Odpowiedz
Autor Wiadomość
Kobieta
PostWysłany: 26 Maj 2014, 22:19 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
Temat zakładam po to, aby wyjaśnić dość często powtarzające się w moich IM pytania - w przyszłości po prostu będę kierować do tego tematu, bo zabetonowanie co poniektórych osób mnie po prostu przeraża. Jeśli ktoś ma wątpliwości co do jakiegoś "mitu" - może spokojnie pisać... wszystkie pytania to autentyki (nie tylko z polskiej społeczności), tylko z poprawioną pisownią albo przetłumaczone. Uprzedzam, moje odpowiedzi są wredne - naturalnie nie udzieliłam takich w IM.

1) "Widzę jakąś osobę bardzo mocno rozciągniętą, chyba do koordynatów 0,0,0 sima, i zasłania mi cały ekran, a jak ją proszę żeby się naprawiła albo używała nie hackowanego viewera to mi mówi, że ja mam starą przeglądarkę. Mogę ją jakoś zbanować w Linden Lab?"

Image

Nie, nie możesz jej zbanować - i trzeba by zacząć tej osoby słuchać. Powiem więcej: To TWOJA przeglądarka świata Second Life jest za stara i ją zaktualizuj. Osoba którą widzisz nosi nowy, elastyczny fitted mesh i nie możesz jej winić za to, że ma na sobie nowe rzeczy oficjalnie wprowadzone przez Linden Lab na grid, a których nie renderuje poprawnie Twój viewer sprzed paru miesięcy, a może i lat. Powtórzę jeszcze raz: to TWÓJ problem i wina TWOJEGO komputera.

2) "Ja widzę wszędzie chmurki zamiast awatarów i jestem tym oburzony/a. Słyszałem/am, że to jakiś 'server side baking' i to przez to, a mnie to nie obchodzi i chcę żeby mi mój viewer pokazywał dobrze awatary. I nie chcę aktualizować nic! Bo mam stary system / stary komputer / nie chce mi się / nie, bo nie - i nie powiem dlaczego!"

Jeśli nie potrafisz zrozumieć, że masz przeglądarkę tak starą, że nie jest w stanie poprawnie nie tylko zrenderować fitted mesh, ale awatarów w ogóle i dodatkowo upierasz się, że na niej zostaniesz, to jedyną opcją dla Ciebie jest przejście na OpenSim albo usunięcie klienta SL i granie w Sapera albo Pasjansa. Opcjonalnie złapanie za jakąś książkę.

2b) "Ale ja nie wiedziałem, że będzie jakaś zmiana przeglądarek. Jestem na starym viewerze / systemie operacyjnym [przeważnie Windows XP ostatnio] - no i co teraz?"

Zakończenie wsparcia dla viewera 1.x i pochodnych było zapowiadane przez 2 lata. Zakończenie supportu Windows XP - przez Microsoft - od kilku lat co najmniej. To naprawdę wystarczająca ilość czasu, żeby przesiąść się na cokolwiek nowszego - tak w kwestii przeglądarek SL, jak i systemów operacyjnych. Wbrew pozorom przeglądarki nie mają wymagań z kosmosu: dowolny komputer kupiony w tej chwili (za wyjątkiem modeli całkowicie oszczędnościowych) jest w stanie pociągnąć klienta SL - na minimalnych detalach, ale uda mu się. Można także używać do czasu kupna nowego sprzętu klientów tekstowych (bez świata w 3D), takich jak na przykład Radegast. Ba, można nawet spróbować abonamentowego SL GO w chmurze systemu OnLive.

2c) "Widzę tylko siebie jako chmurkę, ale inni są pokazywani okej"

Sprawdź, czy masz założone systemowe włosy (furry: nawet "łyse"), systemowe oczy (furry: nawet z przezroczystą teksturą), skin oraz body shape. Bez tych czterech rzeczy awatar się nie wczyta - a czasem zdarza się, że co bardziej zalagowany region sprawia, że nie wszystkie elementy szafy założone w poprzednim miejscu płynnie przechodzą w nowe (albo region jest tak obciążony, że nie "puszcza" przy próbie wyteleportowania się z niego i klient jest rozłączany, a po ponownym zalogowaniu gdzie indziej brakuje połowy założonych elementów). Możesz łatwo je znaleźć kierując się ikonkami:

Image

Gdy ten najczęstszy powód (~ 90% przypadków) "zachmurkowania" nie jest w tym przypadku problemem można zerknąć tutaj po dalsze porady: http://wiki.phoenixviewer.com/fs_bake_fail

3) "Ja używam Waszego programu, to mogę wymagać, bo jestem klientem! Więc masz mi pomóc, ale już!"
(kierowane co jakiś czas do mnie jako do developera Firestorma / "tej takiej od pomocy z viewerami")

Klient to ktoś, kto płaci. My robimy przeglądarkę / udzielamy pomocy w ramach wolontariatu (czyli za darmo, bez ukrytych kosztów - schowaj proszę swoje teorie spiskowe tam, gdzie słońce nie dochodzi i plecy tracą swą szlachetną nazwę) i dlatego, bo to zwyczajnie lubimy. Ale jeśli przestajemy lubić, bądź potrzebujemy przerwy, to nie robimy. Proste. Jeśli chcesz zwrot kosztów to podaj proszę kwotę, jaką zapłaciłeś, co bym Ci mogła ją zwrócić za ów wybrakowany i niezadowalający "produkt". Nie zapomnij też odwiedzić http://wiki.secondlife.com/wiki/Third_P ... _Directory i wybrać czegoś innego.

3b) "Jak to nie wiesz czegoś na temat Firestorma?" / "Jak to nie wiesz czegoś na temat [dowolna inna przeglądarka], skoro jesteś w Firestormie i w tym siedzisz?"

No, po prostu - nie wiem czegoś i musisz się z tym pogodzić. Co prawda tłumaczę go na bieżąco na język polski i dodaję nowe funkcje w C++/XML, w związku z czym siedzę dość głęboko w całym projekcie i prawdopodobnie potrafię znaleźć rozwiązanie na Twój problem gdy poczekasz, a ja trochę poszperam tu i tam przez kilka minut, ale mam cywilną odwagę przyznać się do faktu, że nie jestem alfą i omegą w tym co robię, ani jakąkolwiek inną wyrocznią czy nieomylnym bóstwem. Wiem nieco więcej on zwykłego użytkownika, bo zwykły użytkownik nie zajmuje się pierdołami typu szczegóły renderingu graficznego, wykorzystanie elementów interfejsu czy zależności pomiędzy funkcjonalnościami ("a czemu jestem zablokowana w miejscu" - "stwórz na nowo most LSL opcją w menu, to się odblokujesz" - "ale po co, jaki to ma związek?" - "bo movelock się zaciął w zalagowanym regionie, a wykorzystuje on most LSL"). To się tyczy wszystkich osób, nie tylko mnie, jakie starają się pomagać z czymkolwiek w jakiejkolwiek sprawie, w SL czy w RL. Nawet najlepsi developerzy odwołują się do manuali języków programowania, a pomoc techniczna do swoich notatek i dokumentacji (tak jest również w przypadku supportu Firestorma). Jeśli nie będę w stanie Ci pomóc (bo na przykład pytasz mnie o rzeczy związane z Macintoshem, a ja jestem na Windows), to Ci wskażę gdzie prawdopodobnie możesz uzyskać pomoc (w przypadku Firestorma są to ogromne i moderowane przez zespół Phoenix-Firestorm-Project grupy wsparcia albo lekcje prowadzone w języku angielskim z możliwością zadawania dowolnych pytań pod koniec).

Co do drugiego pytania, z dowolną inną przeglądarką - no niestety, chociaż wszystkie viewery są w gruncie rzeczy podobne i porady ogólne mogą pomóc również w ich przypadku, to jednak mimo wszystko są to inne aplikacje. Mogą mieć inaczej zaimplementowane rozwiązania pod maską, a interfejs jest w wielu przypadkach diametralnie różny - szczególnie okna preferencji i ustawień, czy unikalnych funkcjonalności (np. pasek machinimy w Niranie, przemodelowane elementy interfejsu v1 w Singularity albo edytor cząsteczek czy 'szybkie strojenie' w Firestormie).

4) "Second Life w żadnym razie NIE używa ID twardego dysku ani adresu MAC do dodatkowej identyfikacji użytkownika po stronie Linden Lab, aby ułatwić dochodzenie kto jest czyim altem i banowanie w razie działań grieferskich. Wiem to, bo umiem analizować pakiety, a protokół TCP/IP i UDP mam w małym palcu."

Jeśli operujesz takimi terminami zakładam, że wiesz co znaczą. Teraz puknij się w łeb, byle mocno, żeby wybić z niej Twoje ego i zastanów się, czemu nielegalne viewery / copyboty mają opcję spoofingu adresu sprzętowego MAC, datastringu identyfikacji przeglądarki i numeru seryjnego twardego dysku - często już na ekranie logowania. Poza tym wystarczy użyć Google, żeby znaleźć mnóstwo tematów takich, jak te:
http://forums-archive.secondlife.com/11 ... 355/1.html
http://community.secondlife.com/t5/Tech ... q-p/696992

Poza tym zwróć uwagę na różnicę w komunikatach zwracanych przez serwer:
http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... s.xml#l144
LoginFailedComputerProhibited: Second Life cannot be accessed from this computer.
LoginFailedAcountSuspended: Your account is not accessible until (...)

4b) "A Ty se możesz mówić co chcesz, ale i tak się nie znasz, bo jesteś kobietą. Co mnie obchodzi, że jesteś w Firestormie, pewnie nic tam nie robisz i tylko dla taga grupy tam jesteś".

Naturalnie, w całej rozciągłości się z Tobą zgadzam. A teraz wracaj na kulki. Hop, hop!

5) "Cząsteczki / particle lagują mi sima i wszystko zwalnia, wyłącz je, bo dostaniesz ejecta!"

Cząsteczki nie lagują symulatora. Jeszcze raz: NIE LAGUJĄ SYMULATORA. Cząsteczki są wyłącznie, tylko, jedynie pokazywane po stronie klienta. To właściwość PRIMY, taka sama jak światło, kolor, kształt czy blask - są one przekazywane jako opis tekstowy do przeglądarki i to ona, na podstawie tych wszystkich danych, "konstruuje" primę na ekranie komputera. Gdy usunie się skrypt, jaki cząsteczki zainicjował - to one na tym obiekcie zostaną, serwer nie liczy drogi każdej z cząsteczek tak samo, jak nie liczy siły jasności powierzchni awatarów w pobliżu źródeł światła - wyglądem świata zajmuje się przeglądarka. Tak, cząsteczki MOGĄ zatem lagować klienta, ale pojedynczego, zależy to od mocy obliczeniowej karty graficznej, procesora i pamięci RAM. Podobnie jak w przypadku fitted mesh - nie możesz winić innej osoby, że Twój komputer nie jest w stanie pociągnąć efektów cząsteczkowych. Naturalnie grieferzy używający partciles UMYŚLNIE, aby zlagować/zcrashować inną osobę (szybki rezz dziesiątek obiektów "ciężkich" w cząsteczki) powinni zostać wykopani i zaraportowani do Linden Lab.

Image

Na powyższym obrazku suwak oznaczony cyferką "3" odpowiada za ilość jednocześnie wyświetlanych cząsteczek. Aby je wyłączyć, należy przesunąć suwak całkiem w lewo. Powtórzę: nie można wymagać od innej osoby, aby usunęła przedmiot generujący cząsteczki (gwiazdki, dym z rury samochodu itd.) tylko dlatego, że Twój komputer nie jest w stanie tego wyświetlić bez raczkowania.

6) "Jakaś osoba mi powiedziała, że mam za dużo skryptów i że laguję serwer a ja wiem, że to nieprawda"

To zależy. Bez wchodzenia w detale techniczne jest możliwym sytuacja, w której 50 skryptów zabiera mniej zasobów obliczeniowych serwera, niż 1, ale wymagający. Zaznaczam, "obliczeniowych" - głównie mocy obliczeniowej CPU. Rezerwowanie pamięci to zupełnie inna sprawa - Mono robi to dynamicznie, ale te wszystkie idiotyczne mierniki skryptów pokazują maksymalny DOZWOLONY dla Mono limit pamięci (64 KB), a nie pamięć faktycznie używaną... w przeciwieństwie do starego LSO, jakie ZAWSZE pożarło 16 KB na skrypt. I na tym bazują, zamiast brać pod uwagę opóźnienie / faktyczne obciążenie...

[05:45:02] #Firestorm LSL Bridge v2.10: 'panterapolnocy Resident' [13/13] running scripts. 473 KB allowed memory size limit, 0.020440 ms of CPU time consumed.

... które i tak wyrażane jest w MILISEKUNDACH. "0.020440" - to opóźnienie rzędu dwóch setnych JEDNEJ MILISEKUNDY. Pewnie, kilkaset skryptów w sumie na kilkunastu awatarach spowoduje, że różnica w płynności działania regionu może zacząć być odczuwalna, ale nie jest to największym źródłem opóźnień. Co więc najbardziej laguje region, jeśli nie skrypty?

http://wiki.phoenixviewer.com/lag#server_side

Same awatary, ich ruch, fizyka i detekcja kolizji (również obiekty z ustawioną flagą "fizyczny"). Dlatego profesjonalne i gęsto uczęszczane miejsca do wspólnego tańczenia, a także sale wykładowe, mają miejsca "usiądź na mnie aby tańczyć / słuchać wykładu". Gdy awatar siedzi mówi regionowi "hej, nie musisz dla mnie liczyć kolizji dopóki nie wstanę" i zaczyna zachowywać się jak zrezzowana, niefizyczna prima. A jeśli serworowi zabraknie mocy na obliczanie kolizji obiektów/awatarów fizycznych z innymi elementami regionu, to zatrzyma lub spowolni skrypty - nigdy na odwrót.

... niemniej jednak, jeśli jeszcze raz kogoś zobaczę z butami albo włosami ze skryptem w każdej jednej primie, bo to jakiś badziewny resizer albo color changer i wszędzie ma powtykane listenery na kanałach, to wezmę szpadel i będę po łbie pacać. Nic nie usprawiedliwia dwustu skryptów na awatarze nie-furry, nawet "a bo ja biorę udział w takim jednym roleplayu". Awatary furry to dyskusja na oddzielny temat, ale hej - ja jakoś jestem furry (Kinzart Kreetures dla wtajemniczonych), a używam maksymalnie (czyli nie przez cały czas) 473 KB pamięci przy działających 13 skryptach. Da się, jak się chce - i nie jest się na bakier z lagowaniem regionów w jakich się przebywa.

7) "Z moich butów wychodzą mi nogi jak włączę advanced lightning / deferred rendering (zaawansowane oświetlenie), a kiedyś tak nie było".

Uaktualnij buty. Inviprimy, czyli hack w wielu przeglądarkach, nie działa z systemem zaawansowanego oświetlenia (na rysunku cyferka "1") i nikt nigdy już tego nie naprawi. Kropka.

8) "Gdzie ustawić jak się wysoko unoszę nad ziemią bez wchodzenia w edycję awatara? Kiedyś był taki suwak."

Był. Ale nie ma i nie będzie - jest jedna przeglądarka, jaka to oferuje w obecnej chwili, ale jest to w niej zaimplementowane w niebezpieczny sposób i grozi uszkodzeniem body shape'a w przypadku posiadania tegoż w wersji bez praw modyfikacji.

9) "Mam stary komputer, ale jak jestem sam to aż tak mi nie laguje, jak się pojawi parę osób. Mogę jakoś wyłączyć awatary, ale bez banowania albo derenderowania ich? Żeby mi tak nie lagowały?"

Na obrazku powyżej zaznacz "upraszczaj oddalone awatary" (cyfra 6), a następnie ściągnij do zera ilość awatarów pokazywanych w 3D (cyfra 4 na obrazku). Będą dalej widoczne, ale jako dwuwymiarowe, płaskie obrazki - odciąży to znacznie kartę graficzną.

10) "Ludzie mi mówią, że rzeczy jakie robię wyglądają u nich źle, a jak im mówię żeby podnieśli sobie LOD do 4 jak ja mam, to mi mówią że nie zrobią tego i nic już u mnie nie kupią. Spoko, ich brocha. Ale przez nich tracę klientów, bo łażą po landach i rozpowiadają, że źle przedmioty robię. Można ich jakoś uciszyć?"

Nie, nie można - zacznij robić przedmioty we właściwy sposób tak, żeby dobrze wyglądały w LOD 2.0 (domyślne ustawienie na większości przeglądarek, na rysunku suwak z cyfrą 5). LOD, level of detail, poziom szczegółów dynamicznie pokazywany w zależności od odległości kamery - podniesienie tego poza wartość optymalną ogromnie obciąża kartę graficzną i procesor, "czwórka" zamiast pozwalać przeglądarce na upraszczanie przedmiotów w dali (często i tak niewidocznych ze względu na rozdzielczość - bo wyglądają jak kilka pikseli na ekranie) zmusza do renderowania wszystkiego ładnie i pięknie. Teraz sobie wyobraź co się stanie, jak ktoś z 4.0 z normalnym komputerem (nie stacją pogodową i 16 GB RAM) wskoczy do jakiegoś graficznie wymagającego regionu - crash murowany. I niech Ci się nie wydaje, że to tylko Twój i Twoich klientów problem - potem taka osoba, a w zasadzie rzesze osób, przychodzą no nas, bo im przeglądarka ciągle wykopuje do pulpitu z powodu braku pamięci albo sterownika, jaki przestał odpowiadać. Przestań psuć Second Life i naucz się dobrze projektować content.

Czemu więc można ją tak wysoko ustawić? Do zdjęć. Po prostu. Aby po skończonej sesji przywrócić wartość oryginalną.

11) "Czemu moją przeglądarka działa źle? Och, tak, mam pole widzenia ustawione na 1024m, ale co to ma do rzeczy?"

To, że viewer musi zrenderować świat wokół Ciebie - W KAŻDĄ STRONĘ - do wartości jaką sobie ustawisz (cyfra 2 na obrazku). Czyli de facto znajdujesz się w kuli o średnicy 2048m. Naprawdę potrzebujesz widzieć aż 10 regionów wokół? Nie wspominam już nawet o tym, że te regiony muszą Ci to wszystko wysłać do przeglądarki i chcąco czy nie - lagujesz je jak jasny piorun. Do codziennego użytkowania SL wystarczy spokojnie 64m, w zamkniętych pomieszczeniach 32m - w naprawdę wyjątkowych przypadkach 128m. W combat simach można ustawić więcej, pewnie - ale 512m to i tak rozsądna górna granica.

12) "A bo ja słyszałem, że im więcej łącza ustawię, i im częściej cache czyszczę, tym lepiej."

No raczej nie sądzę.

Image

Przepustowość, bandwidth (cyferka 1) to limit ilości danych, jaki przeglądarka może pobrać w ramach Twojego łącza - lub bardziej precyzyjnie - limit, o którym jest informowany serwer Second Life. W skrócie, jeśli ustawisz tą wartość na 5000 kbps, a Twoje łącze jest w stanie obsłużyć tylko 1000 kbps, to serwer i tak będzie próbował przesłać dane z prędkością 5000 kbps. Efekt? Podobny do butelki z wąską szyjką, do której na raz próbujesz wlać całe wiadro wody - coś się wleje, ale większość się wyleje na boki: do viewera dotrze tylko część informacji, co się będzie objawiać zdublowanym czatem (brak "tak, dostałem wiadomość" z serwera SL powoduje wysłanie jej ponownie), problemami z ruchem, teleportacją, zakładaniem rzeczy z szafy itd. Rozsądna to ~1000 kbps, ale dużo zależy od łącza i nie należy tego ustawiać na ślepo albo "bo mi znajomy powiedział": http://wiki.phoenixviewer.com/fs_speedtest - 500 kbps jest ustawione domyślnie nie od parady.

A, jedna ważna rzecz - limit ustawiony powyżej dotyczy tylko głównego procesu przeglądarki. Głos (voice), muzyka streamowana, media na primach i filmy quicktime NIE wliczają się w niego. Jeśli więc głos lub muzyka tnie najgorsze co możesz zrobić, to podnieść ten limit w górę... zmniejsz go, oddając w ten sposób część łącza dla pod-aplikacji slvoice.exe i tych kilka slplugin.exe.

Czyszczenie cache... bądź pamięci podręcznej... w zasadzie nie powinno się tego WCALE robić. Jeszcze raz: WCALE. Pełne cache jest praktycznie zawsze lepsze, niż puste. I - jeśli ilość wolnego miejsca dysku na to pozwala - warto ustawić limit na nie największy, jak to możliwe (cyferka 2 na obrazku), czyli ~10 GB. Czemu? Bo przy pustym cache przeglądarka musi się łączyć z regionem, pobierać dane, zapisywać je na dysku, odczytywać i przetwarzać, wyświetlając na ekranie. Przy teksturach będących już w cache - po prostu je odczytuje, bez zbędnego pobierania i dodatkowo obciążania przy okazji serwera...

Na obrazku strzałkami zaznaczyłam kilka nowych przycisków do czyszczenia różnych obszarów pamięci podręcznej w przeglądarce Firestorm. Cache można wyczyścić w zasadzie jedynie w przypadku problemów z szafą (niedoczytywanie się jej na przykład) - za pomocą przycisku "wyczyść bufor szafy" - albo jeśli pobrane dane są uszkodzone.

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Ostatnio edytowany przez pantera_polnocy 27 Maj 2014, 14:57, edytowano w sumie 29 razy

Profil E-mail GGOffline
Kobieta
PostWysłany: 26 Maj 2014, 23:40 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
Skąd: szło Zuo?
nick w SL: Nemesis Igaly
Fajny tekst, z jednym zastrzeżeniem. "Rozciągnięte osoby" widziałam na najnowszej wersji Firesorma (aktualnie) jakiś miesiąc, czy dwa temu, choć fakt, pod linuksa jeśli to coś zmienia.
Ad 4b, uwielbiam czytać takie teksty ;) Najbardziej w SL, gdzie już jestem skategoryzowana, zaszufladkowana i muszę słuchać jakichś bzdurnych wykładów i tego czego wiem, a czego nie mogę wiedzieć... Tyle, że potem sprawę prostuję i komuś robi się przykro. Choć przyznaję, że z SL jestem już lekko do tyłu ;)

_________________
This World is just illusion...http://www.youtube.com/watch?v=AS3p05KX9L0


Profil E-mail GGOffline
Kobieta
PostWysłany: 26 Maj 2014, 23:48 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
Firestorm wprowadził obsługę Fitted Mesh w wersji 4.6.1, a więc 12 marca 2014:
http://www.firestormviewer.org/major-fi ... 6-1-40478/

Ta aktualna to 4.6.5 sprzed dwóch tygodni... możliwe, że mesze były po prostu skopane, albo to odwieczny problem z kompatybilnością ze sterownikami -> artefakty.

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline
Kobieta
PostWysłany: 31 Maj 2014, 14:58 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
Drobny update odnośnie punktu 10) - tego traktującego o LOD i tworzeniu przedmiotów. Pojawiło się parę osób w czacie pomocy Firestorma, jakim crashuje klient po założeniu HUDa z pewnego popularnego produktu i winią oni przeglądarkę, a nie produkt - że źle renderuje dodatki / mesz / cokolwiek.

Cytuj:
1 objects, 92 prims, 475 faces, 118 textures
Total memory usage: 307588 kb

... natychmiastowe pobranie 300 MB pamięci karty graficznej po założeniu tego HUDa w przeglądarce? Może gdyby twórca (mowa ciągle o hudzie, nie samym produkcie) zadbał o jakąkolwiek optymalizację i nie pakował wszędzie (nawet na ledwo widoczne elementy o rozmiarze piksela) tekstur 1024x1024 wypadłby on nieco lepiej...

Naturalnie nawet jeśli uda się założyć HUD bez crasha, to jakość wszystkich innych tekstur spada... bo przeglądarce brakuje pamięci do ich obsłużenia. Wystarczy poczytać komentarze pod tym zgłoszeniem: http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-13904

https://jira.secondlife.com/browse/BUG- ... ent-432579

Twórco, kreatorze - rób przedmioty z głową.

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Ostatnio edytowany przez pantera_polnocy, 02 Cze 2014, 22:25, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail GGOffline
Nie podano
PostWysłany: 02 Cze 2014, 16:49 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2012
Posty: 58
Testowałam demo tegoż produktu wszystko było w jak największym porządku... żadnego crasha nie było a testowałam długo i intensywnie zanim zdecydowałam się nie kupować ;-)
Ale co racja to racja hudy czasami są strasznie 'ciężkie' .
Co do LOD 4... dziękuję za post do przeczyania go sama miałam LOD4 ponieważ w wielu NC od kreatorów cztyałam że to bardzo oporawia jakośc sculptów... po przeczytaniu Twojego posta Pantero wróciłam do 2... dzięki ;-)


Profil E-mail Offline
Kobieta
PostWysłany: 05 Cze 2014, 17:35 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
13) Czy da się zobaczyć kto jakiej przeglądarki używa? Kiedyś się dało.

Nie, nie da się na gridzie SL. Tagi przeglądarek działały na zasadzie hacka, przekazywania tekstur o określonych UUID jako część tych bakowanych awatara, przez co przeglądarka otrzymując takową wiedziała, z jakiej została ona wysłana - bo większość przeglądarek third party zaadoptowała ten system. Działało to podobnie jak w obecnym radiu: odbiorniki oprócz muzyki otrzymują też falami radiowymi "zaszyfrowane" sygnały, jakich ludzkie ucho nie jest w stanie usłyszeć, a które mogą pokazać na wyświetlaczu, np. nazwę stacji albo aktualnie odtwarzaną piosenkę. Wprowadzenie Server Side Baking zamknęło jednakże ten kanał przesyłu danych całkowicie (wcześniej funkcjonalność została zawieszona ze względu na nakaz Linden Lab powiązany z ochroną prywatności).

14) Czy da się zobaczyć, czy jakiś skrypt maszyn [w sensie tych do gry w salonach] oszukuje? / Czy można go jakoś oszukać? / Ci obok ciągle wygrywają i na pewno jakoś oszukują, jak?

To zależy, ale generalnie nie ma takiej możliwości. O ile przeglądarka musi pobrać tekstury na dysk twardy, dźwięki, pozycje awatarów... to skrypty ZAWSZE pozostają tylko i wyłącznie na serwerze Linden Lab - viewer dostaje tylko WYNIK ich działania, np. wiadomość w czacie, ale samego kodu podejrzeć zwyczajnie nie można. No, chyba że ma się bezpośredni dostęp do serwera assetów Linden Lab (czytaj: pracuje się tam bezpośrednio przy bazach danych, albo ma się wiedzę i narzędzia, aby się włamać).

Co innego wykorzystywanie błędów w skryptach... źle napisany program można próbować oszukać spreparowanym algorytmem działania, dla przykładu wiedzieć, że skrypt wysypuje się po określonej kombinacji kliknięć w dane pola przy pewnym losowaniu startowym pól i np. przekręca licznik wypłaty wygranej ze 100 na 10000. Naturalnie trzeba wiedzieć jak to zrobić, a sami autorzy skryptów - szczególnie maszyn do grania - gdy się dowiadują o takich babolach zazwyczaj od ręki to łatają.

Kod:
default
{

    state_entry()
    {
        llSetMemoryLimit(llGetUsedMemory() + 1024);
    }

    touch_start(integer total_number)
    {
        llSay(0, "Rzut 1d6: " + (string)llRound(llFrand(5) + 1));
    }

}

Taki skrypt na przykład, bardzo prosta symulacja rzutu kostką o 6 ściankach, jest całkowicie poddany działaniom losowym dzięki funkcji llFrand() i nie da się go oszukać - bo nie ma gdzie. Skrypty maszyn, mające zwykle kilkaset linii, są skomplikowanymi tworami - a jeśli coś ma dużo elementów to nie dziwota, że raz na jakiś czas coś się zepsuje i całość robi "bum". Jak prom kosmiczny, albo samochód.

Jednak w przeważającej części przypadków, jeśli ktoś obok Ciebie dobrze gra na automacie, to... po prostu umie w to grać. A Ty nie - i dlatego Ci nie idzie. :P

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso