Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 17 Lis 2013, 12:37 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Wątek jest kontynuacją TEGO.


---------------------------------------------------------------------------
Oryginał: http://www.firestormviewer.org/old-fs-v ... -to-begin/
Google Translate: http://translate.google.pl/translate?sl ... o-begin%2F

Zespół Firestorma zaczyna blokować stare wersje swoich przeglądarek. Jeśli ktoś z tutaj obecnych używa jednego z poniższych viewerów...

Cytuj:
3.2.1.24179 release – 166 users
3.2.2.24336 release – 881 users
3.3.0.24880 hotfix release – 571 users
3.3.0.24882 maintenance release – 606 users
4.0.1.27000 Beta – 4585 users
4.1.1.28744 – 3334 users
4.2.1.29803 – 60 users
4.2.2.29837 – 14,120 users
4.3.1.31155 – 40,451 users

... może się spodziewać w najbliższym czasie komunikatu informującego o tym, aby zrobić upgrade i wyszarzonego przycisku "zaloguj" - począwszy od dnia jutrzejszego, co parę dni kolejna wersja będzie kłódkowana. Obsługiwane będą jedynie trzy ostatnie wersje Firestorma.

Czemu? Raz, że Linden Lab na to naciska, bo każda przeglądarka musi wyświetlać świat tak samo, a brak meszy / szare awatary łamią tą formalną zasadę, dwa - Linden Viewer działa jeszcze bardziej perfidnie wymuszając update'y i Firestorm nieaktualizowany od dwóch lat naprawdę powinien zostać wymieniony, trzy - strasznie ciężko supportować coś, czego nikt z zespołu już nie używa. Do mnie osobiście dwa tygodnie temu zapukała osoba na Firestormie 2.x i musiałam odesłać ją z kwitkiem, bo zwyczajnie nie pamiętałam gdzie co tam leży.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 16 Gru 2013, 18:12 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Za jakiś czas na gridzie pojawi się tzw. Fitted Mesh, czyli meszowe ubrania i dodatki "przyklejane" do kości awatara (nieco ciekawiej, niż zwyczajnie riggowane) - a zatem będą się one dynamicznie dopasowywać do kształtu ciała. Należy jednak pamiętać u aktualizacji przeglądarki, gdy ta technologia pojawi się "live", inaczej viewery pokazujące awatary dzisiaj będą je, dzięki dodaniu kilku nowych punktów "zaczepu" fizyki dla kości, wyświetlać wtedy tak:

Image

Więcej informacji o Fitted Mesh:
https://modemworld.wordpress.com/2013/1 ... ct-viewer/
http://wiki.secondlife.com/wiki/Mesh/Ri ... itted_Mesh

Oprócz tego - w minioną sobotę odbyła się kolejna sesja pytań i odpowiedzi Firestorma. Zapis tekstowy z niej dostępny jest poniżej.

Oryginał: http://modemworld.wordpress.com/2013/12 ... ranscript/
Translator: http://translate.google.pl/translate?sl ... nscript%2F



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Gru 2013, 04:51 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Mam parę "trudnych" pytań.

Pierwsze - czy FittedMesh będzie działać na "stare" meszowe ubrania czy tylko na nowe, specjalnie przygotowane? Bo jeśli na stare, to może wyglądać nieco dziwnie

Drugie - ma to przypominać mniej więcej to?


Trzecie - kiedy pojawi się SoftBody Mesh (aby działało to w zbliżeniu chociaż do filmiku) i CollisionDetect aby to w ogóle miało sens?

Czwarte - wynika z trzech pierwszych, kiedy meshe SoftBody z CollisionDetect trafią do włosów, słyszałam też, ma się pojawić coś w stylu Flexi (czyli SoftBody bez CollisionDetect)

Piąte - jak mocnego kompa trzeba będzie do tego mieć aby w czasie rzeczywistym móc takie cuda oglądać? ;)

Szóste - kiedy zostanie poprawiony avatar - chodzi mi o szczegółowość modelu :D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Gru 2013, 00:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
1) Z tego co wiem, to nie - Fitted Mesh będzie używać nowych kości w modelu awatara, które będą reagować na slidery w panelu edycji. Stare meshe są przypisywane do tych istniejących.

2) https://www.youtube.com/watch?v=-q9_ZciPBlw - po prostu zerknij na te buty, są meszowe.

3) Nie wiem, kiedy mesze zaczną reagować na ruch, ale zwykłe ubrania mogą od dawna.

Image

4) Nic mi o tym nie wiadomo.

5) Na pewno nie takiego, na jakim Phoenix się wiesza albo działa na low detail. ;) Wszystko zależy od konfiguracji sprzętowej... ale myślę, że karta graficzna z 1GB pamięci własnej to minimum na tą chwilę.

6) https://plus.google.com/u/0/+TonyaSouther/posts - są ludzie, którzy nad tym eksperymentują, np. Tonya z zespołu Firestorma. Być może ich praca zostanie zaciągnięta do Viewera3 stając się oficjalną, ale o to musiałabyś już raczej pytać kogoś z Linden Lab.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 16 Lut 2014, 04:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
W związku z tym, że pewnej osobie nie podobało się, iż po podwójnym kliknięciu obecny w Firestormie i Phoenixie od czasów SL Viewera1 most LSL teleportuje wygodnie użytkownika we wskazane miejsce (bo prywatność, bo omijanie ustawionych przez właścicieli landów przeładowanych reklamami landing pointów, bo łamanie regulaminów Linden Lab, bo nic to, że można usiąść na czymkolwiek wokół po wykamerkowaniu w wybrane miejsce), wypełniła JIRĘ ( http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-10718 ) i poleciała z krzykiem do Linden Lab...

... został on usunięty, na żądanie tegoż Linden Lab.
http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... c79a9f13f8

Ta funkcja nie będzie działać od następnej wersji. Przewidujemy wielką falę wkurzenia i dramy w SL (Firestorma używa zdecydowana większość grida, z czego co najmniej połowa tego tylko narzędzia), ale prawo to prawo. Ewentualne zażalenia proszę kierować pod adresem Disisme Misfit, która założyła tą JIRĘ.

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2014, 18:52 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Linden Lab postanowiło cofnąć strzał w stopę z poprzedniego roku i ponownie udostępniło publicznie swoją JIRĘ...
http://community.secondlife.com/t5/Tool ... -p/2519371


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Mar 2014, 06:53 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://wiki.secondlife.com/wiki/Server_ ... ting_Stuff

Cytuj:
Group ban is live on Aditi!

Let's test it out!
With server version DRTSIM-234 14.03.03.287464

Testy możliwości banowania w grupach, a nie tylko kickowania z nich - rozpoczęte na gridzie Aditi.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2014, 06:33 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Wersja 4.6.1 Firestorma została dnia dzisiejszego wydana publicznie.
Poniżej kilka linków wraz z Google Translatorem... tłumaczenie niezbyt urodziwe, no ale. ~

- http://www.firestormviewer.org/major-fi ... 6-1-40478/
http://translate.google.pl/translate?sl ... 1-40478%2F

- http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... change_log
http://translate.google.pl/translate?sl ... change_log

- http://modemworld.wordpress.com/2014/03 ... m-full-on/
http://translate.google.pl/translate?sl ... full-on%2F


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2014, 19:57 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://jira.phoenixviewer.com/browse/FI ... ent-129414

Cytuj:
Firestorm 64 bit version not installing on Windows XP 64 Bit version
Cytuj:
My system is Windows XP SP2 64Bit version, the Firestorm 64bit installer does not work for me , saying that the program can only be installed on newer versions of windows, print screens included

^ Firestorm 4.6.1 w wersji 64 bitowej jest niekompatybilny z Windowsem XP 64 bit. Jedyną wersją działającą w tej chwili na Windowsach XP jest standardowa - 32 bitowa. Dnia 8 kwietnia 2014 Windows XP traci całkowicie wsparcie Microsoftu i nie można zagwarantować, że jakakolwiek przeglądarka SL, w tym i Firestorm, będzie się uruchamiać na tym systemie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2014, 20:30 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Czy chodzi tutaj o uruchamianie się ich najnowszych wersji wydanych po 8 kwietnia 2014?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Mar 2014, 07:20 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Tak. My (Firestorm) będziemy się starali tak długo wspierać Windowsy XP w wersjach 32 bitowych, dopóki Linden Lab będzie to robić - ale nie możemy dać gwarancji, że będzie się przeglądarka odpalała całkowicie poprawnie, a i błędy zgłaszane w XP będą miały o wiele niższy priorytet, niż do tej pory - myślę, że pozostałe viewery będą miały lub mają już podobną politykę. Wersja 64 Firestorma bitowa na XP nie uruchamia się już wcale, jak widać... i nie będziemy się raczej tym problemem zajmować, bo następna wersja stabilna przeglądarki będzie wydana po 8 kwietnia.

Poza tym... support dla starszych wersji Firestorma na Windowsie XP również zmniejszy się po 8 kwietnia - w pierwszej kolejności będą brane pod uwagę problemy z nowszych Windowsów, Linuksów czy Maców. Prawdopodobnie będą one działać dopóty, dopóki nie zostaną zdalnie zablokowane (tylko 3 najnowsze wersje Firestorma mogą być obecne na gridzie, więcej tu: http://www.firestormviewer.org/old-fs-v ... -to-begin/ )


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Mar 2014, 12:45 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
A FireStorm dla Opensima na Windows 7 32-bitowy i 64-bitowy? Bo jak nie będzie wparcia dl XP, to mi pozostanie Windows 7 64-bitowy tylko. Lub Windows 8 :P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Mar 2014, 13:22 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Windows Vista i wzwyż są w pełni obsługiwane, do wyboru są 3 wersje:

- 32 bitowa z Havokiem, tylko gridu SL,
- 32 bitowa bez Havoka, dla gridu SL i OpenSimów,
- 64 bitowa bez Havoka, dla gridu SL i OpenSimów.

Dla Win XP jak mówię w tej chwili działają jeszcze wersje 32 bitowe.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Mar 2014, 20:32 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Jestem w tej chwili na spotkaniu w świecie SL, z innymi twórcami przeglądarek SL i Lindenami. Ktoś zapytał, czy Windows XP będzie wspierany po 8 kwietnia przez LL, bo ciągle widnieje tutaj: https://secondlife.com/my/support/syste ... /index.php - odpowiedź Oza Lindena była jednoznaczna: "Taki stan rzeczy [wpis o kompatybilności z XP] prawdopodobnie nie potrwa już długo".

Co znaczy, że Linden Lab porzuci całkiem wsparcie dla Windowsów XP - najprawdopodobniej tak samo zrobi i zespół Firestorma.


Ostatnio edytowany przez pantera_polnocy, 15 Mar 2014, 05:12, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Mar 2014, 00:38 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Ech... No to komp za 10k będzie musiał zaprzyjaźnić się z Second Life.

Dziękuję za informacje.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Mar 2014, 05:07 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Komentarz o Windowsie XP - około 24:42 (przed 25 minutą), oraz po 28:00.

Notatki (tekst) jak zwykle na blogu Inary:
https://modemworld.wordpress.com/2014/0 ... arch-14th/



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Mar 2014, 19:18 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Nagranie i log z sobotniego spotkania firestormowych "pytań i odpowiedzi" trwające 2,5 godziny:

Oryginał: https://modemworld.wordpress.com/2014/0 ... and-notes/
Google Translate: http://translate.google.pl/translate?hl ... d-notes%2F

Wideo:



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Kwi 2014, 22:46 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Firestorm stworzył prototypową (a zatem: nie do codziennego użytku na chwilę obecną, posiadającą błędy tu i tam) wersję przeglądarki, jaka potrafi obsługiwać okna interfejsu (budowanie, czat, szafa) poza swoją główną instancją - Firestorm DUI (Dynamic User Interface) - co od zawsze było Świętym Graalem programistów wszystkich przeglądarek SL. Przyda się to szczególnie osobom posiadającym wiele monitorów.



Informacja została zamieszczona wczoraj na stronie głównej Firestorma, wraz z filmem powyżej... i naturalnie w zasadzie wszyscy myśleli, że to Primaaprilisowy żart. A żartem było właśnie to, iż nie był to żart. ;)

Image
Image

Więcej szczegółów tutaj: http://modemworld.wordpress.com/2014/04 ... prototype/
Oraz tutaj, na temat planów dzielenia się kodem: http://www.firestormviewer.org/the-real ... s-no-joke/
A instalator można znaleźć tutaj: http://downloads.firestormviewer.org/wi ... _Setup.exe
Zgłoszenie w systemie JIRA: http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-4590


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Kwi 2014, 23:06 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Dodatkowo warto przekazać (jako osobny post - nie dotyczy DUI), że wsparcie dla Windows XP w wersji 64 bitowej zostało oficjalnie przez zespół Firestorma zarzucone.

http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... 55f465f08f
"Update Windows x64 installer: Blocked install up to Windows Vista SP1 (was up to XP SP1, but we don't support XP)"

Jeśli ktoś jest posiadaczem Windows XP w wersji 64 bitowej nie będzie już mógł nie tylko zainstalować Firestorma, ale także i oczekiwać, że ktoś pomoże mu w razie wystąpienia problemów natury technicznej. Jeśli ktoś chce mieć nowoczesną, szybką przeglądarkę 64 bitową, to musi się także wyposażyć w odpowiedni system operacyjny - Vistę lub nowszy, przynajmniej jeśli chodzi o rodzinę Windows. Kropka.

Wersja 32 bitowa będzie wspierana tak długo, jak będzie to robić Linden Lab, niemniej Microsoft kończy zajmować się "ikspekiem" dnia 8 kwietnia, czyli za tydzień. Przy okazji... wsparcie dla Visty kończy się w roku 2017, a więc już za 3 lata... jeśli ktoś na niej obecnie siedzi to warto byłoby JUŻ TERAZ pomyśleć o przesiadce na Siódemkę albo Ósemkę... być może zacząć odkładać na sprzęt, jeśli ten posiadany nie jest w stanie niczego nowszego od Visty pociągnąć - aby nie obudzić się z ręką w nocniku jak osoby będące na XP dzisiaj.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/lifecycle


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Maj 2014, 03:42 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://modemworld.wordpress.com/2014/0 ... roup-bans/
Dalsze testy banów grupowych i optymalizacji czatów, co by tak nie lagowały...

https://secondlife.com/my/support/syste ... /index.php
Windows XP zniknął ze strony oficjalnie wspieranych systemów operacyjnych i widnieje tam teraz wpis "Vista, Windows 7 or Windows 8". Znaczy to, że osoby ciągle siedzące na tym starym systemie nie mogą liczyć na żadne sensowne wsparcie techniczne: http://community.secondlife.com/t5/Tool ... -p/2643650


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Maj 2014, 12:37 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Wczoraj odbyło się codwutygodniowe spotkanie z twórcami innych przeglądarek Third Party i programistami Linden Lab.



Oryginał: https://modemworld.wordpress.com/2014/0 ... -9th-2014/
Google Translator: http://translate.google.pl/translate?hl ... th-2014%2F

Skrót większych zmian:

- Nowa wersja Firestorma zostanie wydana, jeśli nic nie eksploduje, w tą niedzielę o 18 czasu SLT - około 3 nad ranem czasu polskiego w poniedziałek. Będzie zawierać mnóstwo poprawek błędów (w tym kilka dla Maca, chociaż najbardziej wkurzający związany z wariowaniem kamery przy używaniu ALT niestety nie) i paręnaście nowych funkcji - changelog w niedzielę/poniedziałek na oficjalnej stronie Firestorma.

- Po wydaniu tej wersji Firestorm weźmie się za najnowsze aktualizacje projektów "interesting" (szybsza detekcja i ładowanie przeglądarce klienta z serwera tylko tych widzianych obiektów - lepsze określanie co powinien co zobaczyć w danej chwili, a co nie, przez co transfer powinien iść o wiele sprawniej) oraz nowego systemu raportowania błędów "breakpad".

- Prace nad kontrolerem Leap Motion w zespole Firestorma ustały ze względu na brak mocy przerobowych programistów, jacy zostali przydzieleni do innych projektów (np. tych powyżej), przez co udostępniliśmy całą naszą pracę innym przeglądarkom Third Party w nadziei, że któraś zechce ją kontynuować. Poza tym, samo oprogramowanie wymaga wielu szlifów ze strony samego Leap Motion.

- Banowanie w grupach (jako dodatek do kickowania - użyszkodnik nie będzie mógł ponownie dołączyć) są na ukończeniu przez Linden Lab - z tego co powiedział Baker Linden liczba błędów to tylko 4-5 i w zasadzie obecna wersja nadaje się już do publikacji. Niemniej, Firestorm najpierw musi uporać się z tym wszystkim, co powyżej... Linden Lab ma brzydki zwyczaj pracowania nad czymś w tajemnicy, a potem wypuszczania kilku setek zmian do wprowadzenia w kodzie, po kilkanaście plików każdy - w związku z czym coś, co jest w oficjalnym kliencie SL pojawia się dopiero miesiąc lub dwa później w innych przeglądarkach.

- Biblioteka "webkit" do wyświetlania mediów na primach i stron internetowych we wbudowanej przeglądarce internetowej może po kilku latach w końcu doczekać się update, przez co znikną YouTube'owe alerty "ta przeglądarka nie jest obsługiwana, przepraszamy". Póki co testowana jest alternatywna, COLLADA DOM.

- Ładowanie na Flickr (dostępne w okienku robienia zdjęć) może w pewnym momencie przestać działać na starszych (obecnych) przeglądarkach, ponieważ serwis ten przerzuca się na HTTPS/SSL z czystego HTTP w kwestii ładowania obrazków przez API. Naturalnie będzie na to update, ale nie w tej nadchodzącej wersji Firestorma.

- Przypomnienie: Windows XP stracił wsparcie Firestorma; Nie oznacza to, że ludzi na XP będziemy odsyłać z kwitkiem jak leci i nie będziemy chociaż starali się im pomagać, ale jeśli 1) błąd będzie ewidentnie po stronie systemu operacyjnego Windows XP LUB 2) został naprawiony w nowszej wersji przeglądarki jaka działa tylko na Vista+ i nie jest możliwe poprawienie go za pomocą ustawień viewera na systemie Windows XP LUB 3) przeglądarka zostanie zablokowana przez politykę "tylko 3 ostatnie i najnowsze wersje główne mogą być dostępne na gridach" LUB 4) przeglądarki nie będzie się dało w ogóle zainstalować przez braki w przestarzałym Windows Installerze, co będzie się objawiało Windowsowym błędem lub stosownym komunikatem samego instalatora Firestorma LUB 5) ktoś będzie kombinował i próbował instalować przeglądarkę na jednej maszynie, a następnie kopiował zainstalowane pliki ręcznie na drugą, gdzie działa stary Windows XP i coś mu się będzie kosmicznie krzaczyć - to wtedy zostanie zwyczajnie poproszony o update do Visty, Siódemki albo Ósemki. Błędy pojawiające się stopniowo w starszych wersjach przeglądarek nie będą łatane, a więc coś w stylu "wydajcie proszę ponownie Firestorma 4.x.x tylko z łatką na to i tamto" jest skazane z góry na niepowodzenie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Maj 2014, 07:03 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Wersja 4.6.5 (40833) została wydana:

http://www.firestormviewer.org/new-release-4-6-5-40833/
https://modemworld.wordpress.com/2014/0 ... -she-goes/

Linki do pobrania dostępne pod: http://www.firestormviewer.org/downloads/
Szczegółowy changelog: http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... change_log


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Maj 2014, 01:17 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2014
Posty: 14
nick w SL: Magdalena Bellic
Witaj Pantero :). Właśnie ściągnęłam Firestorma - jutro zainstaluję i potestuję. Dotąd korzystałam wyłącznie z LindenLabowego programu - więc po raz pierwszy spróbuję nieoficjalnego programu dla SL. Jak spróbuję - napisze o swoich odczuciach.
Tak BTW - czy Ty byłabyś w stanie coś podpowiedzieć w moim temacie dotyczącym skryptów - viewtopic.php?f=8&t=8704


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Maj 2014, 17:54 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cytuj:
Updated Polish translation: Removing keystroke shortcuts for few menu options to stop conflicts with diacritics
A window popping up in the middle of conversation and blocking further typing is at least annoying
Removed shortcuts (5): Ą - Debug Avatar Textures, Ć - Contact Sets, ł - Drop a Packet, Ń - Beacons, Ś - Debug Settings
All the rest (ą, ć, Ę, ę, Ł, ń, Ó, ó, ś, Ź, ź, Ż, ż) are not affected (ground sit was replaced earlier, in f587bdc5a85a)

http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... 6370228459

... a więc teraz nawet z włączonymi menu "zaawansowane" i "programista" wszystkie polskie znaki specjalne przestaną wywoływać funkcje przeglądarki, a żadne okienka wyskakiwać nie będą. Naturalnie wyłącznie po włączeniu polskiej translacji, oryginalna angielska w dalszym ciągu będzie operować przypisanymi doń skrótami.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Cze 2014, 03:15 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Z pozdrowieniami dla wszystkich tych, którzy myślą, że grzebanie w sterownikach plus testowanie wewnętrznych kompilacji przeglądarki / wczesnych wersji wprowadzanych funkcjonalności i zgłaszanie / łatanie bugów to świetna zabawa...

https://www.youtube.com/watch?v=3OCVprbXHtY (ogromna czcionka)
https://www.youtube.com/watch?v=4gzfNa2F2JA (dźwięk restartu regionu)
https://www.youtube.com/watch?v=koF7SjaMjjM (wstępna wersja UI do zmiany dźwięków)
https://www.youtube.com/watch?v=2mgStkFTciY (błąd z rotacją przedmiotów)
https://www.youtube.com/watch?v=hQm4qLGuqGI (blokowanie kamery)
https://www.youtube.com/watch?v=ItNS_D1ZXws (błąd z edycją Szybkiego Strojenia)
https://www.youtube.com/watch?v=HAEQ5_J8XMw (mrugający region)
https://www.youtube.com/watch?v=QElOtrxT9wo (niewidzialne drzwi; błąd aktualizacji na linii serwer -> przeglądarka)
https://www.youtube.com/watch?v=l9A_eZGLwmQ (konflikt kolorów w skórce Starlight CUI)
https://www.youtube.com/watch?v=JSHF5HlTprw (jeden z wewnętrznych niepublicznych buildów- zepsute flexi primy)
https://www.youtube.com/watch?v=RoeUz2mKhj4 (mrugające cząsteczki z alphą)
https://www.youtube.com/watch?v=UrnLOHpXZrs (problem z odświeżaniem obiektów meszowych)
https://www.youtube.com/watch?v=mpLz-a4cEfo (usuwanie tekstury z zawartości primy czyści ją też ze ścianki, jeśli była nałożona)
https://www.youtube.com/watch?v=8pQKkHCzieY (build niepubliczny, jaki miał drobne problemy z wydajnością)
https://www.youtube.com/watch?v=irwPqwmoEZ0 (błąd z oknami wpadającymi za paski przycisków)
https://www.youtube.com/watch?v=WkBL7vR1F08 (mrugający tekst w panelu budowania)
https://www.youtube.com/watch?v=IhDz82OznNk (konflikt z programem antywirusowym)
https://www.youtube.com/watch?v=9l0HLBKIs0M (utknięcie w pętli podczas przechodzenia z jednego regionu do drugiego)
https://www.youtube.com/watch?v=wqpjNT-5FdU (błąd z animacją awatara po teleportacji bez uprzedniego wstania z pozycji siedzącej)


... czasami macie rację, a czasami nie. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Cze 2014, 04:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Po angielsku.
http://treet.tv/shows/designingworlds/e ... orm-viewer

Cytuj:
Join us today, Monday 2nd June at 2pm SLT at the Designing Worlds studio in Garden of Dreams for a viewing party of our latest episode. This week, we're not visiting a place so much as we're looking at a phenomenon - the Firestorm Viewer.

We'll be talking to Jessica Lyon, the overall Project Manager, Lette Ponnier, the English Support Lead. and Ed Merryman, Support Manager and teacher. And we'll be tracing Firestorm from the early, rocky days of the Emerald browser through its rebrth as Phoenix to its present huge popularity as the most used viewer on the Second Life grid.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Cze 2014, 02:19 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Project Interesting został włączony w kod repozytorium Firestorma. Jest naturalnie dość znacznie zabugowany (jak po każdym "merge"), ale w ciągu paru następnych dni rzeczy takie, jak derenderowanie na żądanie, problemy z widokiem pierwszoosobowym czy okno statystyk powinny zostać naprawione.

Poniżej - jak działa w tej chwili inicjalizacja regionu i priorytety wyświetlania obiektów po teleportacji (przy 700 kbps limitu), a także jak przeglądarka radzi sobie ogólnie z obciążeniem. Weźcie poprawkę na to, że działała równolegle z Frapsem zapisującym obraz z prędkością 60 fps w 1:1 (720p HD).



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Cze 2014, 01:28 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Dnia dzisiejszego powstała oficjalna polska grupa wsparcia dla przeglądarki Firestorm - jest ona rozwinięciem głównej grupy angielskiej, tak jak reszta grup nieanglojęzycznych. Wszystkie osoby z Polski naturalnie do niej zapraszam. ;) I w miarę możliwości - o przekazywanie informacji dalej.

https://my.secondlife.com/groups/917ce2 ... 93a1d3950c

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2014, 00:32 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Dawno nie linkowałam, a więc robię to teraz:

https://modemworld.wordpress.com/2014/0 ... ht-offset/
Podsumowanie rozmowy, razem z filmem, jaka miała miejsce w ten piątek pomiędzy LL i resztą przeglądarek third party.

Dodatkowo: nagrałam dzisiaj pełną przechadzkę po trasie testowej dla nowych rezydentów, jaka znajduje się w regionie pomocowym Firestorma. Uwaga: To jedna z nielicznych sytuacji, kiedy można mnie zobaczyć w całkowicie innym od zwyczajowego awatarze. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=zFwsBuEYQkc


Ostatnio edytowany przez pantera_polnocy, 17 Sie 2014, 00:47, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2014, 00:41 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Cytuj:
Ten film jest niedostępny

Hmmm :?:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2014, 00:47 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Jeszcze się uploaduje... cierpliwości. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Sie 2014, 03:07 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Firestorm 4.6.7 został wydany parę minut temu:
http://www.firestormviewer.org/firestor ... 6-7-42398/
http://modemworld.wordpress.com/2014/08 ... g-forward/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Sie 2014, 21:54 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Uważam to za zwyczajną bezczelność.
Wczoraj wreszcie ściągnęłam i zainstalowałam wersję, która wtedy jeszcze była najnowsza 8)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Sie 2014, 12:05 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Następnym razem upgrade'uj zaraz po pojawieniu się nowej wersji. :P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Sie 2014, 20:50 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Ja aktualizuję jak mi już stara wersja nie chce działać, najlepsza opcja :P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Wrz 2014, 18:41 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Dnia dzisiejszego (3 września) projekt Phoenix-Firestorm obchodzi swoje 4 urodziny. Dzisiaj o 1 PM SLT (za 3 godziny, 22:00 czasu polskiego) odbędzie się impreza, na którą wszystkie osoby są zaproszone. :) Więcej na http://www.firestormviewer.org/phoenix- ... arty-time/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Wrz 2014, 02:03 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Image

Image

Image

Image

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Wrz 2014, 12:49 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Ponieważ Linden Lab planuje usunąć polską translację z ich Viewera3, jako że jest ona kompletnie zdezaktualizowana, podjęłam próbę zawrócenia rzeki kijem i przywrócenia jej do stanu używalności... a w zasadzie stworzenia na nowo, ponieważ obecne pliki nie nadają się już za bardzo do niczego (zbyt wiele różnic w tej chwili z angielską) mimo tego, że ówcześni tłumacze włożyli w nie wiele pracy (doceniam!).

https://jira.secondlife.com/browse/BUG-7387

Zajmie mi to trochę czasu, nie będę w tym czasie raczej odpowiadać na żadne pytania na IM. Nie wiem, czy Linden Lab zdecyduje się to pociągnąć na swoje repozytoria, ale trzeba próbować, nie? ~


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Wrz 2014, 23:27 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Pantero, wielka jesteś :-)

W razie czego służę językową pomocą, na ile dam radę. Polski mi nieobcy ;-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Wrz 2014, 19:09 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cytuj:
Grumpity Linden added a comment - 29/wrz/14 6:16 PM

Panterapolnocy, dziękuję!

We'll import this, have some internal discussions and get back to you on whether you should continue to work on this. It's certainly much appreciated! No catnip.

https://jira.secondlife.com/browse/BUG- ... ent-445639

Po tym komentarzu mam większą pewność, że translacja zostanie zaakceptowana. Jeśli dostanę na 100% zielone światło, to będę bazować na tym, co zrobiłam już dla Firestorma w tej kwestii, ale jeśli będę mieć jakieś wątpliwości na pewno tutaj zapytam. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Paź 2014, 21:59 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Gdyby kogoś interesował postęp prac. :P
Cytuj:
panterapolnocy added a comment - 25/paź/14 9:34 PM

Polish translation update for viewer-release 3.7.17: Removing redundant files not present in /en/ directory (1/3).
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... 621c1c68d8

Polish translation update for viewer-release 3.7.17: Adding new files not present in /pl/, but present in /en/ directory (2/3).
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... b31dec0582

Additional changes for commit 8cc91b833acb - necessary changes for files in /en/ directory in order to make files properly localizable. Also, fixes a bug in /en/ for floater_model_preview - "value" is not "label"; Sending localized string in "value" may cause a viewer error.
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... d2f186696d

Now, after deletions and additions, I'll start to look at alterations. Notifications.xml, strings.xml and build floater will be killers for sure.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lis 2014, 02:38 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cytuj:
Eli Linden added a comment - 05/lis/14 8:36 PM

Hi, panterapolnocy:

This is Eli Linden. Grumpity kindly referred me to this Jira. We used to support 3rd-party community translation by SL users like you, for Dutch, danish, and Polish, until we officially discontinued the program. It's nice to see that you are expressing interest to contribute to v3 Viewer Polish translation. I've just listened to your conversation on the September 3rd-party Viewer meeting, where the question of Polish translation is discussed. To answer the question of whether LL accepts community translation, I will have to discuss the matter internally with a few key people. If we do decide to re-start the community translation process for Polish, I will then start working with you to give you files to translate so we can manage Polish translation for the official Viewer properly. May I ask that you wait just a little bit longer for me to find a definite answer to this? I will try to find out. Thank you! -Eli

---

panterapolnocy added a comment - 06/lis/14 2:37 AM

Hello, Eli,

As I'm already more than halfway done with file-after-file alterations (3rd and last phase, referring to the description above) I'll just continue and complete it, effectively finishing the translation update up to 3.7.17 for Polish language (most probably in a week or two; Along with resolving keystroke combinations diacritics conflicts and adding LGPL Polish spellcheck dictionary, like I've did for FS 2 years ago - http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... 95e390a5ad - I've already signed the Contributor Agreement back then). I believe sending me XML files isn't necessary. :) If you decide to re-start the process, then the dedicated V3 update will be just there, on my repository, ready to be pulled, merged and most likely applying cleanly on top of the viewer-release. If not, and you decide to remove Polish language from V3 anyway because of lack of updates, then, well... it would be all I could do to save that translation in the official viewer.

---

Eli Linden added a comment - 06/lis/14 2:55 AM

I see you point. So, please go ahead to finish your planned process. One factor we need to consider when deciding whether to re-start Polish for the official Viewer is how easy/hard the merges are going to be. To avoid the pains of merging of this kind, we have a regular process of determining the delta XML, sending the English XML for translation, getting the translation back, and commit. This is something to consider.

---

As no one at the moment is maintaining files in /pl/ folder, and - as I've mentioned - I've cloned 3.7.17 viewer-release and now am in the process of literally recreating the dedicated V3 translation (still based on my ~2,5 years work for FS, so nothing would come out from thin air) then I see no problems with merging at all on the Lab's side.

At the moment I'm fixing some old bugs in /en/ folders, yes - to make them properly localizable, for example https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... d2f186696d - but after that I have a plan to touch only the /pl/ ones - so virtually zero conflicts in future. Still, if you'd like to work on files (sending/getting them back) instead of regular repositiories I can of course do that as well - before I was given repository access on FS host I was utilizing FS JIRA to attach whole files, then just *.patches.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Lis 2014, 21:00 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cytuj:
Phase 3: Updating existing files by dumping current, outdated ones completely, replacing them with /en/ files and re-formatting / re-translating again.
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... cf7bc904d0

Additional changes for commit 999f81951c14 - necessary changes for files in /en/ directory in order to make files properly localizable. Also, removing some found duplicates in notifications.xml (V3 bug)
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... 663e8abce6

Polish translation update for viewer-release 3.7.17: Fixing label length, for commit 449f52d8bd31 (doh!)
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... 353edb7653

Removing redundant '-->' (V3 bug)
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... 61370efcfc

Make "Hair tilt left/right" labels localizable in hair edit window (V3 bug)
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... ee9f362bca

Disabling few keyword shortcuts in order to not conflict with Polish diacritics
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... 1d59bb5cea

---

Everything, floater after floater, panel after panel, menu after menu, was checked in both XUI preview tool and inworld. I declare this re-translation for viewer-release 3.7.17 complete for Polish language. All commits can be found on https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... te/commits (starting around 2014-09-26, page 4) - merges cleanly with viewer-release 3.7.21.

It would be nice to add Polish spellchecking dictionary (the one Firestorm has, LGPL - http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... 95e390a5ad ), but it seems it's downloaded from LL external repository.


Ostatnio edytowany przez pantera_polnocy 15 Lis 2014, 22:46, edytowano w sumie 2 razy

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Lis 2014, 22:09 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cytuj:
Also,

Polish translation update for viewer-release, from version 3.7.17 to 3.7.21
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... d272e60d04

Because why not. ;) NUI included, merged upstream.

Dedykowana retranslacja dla Viewera 3 skończona. Teraz wszystko leży w gestii Linden Lab.

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Gru 2014, 21:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Czekam dalej...

Cytuj:
panterapolnocy added a comment - 03/Dec/14 9:13 PM
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... ba9911763a
Merged with viewer-release 3.7.22, no conflicts, no file updates needed...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Gru 2014, 00:10 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Mam takie wrażenie, że sobie trochę poczekam...
Cytuj:
panterapolnocy added a comment - 06/Dec/14 7:16 AM
https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... b309103d65
Merged with viewer-release 3.7.23 without problems...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Gru 2014, 10:32 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Firestorm 4.6.9 został dzisiaj wydany.

http://www.firestormviewer.org/firestor ... 6-9-42969/
http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... .6.9.42969
http://modemworld.wordpress.com/2014/12 ... and-fixes/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Gru 2014, 18:19 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Po wydaniu wczoraj wersji 4.6.9.42969 okazało się, że zawiera ona kilka dość uciążliwych, a wcześniej niezauważonych błędów, jakie zostały już naprawione - na stronie http://www.firestormviewer.org/firestor ... available/ można zobaczyć, jakich. Jeśli żadna z tych usterek nie będzie Ci przeszkadzać nie ma powodu do aktualizacji z 4.6.9.42969, ale jest ona zalecana.

Cytuj:
FIRE-15122 Voice connection is lost after Teleport on Opensim Grids
FIRE-15110 rlva @getattach does not work
FIRE-15101 Bottom toolbar buttons show in mouselook
FIRE-15085 Object view not working in build 4.6.9.42969
FIRE-14471 Editing quick prefs crash


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 16 Gru 2014, 20:30 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Jeśli chciałabyś/chciałbyś mieć Firestorma zawsze pod ręką - w komórce bądź na tablecie - lub uruchomić go na komputerze sprzed dekady, w pełnym ultra i z 50 klatkami na sekundę, a także jesteś w stanie odżałować co miesiąc kilka złociszy płacąc za _dostęp_ do platformy OnLive opartej na chmurze i posiadasz w miarę szybkie łącze, to ten news może Cię zainteresować:

http://www.firestormviewer.org/firestorm-on-sl-go/
http://wiki.phoenixviewer.com/onlive:start
http://modemworld.wordpress.com/2014/12 ... ple-grids/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Gru 2014, 23:41 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Odpowiedzi w dalszym ciągu brak: https://jira.secondlife.com/browse/BUG- ... ent-453442
Cytuj:
panterapolnocy added a comment - 19/Dec/14 11:38 PM

https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... 2c47dfcace
Merged with viewer-release 3.7.24...

https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... 8de6270162
Updated Polish translation up to 3.7.24...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Gru 2014, 09:07 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Po czterech miesiącach bojów wygląda na to, że udało mi się wywalczyć update polskiej translacji w Viewerze 3. Oraz, co ważne, możliwość aktualizacji jej regularnie w przyszłości. Co oznacza także, że wszystkie przeglądarki opierające się o kod V3, a nie tylko Firestorm, mogą w teorii dostać zastrzyk translacyjny po tym, jak wciągną zmiany z oficjalnego repozytorium, na którym będą moje update'y.

https://jira.secondlife.com/browse/BUG- ... ent-453445

Cytuj:
Eli Linden added a comment - 20/Dec/14 12:01 AM

Hi, panterapolnocy:

We discussed this internally, and I'm happy to announce that Oz suggested the following steps by which we can have your Polish translation pulled into the official Viewer release:

1. Create a fork of https://bitbucket.org/lindenlab/viewer-release in your Bitbucket account. Name the forked repository with the Jira issue that the Linden Lab Viewer dev team will track it with.

2. Commit all your new/changed Polish translation to that repository. Make sure all your *.xml files are up-to-date with Viewer-release.

3. Send us the url of your repository when done, and Oz will create a build from it and we'll do some QA.

4. Steps 1-3 are one-time effort. Once your Polish translation is in sync with Viewer-release, I will take over, and will start giving you a delta xml file to translate, whenever we decide to do a Viewer translation round. This ongoing work, in my experience, should not take up too much time. It won't be too frequent. Perhaps once every 1-2 months. But the important thing is, we need to follow this regular process of translation updates for all languages, including Polish. We will stop taking updates through your repository.

You basically have done the bulk of the work on your own repository. Do you mind taking a few moments to go through these steps to prepare a properly named repository? If you are OK with this, and are willing to help contribute to future Polish translation updates, I will create a STORM Jira ticket for you to name the repository by.

Please let us know.

Thanks,
Eli

--------------------------------------------------------------

panterapolnocy added a comment - 20/Dec/14 9:01 AM

First of all, thank you for accepting this. :)

The repository I'm maintaining ( https://bitbucket.org/panterapolnocy/vi ... te/commits ) IS a fork of viewer-release, merged up to the latest version of it without much effort. If somone would try to merge it with the main viewer-release it should not get any conflicts, which are not resolvable by automated tools - at all. And yes, they're up to date there already - all one need to do is pull changesets. I may as well just rename that repository to "BUG-7387"... oh well. I've actually just did that. Here it is: https://bitbucket.org/panterapolnocy/bug-7387/commits

Note, that there are some fixes for /en/ files as well, so they can be properly translatable. All commits are named and described.

And sure, I'll participate in being deltafiled. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Gru 2014, 01:51 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
OnLive-owa sesja pytań i odpowiedzi.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Sty 2015, 22:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Coraz bliżej do wciągnięcia translacji polskiej do Viewera 3...

Cytuj:
Oz Linden added a comment - 06/Jan/15 7:34 PM
Ready for testing.
Please also check for OPEN-288 (that fix is not integrated here)

Oz Linden made changes - Today 7:32 PM
Status Reviewing [ 10018 ] In QA [ 10005 ]

Build Link http://automated-builds-secondlife-com. ... index.html


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Lut 2015, 23:44 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... tId=459691

Tłumaczenie przeszło przez kontrolę jakości (QA)... jest zatem realna szansa, że zostanie ono wciągnięte do Viewera3 w tym roku. ;)

Cytuj:
Kyle Linden added a comment - 20/Feb/15 9:11 PM
Passes QA in IQA-2609


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2015, 11:39 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cytuj:
panterapolnocy added a comment - 25/Feb/15 2:37 AM
Polish translation was removed in 3.7.26 from selector list by the merge yesterday (the commit Whirly linked), so even this partial one is not available anymore in Viewer3. I can't say that I'm not a bit disappointed, yet I'll continue to wait...

https://bitbucket.org/lindenlab/viewer- ... d105b54d5f


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Mar 2015, 18:27 
Dołączenie:
Wrzesień 2011
Posty: 3
Cześć.
Czasem bawię się na opensimie z simonastick odpalanym na starym laptopie z xp. Przy próbie lokalego zalogowania się za pomocą Firestorma (beta 4.5.1) nastąpiła blokada. czy można to odkręcić żeby znów zadziałał? Używam go na tym laptopie tylko do mojego opensima i trochę to jakby nie fair że sprawdza swoją aktualność i się blokuje.
Pozdrawiam
Bosz


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Mar 2015, 10:21 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://www.firestormviewer.org/soon-to- ... ion-4-5-1/
http://www.firestormviewer.org/old-fs-v ... -to-begin/

Wersja 4.5.1 została zablokowana 12 września 2014 - więc dość dawno.

Nie ma możliwości sprawienia, aby starszy Firestorm sam z siebie zadziałał - oficjalnie wspierane są jedynie 3 ostatnie, najnowsze wersje i aby 1) odciążyć nasz support team (nikt nie będzie trzymał przeglądarki w 10 różnych wersjach) oraz 2) sprawić, aby wszyscy użytkownicy SL/FS widzieli mniej więcej to samo (czego czepiało się między innymi LL) taka polityka musiała zostać wprowadzona.

Podpowiem tylko, że możesz poszukać co nieco o pliku HOSTS w systemie Windows, ale bawisz się z nim na własną odpowiedzialność.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Maj 2015, 03:35 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Wersja 4.7.1 Beta została wydana pół godziny temu:

http://www.firestormviewer.org/firestor ... 7-1-45325/
https://modemworld.wordpress.com/2015/0 ... -its-here/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Maj 2015, 18:46 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2011
Posty: 95
Pantera podziwiam cię za upór przy dążeniu do spolszczenia oficjalnej przeglądarki. Gratuluję wytrwałości w dążeniu do celu i życzę oczywiście powodzenia. Dla mnie już sam regulamin LL dotyczący oficjalnych tłumaczeń zniechęcił do jakichkolwiek prac nad tłumaczeniem.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Maj 2015, 23:49 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Tłumaczenie zostało już włączone w jedną z wewnętrznych wersji viewera, dostałam też od Eli Linden pierwszy z wielu tzw. "delta files" - Linden Lab pracuje na nich, a nie na repozytorium. Zgaduję więc, że prędzej czy później język polski, poprawiony przeze mnie, pojawi się znowu w V3.

Problemem z delta files jest natomiast to, że tłumaczę je na ślepo - nie widząc podglądu interfejsu jak w przypadku Firestorma: http://wiki.phoenixviewer.com/fs_translation - mam więc nadzieję, że to zbyt koślawo wychodzić nie będzie. >.< Gdyby co - moja główna uwaga w dalszym ciągu będzie się skupiać na Firestormie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lip 2015, 16:22 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-472571

Cytuj:
panterapolnocy added a comment - 01/Jul/15 12:20 AM

I wouldn't like to sound impatient, but may I ask for some information about progress in incorporating the translation into the viewer? I've made the initial version almost a year ago, few weeks ago I've translated and returned a delta file with translations for VMM, but none of these changes are visible - or I've incorrectly scooted over bear, lion and release - and recently Experiences were merged in, without Polish strings.

Oz Linden added a comment - 02/Jul/15 7:06 AM

My primary open source contribution branch has been stuck for some time by a bug I introduced, but Sovereign Engineer fixed it this week, so I'll be pulling this in shortly.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Lip 2015, 19:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-473072

Cytuj:
Oz Linden added a comment - 09/Jul/15 9:14 AM

I've integrated this, but will have to hold off a bit getting a test version out. It will appear in the Project Viewer for 'Graphics Quick Change'


http://wiki.secondlife.com/wiki/Linden_ ... te_Viewers


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2015, 10:20 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Nowa wersja Firestorma powinna wyjść w ciągu kilku dni (z Viewer Managed Marketplace, Experiences itd.), ale jeśli ktoś jest odważny, to może dołączyć do Firestorm Preview Group i w jej ogłoszeniach znaleźć link do wersji Release Candidate, jaka najprawdopodobniej będzie już tą finalną.

secondlife:///app/group/7ba4569c-9dd9-fed2-aaa7-36065d18a13c/about


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Sie 2015, 03:50 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://www.firestormviewer.org/4-7-3-47323-release/ ~
http://modemworld.me/2015/08/19/firesto ... y-to-rock/
http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... .7.3.47323

Update jest gorąco zalecany dla wszystkich, a wręcz niezbędny dla osób posiadających swoje Marketplace (przeglądarka posiada poprawną obsługę VMM).

UWAGA: Firestorm od tej chwili nie jest już kompatybilny z Windowsem XP - nie zainstaluje się i nie uruchomi na tym systemie bez względu na posiadane łatki.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Sie 2015, 21:57 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
pantera_polnocy napisał(a):
Firestorm od tej chwili nie jest już kompatybilny z Windowsem XP - nie zainstaluje się i nie uruchomi na tym systemie bez względu na posiadane łatki.

Żegnaj, świecie... :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sie 2015, 09:54 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Linden Lab oficjalnie przestało wspierać XP w kwietniu zeszłego roku. :P
http://modemworld.me/2014/04/29/lab-upd ... uirements/

+ http://modemworld.me/2015/08/19/firesto ... ment-44248


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sie 2015, 14:10 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Z oficjalnego klienta nie korzystam od lat, więc mało mnie to obchodzi :-)
Na nowy system mnie zwyczajnie nie stać, tym bardziej na nowy komputer 8-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sie 2015, 21:08 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2009
Posty: 279
No to do chwili zmiany kompa trzeba korzystać z wersji przeglądarki jeszcze działającej na XP i nie aktualizować.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Wrz 2015, 22:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
5 urodziny Firestorma. ~

http://www.firestormviewer.org/firestor ... ebrations/

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Wrz 2015, 19:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Koty z urodzin 2013, 2014 i 2015. ;)

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Wrz 2015, 05:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-478619

Polska translacja SL Viewera.
Proszę Państwa, ja już nie mam nawet tego siły komentować.

Cytuj:
Kyle Linden added a comment - 15/Sep/15 2:45 AM

Failed QA.

Several items lacking translations.

Various top menu items
Toolbars around the viewer lack all translations

-----------------------------

panterapolnocy added a comment - 15/Sep/15 5:09 AM

Some examples of the untranslated menu items, please? And when were these added to the viewer, if possible? Because, you know, this translation update was submitted around a year ago and there indeed MAY be some missing strings NOW...

... but actually, that is not the case. The merge was done wrong, I believe. Proof? Just replace the skins/default/xui/pl/ folder in the installed viewer (I've used http://download.cloud.secondlife.com/Vi ... _Setup.exe ) with the one on my BitBucket repo ( https://bitbucket.org/panterapolnocy/bu ... at=default )

Magic!... eh.

http://i.imgur.com/taZlsZD.jpg


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Wrz 2015, 22:29 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
LL wpadlo w korporacjonizm juz jakis czas temu i wszystko ma w nosie. Jesli Sansar nie okaze sie czyms przelomowym to Open SImy niedlugo ich wygryza.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Paź 2015, 13:33 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-482434

Cytuj:
I must say, with all due respect, that I've never seen such unprofessional way to handle not a bunch of files to copy to a folder, not even a patch file to apply on woking directory, but a spearate repository - ready to be merged into upstream, with zero conflicts whatsoever. I don't know who would be doing this particular merge, so I won't point to a person and ask directly; I also won't use the "dear Lindens" phrase because I am aware of the fact, that not all of you out there do code work per se. So, I'll just ask into the void...

... what takes you so long to apply these changes? Over a YEAR now? Lack of time because of other priorities, because of code conflicts? There are none as I've stated above, just pull and go. As for priorities, it's not my task to tell anyone out there what to do, but on my end I see only code complications on repositories I work on, tired developers, intimidated content creators and mildly happy regular residents. Quality Assurance? I can hardly believe in that, as you've seem to pull in a typo of mine (fixed in https://bitbucket.org/panterapolnocy/bu ... dce0e4d21d ) after several months of existence of this JIRA issue. It's not an issue at all (won't have any effect for end user), but it clearly shows that there is insufficient code control anyway. You're not sure about quality of the translation itself, needed Polish speaking tester? It's as tuned-up as it can be after years of continuous development - providing access to Second Life for non-English speaking residents in Firestorm viewer.

It's crucial to apply viewer translation updates ASAP, because they age quickly - UI changes, alert changes etc. There is no point to do that, if you plan to apply an update 1,5 years after initial submission. That's what will happen, I guess, if there would be problems with bugs in QuickGraphics project viewer, or next translation merge issues.

I was also told, that I will be perdiocally given delta files to translate, to keep the viewer up to date transaltion-wise. So far I was given a single one, around a month before VMM release. Since then some new things showed up and only wind howled on my mailbox. I'm afraid that this model of cooperation, "nothing for the half of the year, then suddenly thousand of strings to translate within a week, or you'll wait next half of year", won't work well for any of us. Not to mention, that there is no point in delta files anyway without including this merge I've mentioned above. You can't paint a car without a car. You're complaining, that there are viewers on the grid with old code under the hood or that some teams lag behind the official viewer, but you can't for some reasons sort out a ready-to-deploy patch for over a year. Where is logic in that?

I'm sorry for this small rant, but I believe it's totally justified. I'm afraid I'd be forced to undo the given word, what I hate to do, about help and cooperation with the Lab translation-wise if the process here will continue to look like that.

https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-482444

Cytuj:
Oz Linden added a comment - 27/Oct/15 8:43 AM

The way our process works is that any given change is added to some viewer candidate. It is unfortunate that this translation was added to a candidate (now known as the QuickGraphics viewer) that then suffered a number of delays not related to the translation. We try to avoid these linkages when possible, but they happen.

I've pulled in the fix you linked above.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Lis 2015, 10:05 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Jeśli jesteś jeszcze na archaicznym Firestormie 4.4.2, to z pewnością dały Ci się lub wkrótce dadzą we znaki problemy z Mostem LSL; Nie działa jak powinien, a na środku Twojego awatara pojawia się kamień. Jest to spowodowane tym, że Linden Lab wprowadziło wymuszanie sprawdzania punktów zaczepienia dodatków (attachmentów), a w starszych wersjach FS wykorzystywano do tego celu własny, customowy punkt - nazwany po prostu "Bridge". W nowszych Most LSL jest podpinany pod Huda, w punkcie "Center 2".

Co robić, jak żyć? Zostanie to naprawione? Nie! Pozostaje...

1. Update przeglądarki Firestorm do najnowszej wersji albo
2. Wyłączenie Mostu LSL w preferencjach - wtedy jednakże wysiądą wszystkie funkcjonalności opisane tutaj: http://wiki.phoenixviewer.com/fs_bridge

https://community.secondlife.com/t5/Sec ... 393#M16830


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Lis 2015, 02:12 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Takie tam. ;)
Firestorm w wersji 4.7.5.

http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... .7.5.47975
http://www.firestormviewer.org/firestor ... 7-5-47975/
http://modemworld.me/2015/11/18/firesto ... -everyone/

Notka:
Cytuj:
Updated KDU to v7.7.0
Co oznacza, że viewer po reinstalce przeczyści na dzień dobry pamięć cache, co może mu chwilę zająć - a zaraz po zalogowaniu też mu chwilę zajmie pobranie wszystkiego na nowo. Przygotować kanapki i herbatę. ;)

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Lis 2015, 13:33 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Sty 2016, 20:57 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Zgodnie z zasadą, że na gridzie tylko 3 najnowsze wersje Firestorma mogą być aktywne, w dniu dzisiejszym 4.7.1 zostanie zablokowana. Jeśli jesteś na tej wersji - rozważ aktualizację w tej chwili.

Więcej tutaj: http://www.firestormviewer.org/4-7-1-to ... d-jan-7th/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Maj 2016, 20:32 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://jira.secondlife.com/browse/STOR ... ent-498945

Poddaję się.

Cytuj:
panterapolnocy added a comment - 02/May/16 11:29 AM

Dear Lindens, dear Oz,

This issue was created at the end of September 2014. Currently we have May, 2016. I am aware, that you have different priorities at the Lab, I am aware that your staff is not as big resource-wise as in the past (Sansar etc.). However, as a translator from "outside" I must state, that the model of applying translation patches you've suggested me to follow is unacceptable with delays of this size. Not to mention, that I've received not a single follow-up e-mail message after the initial delta file thank-you - program you offer is just plain bad and doesn't work for translations, which age quickly.

I am aware, that I'm only an open source contributor and not an employee, but I've just run out of patience - for the information, or that QuickGraphics viewer with Polish patch applied. I'm forced to pull back from supporting Polish translation in Viewer 3. You're free to use any files I've created so far, of course... which are 1,5 years old - that's when I was asked to pause with repository changes and wait for delta files.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Maj 2016, 22:20 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Pantero, dumni jesteśmy z Ciebie i z tej pracy, którą odwaliłaś dla nas, prostych użytkowników SL.
Nie wiem jak inni, ale ja dziękuję :-)

Podejście Lindenów do Ciebie i twojej pracy jest chyba znamienne. Z fajnego, otwartego na ludzi i ich pomysłu projektu została maszynka do robienia kasy i nabijania trafiku. Im więcej rezydentów, tym lepiej, przemielimy i wykażemy w statystykach.
Smutne.
Cieszę się, że zdążyłam się załapać na na stare Second Life.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Maj 2016, 13:06 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Witki opadają... Nie no nie wiem co napisać, po prostu brak mi słów...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Maj 2016, 23:48 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cóż, pozostaje mi powrót do skupienia się całkowicie na Firestormie - Viewer 3 Lindenów pewnie kiedyś dostanie ten mój upgrade sprzed 1,5 roku, więc będzie przynajmniej lepiej, niż jest teraz - ale i tak będą ziać dziury w translacji i całkiem nowi rezydenci nieznający angielskiego będą mieć problemy. Chyba, że się przesiądą na FS.

Cytuj:
Grumpity Linden added a comment - 03/May/16 3:30 PM

Hi panterapolnocy,
It's a really unfortunate combination of factors that's contributed to this set of changes getting stuck so far behind other viewer updates. We truly do appreciate the work you've done and also understand the frustration. The good news is, the viewer with your translations is really close to release. The bad news is - it's taken us over a year to get there, so your decision is more than understandable.

I think we have a better path for handling such contributions in the future and again please accept both our thanks and our apologies.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Maj 2016, 20:44 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Drogie ludziki, drogie rezydenty, drogie forumowicze. Dwie małe sprawy, jakie mnie męczą.

1. Osoby jakie są programistami bądź we wsparciu Firestorma (i tylko one) mogą wpisać specjalną komendę w rozmowie IM z Wami (działa tylko na Firestormach, bez obaw), aby uzyskać dane o Waszej maszynie. Komunikat wygląda tak z Waszej strony:

Image

Bardzo, bardzo proszę - akceptujcie takie zapytania zamiast robić sceny i strzelać fochy. -.- Usprawnia to proces pomocy - bo często osoba nie wie nawet jaką ma kartę graficzną, a zamiast czekać 10 minut aż poradzi sobie ze skopiowaniem całości z Pomoc -> O Firestorm można szybko odpytać samą przeglądarkę. Windows 10? Stary Intel? W ciągu 2 minut mogę wysłać taką osobę na http://wiki.phoenixviewer.com/fs_intel_fix_32bit plus ewentualnie streścić co ma robić i już, gotowe! Wygląda to z mojej (i każdego innego Firestormowego helpera) w ten sposób, dla przykładu:

Cytuj:
Firestorm 4.7.8 (48988) May 15 2016 14:56:35 (Firestorm-Furtwister-64bit-AVX) ze wsparciem dla OpenSimulatora
Informacje o wydaniu

Położenie 233,9, 29,5, 101,2 w Qinsa zlokalizowanym w sim10726.agni.lindenlab.com (216.82.56.16:13008)
SLURL: http://maps.secondlife.com/secondlife/Qinsa/234/29/101
(koordynaty globalne 286?442,0, 270?365,0, 101,2)
Second Life Server 16.04.21.314319
Informacje o wydaniu

Procesor (CPU): Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz (2294.86 MHz)
Pamięć (Memory): 8107 MB
Wersja OS (OS Version): Microsoft Windows 7 SP1 64-bit (Build 7601)
Sprzedawca karty graficznej (Graphics Card Vendor): NVIDIA Corporation
Karta graficzna (Graphics Card): GeForce GT 520M/PCIe/SSE2

Sterownik karty graficznej Windows (Driver Version): 9.17.0010.3347
Wersja OpenGL: 4.5.0 NVIDIA 364.72

RestrainedLove API: RLV v2.8.0 / RLVa v1.4.10a
Wersja libcurl: libcurl/7.38.0 OpenSSL/1.0.1i zlib/1.2.8
Wersja dekodera J2C: KDU v7.8
Wersja sterownika dźwięku (Audio Driver): FMOD Ex 4.44.61
Wersja LLCEFLib/CEF: 1.5.3.FS6-(CEF-WIN-3.2526.1366.g8617e7c-32) (Chrome 47.0.2526.80)
Wersja serwera głosu (Voice Server): Vivox 4.6.0017.21209

Tryb ustawień (Settings Mode): Firestorm
Skórka i schemat (Skin): Firestorm (Grey)
Czcionka (Font): Deja Vu (96 dpi)
Dostrojenie rozmiaru czcionki: 0 pt
Skalowanie interfejsu (UI Scaling): 1
Pole widzenia (Draw Distance): 32 m
Przepustowość (Bandwidth): 700 kbit/s
Mnożnik poziomu detali (LOD Factor): 2
Jakość wyświetlania (Render quality): Średnio-wysoka (4/7)
Zaawansowane oświetlenie (Advanced Lighting Model): Nie
Pamięć tekstur (Texture memory): 512 MB (1)
Czas utworzenia VFS (cache) w UTC: 2016-4-5T12:52:51
Zbudowane za pomocą MSVC w wersji 1800
Pakiety utracone: 421/57?601 (0,7%)

Cudów w takim raporcie, jak widać, nie ma. A ja mam pewność, że nikt tego nie przekłamał, przy okazji, gdyż...

2. Jeśli okaże się po takim odpytaniu, że dana osoba używa Darkstorma lub innego copybota (a bardzo łatwo to stwierdzić po MVC/datach kompilacji/rewizjach nawet, jeśli taka aplikacja przedstawia się jako Firestorm) i informuję, że nie pomogę z oczywistego powodu... cóż. Niektóre osoby nie wiedzą, że robią źle, reflektują się, przesiadają na Firestorma i mówią, że wywalają copybota. Okej, nie mam możliwości stwierdzić, czy robią tak naprawdę, ale wierzę. Jednakże... jeśli ktoś zaczyna mnie w takim momencie wyzywać, że może używać czego chce, a to czego używa bazuje na Firestormie i MAM mu pomóc... po czym zaczyna mnie griefować po tym, jak kategorycznie odmawiam... witki opadają, proszę Państwa. Tak się nie robi.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Maj 2016, 15:49 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Już za jakiś czas w Firestormie to samo, co w Viewerze 3 obecnie - automatyczne derenderowanie awatarów jakie są zbyt skomplikowane dla komputera i zastępowanie ich za pomocą 'Jelly Dolls'... czyli "żelkami". ;)

Po angielsku do poczytania:
https://modemworld.me/2016/05/18/avatar ... cond-life/

Manual Lindenów:
https://community.secondlife.com/t5/Eng ... -p/2967838

I taki tam obrazek gdzie to będzie można znaleźć w FS. ;)

https://i.imgur.com/1tiHGHr.jpg
Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Maj 2016, 21:49 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
1) "Jelly Dolls" czy tam żelki :P w akcji, w wewnętrznym buildzie Firestorma:



2) Przypomnienie:

https://community.secondlife.com/t5/Fea ... -p/3027363
https://modemworld.me/2016/03/26/sl-pro ... y-tls-1-2/

Mniej więcej w połowie czerwca Lindeni wyłączają stary certyfikat SSL na swoich stronach, a więc wszystkie przeglądarki jakie nie są od jakiegoś czasu aktualizowane nie będą mogły dokonywać płatności w L$ ani ich odbierać, jakichkolwiek. Z czasem i reszta funkcjonalności przeglądarki może zacząć siadać. Jedynym rozwiązaniem jest upgrade klienta Second Life na Waszym komputerze. Co do Firestorma, to wersja 4.7.7 i wyżej ma już w sobie zaktualizowany certyfikat.

Ta sama informacja dotyczy zakupów na stronach Linden Lab z użyciem przeglądarek internetowych (Firefox, Chrome, Edge itd.) - Cashier zwyczajnie będzie odrzucać połączenia - z tym, że one są na bieżąco łatane, a więc nie powinno być z tym takiego kłopotu chyba, że ktoś dalej siedzi na Windows XP.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 31 Maj 2016, 10:43 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Wycieczkowe, po regionach Firestormowych. ~



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Cze 2016, 14:09 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Katastrofa z TLS już dzisiaj. ;)
viewtopic.php?p=79161#p79161


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lip 2016, 09:43 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://community.secondlife.com/t5/Sec ... rue#M27534

I to by było na tyle, jeśli chodzi o VR w SL. :P

Cytuj:
Thank you for experimenting with our Oculus Rift Project Viewer and offering your feedback. Unfortunately, the Project Viewer that we recently made available didn't meet our standards for quality, and so we've now removed it from the Alternate Viewers page.

By definition, Project Viewers aren't ready for primetime. The purpose of these experimental Viewers is to share with you the earliest possible version of what we're working on, so that you can see what we're up to, help discover problems, and provide feedback. In this case, though, we're not ready for that, as those of you who tried it have seen.

We can't say at this point when or even if we may release another Project Viewer for experimenting with the Oculus Rift in SL.

We want to prioritize our development efforts around initiatives that we know will improve the virtual world and bring more value to SL Residents, and due to some inherent limitations with SL, it may well not be possible to achieve the performance needed for a good VR experience. (In fact, this is one reason why we're creating Project Sansar a new, separate platform optimized for VR).

We greatly appreciate the interest in trying SL with the Oculus Rift and are grateful that several of you took the time to try the Project Viewer. We regret that the quality was not up to our standards, and we will of course keep the community posted if we release a new Project Viewer for VR in the future.


Zwróćcie jednak uwagę na "Project Sansar a new, separate platform optimized for VR". ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2016, 09:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://www.firestormviewer.org/firestor ... 7-9-50527/
http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... .7.9.50527
https://modemworld.me/2016/08/09/firest ... ly-people/

Firestorm 4.7.9 wydany. ~


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2016, 14:25 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Droga Pantero.
Mam następujący problem:
W najnowszym kliencie Firestorm, dodano alerty 'Avatar complexity' (swoją drogą poroniony pomysł Lindenów dawać opcję zaawansowaną na coś na dzień dobry, ale nie w tym rzecz).
Wyłączyłem pokazywanie complexity, ustawiłem 'no limit' w grafice, w końcu przeniosłem alert na listę zabronionych, zrestartowałem Firestorma i... alert nadal się pojawia.

Posiadam dwa konta, na obu alert jest przeniesiony do zabronionych, a mimo to nadal się pojawia przy jakiejkolwiek zmianie attachmentu.
Jak sobie z tym poradzić?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Sie 2016, 10:44 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
W ustawieniach debugowania możesz przełączyć umyślnie ukrytą opcję ShowMyComplexityChanges na 0.

Alerty jakie wyłączyłeś wcześniej są z puli, na przykład, tych poniżej - dotyczą one zwrotnych informacji z serwera przekazanych mu przez przeglądarki ludzi dookoła, a nie Twojej własnej przeglądarki (co zresztą sugeruje nazwa opcji ustawienia debugowania).

Cytuj:
<notification name="AgentComplexityWithVisibility">
Twój [https://community.secondlife.com/t5/English-Knowledge-Base/Avatar-Rendering-Complexity/ta-p/2967838 stopień złożoności awatara] to [AGENT_COMPLEXITY].
[OVERLIMIT_MSG]
<usetemplate ignoretext="Ostrzegaj mnie, gdy stopień złożoności mojego awatara jest zbyt wysoki" name="notifyignore"/>
</notification>
<notification name="AgentComplexity">
Twój [https://community.secondlife.com/t5/English-Knowledge-Base/Avatar-Rendering-Complexity/ta-p/2967838 stopień złożoności awatara] to [AGENT_COMPLEXITY].
</notification>

<string name="av_render_everyone_now">
Wszyscy mogą Cię obecnie widzieć.
</string>
<string name="av_render_not_everyone">
Możesz nie być widziany/a przez niektóre osoby wokół Ciebie.
</string>
<string name="av_render_over_half">
Możesz nie być widziany/a przez ponad połowę osób wokół Ciebie.
</string>
<string name="av_render_most_of">
Możesz nie być widziany/a przez większość osób wokół Ciebie.
</string>
<string name="av_render_anyone">
Wszystkie osoby znajdujące się wokół Ciebie nie mogą Cię widzieć.
</string>


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Wrz 2016, 15:41 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Dzięki, podziałało :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Gru 2016, 09:51 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Nowe Firestormy dzisiaj wyszły - i dobrze byłoby zaktualizować przeglądarkę, w przeciwnym razie za jakieś parę tygodni awatary co poniektórych osób mogą zacząć wyglądać co najmniej dziwnie. Na grid weszło tydzień temu Bento, czyli rozszerzony szkielet awatara z natywnym wsparciem dla dodatkowych nóg, ogonów, skrzydeł czy zwiększonej ilości kości twarzy. Przeglądarki niezgodne z Bento, a zmuszone do pokazania awatara stworzonego tą techniką, wyrenderują go na przykład tak. ;)

Image

Po więcej informacji i changeloga zmian odsyłam do posta na blogu:
http://www.firestormviewer.org/firestor ... ith-bento/

Oraz do podsumowania Inary:
https://modemworld.me/2016/12/14/firest ... -and-more/

Przy okazji przypominam, że w ciągu 3 tygodni licząc od dzisiaj wersja 4.7.5 zostanie zablokowana, jako że możemy mieć tylko trzy najnowsze przeglądarki aktywne jednocześnie na gridzie - niemniej 4.7.7 i 4.7.9 będą wadliwie wyświetlać awatary Bento, a więc przesiadka na 5.x jest bardziej niż wskazana. Chyba, że ktoś nie używa Firestorma - wtedy powinien sprawdzić czy jego viewer obsługuje Bento, a jeśli nie - czy/kiedy zacznie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2017, 16:36 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://modemworld.me/2017/03/12/sl-pro ... d-meeting/

Cytuj:
The simulator updates are already on the beta grid (Aditi) for testing (channel DRTSIM-341, which should be grid-wide on Aditi) – see part 1 of this week’s update
A viewer with the necessary support for asset fetching over HTTP / CDN has now cleared LL’s QA and should appear in project form soon
This viewer sees the removal of all asset fetching via UDP removed from the viewer’s code
The viewer also utilises a new Asset Fetch capability, designed to cover all asset types: landmarks gestures, animations, shapes, sounds and wearables (system layer clothing and shapes), as well as texture, avatar appearance and mesh, which are already handled via HTTP / CDN
Once the simulator support for asset delivery via HTTP / CDN using the new Asset Fetch capability has been deployed to the main grid, and TPVs have had time to adopt the release version of the viewer code, all asset handling via UDP will be removed from the simulator code
There is no confirmed time frame for the removal of the simulator code, but the target period is July / August 2017
This removing of asset fetching over UDP will mean anyone using older versions of a viewer reliant on UDP messaging will be unable to receive any asset information
Testing shows that using HTTP / CDN delivery can significantly improve first time playback of animations and sounds where they are already stored on a local CDN node.

... co w wersji skróconej brzmi: jeśli ktoś jeszcze jakimś cudem siedzi na jakichś archaicznych przeglądarkach jakie nie otrzymują od dłuższego czasu aktualizacji i nie chce aktualizować, "bo nie", to na przełomie lipca i sierpnia przestanie otrzymywać z serwerów landmarki, gesty, animacje, kształty ciała, dźwięki, ubrania, tekstury... w zasadzie wszystko, bo Linden Lab usuwa kompletnie wsparcie dla starego protokołu UDP i przerzuca (prawie) cały transfer danych na HTTP.

Zostanie więc albo OpenSim, albo upgrade przeglądarki. Kto prześpi, niech nie jęczy. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Cze 2017, 07:52 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
W dniu dzisiejszym została wydana nowa wersja przeglądarki (5.0.7), z odświeżonym panelem do zarządzania ziemią oraz licznymi łatkami błędów. Potuptajcie pod link dostępny poniżej, aby ją pobrać lub dowiedzieć się więcej.

http://www.firestormviewer.org/firestor ... 0-7-52912/

Tutaj changelog:

http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... .0.7.52912

A tutaj przegląd Inary:

https://modemworld.me/2017/06/21/firest ... -and-tidy/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Lip 2017, 07:22 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://wiki.phoenixviewer.com/fs_old_version_blocks

Wczoraj została przyblokowana jedna ze starszych wersji Firestorma. Dla tych, którzy są ciekawi dlaczego w ogóle są one blokowane, link powyżej. ~


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso