Odpowiedz
Autor Wiadomość
Mężczyzna
PostWysłany: 07 Gru 2011, 22:41 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 338
Skąd: Olsztyn
nick w SL: Druidamus Rau
Wyobraźmy sobie, że produkujemy biżuterię mamy do dyspozycji sculpt, którego chcielibyśmy pomniejszyć bardziej niż 0.01x0.01x0.01 Jest wiele sposobów na zmniejszenie. Korzystając np z programów 3D lub specjalnych gadżetów dostępnych na MP. Ale... nie każdy umie korzystać z programów 3D, albo nie każdego stać wydać 7k na gadżet , zwłaszcza jeśli to jednorazowy problem. I tu pojawia się rozwiązanie jakie spotkałem dziś. Miałem problem i znalazłem rozwiązanie, więc chcę się z Wami podzielić. Metoda pomniejszania sculptów jest zawsze taka sama. Im bardziej szare kolory tym sculpt w SL jest odczytywany jako mniejszy. Im bardziej żywe kolory, tym sculpt większy. A oto jak to zrobić za pomocą programu 2D:

1. Otwórz mapę sculptową, jaką chcesz pomniejszyć, w Paint Shop Pro / Photoshop / GIMP lub w innych programach graficznych obsługujących warstwy.

2. Utwórz nową warstwę nad warstwą z tekstura sculpt.

3. Wypełnij nową warstwę kolorem szarym o wartości RGB 128.128.128

4. Ustaw przezroczystość krycia nowej warstwy na 50%

Pamiętaj! Im mniejsza przezroczystość (więcej procentów) tym sculpt mniejszy, ale jednocześnie bardziej zniekształcony i traci na jakości. To tak jak po wypiciu % ;) im więcej tym bardziej niewyraźnie.

Sugestia. Dla przykładu porób kilka wersji kombinując z przezroczystością. InWorld postaw kilka klocków o wymiarach 0.5×0.5×0.5 i narzuć oryginalną oraz przerobione tekstury sculptowe.


Tutorial napisany i uproszczony na podstawie z kilku anglojęzycznych dostępnych na internecie.

_________________
Druidamus Whisper Blog Image Moje produkty na MarketPlace

SLawa - skandale zostawiamy amatorom <- z braku czasu wstrzymana:(


Profil E-mail GGOffline
Mężczyzna
PostWysłany: 08 Gru 2011, 15:51 
Dołączenie:
Listopad 2010
Posty: 78
nick w SL: Kazuhiro Swords
Swietna sprawa, nie znalem tego, dzieki :-D

_________________
https://marketplace.secondlife.com/stores/48539/
https://marketplace.secondlife.com/stores/48539


Profil E-mail Offline
Mężczyzna
PostWysłany: 29 Kwi 2012, 11:49 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 338
Skąd: Olsztyn
nick w SL: Druidamus Rau
Znalazłem kolejny sposób na zmniejszenie mapy sculptowej za pomocą programów 2D:

1 Otwieramy mapę w programie, który obsługuje "Levele" (poziomy) w tym przypadku będzie to PS
2 kiedy mamy nasza mapę idziemy kolejno "Image > Adjustments > Levels" (Obraz -> Dopasowania -> Poziomy)
3 W opcji "Output Levels" (Poziomy wyjściowe) ustawiamy jak na obrazku
Image
Początkowa wartość na 55 krańcowa na 200. Powinno dać pomniejszenie o 50%.
4 zatwierdzamy i zapisujemy :)


Na podstawie tutoriala zamieszczonego tutaj robynhuffaker.com/sculptblender/2010/03/20/resolution-tricks/

_________________
Druidamus Whisper Blog Image Moje produkty na MarketPlace

SLawa - skandale zostawiamy amatorom <- z braku czasu wstrzymana:(


Profil E-mail GGOffline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso