Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2008, 16:20 
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 6
nick w SL: Ja2ger Flow
Mam nadzieję, że nigdzie nie było, bo znaczyłoby to, że jednak źle szukałem...

Zaczynam naukę skryptowania. Czytałem kilka poradników, jednak nie znalazłem tam jednej rzeczy. Otóż chodzi mi o podmianę animacji(?) siedzenia na krześle na inną (np. na taką z założoną nogą na nogę). Jak to zrobić i gdzie znajduje sie jakaś lista dostępnych (defaultowo) rodzajów "siedzeń" i "leżeń"?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.


Ostatnio edytowany przez Ja2ger, 06 Mar 2008, 21:17, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2008, 18:20 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Chyba nie ma. Zawsze możesz stworzyć "pose" własną i ustawić w skrypcie. Ewentualnie poszukać gdzieś w freebies taką jaką ci potrzeba.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2008, 18:22 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
Listy nigdzie nie ma. Może ci ktoś odda/odsprzeda, jeśli tak to ja tez poproszę :-)
Mam gotowy skrypt na poseball, do tego powiem ci, że powinieneś zacząć od czegoś prostszego. Przykładów ci konkretnych nie podam, bo sam zaczynałem od wzmacniacza, który krzyczał wszystko za mnie :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2008, 18:50 
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 6
nick w SL: Ja2ger Flow
Na razie uczę sie 2 drogami: po kolei i równolegle tym, co akurat potrzebuję.

Ok, czyli potrzebuje zrobić/zdobyć pozę - ok, to już jasne.
Teraz pytanie jak ją "wcisnąć" w np. fotel. Nie chciałbym robić poseballa na fotelu, a wiem, że się da (gdzieś widziałem taką sofę) automagicznie podmienić jakoś (w skrypcie pewno), by avatar siadł w pozycji zawartej w contents fotela zamiast w standardowej pozie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2008, 19:21 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
[quote="piotrekn"]Listy nigdzie nie ma. Może ci ktoś odda/odsprzeda, jeśli tak to ja tez poproszę :-)[/quote
liste defaultowych siedzen lezen masz offline na swoim komputrerze. Otworz w menu start pomoc do skryptowania w second life. Znajdz llStartAnimation i tam sa odnosiniki do defaultowych siedzen/lezen :-)

[ Dodano: 2008-03-06, 19:27 ]
Postanowilem to skopiowac i wkleic... Jak znajde troche czaasu to to przetlumacze i wrzuce jako tutorial. Ale tak sobie mysle... Moze jest tu jakis anglista co by to zwiezle, logicznie i dobrze przetlumaczyl? -P

This function starts animation anim for the avatar that owns the object.
llStartAnimation(string anim);

Valid strings for anim

hold_R_bazooka, hold_R_handgun, hold_R_rifle
Holds the appropriately shaped weapon in the right hand. Automatically switches to the aims (below) when user enters mouse look

aim_R_bazooka, aim_R_handgun, aim_R_rifle
Aims the appropriately shaped weapon along the direction the avatar is looking.

away
Flops over in "away from keyboard" state.

backflip
Performs a backflip.

bow
Bows at waist.

brush
Brushes dirt from shirt.

clap
Applauds.

courtbow
Bows with a courtly flourish.

crouch
Crouches in place.

crouchwalk
Walks in place while crouching.

dance1, dance2, dance3, dance4, dance5, dance6, dance7, dance8
Various dance maneuvers.

falldown
Freefall falling animation.

female_walk
Walks with hip sway.

fly
Flies forward.

flyslow
Flies forward at a less aggressive angle.

hello
Waves.

hold_throw_R
Hold object in right hand, prepared to throw it.

hover
Hovers in place.

hover_down
Pretends to hover straight down.

hover_up
Pretends to hover straight up.

jump
Midair jump position.

kick_roundhouse_R
Roundhouse kick with right leg.

land
Lands after flying.

prejump
Prepares to jump.

punch_L
Punch with left hand.

punch_R
Punch with right hand.

punch_onetwo
Punch with one hand then the other.

run
Runs in place.

salute
Salutes with right hand.

sit
Sits on object at knee height.

sit_ground
Sits down on ground.

slowwalk
Walks in place slowly.

smoke_idle
Leans on imaginary prop while holding cigarette.

smoke_inhale
Leans on imaginary prop and smokes a cigarette.

smoke_throw_down
Leans on imaginary prop, throws down a cigarette, and stamps it out.

snapshot
Pantomimes taking a picture.

soft_land
Stumbles a bit as if landing.

stand
Stands in place.

standup
Falls on face and stands up.

stride
Legs extended as if stepping off of a ledge.

sword_strike_R
Strike with sword in right hand.

talk
Head moves as if talking.

throw_R
Throws object in right hand.

tryon_shirt
Turns around and models a new shirt.

turnleft
Pretends to turn left.

turnright
Pretends to turn right.

type
Makes typing motion.

uphillwalk
Walks uphill in place.

walk
Walks in place.

whisper
Whispers behind hand.

whistle
Whistles with hands in mouth.

yell
Shouts between cupped hands.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2008, 20:29 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
hold_R_bazooka, hold_R_handgun, hold_R_rifle
Trzyma odpowiednio uformowaną broń w prawej ręce. Automatycznie przełącza się na celowanie, kiedy wchodzimy w tryb Mouselook.

aim_R_bazooka, aim_R_handgun, aim_R_rifle
Celuje odpowiednio uformowaną broń w kierunku, w którym patrzy avatar.

away
Wchodzi w animacje "z dala od klawiatury" (popularnie zwane "kimaniem").

backflip
Fika kozła w tył.

bow
Kłania się w pas.

brush
Otrzepuje brud z koszuli.

clap
Klaszcze.

courtbow
Dworski ukłon.

crouch
Kuca.

crouchwalk
Idzie w miejscu przykucnięty.

dance1, dance2, dance3, dance4, dance5, dance6, dance7, dance8
Różne style tańca.

falldown
Spada swobodnie.

female_walk
Idzie kołysząc biodrami.

fly
Leci naprzód.

flyslow
Leci naprzód wolniej, w bardziej swobodnej pozie.

hello
Macha.

hold_throw_R
Trzyma przedmiot w prawej dłoni, przygotowuje się do rzutu..

hover
Unosi się nad ziemią (w miejscu).

hover_down
Szybuje w dół.

hover_up
Szybuje w górę.

jump
W trakcie skoku.

kick_roundhouse_R
Kopniak prawą nogą z obrotem.

land
Ląduje.

prejump
Przygotowuje się do skoku.

punch_L
Zadaje cios lewą ręką.

punch_R
Zadaje cios prawą ręką.

punch_onetwo
Zadaje cios najpierw jedną, a potem drugą ręką.

run
Biegnie w miejscu.

salute
Salutuje prawą ręką.

sit
Siad na obiekcie, który sięga mniej więcej do wysokości kolan.

sit_ground
Siada na ziemi.

slowwalk
Powoli idzie w miejscu.

smoke_idle
Opiera się o obiekt trzymając papierosa.

smoke_inhale
Opiera się o obiekt paląc papierosa.

smoke_throw_down
Opiera się o obiekt, wyrzuca papierosa i przydeptuje go.

snapshot
Udaje, że robi zdjęcie.

soft_land
Chwieje się lekko lądując.

stand
Stoi.

standup
Upada na twarz i podnosi się.

stride
Maszeruje długimi krokami.

sword_strike_R
Atakuje mieczem trzymanym w prawej dłoni.

talk
Porusza głową jak przy mówieniu.

throw_R
Rzuca przedmiot prawą dłonią.

tryon_shirt
Odwraca się i przymierza koszulę.

turnleft
Skręca w lewo.

turnright
Skręca w prawo.

type
Pisze na klawiaturze (niewidzialnej).

uphillwalk
Idzie pod górkę w miejscu.

walk
Idzie w miejscu.

whisper
Przysłania dłonią usta i szepcze.

whistle
Gwiżdże na palcach.

yell
Krzyczy w złożone dłonie.

Proszę.


Ostatnio edytowany przez Morrigan, 06 Mar 2008, 21:15, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2008, 21:30 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Zeby zakonczyc temat, zrobienie pozy - o ile nie musi niczym ruszac, nie jest trudne. Sciagasz darmowy qavimator, pierwsza klatke zostawiasz taka, jaka jest. W drugiej ustawiasz poze, zapisujesz jako bvh. Potem tylko upload do SL. Ustawiasz pozycje palcow i mimike (mimo wszytsko dalej twierdze, ze mimika nie jest wieczna a chwilowa), zapetlasz, ustawiasz Priority na najwyzsza wartosc i wciagasz do SL. Jesli chcesz cos bardziej wyszukanego, wpadnij do mnie i cos wybierzemy.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Cze 2010, 15:25 
Dołączenie:
Styczeń 2008
Posty: 40
Wiem ze temat stary ale chciałbym zadać pytanie odnośnie pozy i jednocześnie nie otwierać nowego tematu.
Umiem zrobić nieruchoma poze na qavimatore ale po uploadzie kiedy już siedzę na krześle i animacja działa to tam gdzie patrze obraca się cały avatar a chciałbym żeby cały avatar był w bezruchu bez względu gdzie patrze. Moje pytanie jak to zrobić ?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Cze 2010, 17:05 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Ustawić przy uploadzie priorytet na 4. Poza tym musisz w programie poruszyć KAŻDYM stawem przynajmniej o jeden stopień. Jeśli go nie ruszysz, będzie nadpisywany domyślnymi animacjami SL.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2010, 17:15 
Dołączenie:
Styczeń 2008
Posty: 40
Ok mój post został napisany ze względu na dublowanie wątku czy coś takiego :p

Animacja działa wprawie jak powinna dzięki Morrigan :)

Zeby doskonale chciałbym by każda osoba która usiądzie na fajce wodnej trzymała ustnik w prawym reku i by ta osoba miała usta przylegające do ustnika. Pytanie jak to zrobić by to ustawić czy trzeba ustawić jakoś animacje, czy napisać jakiś skrypt, czy to i to ?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2010, 17:47 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2010
Posty: 246
nick w SL: Mx Xaris
ust nie da sie ruszac za pomoca animacji...
jak uploadujesz to masz jakies emocje czy cos do wybrania.
inaczej sie nie da.
za malo stawow avki maja.
to samo jest z palcami, nie da sie nimi w programie ruszyc.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2010, 20:39 
Dołączenie:
Styczeń 2008
Posty: 40
sorki ale nie zrozumiałeś mojego pytania (może źle je sformułowałem) :) nie chodzi mi o mimike ust ani o zagięcie palców ale by avatar trzymał ustnik i by twarz jego była w jego kierunku skierowana . Tak jak na tej focie


[obraz]http://newscafein.files.wordpress.com/2009/08/305481-shisha-smoking-in-cairo-0.jpg[/obraz]

mój avatar trzyma w ten sposób shishe ale kiedy siada mniejszy avatar ustnik skierowany jest w jego nos lub czoło a ręką jest niżej niż ustnik. Jak to zrobić by shisha była dostosowana do każdego avatara czy trzeba napisać jakiś skrypt ( jeśli tak to jaki gdzie go dostać itp) i czy muszę w jakiś sposób dostosować animacje (np ustawić inny priorytet itd.) ?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2010, 21:16 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2010
Posty: 246
nick w SL: Mx Xaris
wedlug mnie sie normalnie (bez zadnych skryptow) nie obejdzie. prawie kazdy avatar ma inny wzrost wiec jak zrobisz na wzor siebie to i tak innym prawdopodobnie fajka wejdzie w nos albo w czolo.

niech odezwa sie skrypterzy :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2010, 21:41 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Moim zdaniem - nie da sie:( Avatary sa rozne, a animacja taka sama.
Moze daloby sie odczytac skryptem wysokosc avatara i potem wsadzic jakis skrypt w fajke, ktory by ja wyginal, ale co zrobic z dlugoscia rak? Przeciez one sa rozne:(
Ustawianie priority nic nie da, animacji tez nie dostosujesz do odmiennych avatarow.
Radze wybrac srednia wysokosc - w wiekszkosci wypadkow bedzie na oko dobrze. A jesli ktos jest niewymiarowy niech sobie dopasowuje.
Za bardzo sie tym nie przejmuj - ludzie sa przyzwyczajeni, ze animacje nie pasuja. Niektorzy nawet twierdza, ze dopasowanie sexballsow jest bardziej sexy niz sam akt:)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2010, 23:15 
Dołączenie:
Styczeń 2008
Posty: 40
:) wiecie pytam bo widziałem już coś takiego siadaliśmy z kumplami przy fajce wodnej i wszystko elegancko pasowało (mimo iż wysokość naszych avatarow bardzo się różniła)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2010, 23:40 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 260
nick w SL: Anka Sporg
Hej

Można to zrobić za pomocą skryptu. Na przykład tak jak to mają meble z Inside Studio Houses Prefabs. Każdy, kto usiądzie, za pomocą kursorów adiustuje avatara.
Można też zrobić kilka, zależnych od wzrostu, animacji. Skrypt mierzyłby wtedy wysokość avatara i w zależności od tego podstawiałby odpowiednią animacje.
Jedno jest pewne. Trzeba ciut nakombinować, bo inaczej się nie da ;) .

pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Cze 2010, 05:23 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Da się, połowicznie. Są skrypty używane w meblach pozwalające na regulację położenia póz względem prima. Ale nie wpływa to na samą animację, czyli: podsuwasz avatara tak, by sięgał do ustnika, ale jego zadek zaczyna lewitować nad poduszką. Aczkolwiek w wielu przypadkach lewitacja nie jest aż tak wkurzająca.

Mam gdzieś open source'owy skrypt do łóżek. Wybór pozycji następuje poprzez pop-up menu. Tyle, że to naprawdę ogromny skrypt i musiałbyś sobie (albo kto inny, kto zna się na skryptach, bo nie wiem, jak z nimi stoisz) wydziobać z niego odpowiedni kawałek. Jeśli go chcesz, napisz do mnie w SL.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Cze 2010, 10:39 
Dołączenie:
Styczeń 2008
Posty: 40
Thx Morrigan za propozycje mam dwa skrypty do regulowania wysokości manualnie kumpel mi zrobił który skryptował mi shishe. Chodzi mi o to żeby wszystko się dopasowywało automatycznie. mam pytanie czy da sie usiasc względem innej części ciała niż tyłka ? Myślę ze to by ułatwiło sprawę, ustawiłbym by avatar siedział na ręce a skrypt siedzenia byłaby w ustniku i każdy avatar siadający na shishe trzymałby ustnik w reku a głowa byłaby najwyżej trochę od ustnika oddalona (przepraszam jeśli ciężko zrozumieć staram sie wytłumaczyć najbardziej zrozumiale jak potrafię).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Cze 2010, 16:22 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Z tego, co mi wiadomo, zawsze punktem odniesienia jest środek ciała, czyli okolice tyłka. O automatycznym sposobie jeszcze nie słyszałam.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Lip 2010, 14:23 
Dołączenie:
Styczeń 2008
Posty: 40
dobra dziękuje wam za pomoc, faktycznie odpuszczę sobie dopasowywanie animacji skoro ludzie sa przyzwyczajeni oddaliłem trochę poduszkę od shishy by rurka nie lądowała w czole.

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso