Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2015, 16:22 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-472571

Cytuj:
panterapolnocy added a comment - 01/Jul/15 12:20 AM

I wouldn't like to sound impatient, but may I ask for some information about progress in incorporating the translation into the viewer? I've made the initial version almost a year ago, few weeks ago I've translated and returned a delta file with translations for VMM, but none of these changes are visible - or I've incorrectly scooted over bear, lion and release - and recently Experiences were merged in, without Polish strings.

Oz Linden added a comment - 02/Jul/15 7:06 AM

My primary open source contribution branch has been stuck for some time by a bug I introduced, but Sovereign Engineer fixed it this week, so I'll be pulling this in shortly.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Lip 2015, 19:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-473072

Cytuj:
Oz Linden added a comment - 09/Jul/15 9:14 AM

I've integrated this, but will have to hold off a bit getting a test version out. It will appear in the Project Viewer for 'Graphics Quick Change'


http://wiki.secondlife.com/wiki/Linden_ ... te_Viewers


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2015, 10:20 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Nowa wersja Firestorma powinna wyjść w ciągu kilku dni (z Viewer Managed Marketplace, Experiences itd.), ale jeśli ktoś jest odważny, to może dołączyć do Firestorm Preview Group i w jej ogłoszeniach znaleźć link do wersji Release Candidate, jaka najprawdopodobniej będzie już tą finalną.

secondlife:///app/group/7ba4569c-9dd9-fed2-aaa7-36065d18a13c/about


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Sie 2015, 03:50 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://www.firestormviewer.org/4-7-3-47323-release/ ~
http://modemworld.me/2015/08/19/firesto ... y-to-rock/
http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... .7.3.47323

Update jest gorąco zalecany dla wszystkich, a wręcz niezbędny dla osób posiadających swoje Marketplace (przeglądarka posiada poprawną obsługę VMM).

UWAGA: Firestorm od tej chwili nie jest już kompatybilny z Windowsem XP - nie zainstaluje się i nie uruchomi na tym systemie bez względu na posiadane łatki.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Sie 2015, 21:57 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
pantera_polnocy napisał(a):
Firestorm od tej chwili nie jest już kompatybilny z Windowsem XP - nie zainstaluje się i nie uruchomi na tym systemie bez względu na posiadane łatki.

Żegnaj, świecie... :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sie 2015, 09:54 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Linden Lab oficjalnie przestało wspierać XP w kwietniu zeszłego roku. :P
http://modemworld.me/2014/04/29/lab-upd ... uirements/

+ http://modemworld.me/2015/08/19/firesto ... ment-44248


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sie 2015, 14:10 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Z oficjalnego klienta nie korzystam od lat, więc mało mnie to obchodzi :-)
Na nowy system mnie zwyczajnie nie stać, tym bardziej na nowy komputer 8-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sie 2015, 21:08 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2009
Posty: 279
No to do chwili zmiany kompa trzeba korzystać z wersji przeglądarki jeszcze działającej na XP i nie aktualizować.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Wrz 2015, 22:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
5 urodziny Firestorma. ~

http://www.firestormviewer.org/firestor ... ebrations/

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Wrz 2015, 19:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Koty z urodzin 2013, 2014 i 2015. ;)

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Wrz 2015, 05:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-478619

Polska translacja SL Viewera.
Proszę Państwa, ja już nie mam nawet tego siły komentować.

Cytuj:
Kyle Linden added a comment - 15/Sep/15 2:45 AM

Failed QA.

Several items lacking translations.

Various top menu items
Toolbars around the viewer lack all translations

-----------------------------

panterapolnocy added a comment - 15/Sep/15 5:09 AM

Some examples of the untranslated menu items, please? And when were these added to the viewer, if possible? Because, you know, this translation update was submitted around a year ago and there indeed MAY be some missing strings NOW...

... but actually, that is not the case. The merge was done wrong, I believe. Proof? Just replace the skins/default/xui/pl/ folder in the installed viewer (I've used http://download.cloud.secondlife.com/Vi ... _Setup.exe ) with the one on my BitBucket repo ( https://bitbucket.org/panterapolnocy/bu ... at=default )

Magic!... eh.

http://i.imgur.com/taZlsZD.jpg


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Wrz 2015, 22:29 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
LL wpadlo w korporacjonizm juz jakis czas temu i wszystko ma w nosie. Jesli Sansar nie okaze sie czyms przelomowym to Open SImy niedlugo ich wygryza.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Paź 2015, 13:33 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-482434

Cytuj:
I must say, with all due respect, that I've never seen such unprofessional way to handle not a bunch of files to copy to a folder, not even a patch file to apply on woking directory, but a spearate repository - ready to be merged into upstream, with zero conflicts whatsoever. I don't know who would be doing this particular merge, so I won't point to a person and ask directly; I also won't use the "dear Lindens" phrase because I am aware of the fact, that not all of you out there do code work per se. So, I'll just ask into the void...

... what takes you so long to apply these changes? Over a YEAR now? Lack of time because of other priorities, because of code conflicts? There are none as I've stated above, just pull and go. As for priorities, it's not my task to tell anyone out there what to do, but on my end I see only code complications on repositories I work on, tired developers, intimidated content creators and mildly happy regular residents. Quality Assurance? I can hardly believe in that, as you've seem to pull in a typo of mine (fixed in https://bitbucket.org/panterapolnocy/bu ... dce0e4d21d ) after several months of existence of this JIRA issue. It's not an issue at all (won't have any effect for end user), but it clearly shows that there is insufficient code control anyway. You're not sure about quality of the translation itself, needed Polish speaking tester? It's as tuned-up as it can be after years of continuous development - providing access to Second Life for non-English speaking residents in Firestorm viewer.

It's crucial to apply viewer translation updates ASAP, because they age quickly - UI changes, alert changes etc. There is no point to do that, if you plan to apply an update 1,5 years after initial submission. That's what will happen, I guess, if there would be problems with bugs in QuickGraphics project viewer, or next translation merge issues.

I was also told, that I will be perdiocally given delta files to translate, to keep the viewer up to date transaltion-wise. So far I was given a single one, around a month before VMM release. Since then some new things showed up and only wind howled on my mailbox. I'm afraid that this model of cooperation, "nothing for the half of the year, then suddenly thousand of strings to translate within a week, or you'll wait next half of year", won't work well for any of us. Not to mention, that there is no point in delta files anyway without including this merge I've mentioned above. You can't paint a car without a car. You're complaining, that there are viewers on the grid with old code under the hood or that some teams lag behind the official viewer, but you can't for some reasons sort out a ready-to-deploy patch for over a year. Where is logic in that?

I'm sorry for this small rant, but I believe it's totally justified. I'm afraid I'd be forced to undo the given word, what I hate to do, about help and cooperation with the Lab translation-wise if the process here will continue to look like that.

https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-482444

Cytuj:
Oz Linden added a comment - 27/Oct/15 8:43 AM

The way our process works is that any given change is added to some viewer candidate. It is unfortunate that this translation was added to a candidate (now known as the QuickGraphics viewer) that then suffered a number of delays not related to the translation. We try to avoid these linkages when possible, but they happen.

I've pulled in the fix you linked above.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Lis 2015, 10:05 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Jeśli jesteś jeszcze na archaicznym Firestormie 4.4.2, to z pewnością dały Ci się lub wkrótce dadzą we znaki problemy z Mostem LSL; Nie działa jak powinien, a na środku Twojego awatara pojawia się kamień. Jest to spowodowane tym, że Linden Lab wprowadziło wymuszanie sprawdzania punktów zaczepienia dodatków (attachmentów), a w starszych wersjach FS wykorzystywano do tego celu własny, customowy punkt - nazwany po prostu "Bridge". W nowszych Most LSL jest podpinany pod Huda, w punkcie "Center 2".

Co robić, jak żyć? Zostanie to naprawione? Nie! Pozostaje...

1. Update przeglądarki Firestorm do najnowszej wersji albo
2. Wyłączenie Mostu LSL w preferencjach - wtedy jednakże wysiądą wszystkie funkcjonalności opisane tutaj: http://wiki.phoenixviewer.com/fs_bridge

https://community.secondlife.com/t5/Sec ... 393#M16830


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Lis 2015, 02:12 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Takie tam. ;)
Firestorm w wersji 4.7.5.

http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... .7.5.47975
http://www.firestormviewer.org/firestor ... 7-5-47975/
http://modemworld.me/2015/11/18/firesto ... -everyone/

Notka:
Cytuj:
Updated KDU to v7.7.0
Co oznacza, że viewer po reinstalce przeczyści na dzień dobry pamięć cache, co może mu chwilę zająć - a zaraz po zalogowaniu też mu chwilę zajmie pobranie wszystkiego na nowo. Przygotować kanapki i herbatę. ;)

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Lis 2015, 13:33 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Sty 2016, 20:57 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Zgodnie z zasadą, że na gridzie tylko 3 najnowsze wersje Firestorma mogą być aktywne, w dniu dzisiejszym 4.7.1 zostanie zablokowana. Jeśli jesteś na tej wersji - rozważ aktualizację w tej chwili.

Więcej tutaj: http://www.firestormviewer.org/4-7-1-to ... d-jan-7th/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Maj 2016, 20:32 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-498945

Poddaję się.

Cytuj:
panterapolnocy added a comment - 02/May/16 11:29 AM

Dear Lindens, dear Oz,

This issue was created at the end of September 2014. Currently we have May, 2016. I am aware, that you have different priorities at the Lab, I am aware that your staff is not as big resource-wise as in the past (Sansar etc.). However, as a translator from "outside" I must state, that the model of applying translation patches you've suggested me to follow is unacceptable with delays of this size. Not to mention, that I've received not a single follow-up e-mail message after the initial delta file thank-you - program you offer is just plain bad and doesn't work for translations, which age quickly.

I am aware, that I'm only an open source contributor and not an employee, but I've just run out of patience - for the information, or that QuickGraphics viewer with Polish patch applied. I'm forced to pull back from supporting Polish translation in Viewer 3. You're free to use any files I've created so far, of course... which are 1,5 years old - that's when I was asked to pause with repository changes and wait for delta files.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Maj 2016, 22:20 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Pantero, dumni jesteśmy z Ciebie i z tej pracy, którą odwaliłaś dla nas, prostych użytkowników SL.
Nie wiem jak inni, ale ja dziękuję :-)

Podejście Lindenów do Ciebie i twojej pracy jest chyba znamienne. Z fajnego, otwartego na ludzi i ich pomysłu projektu została maszynka do robienia kasy i nabijania trafiku. Im więcej rezydentów, tym lepiej, przemielimy i wykażemy w statystykach.
Smutne.
Cieszę się, że zdążyłam się załapać na na stare Second Life.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Maj 2016, 13:06 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Witki opadają... Nie no nie wiem co napisać, po prostu brak mi słów...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Maj 2016, 23:48 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cóż, pozostaje mi powrót do skupienia się całkowicie na Firestormie - Viewer 3 Lindenów pewnie kiedyś dostanie ten mój upgrade sprzed 1,5 roku, więc będzie przynajmniej lepiej, niż jest teraz - ale i tak będą ziać dziury w translacji i całkiem nowi rezydenci nieznający angielskiego będą mieć problemy. Chyba, że się przesiądą na FS.

Cytuj:
Grumpity Linden added a comment - 03/May/16 3:30 PM

Hi panterapolnocy,
It's a really unfortunate combination of factors that's contributed to this set of changes getting stuck so far behind other viewer updates. We truly do appreciate the work you've done and also understand the frustration. The good news is, the viewer with your translations is really close to release. The bad news is - it's taken us over a year to get there, so your decision is more than understandable.

I think we have a better path for handling such contributions in the future and again please accept both our thanks and our apologies.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Maj 2016, 20:44 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Drogie ludziki, drogie rezydenty, drogie forumowicze. Dwie małe sprawy, jakie mnie męczą.

1. Osoby jakie są programistami bądź we wsparciu Firestorma (i tylko one) mogą wpisać specjalną komendę w rozmowie IM z Wami (działa tylko na Firestormach, bez obaw), aby uzyskać dane o Waszej maszynie. Komunikat wygląda tak z Waszej strony:

Image

Bardzo, bardzo proszę - akceptujcie takie zapytania zamiast robić sceny i strzelać fochy. -.- Usprawnia to proces pomocy - bo często osoba nie wie nawet jaką ma kartę graficzną, a zamiast czekać 10 minut aż poradzi sobie ze skopiowaniem całości z Pomoc -> O Firestorm można szybko odpytać samą przeglądarkę. Windows 10? Stary Intel? W ciągu 2 minut mogę wysłać taką osobę na http://wiki.phoenixviewer.com/fs_intel_fix_32bit plus ewentualnie streścić co ma robić i już, gotowe! Wygląda to z mojej (i każdego innego Firestormowego helpera) w ten sposób, dla przykładu:

Cytuj:
Firestorm 4.7.8 (48988) May 15 2016 14:56:35 (Firestorm-Furtwister-64bit-AVX) ze wsparciem dla OpenSimulatora
Informacje o wydaniu

Położenie 233,9, 29,5, 101,2 w Qinsa zlokalizowanym w sim10726.agni.lindenlab.com (216.82.56.16:13008)
SLURL: http://maps.secondlife.com/secondlife/Qinsa/234/29/101
(koordynaty globalne 286?442,0, 270?365,0, 101,2)
Second Life Server 16.04.21.314319
Informacje o wydaniu

Procesor (CPU): Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz (2294.86 MHz)
Pamięć (Memory): 8107 MB
Wersja OS (OS Version): Microsoft Windows 7 SP1 64-bit (Build 7601)
Sprzedawca karty graficznej (Graphics Card Vendor): NVIDIA Corporation
Karta graficzna (Graphics Card): GeForce GT 520M/PCIe/SSE2

Sterownik karty graficznej Windows (Driver Version): 9.17.0010.3347
Wersja OpenGL: 4.5.0 NVIDIA 364.72

RestrainedLove API: RLV v2.8.0 / RLVa v1.4.10a
Wersja libcurl: libcurl/7.38.0 OpenSSL/1.0.1i zlib/1.2.8
Wersja dekodera J2C: KDU v7.8
Wersja sterownika dźwięku (Audio Driver): FMOD Ex 4.44.61
Wersja LLCEFLib/CEF: 1.5.3.FS6-(CEF-WIN-3.2526.1366.g8617e7c-32) (Chrome 47.0.2526.80)
Wersja serwera głosu (Voice Server): Vivox 4.6.0017.21209

Tryb ustawień (Settings Mode): Firestorm
Skórka i schemat (Skin): Firestorm (Grey)
Czcionka (Font): Deja Vu (96 dpi)
Dostrojenie rozmiaru czcionki: 0 pt
Skalowanie interfejsu (UI Scaling): 1
Pole widzenia (Draw Distance): 32 m
Przepustowość (Bandwidth): 700 kbit/s
Mnożnik poziomu detali (LOD Factor): 2
Jakość wyświetlania (Render quality): Średnio-wysoka (4/7)
Zaawansowane oświetlenie (Advanced Lighting Model): Nie
Pamięć tekstur (Texture memory): 512 MB (1)
Czas utworzenia VFS (cache) w UTC: 2016-4-5T12:52:51
Zbudowane za pomocą MSVC w wersji 1800
Pakiety utracone: 421/57?601 (0,7%)

Cudów w takim raporcie, jak widać, nie ma. A ja mam pewność, że nikt tego nie przekłamał, przy okazji, gdyż...

2. Jeśli okaże się po takim odpytaniu, że dana osoba używa Darkstorma lub innego copybota (a bardzo łatwo to stwierdzić po MVC/datach kompilacji/rewizjach nawet, jeśli taka aplikacja przedstawia się jako Firestorm) i informuję, że nie pomogę z oczywistego powodu... cóż. Niektóre osoby nie wiedzą, że robią źle, reflektują się, przesiadają na Firestorma i mówią, że wywalają copybota. Okej, nie mam możliwości stwierdzić, czy robią tak naprawdę, ale wierzę. Jednakże... jeśli ktoś zaczyna mnie w takim momencie wyzywać, że może używać czego chce, a to czego używa bazuje na Firestormie i MAM mu pomóc... po czym zaczyna mnie griefować po tym, jak kategorycznie odmawiam... witki opadają, proszę Państwa. Tak się nie robi.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Maj 2016, 15:49 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Już za jakiś czas w Firestormie to samo, co w Viewerze 3 obecnie - automatyczne derenderowanie awatarów jakie są zbyt skomplikowane dla komputera i zastępowanie ich za pomocą 'Jelly Dolls'... czyli "żelkami". ;)

Po angielsku do poczytania:
https://modemworld.me/2016/05/18/avatar ... cond-life/

Manual Lindenów:
https://community.secondlife.com/t5/Eng ... -p/2967838

I taki tam obrazek gdzie to będzie można znaleźć w FS. ;)

https://i.imgur.com/1tiHGHr.jpg
Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Maj 2016, 21:49 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
1) "Jelly Dolls" czy tam żelki :P w akcji, w wewnętrznym buildzie Firestorma:



2) Przypomnienie:

https://community.secondlife.com/t5/Fea ... -p/3027363
https://modemworld.me/2016/03/26/sl-pro ... y-tls-1-2/

Mniej więcej w połowie czerwca Lindeni wyłączają stary certyfikat SSL na swoich stronach, a więc wszystkie przeglądarki jakie nie są od jakiegoś czasu aktualizowane nie będą mogły dokonywać płatności w L$ ani ich odbierać, jakichkolwiek. Z czasem i reszta funkcjonalności przeglądarki może zacząć siadać. Jedynym rozwiązaniem jest upgrade klienta Second Life na Waszym komputerze. Co do Firestorma, to wersja 4.7.7 i wyżej ma już w sobie zaktualizowany certyfikat.

Ta sama informacja dotyczy zakupów na stronach Linden Lab z użyciem przeglądarek internetowych (Firefox, Chrome, Edge itd.) - Cashier zwyczajnie będzie odrzucać połączenia - z tym, że one są na bieżąco łatane, a więc nie powinno być z tym takiego kłopotu chyba, że ktoś dalej siedzi na Windows XP.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 31 Maj 2016, 10:43 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Wycieczkowe, po regionach Firestormowych. ~



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Cze 2016, 14:09 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Katastrofa z TLS już dzisiaj. ;)
viewtopic.php?p=79161#p79161


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lip 2016, 09:43 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://community.secondlife.com/t5/Sec ... rue#M27534

I to by było na tyle, jeśli chodzi o VR w SL. :P

Cytuj:
Thank you for experimenting with our Oculus Rift Project Viewer and offering your feedback. Unfortunately, the Project Viewer that we recently made available didn't meet our standards for quality, and so we've now removed it from the Alternate Viewers page.

By definition, Project Viewers aren't ready for primetime. The purpose of these experimental Viewers is to share with you the earliest possible version of what we're working on, so that you can see what we're up to, help discover problems, and provide feedback. In this case, though, we're not ready for that, as those of you who tried it have seen.

We can't say at this point when or even if we may release another Project Viewer for experimenting with the Oculus Rift in SL.

We want to prioritize our development efforts around initiatives that we know will improve the virtual world and bring more value to SL Residents, and due to some inherent limitations with SL, it may well not be possible to achieve the performance needed for a good VR experience. (In fact, this is one reason why we're creating Project Sansar a new, separate platform optimized for VR).

We greatly appreciate the interest in trying SL with the Oculus Rift and are grateful that several of you took the time to try the Project Viewer. We regret that the quality was not up to our standards, and we will of course keep the community posted if we release a new Project Viewer for VR in the future.


Zwróćcie jednak uwagę na "Project Sansar a new, separate platform optimized for VR". ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2016, 09:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://www.firestormviewer.org/firestor ... 7-9-50527/
http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... .7.9.50527
https://modemworld.me/2016/08/09/firest ... ly-people/

Firestorm 4.7.9 wydany. ~


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2016, 14:25 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Droga Pantero.
Mam następujący problem:
W najnowszym kliencie Firestorm, dodano alerty 'Avatar complexity' (swoją drogą poroniony pomysł Lindenów dawać opcję zaawansowaną na coś na dzień dobry, ale nie w tym rzecz).
Wyłączyłem pokazywanie complexity, ustawiłem 'no limit' w grafice, w końcu przeniosłem alert na listę zabronionych, zrestartowałem Firestorma i... alert nadal się pojawia.

Posiadam dwa konta, na obu alert jest przeniesiony do zabronionych, a mimo to nadal się pojawia przy jakiejkolwiek zmianie attachmentu.
Jak sobie z tym poradzić?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Sie 2016, 10:44 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
W ustawieniach debugowania możesz przełączyć umyślnie ukrytą opcję ShowMyComplexityChanges na 0.

Alerty jakie wyłączyłeś wcześniej są z puli, na przykład, tych poniżej - dotyczą one zwrotnych informacji z serwera przekazanych mu przez przeglądarki ludzi dookoła, a nie Twojej własnej przeglądarki (co zresztą sugeruje nazwa opcji ustawienia debugowania).

Cytuj:
<notification name="AgentComplexityWithVisibility">
Twój [https://community.secondlife.com/t5/English-Knowledge-Base/Avatar-Rendering-Complexity/ta-p/2967838 stopień złożoności awatara] to [AGENT_COMPLEXITY].
[OVERLIMIT_MSG]
<usetemplate ignoretext="Ostrzegaj mnie, gdy stopień złożoności mojego awatara jest zbyt wysoki" name="notifyignore"/>
</notification>
<notification name="AgentComplexity">
Twój [https://community.secondlife.com/t5/English-Knowledge-Base/Avatar-Rendering-Complexity/ta-p/2967838 stopień złożoności awatara] to [AGENT_COMPLEXITY].
</notification>

<string name="av_render_everyone_now">
Wszyscy mogą Cię obecnie widzieć.
</string>
<string name="av_render_not_everyone">
Możesz nie być widziany/a przez niektóre osoby wokół Ciebie.
</string>
<string name="av_render_over_half">
Możesz nie być widziany/a przez ponad połowę osób wokół Ciebie.
</string>
<string name="av_render_most_of">
Możesz nie być widziany/a przez większość osób wokół Ciebie.
</string>
<string name="av_render_anyone">
Wszystkie osoby znajdujące się wokół Ciebie nie mogą Cię widzieć.
</string>


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Wrz 2016, 15:41 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Dzięki, podziałało :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Gru 2016, 09:51 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Nowe Firestormy dzisiaj wyszły - i dobrze byłoby zaktualizować przeglądarkę, w przeciwnym razie za jakieś parę tygodni awatary co poniektórych osób mogą zacząć wyglądać co najmniej dziwnie. Na grid weszło tydzień temu Bento, czyli rozszerzony szkielet awatara z natywnym wsparciem dla dodatkowych nóg, ogonów, skrzydeł czy zwiększonej ilości kości twarzy. Przeglądarki niezgodne z Bento, a zmuszone do pokazania awatara stworzonego tą techniką, wyrenderują go na przykład tak. ;)

Image

Po więcej informacji i changeloga zmian odsyłam do posta na blogu:
http://www.firestormviewer.org/firestor ... ith-bento/

Oraz do podsumowania Inary:
https://modemworld.me/2016/12/14/firest ... -and-more/

Przy okazji przypominam, że w ciągu 3 tygodni licząc od dzisiaj wersja 4.7.5 zostanie zablokowana, jako że możemy mieć tylko trzy najnowsze przeglądarki aktywne jednocześnie na gridzie - niemniej 4.7.7 i 4.7.9 będą wadliwie wyświetlać awatary Bento, a więc przesiadka na 5.x jest bardziej niż wskazana. Chyba, że ktoś nie używa Firestorma - wtedy powinien sprawdzić czy jego viewer obsługuje Bento, a jeśli nie - czy/kiedy zacznie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2017, 16:36 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://modemworld.me/2017/03/12/sl-pro ... d-meeting/

Cytuj:
The simulator updates are already on the beta grid (Aditi) for testing (channel DRTSIM-341, which should be grid-wide on Aditi) – see part 1 of this week’s update
A viewer with the necessary support for asset fetching over HTTP / CDN has now cleared LL’s QA and should appear in project form soon
This viewer sees the removal of all asset fetching via UDP removed from the viewer’s code
The viewer also utilises a new Asset Fetch capability, designed to cover all asset types: landmarks gestures, animations, shapes, sounds and wearables (system layer clothing and shapes), as well as texture, avatar appearance and mesh, which are already handled via HTTP / CDN
Once the simulator support for asset delivery via HTTP / CDN using the new Asset Fetch capability has been deployed to the main grid, and TPVs have had time to adopt the release version of the viewer code, all asset handling via UDP will be removed from the simulator code
There is no confirmed time frame for the removal of the simulator code, but the target period is July / August 2017
This removing of asset fetching over UDP will mean anyone using older versions of a viewer reliant on UDP messaging will be unable to receive any asset information
Testing shows that using HTTP / CDN delivery can significantly improve first time playback of animations and sounds where they are already stored on a local CDN node.

... co w wersji skróconej brzmi: jeśli ktoś jeszcze jakimś cudem siedzi na jakichś archaicznych przeglądarkach jakie nie otrzymują od dłuższego czasu aktualizacji i nie chce aktualizować, "bo nie", to na przełomie lipca i sierpnia przestanie otrzymywać z serwerów landmarki, gesty, animacje, kształty ciała, dźwięki, ubrania, tekstury... w zasadzie wszystko, bo Linden Lab usuwa kompletnie wsparcie dla starego protokołu UDP i przerzuca (prawie) cały transfer danych na HTTP.

Zostanie więc albo OpenSim, albo upgrade przeglądarki. Kto prześpi, niech nie jęczy. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Cze 2017, 07:52 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
W dniu dzisiejszym została wydana nowa wersja przeglądarki (5.0.7), z odświeżonym panelem do zarządzania ziemią oraz licznymi łatkami błędów. Potuptajcie pod link dostępny poniżej, aby ją pobrać lub dowiedzieć się więcej.

http://www.firestormviewer.org/firestor ... 0-7-52912/

Tutaj changelog:

http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... .0.7.52912

A tutaj przegląd Inary:

https://modemworld.me/2017/06/21/firest ... -and-tidy/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Lip 2017, 07:22 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://wiki.phoenixviewer.com/fs_old_version_blocks

Wczoraj została przyblokowana jedna ze starszych wersji Firestorma. Dla tych, którzy są ciekawi dlaczego w ogóle są one blokowane, link powyżej. ~


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso