hover texts – czyli tych kolorowych napisów nad obiektami. Lepiej nie mieć potem problemów. Jeśli handlujemy czymś związanym z golizną – patrzymy na gore ekranu czy region jest MATURE. Wszystko nam pasuje – ręka aż kusi, aby wynająć, ale poczekajmy jeszcze chwilę.

8. Piszemy do właściciela sklepu IM, że chcemy właśnie wynająć sklep i czy mógłby nas dodać do grupy, bo zaraz zapłacimy za wynajem. Dlaczego? A może szef wyjechał na wakacje i wróci za tydzień, my zapłacimy za wynajem i potem nie będziemy mogli nic zrobić? Jeśli odpowie to ok, jeśli nie.... to płacimy tak czy inaczej, bo sklep nam przepadnie. Płacimy tylko za 1 tydzień. W SL tez jest wielu naciągaczy, zawsze możemy przedłużyć wynajem. Gdy zapłacimy skrzynka powinna podjechać do góry lub całkiem zniknąć, Sklep jest nasz!

9. Ponawiamy prośbę o przyłączenie do grupy, pisząc do wszystkich ownerow w grupie. To bardzo ważne, żebyśmy byli w grupie. Jeśli położymy obiekty – o ile będzie to w ogóle możliwe – nie będąc jej członkami to zazwyczaj nasze towary wrócą do nas po jakimś czasie i robota pójdzie na marne.

10. Przychodzi zaproszenie, akceptujemy je. Nad naszym nickiem nad głową powinien pojawić się nowy opis. Możemy rozkładać towar. Gdy przekroczymy limit primow o 1 lub 2 nie stanie się nic wielkiego, zazwyczaj wynajmujący przymykają na to oko. Jeśli jednak nagle zmieniła się nam koncepcja i potrzeba nam 20 primów więcej to piszemy do szefa z pytaniem ile więcej musielibyśmy zapłacić za większą ilość primów. Często da się potargować. Gdy właściciel pojawi się w okolicy pytamy go, czy sklep może wyglądać tak jak wygląda, bo jest to nasz pierwszy. Milo tez będzie mu podarować jakiś drobiazg, np. jeden z naszych towarów. Nas to nic nie kosztuje, a będziemy mieli mile układy w przyszłości.

11. Za niewielką opłatą 50 Lindenów za tydzień (można oczywiście zapłacić więcej, co podniesie nasze miejsce w wyszukiwarce) dajemy ogłoszenie o naszym sklepie wg poniższego sposobu:

a) wchodzimy do swojego profilu (np. prawa mysz–profile)
b) następnie zakładka – classified i tam NEW
c) ustawiamy to, co ma wyświetlać się w nazwie i opisie (zdjęcie) i ustawiamy lokację, tzn miejsce, do którego teleportuje się potencjalny klient
d) podajemy cenę jaką płacimy co tydzień
e) wciskamy update

12. Towar rozłożony, logo wisi, a my odchodzimy parę kroków, otwieramy szampana i świętujemy wejście w świat Wielkiego Biznesu!

_________________
PODEX (LINDENY ZA ZLOTOWKI) TWOJA FIRMA w SECOND LIFE
WWW.PODEX.COM.PL


Ostatnio edytowany przez Jacek 02 Sie 2007, 10:14, edytowano w sumie 2 razy

Profil E-mail GGOffline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso