Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 21 Lip 2007, 16:45 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Jeśli gra nie działa płynnie, warto pobawić się jej ustawieniami. Oto kilka sztuczek (pozwoliłem sobie je przetłumaczyć, nie ja jestem autorem więc nie biorę odpowiedzialności za skutki. Niestety autor jest nieznany, więc nawet nie możemy mu złożyć podziękowań).

Znajdź na górze ekranu zakładkę EDIT, rozwiń ją i odszukaj opcje PREFERENCES (na dole)

1: Kliknij na zakładkę NETWORK:

a) upewnij się, ze network bandwith jest ustawione na wartość niższą niż maksymalna prędkość upload twojego łącza. Jeśli jej nie znasz, wybierz wartość średnią - około 550-650.
b) ustaw DISK CACHE na wartość miedzy 500 a 1000.

2. Kliknij na zakładkę GRAPHIC:

a) Display resoluion - im większa wartość tym ładniej gra wygląda i... tym bardziej obciąża komputer. Ustaw ja więc na wartość ci odpowiadającą.
b) dla uzyskania najlepszej wydajności dobrze jest ustawić grę w trybie FULL SCREEN.
c) DRAW DISTANCE ustaw na 64 (TO WAŻNE!)

3. Kliknij na GRAPHIC DETAILS:

a) odznacz 2 górne pola (powinny być puste)
b) AVATAR RENDERING ustaw na NORMAL
c) LIGHTENING DETAILS (WAŻNE) ustaw na SUN and MOON ONLY
d) TERRAIN DETAIL - ustaw na LOW

SUWAKI DETALI - im bardziej w lewo tym mniej gra 'przycina' - ustaw w okolicach 1/3 paska na lewo.

4. ADVANCED GRAPHIC TAB:

a) anisotrophic filtering - powinno być puste.
b) AGP - zaznacz jeśli masz karte AGP (tutaj się nie zgadzam - u mnie lepiej chodzi z odznaczonym).
c) Ustaw VIDEO MEMORY na wartość zalecaną lub maksymalną.
d) FOG DISTANCE RATIO - ustaw na 2.0 lub mniej.
e) MAXIMUM PARTICLE COUNT - ustaw na mniej niż 1000 (zero jeśli masz stary komputer lub kartę bez 3D).
f) OUTFIT COMPOSITE - 5 lub mniej (zero tez działa).

5. Polecane lecz niekonieczne - wróć do zakładki NETWORK i kliknij CLEAR CACHE.

6. Kliknij APPLY lub OK, i przeloguj sie jeśli robiłeś CLEAR CASHE.

I na koniec - możesz przycisnąć klawisze CTRL+ALT+DEL co spowoduje, że pojawią się opcje CLIENT i SERVER na górze ekranu.
W opcji CLIENT możesz sobie dostosować swoją wersję gry, Jedną ze sztuczek jest przejście do RENDERING i wyłączenie wszystkiego czego nie potrzebujesz - chmur, trawy, wody. W opcji RENDERING kliknij USE VBO, co może lecz nie musi poprawić wydajności.

Pamiętaj, ze Second Life jest OPENGL, wiec nie musisz się martwić ustawieniami Direct3D.


Ostatnio edytowany przez Jacek, 02 Sie 2007, 18:44, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Sie 2007, 22:46 
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2
nick w SL: Asgard Back
Niestety zrobiłem wszystko, i dalej strasznie się tnie xD

A mam:

Ati Radeon 9550
Celeron 1.70GHz
1GB Ram
Moje łącze to 1mb

Za mało ? :-|


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2007, 01:09 
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 220
Takie ustawienia spowodują, że awatary będą wyglądały niezbyt ciekawie. Lepiej zaopatrzyć się w porządniejszą kartę graficzną i ustawić średnie wartości. Obowiązkowo oświetlenie (local lights) bez tego SL wygląda mdło i nieciekawie. Co do filtrowania anizotropowego to włączenie tego wyraźnie spowalnia grę i nie widać znacznych efektów. Prędkość neta ustawić na jakieś 60-70% maksymalnej prędkości. a cache na 700MB. Przy za dużym tworzą się niepotrzebne śmieci na dysku. Pozatym warto wyłączyć animacje pisania tekstu w opcjach debug > playtypinganimation > false.
Dodatkowo posiadając niezależny viewer Nicholaza Beresforda możemy wyłączyć na stałe ograniczenia kamery i cieszyć się dużo większą stabilnością gdyż nie crashuje on prawie nigdy.

PS.
Radeon 9550 nadaje się niestety tylko do biura. Lepszym i dość niedrogim rozwiązaniem jest Nvidia 7300GT lub 7600GT lub GS. Ewentualnie stare Radki z tych mocniejszych np. 9800 od biedy 9600. Ale nie mają one najnowszych pixelshaderów.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Kwi 2008, 07:33 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
W oficjalnym kliencie też możemy wyłączyć ograniczenia kamery.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Kwi 2008, 17:35 
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 3
nick w SL: Esperantino Morigi
Morrigan napisał(a):
W oficjalnym kliencie też możemy wyłączyć ograniczenia kamery.


A możesz napisać dokładnie gdzie i jak to zrobić? Nie znam angielskiego.

P.S. Co to jest "viewer"?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Kwi 2008, 20:35 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Viewer to przeglądarka, klient SL. Wsciskasz ctrl+alt+D, pojawia się menu Advanced i zaznaczasz w nim "Disable Camera Constraints".


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Gru 2008, 23:59 
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 88
Nie chce nowego tematu zakladac, wiec zapytam tutaj, bo dyskusja dotyczyla karty graficznej...
Otoz moje pytanie:
Czy na takim sprzeciku:
Asus N10J-HV010C
Klasa procesora: Intel Atom N270 1,6 GHz
Zainstalowana pamięć: 2048 MB SODIMM DDR2
Przekątna ekranu: LCD 10 cali
Maksymalna rozdzielczość: LCD 1024 x 600
Typ karty graficznej: NVIDIA GeForce 9300M GS

SL bedzie chodzilo w miare stabilnie? Tzn. czy po 5 minutach spedzonych w SL nie bede musial wychodzic, restartowac komp. i ponownie sie logowac? (bo obecnie na moim lapie lenovo R61 - wiem slabiutki - tak mam... )


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Gru 2008, 00:34 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
Zaley od systemu. Na XP nie powinienes miec zadnch problemow. Na Viscie mozesz miec problemy poniewaz zarownoa Vist jak i SL sa bardzo pamieciozerne. Cociaz proponowalbym (jeslijeszcze mozesz) pomyslec nad szybszym prockiem:-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Gru 2008, 01:25 
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 88
Dzieki za szybka odp. Co do systemu to i tak raczej zamienilbym go na XP. A co do procka... hmm... moze masz na mysli jakiegos konkretnego lapa? Nie duzy, z miare dobrym prockiem i grafika, RAM'em rozszerzalnym do 4 GB oraz wyjsciem HDMI (oczywiscie o podstawach, typu USB czy WLAN nawet nie wspominam) - to mnie najbardziej interesuje; cena do 3000 zl. Jakies propozycje?
Oczywiscie caly czas nawiazuje do tematu.... gdyz interesuje mnie taki, co by SL na nim stabilnie chodzil :)

(a jesli zasmiecam temat to prosze o odpowiedzi na PW od osob, ktore chcialy by mi cos polecic ;) )


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Gru 2008, 02:49 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
Dla SL zauwazylem sa wazne dwie rzeczy. Pamiec i karta grafiki. Ta, ktora przedstawiles w swojej konfiguracji jest za dobra dla SL wiec nie powinienes miec problemow. Pamiec, im wiecej tym lepiej. Ja dzialalem na 2 GB XP ATI X1300 z prockiem duo 1.6 i nie bylo zadnych problemow...No powiedzmy zadnych. jak chciales robi cos wiecej to neistety niskie taktowanie potrafilo zaksztusic procka na chwile. Co do cen laptopow w polsce to sie wogole nie orientuje.
W kazdym razie pomysl tez o czyms szybsym jesli masz mozliwosc niz 5400obr/min jesli chodzi o dysk bo SL bardzo uzo rzeczy keszuje na dysku :-)
Jednym slowem. Im szybciej tym lepiej dla wszystkiego


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Gru 2008, 23:47 
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 88
A tak sobie mysle.... jakbym do swojego lapa:
Lenovo T61
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7100 @ 1.80GHz (2 CPUs)
Memory: 982 MB RAM
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Dodatek Service Pack 2
Card name: Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family

Dorzucil jeszcze z 1GB RAM'u.... czy to cos by pomoglo? Czy jednak grafika za slaba?
(w jakims porownianiu znalazlem, ze tamta grafa z Asus'a N10J, o ktorym wspominalem zostala sklasifikowana na okolo 55 miejscu, a moja obecna gdzies ponad miejsca setnego - na podstawie testow w 3D markach)
Obecnie na minimalnych ustawieniach odpala mi SL, pochodzi 3-5 minut i wiesza sie strasznie....


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Gru 2008, 00:56 
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 446
nick w SL: Pietia Szondi
Grafa raczej słabiutko.... Ram pewnie nie za wiele pomoże. Ja u mnie na T43 z P4 1,86GHz na pokładzie i 1GB moge w miarę znieść SL (tyle że tam jest Radeon 9700 Mobility - całkiem nie najgorsze rozwiązanie, lepsze niż niejeden zintegrowany nowszy). Ale mały problem się pojawia po jakiejś godzince-dwóch (zależy jak obciążone) bo część klawiatury zaczyna być ciepła (okolice klawiszy ERSDFXCV). Dobrze że zima, przynajmniej ciepło wskazane ;-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Sty 2009, 19:19 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2008
Posty: 71
nick w SL: Kerstin Ansar
Niby ustawiłam wszystko tak jak powinno być, jednak nadal grafika trochę wolno się wyostrza. Mój lapek to HP Pavilion dv7-1040ew.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sty 2009, 19:08 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 497
nick w SL: Ayumi Cassini
Kerstin, SL ma problemy z niektórymi procesorami core duo. Ja osobiście ze swoim nie mam żadnych problemów, ale mnóstwo ludzi ma. Pytanie tylko, czy u Ciebie jest to kwestia kiepskiego działania SL, czy raczej niecierpliwości ;-) Jeśli chodzi tylko o to, że grafika się powolnie wczytuje, to raczej nic nie możesz zmienić, bo tekstury w SL tworzą sami użytkownicy, a oni rzadko dbają o optymalizację ;-) Co najwyżej możesz zmniejszyć draw distance, wtedy mniej tekstur na raz musi się ściągać (bo mniej otoczenia jest renderowane), a więc masz je szybciej.

Jak to zrobić:
Edit -> Preferences -> Graphics -> opcja Custom musi być zaznaczona -> przesuwamy suwaczek Draw Distance na 128 lub mniej -> Apply

Jeśli jednak SL 'przycina' Ci na takim sprzęcie, prawdopodobnie masz ten sam problem co inni ludzie z procesorami core duo. W takim przypadku Lindeni radzą wyłączyć jedno CPU dla SL i korzystać tylko z jednego.

Jak to zrobić (instrukcja pod Windows XP, ale podejrzewam, że na Windows Vista będzie podobnie):
1. Uruchom Second Life.
2. Wciśnij Ctrl + Alt + Del, żeby włączyć Menedżera Zadań.
3. Przejdź do zakładki Procesy.
4. Kliknij prawym przyciskiem na proces SecondLife.exe i wybierz opcję Ustaw koligację.
5. Otworzy się okienko Koligacja procesorów, w którym powinnaś mieć zaznaczone CPU 0 oraz CPU 1.
6. Odznacz jedno CPU i kliknij OK.
7. Ustawienie zresetuje się po wyłączeniu SL, więc będziesz musiała to robić za każdym razem po uruchomieniu SL.

Mam nadzieję, że to coś pomoże :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lip 2010, 22:25 
Dołączenie:
Lipiec 2010
Posty: 4
Cześć, to mój pierwszy post na forum :)

Mój problem jest taki, że mimo iż starałem się ustawić wszystko wg. poradnika, to Second Life niesamowicie klatkuje na tym sprzęcie, co w moim odczuciu nie powinno mieć miejsca.

DFI Blood Iron P35-T2RL
Intel Core 2 Duo E4500 @ 2.75 GHz
A-Data Vitesta Extreme Edition 800+ 4GB DDR2
nVidia GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

A na zakończenie - świeżo zainstalowany Windows 7 Home Premium 64-bit oraz łączę 15Mbit/s (wysyłanie 1Mbit/s).

Dopiero co staram się zacząć przygodę z Second Life, ale póki co uniemożliwia mi fakt, że mam może parę klatek na sekundę nawet na najniższych ustawieniach... Dlatego proszę o pomoc! Na pewno większość z Was siedzi w tematyce SL, może obiły Wam się o uszy jakieś znane problemy z danym hardware'm itd.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lip 2010, 23:14 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Obiły mi się o uszy problemy nie z hardwarem, ale z 64-bitowym Win7 i SL. Przeglądałam teraz Jirę, ale nic sensownego jeszcze nie znalazłam.

Masz zainstalowane najnowsze sterowniki grafiki pod odpowiednią wersję systemu?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2010, 11:55 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2010
Posty: 7
nick w SL: CH
Witajcie, bardzo zainteresowały mnie Wasze wypowiedzi.
Mam problem z ładowaniem się tekstur, to znaczy widzę świat szary. Kiedy ustawię grafikę na low, tekstury ładują się szybciej, kiedy zaś na medium, zajmuje im to 30 minut. Czy chodzi o kartę graficzną? Macie na to jakieś rady?

Mam kartę GeForce 7150M 256 MB , Procesor AMD Turion 64x2 2.0 GHz 2 GB RAM
Co prawda działam na laptopie z Vistą.
Szybkość połączenia 1MB/s


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2010, 12:44 
Dołączenie:
Lipiec 2010
Posty: 4
Tak, w wersji 258.96 na Windows 7 64-bit. Do tego aktualne biblioteki DirectX pobrane wczoraj ze strony Microsoftu. Pokombinowałem trochę samemu z ustawieniami, co poskutkowało lepszą wydajnością, chociaż nadal jest bardzo słabo jak na ten sprzęt. No i mimo łącza 15Mbit wszystko wczytuje się straaasznie wolno. Przykładowo po przejściu wprowadzenia przeteleportowałem się do jakiegoś sklepu - nie dość, że tekstury się wczytywały ok. 20 minut, to na dodatek spora ich część w ogóle się nie wgrała co skutkowało "pustymi dziurami" lub teksturami w wysokiej rozdizalczości, które na prawdę wyglądały dobrze, pomimo iż jakaś ich częśc to jedna wielka pikseloza. Próbowałem przez noc zaprzyjaźnić się z SL, ale przy takich warunkach mam ochotę napisać maila do supportu o usunięcie konta i wszelkich danych z ich serwerów...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2010, 14:26 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Cytuj:
Do tego aktualne biblioteki DirectX pobrane wczoraj ze strony Microsoftu.


Second Life działa na OpenGL, DX tu nie ma nic do rzeczy.

Cytuj:
nie dość, że tekstury się wczytywały ok. 20 minut, to na dodatek spora ich część w ogóle się nie wgrała


Jeśli się spodziewasz że SL będzie działał jak gry MMO, to niestety mocno się zawiedziesz. Mniej więcej takie działanie jest dla SL typowe i niezmienne od lat i na zmiane się nie zanosi ;), możesz mieć superhipermegawypas komuter z przyszłości i podobne łącze a SL potraktuje Cie równo z resztą użytkowników.

Cytuj:
Witajcie, bardzo zainteresowały mnie Wasze wypowiedzi.
Mam problem z ładowaniem się tekstur, to znaczy widzę świat szary. Kiedy ustawię grafikę na low, tekstury ładują się szybciej, kiedy zaś na medium, zajmuje im to 30 minut. Czy chodzi o kartę graficzną? Macie na to jakieś rady?


Im wyższe ustawienia tym większy zasięg się ustawia, co za tym idzie więcej obiektów musi sie ładować i trwa to dłużej, wybierz "custom" i zmniejsz zasięg, im mniejszy tym szybciej sie bedzie wszystko ladowalo. Jeśli używasz emeralda mozesz po prostu wpisać na czacie komende: dd xx, gdzie xx to wartość jaką ma przyjąc zasięg widoku od 0 do 2000.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2010, 15:23 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Aż taki dobry sprzęt to to nie jest. Klatkować może, już przy włączeniu filtrowania anizotropowego i niewielkiego AA, przy dużych detalach lub w bardzo zaawatarzonych miejscach, np jakiś klub. Liczba klatek potrafi drastycznie spaść. To że masz lepsze detale w dowolnej grze nie znaczy, że to same ustawienia pójdą w SL. SL jest bardzo wymagające i nie posiada żadnej optymalizacji. Nie jest też możliwe włączenie cieni i gra na pełny ekran, po prostu wszystko się tnie.
Polecam przeciągnięcie na max suwaka w zakładce Network w preferencjach, tego z napisem max bandwitch. A także zmniejszenie odległości rysowania obiektów. Jak gdzieś wędruje rzadko mam na więcej niż 96, dopiero zwiększam gdy jestem w jakimś miejscu na dłużej.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2010, 16:07 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Serbitar, zgadzam się, że na każdym komputerze SL potrafi sprawić problemy, ale nie przesadzajmy, nie musi się na każdym ślimaczyć na potęgę. :) Ja nie miałam takich problemów na porównywalnym sprzęcie. Obstawiam na tej loterii winę 64-bitowej wersji Win 7, a raczej tego, że SL jeszcze nie do końca jest do niej dopasowane. Może spróbuj uruchomić klienta w trybie zgodności z jakąś wcześniejszą wersją Windy?

Fakt, kolejny krok: sprawdź czy masz aktualne OpenGL i .NET Framework.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2010, 17:25 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Już bez wnikania w szczegóły dlaczego tak jest i dlaczego tak nie powinno byc i w różnice miedzy porównywanymi tematami... kiedy porównuje się jakość/szybkość renderowanego obrazu w SL, z jakością/szybkością renderowanego obrazu w obecnych grach typu MMO czy normalnych... zdecydowanie można napisać że SL "ślimaczy się na potęgę", wiadomo wszem i wobec że silnik renderujący w SL jest stary i wszystko jest słabo zoptymalizowane, oczywiste jest że w pewnych aspektach szybkość komputera czy łącza poprawia działanie SL jednak moim zdaniem tylko do poziomu "akceptowalne", i biorąc pod uwagę to że SL mogłoby działać dużo lepiej stwierdzenie że SL "ślimaczy się na potęge" jest tu jak najbardziej trafne i nie jest żadną przesadą.

Dużo osób zaczynających w SL, przechodzi tu właśnie z takich gier w których przyzwyczaili się do o wiele lepiej zoptymalizowanej wydajności, i podobnych cudów oczekują od SL, powiedz takiemu komuś że SL nie "ślimaczy sie na potęgę", strzelam że kolega właśnie takich cudów oczekiwał.

Kolejna sprawa że szybkość działania SL zależy od miejsca w jakim rezydent się znajduje, oczywistym jest że jeśli ktoś siedzi na pustym simie SL będzie mu smigał że miło, lecz gdy odwiedzi cieżko zabudowany sim, nawet na najmocniejszym komputerze SL zacznie ślimaczyć na potęgę bo to nie musi być wina komputera że SL dostaje zadyszki a serwera Lindenowskiego.

Idąc na kompromis można napisać, SL czasem ślimaczy się na potęge a czasem nie, szkoda tylko że to czasem w SL zdarza się dość często.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lip 2010, 19:32 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Wracajac do pomocy potrzebujacym... Zrobcie najpierw tak:
1) Sciagnijcie klienta do SL Emerald http://emerald.modularsystems.sl/
2) Po zalogowaniu sie poszukajcie w gornym pasku opcji HELP, a nastepnie LAG METER.
Powinnno wam sie otworzyc okienko z trzema wskaznikami:
CLIENT
NETWORK
SERVER

Najlepiej jesli wszystkie beda zielone. Jesli żołte to jest tak sobie, a jeśli czerwone to jest zle.
CLIENT - wina lezy po stronie waszego komputera.
NETWORK - wina waszego netu.
SERVER - wina serwera Linden Lab

Obserwujcie te wskazniki w miejscach zalagowanych.


Ostatnio edytowany przez Madelaine, 24 Lip 2010, 19:57, edytowano w sumie 1 raz
literówka


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lip 2010, 18:16 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 14
nick w SL: Mike40 Karas
Morrigan napisał(a):
Obiły mi się o uszy problemy nie z hardwarem, ale z 64-bitowym Win7 i SL. (...)


To chyba niezupełnie prawda, mam 7 64 bit od roku (jeszcze od wersji RC) i SL śmiga całkiem porządnie nawet na ustawieniach grafiki na maxa.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lip 2010, 14:46 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Loteria. Ilość zgłoszeń na JIRA jest spora.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 31 Lip 2010, 19:00 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Dla potrzebujących (co zrobić z tą przeklętą Vistą na lapku):
1. Wywalić w pierony (jak masz XP w wersji BOX lub wykupiony downgrade)

2. Zaistalować jakiś darmowy / mało płatny program do TUNINGU systemu
polecam Ashampoo WinOptimizer 2010 (wersja pełna: magazyn komputerowy CHIP, wydanie DVD, marzec 2010)

3. Pozmieniać wszystko zgodnie z ZALECENIAMI, po wykonaniu pełnego skanowania systemu.
Oczywiście niektórych niepotrzebnych plików i wpisów w rejestrze to narzędzie nie usunie, ale znakomitą większość owszem.

4. Sciągnąć defragmentatora dysku (czasami z Vista jest Disk Kepeer, ale w wersji ligth), Najlepsz jak do tej pory jest MyDefrag (znany pod starszą nazwą JK Defrag - działa w tle i nie przerywa pracy jeśli coś się zmieniło)

RAZ NA 2 - 3 MIESIĄCE wykonać:
1. Pełne skanowanie sytemu, przez TUNINGOWCA - wywalić co niepotrzebne

2. Wykonać pełny skan ANTYWIRUSEM i ANTYSPYWAREM

3. Wykonać pełną defragmentację dysku (może zająć cały dzień przy pojemnym dysku)

4. RESTART

Powinno działać szybciej


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Mar 2011, 18:20 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2011
Posty: 4
Cześć!
Jestem nowa zarówno na SL jak i na tym forum. Mam dwa komputery, na którym zainstalowałam SL. Na stacjonarce wszystko ładnie chodzi, oczywiście parametry sprzętu pozwalają na płynną grę, jednak na moim netbooku płynnośc woła o pomstę do nieba. Na większości stronach znalazłam, że gra na moim netbooku powinna "chodzić" dobrze.
Parametry:
MSI U135DX
Intel Atom N455
Intel gma 3150
Ram 2 GB DDR3
Monitror 10"
OS: Ubuntu 10.10
I właśnie. Nigdzie nie znalazłam nic na temat pomocy dla ubuntu pomimo, że SL jest również przeznaczony dla Linuxa. Fajnie by było, żeby SL mi jednak chodziło na tym bączku, bo wykłady się zbliżają:D:D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Mar 2011, 18:58 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
SL jest przeznaczony na ubuntu ale netbook nie jest przeznaczony na SL.

Jak sama nazwa wskazuje net(siec)-booki służą do przegladania internetu, dokumentow...ewentualnie muzyki i filmow....ale zapomnij o zadowalajacym dzialaniu aplikacji typu SL ktore potrzebuja do dzialania dobrej karty graficznej, procesora i oceanu pamieci.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Mar 2011, 19:30 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Wątpię aby SL w ogóle się odpaliło na tym sprzęcie. Natywnego klienta można pobrać ze strony SL. NetBooki, a nawet NoteBooki nie służą do gier, chyba, że są do tego specjalnie przystosowane, czyli gdy mają dobre chłodzenie karty graficznej i procesora.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso