Odpowiedz
Autor Wiadomość
Mężczyzna
PostWysłany: 19 Sie 2012, 17:46 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
Tak się zastanawiam czy istnieje jakiś matematyczny wzór na idealne dopasowanie tekstur na klockach o różnej wielkości.
Zrobiłem mały test i postawiłem obok siebie 4 klocki. Jeden większy od drugiego dokładnie o 1m. Na najmniejszym położyłem teksturę (kilka palików położonych w poziomie jeden na drugim) nie ruszając jej parametrów. Na kolejnym klocku położyłem tą samą teksturę i ręcznie dopasowałem prawie do perfekcji jej parametry tak że paliki wyglądają jak by były w całości. Z tego wyszło, że powtórzenia pionowe trzeba było zwiększyć dokładnie o 0,34 jednostki, a wyrównanie pionowe dokładnie o 0,17 jednostek. Według tych danych kładłem tą samą teksturę na dwóch kolejnych klockach stopniowo większych od siebie. Tekstura została położona idealnie i wszystko do siebie przylega tak jak powinno. Ten sam sposób postanowiłem wykorzystać na ścianach domku z tą samą teksturą. Niestety Tam już kompletnie się nie pokrywają mimo, że ściany stoją dokładnie na takiej samej wysokości, a różnica wysokości między nimi to prawie 4m.
Pytanie jest więc takie czy można jakoś matematycznie wyliczyć jakie parametry powinno się nadać na każdej ze ścian czy pozostaje żmudne dopasowywanie metodą prób i błędów?


Profil E-mail Offline
Mężczyzna
PostWysłany: 19 Sie 2012, 18:46 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
Skąd: Dąbrowa Górnicza
nick w SL: Dex Euromat
Tak, jest to tak zwana funkcja tekstury płaszczyznowej - czy jakoś tak (Planar texture).
Wystarczy zaznaczyć teksturę na wszystkich połączonych obiektach, zaznaczyć funkcję Planar i mamy już gotowe. Co ciekawe funkcja nie chciała działać do wersji 2.5 Viewera. Obecnie działa jak marzenie :)

_________________
SL i RL to dwa różne światy.

Pozdrawiam
DexterianG / Dex Euromat


Profil E-mail GGOffline
Mężczyzna
PostWysłany: 19 Sie 2012, 19:12 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
Mam firestorma i jakoś nie bardzo mi to działa. Zaznaczam tekstury tak jak mówisz, daję mapowanie planarne i tekstóry strasznie się ściaśniają. Aż nie można zbytnio poznać co jest na teksturze. Kiedy na tym mapowaniu planarnym trochę je rozszerzę to i tak są poprzesuwane w różne strony


Profil E-mail Offline
Mężczyzna
PostWysłany: 20 Sie 2012, 00:40 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3306
Skąd: Konin
nick w SL: MaxJames Chemistry
Ja się w jakieś planar nie bawiłem. Jak prim jest 2x większy, to powtórzenie tekstury daję 2x, a przesunięcie* jej na 0.5 lub -0.5 i wtedy pasuje do siebie.

Jeżeli brać pod uwagę bardziej skomplikowane parametry w stylu 3x, 7x itp, to wtedy trzeba się mocno namęczyć.

Przydatne jest użycie opcji selekcji tekstur, bo wtedy wyświetlają się linijki**, dzięki którym widać ułożenie tekstury na obiekcie... póki nie wybierzemy pojedynczej ścianki i wtedy tylko ją widać.

Najłatwiej ustawiać teksturę, kiedy bloki mają różnice wielkości np. x2, x4, x8 lub x5, x10 itd. Mniej obliczeń, ale i mniej zabawy.



*przesunięcie o 0.5 występuje, kiedy tekstura powtarza się parzyście. Przy nieparzystych jest już nieco inaczej - ale zawsze środek tekstury jest na środku prima, jeżeli nie użyjemy przesunięcia
**nie wiem, jak to nazwać, ale przydatne w omawianej problematyce.


Profil E-mail Offline
Mężczyzna
PostWysłany: 20 Sie 2012, 15:18 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
dzięki za rady. Na pewno się przydadzą


Profil E-mail Offline
Mężczyzna
PostWysłany: 22 Sie 2012, 17:48 
Dołączenie:
Wrzesień 2009
Posty: 203
Przy planar, zaznaczasz powierzchnie ktore maja sie zsynchronizowac, zaznaczasz planar, nastepnie rozciagasz teksture majac wszytskie powierzchnie zaznaczone. Przy bardziej skomplikowanych projektach najlatwiej zsynchronizowac dwie powierzchnie na poczatek, potem zazanaczy powierzchnie nastepna ktora ma byc synchroziowana z ostatnia zsynchronizowana(nie odwrotnie, kolejnosc wazna!). Wtedy wystarczy zaznaczyc planar, a w wartoasciach od rozciagania tekstury walnac enterem w kazdej rubryce i wtedy nowy obiekt zsynchronizuje sie z poprzednim. Może trroche skomplikowanie to opisalem, ale wystaczy ze poeksperymentujesz i dojdziesz do tego:)

_________________
The Old Barn Club - Oficjalna strona


Profil E-mail Offline
Mężczyzna
PostWysłany: 09 Kwi 2015, 20:44 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
siema, wróciłem po kilku latach nieobecności i wciąż mam ten sam problem. Zbudowałem domek i nałożyłem na niego teksturę. Są to jakieś tam cegiełki. Korzystałem pół dnia ze wskazówek udzielonych wyżej jednak kompletnie nic mi z tego nie wychodzi. Nic nie pasuje. Wszystko jest poprzestawiane i za nic nie mogę ich wyrównać. Czy może ktoś jeszcze raz wytłumaczyć jak kompletnemu debilowi jak to zrobić? A może ktoś spotka się na jakieś piaskownicy i pokaże jak sobie z tym poradzić?

EDIT

Nie było pytania. Już sobie poradziłem


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso