Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 22 Lis 2007, 16:23 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 224
nick w SL: Marlin Huldschinsky
Hejka.
Proste jest zrobienie HUD-a - czyli obiektu, który masz na ekranie tylko TY i nikt nie jest w stanie tego zobaczyć. Napiszę krótszy poradnik o zrobieniu takiego "prostego" HUD-a.


Tworzymy obiekty i skrypty.

Budujemy kilka obiektów; najlepiej cylindrów, ułożonych twarzą do Ciebie - będzie łatwiej zobaczyć działanie przycisków. Do każdego osobno wsadzamy skrypt, na początek pokażę łatwy kod:

Obiekt 1: click New Script, i poczekaj aż pojawi Ci się mała ikonka dokumentu pod nazwą "New Script". Klikamy go, a następnie mamy taki tekst:
Kod:
default
{
    state_entry()
    {
        llSay(0, "   Tutaj wpisujemy treść, jaka ma się pokazać na chacie gdy postawimy obiekt na ziemi lub zapiszemy skrypt.");
    }

    touch_start(integer total_number)
    {
        llSay(0, "  Między tymi cudzysłowiami wpisujemy tekst, który ma być po kliknięciu");
    }
}


I piszemy takie skrypty w Obiektach nr 1,2,3,4,5 itd. jaką liczbę sobie wybraliśmy.
No dobra, zapisałem skrypty i co dalej?
Łączenie i przygotowanie obiektu do użycia.

Ok. Nałożyłeś tekstury na obiekt, ale nie wiesz co dalej. Linkujesz w niezbyt skomplikowany sposób. Ważna jest KOLEJNOŚĆ linkowania. tworzymy obiekt, ale nie musi być widzialny. Możemy wybrać teksturę transparent, ale uważajmy na kolejność łączenia. Zaznaczamy po kolei cylindry, a na końcu obiekt z transparent. Wtedy powinny obiekty być ŻÓŁTE, a wtedy klikamy Ctrl+L. Cylindry powinny być żółte, a obiekt z transparentem niebieski. Jeśli tak nie jest, klikamy Ctrl+Shift+L i rozłączamy obiekty; powtarzamy krok o prawidłowym zaznaczaniu. Ok, połączyłeś obiekt, oskryptowałeś i co dalej? Otóż to: klikamy prawym na obiekt, i wybieramy Take. Mamy obiekt w inventory, więc klikamy go prawym i nie wybieramy Wear, ale Attach to HUD - wybieramy najlepiej Center i zmieniamy lokację pasującą dla nas. Jeśli jest za duże, używamy Stretch w menu Create tj. Ctrl+Shift i klikamy te szare kwadraciki. Możemy używać HUD-a. klikamy na cylinderki, które oskryptowaliśmy. Po touchnięciu powinien na chacie ukazać się tekst, który w danym cylindrze napisaliśmy w skrypcie.


Ostatnio edytowany przez Marlin H. 23 Lis 2007, 16:32, edytowano w sumie 2 razy

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lis 2007, 04:35 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 497
nick w SL: Ayumi Cassini
Dwie uwagi:

1. Tekst wpisany w llSay w state_entry nie będzie pojawiał się za każdym razem kiedy postawimy obiekt na ziemi, a jedynie wtedy, kiedy skrypt będzie wchodził do nowego state, czyli przy resecie/zapisaniu skryptu oraz zmianie state. Jeśli ma mówić za każdym razem kiedy wyciągamy go z inventory, należy użyć on_rez.

2. Odradzam umieszczanie takiego tekstu w każdym przycisku - w momencie wyjęcia obiektu dostaniemy tyle wiadomości ile jest przycisków.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lis 2007, 09:39 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Ja tam HUD'a zrobić potrafię, ale 'nowicjusz' po przeczytanmiu może mieć bałagan w głowie, bo np.:
Cytuj:
Cylindry powinny być żółte, a obiekt z transparentem żółty


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lis 2007, 16:31 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 224
nick w SL: Marlin Huldschinsky
No tak Ayumi, ale z tym żółty żółty sorka :-> - poprawiam to.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso