Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2012, 22:35 
Dołączenie:
Październik 2011
Posty: 17
Witam Phonix Viewer 1.5.2.818 - jest po polsku i moja kumpela też chciała ta wersję niestety nie moge znaleśc strony z której ją pobierałam ktoś wie z kąd moge ją pobrać ?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2012, 23:22 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Nowa wersja to 1.6. http://www.phoenixviewer.com/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2012, 00:09 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Jagoda0105 napisał(a):
Witam. Phonix Viewer 1.5.2.818 - jest po polsku i moja kumpela też chciała wersję. Niestety nie mogę znaleźć strony, z której ją pobierałam. Ktoś wie skąd mogę ją pobrać ?

Naprawdę tak trudno jest napisać po polsku kilka zdań?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2012, 14:26 
Dołączenie:
Październik 2011
Posty: 17
Już mówiłam że nie mam polskiej klawiatury bo też zwróciłaś mi uwage, : / widac ze co do niektórych trzeba pisac po kilkanascie razy : / ehh nie powinnać zwracać uwagi za takie głupoty bo to moja sprawa jak piszę i czepiasz się tak każej osoby ktora robi błędy ? czy tylko mnie ?: /


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2012, 14:38 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Demokratycznie czepiamy się wszystkich co robią błędy. Błędy wynikają z braku czasu/szacunku do osób, które są proszone o pomoc. :) A oni się czepiają nas, że się czepiamy. ;) To taki element otrzęsin na forum.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2012, 14:52 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2011
Posty: 339
nick w SL: Konstancja Shoreland
To ja nie mam polskiej klawiatury ,u ciebie widze polskie czcionki :-P
A lepiej pisac po polsku

Co do Phoenixa, to o ile mi wiadomo ,zmiana jezyka przegladarki jest gdzies w ustawieniach ,
bodajze chat,potem trzeba zrestartowac viewer


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2012, 14:57 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Jagoda0105 napisał(a):
czepiasz się tak każej osoby ktora robi błędy ? czy tylko mnie ?

Czepiam się co jakiś czas, kiedy wyczerpują się moje pokłady cierpliwości wobec półanalfabetów.

Polska czy nie polska, klawiatura ma komplet liter łacińskich i znaków przestankowych. Można pisać bez polskich znaków diakrytycznych i nie robić błędów. Wszystko to kwestia - jak wspomniała Id - szacunku do osób, z którymi się pisze.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2012, 23:23 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Cytuj:
Już mówiłam że nie mam polskiej klawiatury


A jeśli masz klawiaturę QWERTY, to jaki problem ustawić język na "Polski (programisty) [ czasem rózwnież jako Polski 214 ]" w menu na pasku zadań?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Sie 2012, 18:26 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://community.secondlife.com/t5/Tool ... WpWg.gmail

Cytuj:
Currently, all client viewers are responsible for compositing their own Avatar textures, then sending the results back to the Sim for other viewers to access.

(...)

Project Sunshine stands up a Texture Compositing server that is separate from the Sims servers. When a Viewer needs to render an Avatar, it sends a message to the Sim, which in turn sends a message to the Texture Compositing Server. The Texture Server then performs the texture compositing and sends the results back to the Viewer.

Post jest końcówki czerwca. Nie wiem, czy ktoś go zauważył - Linden Lab wprowadza za jakiś czas (kilka miesięcy) nowy sposób zarządzania pamięcią podręczną i bake'owaniem tekstur: przenosi wszystko ze strony klienta na swoje serwery. Oznaczać to będzie dla nowych viewerów brak tzw. bake fail, mniej problemów z teksturami i większą wydajność we wczytywaniu świata.

A dla starych, takich jak Phoenix czy innych opartych na kodzie V 1.x? Cóż... jeśli klucz nie pasuje do zamka, to zamek się nie otwiera - złe zapytania o dane tekstur do serwera będą skutkować ich kompletnym brakiem w przeglądarce, wszystko będzie prawdopodobnie szare. Prawdopodobnie, bo być może znajdzie się jakiś zapaleniec, który - tak jak to było w przypadku meszy - po 2-3 miesiącach wypuści na to łatkę (mesze w Firestormie zostały zaimplementowane w 2 tygodnie). Bo Phoenix/Firestorm Team...

http://jira.phoenixviewer.com/browse/FI ... ment-22990
http://jira.phoenixviewer.com/browse/PH ... ment-23009
http://jira.phoenixviewer.com/browse/PH ... ment-22972

Cytuj:
Not doing any new feature for Phoenix, sorry.

... wycofuje się powoli z pełnego wspierania swojej starszej przeglądarki i ogranicza się do pomocy ad tego, co jest teraz w niej obecne, rozwijając nowego Firestorma (wraz z klasycznym skinem Vintage). Do wprowadzenia Sunshine w życie jest jeszcze trochę czasu, ale osoby używające czegokolwiek na V1 powinny się chyba powoli oswajać z V3 nawet, jeśli będzie to trochę boleć.

http://wiki.secondlife.com/wiki/Third_P ... _Directory


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Sie 2012, 08:40 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 260
nick w SL: Anka Sporg
Hej

Większa wydajność we wczytywaniu świata... Srutu tutu. Chyba dla mieszkańców USA i okolic. Wszyscy wiemy jaki jest transfer z serwerów w LL do Polski. Nie ma szans, żeby tekstury, za każdym razem ładowane od nowa, wczytywały się szybciej od tych, co mamy w cache. No fakin way.

pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Sie 2012, 12:46 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Obecnie bake wygląda tak:

http://wiki.phoenixviewer.com/fs_bake_fail
Cytuj:
A brief explanation. When you wear (non prim) clothing, the clothing textures are sent from SL server to your computer. There, the viewer layers the clothing textures onto your skin textures (a process known as baking) and then send the resultant textures back to the SL servers. The servers then send these textures to other avatars that might be in the region.

1. Wysłanie do hosta przechowującego tekstury potrzebne UUID obrazków - ciuchy, skin itd.
2. Pobieranie każdej z tekstur z hosta do przeglądarki. Wolne łącze = wolne pobieranie.
3. Przetworzenie tekstur (nałożenie na siebie warstw ubrań) przez przeglądarkę. Wolny komputer = wolne nakładanie.
4. Wysłanie gotowej tekstury z powrotem na serwer LL. Wolne łącze = wolne wysyłanie.
5. Inne przeglądarki w regionie dostają informację, że jest nowa tekstura do pobrania.

Nowy bake wyglądać będzie zaś tak:

1. Wysłanie do hosta przechowującego tekstury potrzebne UUID obrazków.
2. Serwer w locie, sam, nakłada na siebie tekstury.
3. Inne przeglądarki w regionie, w tym i wysyłająca żądanie o UUIDy, dostają informację, że jest nowa tekstura do pobrania.

I tak za każdym razem, gdy zmienisz w swoim ubiorze cokolwiek - chociażby niewidoczną bieliznę. Nie trzeba być geniuszem, żeby zobaczyć, że znikają co najmniej trzy "wąskie gardła", spadnie też zużycie przepustowości połączenia w obie strony (samo wysyłanie/odbieranie pakietów danych absorbuje nie tylko łącze, ale i procesor/y) - i że przeglądarki, które nie mają już wsparcia nie będą w stanie przestawić się na nową filozofię. Pamięć cache nie zniknie, będzie po prostu lepiej zarządzana - nie zostanie przeniesiona na serwer i dalej będzie siedzieć na dysku, teraz widzę że mogłaś to tak zrozumieć czytając mój poprzedni post.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Sie 2012, 19:58 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 260
nick w SL: Anka Sporg
Hej

Dokładnie tak to zrozumiałam :).
Ale i tak będę się upierać przy swoim, że to nic dobrego nie wróży.
Moje doświadczenie, jak i innych rezydentów mówi, że jak LL zaczyna coś kombinować, to nic dobrego z tego nie wychodzi. Niestety.
Jestem za nowościami. Ale odkąd na świat wyszedł sl 2.0 ciągle coś jest nie tak.
LL łapie wiele srok za ogon na raz. I słabo im to wychodzi.

pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Sie 2012, 23:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Lindeni chcą ująć pracy naszym komputerom i zrzucić bake na barki swoich serwerów, przez co wszystkie przeglądarki zgodne z sunshine powinny widocznie mniej obciążać maszynę kliencką... przynajmniej próbują polepszyć wrażenia z używania Second Life i chwała im za to. :P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Sie 2012, 22:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Dzisiaj dowiedziałam się kolejnej ciekawej rzeczy - Linden Lab pracuje nad nowym systemem przesyłania danych dot. grup do i z przeglądarek - co by się te duże szybciej ładowały serwer będzie inaczej kompresował pliki przesyłane do klienta. Nowe viewery dostaną kopa, a starym się nie będą wcale grupy wczytywać - nie będzie też można nimi zarządzać w żaden sposób.

Phoenix być może dostanie jeszcze na to łatkę. Inne V1, te niełatane już - prawdopodobnie nie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Sie 2012, 20:31 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://secondden.blogspot.com/2012/07/v ... -time.html
A tutaj coś do poczytania po angielsku tylko, niestety - i to z lipca.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Sie 2012, 10:18 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Ostatni mój marudzący post w tym temacie. :P Użytkownik chciał przywrócenia sidebara z interfejsu 3.x i napisał, że siedzi na tej wersji Firestorma, bo 4.x go usunęło. Oto, co dostał:

http://jira.phoenixviewer.com/browse/FI ... ment-92289

Whirly Fizzle napisał(a):
(...) You really should consider updating. I know this means losing the sidebar, but you are also missing a LOT of other bug fixes, new features and performance improvements.

And here is the biggy - in the not too distant future, LL will be introducing serverside baking. Once this server change is made, no viewer will render avatars anymore, they will only see grey people. Everyone must update to a viewer version that has the changes made to allow avatar baking. This applies to all viewers, not just Firestorm. Viewers that are no longer maintained will be dead.

Przeglądarki, które nie otrzymują od jakiegoś czasu aktualizacji w - już teraz - "niezbyt odległej przyszłości" staną się średnio użyteczne.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Wrz 2012, 03:31 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Informacyjnie: nowy silnik zarządzania grupami jest gotowy w dużej części i wchodzi już na testowe Aditi.

https://jira.secondlife.com/browse/SVC- ... t-tabpanel

Cytuj:
Baker Linden added a comment - 08/wrz/12 2:07 AM - edited

The fix has been pushed to aditi for testing. It will require a custom development viewer which I will push to QA next week.

There may be some issues during testing. When getting the member list of a large group, other info (group title, group info, etc.) may not properly load. This is an issue with the speed of Aditi's SQL server and shouldn't occur once live on Agni. To receive the rest of the data, wait for the member list to appear (this can be upwards of a few minutes), go back to the My Groups panel of the people floater and view the group profile again. The query will be cached this time, and the member list will appear quicker than it did before (depending on your connection speed). The rest of the information should be received this time.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Paź 2012, 08:39 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Nowy format protokołu zarządzania dla grup prawdopodobnie za 2-3 tygodnie wchodzi na główny grid (Agni), jest już w kodzie następnego release Firestorma: http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... 813534806f - na tą chwilę nie ma planów skompatybilizowania zmian dla Phoenixa.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 31 Paź 2012, 09:26 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Phoenix (i wszystkie inne przeglądarki oparte o kod V1) nie działa i raczej nie będzie działać w przyszłości z Windows 8 i nowszymi ze względu na brak kompatybilności z nowym .NET Framework. Możliwe, że wersja 1185 (bez Meshy) lub wcześniejsza będzie w stanie się odpalić, ale nadchodzi wielkimi krokami bake po stronie serwera, więc... cóż.

Link do komentarza jednego z developerów: http://jira.phoenixviewer.com/browse/PH ... ment-97054

Ansariel Hiller added a comment - 30/paź/12, 07:49 PM +0100 napisał(a):
That is a known issue that Phoenix and all other V1 viewers are currently incompatible with Windows 8. As Phoenix is actually unmaintaned, it is undecided yet if it will get another update and if yes, when this will happen.
Tank Master added a comment - 30/paź/12, 09:47 AM +0100 napisał(a):
We have no fix at this time for .net 4.5 compatibility for phoenix, nor do we have any interest in fixing it currently do to the EOL [End Of Life] of the viewer. If you are going to run with .net 4.5 installed, which as what is installed by default on Windows 8, you will need to use Firestorm or another V3 client to log in. The incompatibility with .net 4.5 extends to all V1 based viewer to one extent or another and not just phoenix.

Można niemniej próbować jeszcze na Windows 8 podmieniać w Phoenixie biblioteki DLL na te z Firestorma, ale szansa na powodzenie, że stara przeglądarka ruszy w takim tandemie jest... delikatnie mówiąc, bardzo średnia. Do tego Phoenix może stracić na stabilności przez taki zabieg.

Link do komentarza/instrukcji: http://jira.phoenixviewer.com/browse/PH ... ment-78873

Kilka osób zaraportowało też, że działa dla nich uruchomienie Phoenixa w trybie kompatybilności z Windows 7 (opcja dostępna po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na ikonie Phoenixa i wybraniu Właściwości => Tryb Zgodności).

Ten sam problem mają osoby, które na starszych Windowsach instalują nowe Visual C++ (środowisko programistyczne), który aktualizuje .NET do wersji 4.5:

http://jira.phoenixviewer.com/browse/PHOE-4311
http://jira.phoenixviewer.com/browse/PHOE-4133
http://jira.phoenixviewer.com/browse/PHOE-4172

I na koniec odnośnik do ogólnego tematu o Windows 8 na forum Linden Lab:
http://community.secondlife.com/t5/Seco ... -p/1414833


Ostatnio edytowany przez pantera_polnocy, 01 Lis 2012, 13:18, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lis 2012, 12:21 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Na gridzie Second Life są trzy rodzaje serwerów: Magnum, LeTigre, BlueSteel oraz najpopularniejszy SLServer. Trzy pierwsze to testowe wersje SLServer, dostają łatki tydzień przed tym ostatnim i jeśli przez ten czas nie ujawnią się znaczące błędy, to wersja staje się obowiązującą w całym świecie SL.

Magnum to ok. 10% całego grida. Od dzisiaj (wersji 12.10.29.266360, można ją sprawdzić w Pomoc => O przeglądarce) działa już na nim nowa wersja systemu pobierania i zarządzania przez przeglądarkę grupami.

http://wiki.secondlife.com/wiki/Release ... _Magnum/12

Na tą chwilę żadna z publicznie dostępnych przeglądarek nie jest w stanie go obsłużyć poprawnie i jedyne co sobie z nim radzi to wewnętrzna wersja 4.3.x Firestorma będąca ciągle w produkcji oraz LinenLabowa wersja dla programistów (3.4.1.266337, dostępna pod powyższym linkiem), jakiej kod wejdzie naturalnie do klienta głównego. Za tydzień, razem z kodem serwera. Czym to się będzie objawiać dla przeglądarek, jakie nie otrzymują już łatek? Wystarczy podskoczyć na serwer oparty o Magnum na tym, co macie obecnie na dysku. Na tą chwilę wiadomo, że:

- Grupa mająca powyżej 10 tys. osób nie załaduje się wcale i będzie pusta / liczba członków rolach lub/oraz z funkcją będzie wskazywać zero.
- Można będzie załadować grupę poniżej 10 tys. osób pod warunkiem, że serwer nie będzie miał żadnego lub małe obciążenie. Co znaczy, że będzie dużo łatwiej o "timeout" i pustą/ładującą się kartę grupy na przeglądarkach, które nie dostaną aktualizacji.

Cztery przykładowe sandboxy oparte o Magnum:
secondlife://Magnum%20Sandbox%201/128/128/0
secondlife://Magnum%20Sandbox%202/128/128/0
secondlife://Magnum%20Sandbox%203/128/128/0
secondlife://Magnum%20Sandbox%204/128/128/0


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lis 2012, 11:56 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Link na forum Second Life do tematu: http://community.secondlife.com/t5/Seco ... -p/1732015

Cytuj:
Second Life Server (main channel)
The main channel is getting the maint-server project that was previously on Magnum.
Scheduled Tuesday 2012-11-13 05:00-11:00 PST
Release notes: https://wiki.secondlife.com/wiki/Releas ... .02.266530

Dzisiaj w godzinach 14:00 - 20:00 czasu polskiego na cały grid wchodzi nowy kod ładowania grup. Wewnętrzne testy pokazują, że przeglądarki bez wsparcia dla nowego protokołu nie wczytują większych grup WCALE - nazw, list użytkowników, zezwoleń itd. Na tą chwilę żaden publicznie dostępny viewer nie jest w stanie go obsłużyć, nawet... Viewer3. :P

Załoga Firestorma spodziewa się płaczu i zgrzytania zębów, a więc na dniach (możliwe, że nawet już jutro - a raczej na pewno do końca tego tygodnia) zostanie awaryjnie wydana nie w pełni przetestowana, ale stabilna wersja beta 4.3.0 obsługująca nowy system ładowania grup Bakera Lindena.

A stary Phoenix, tudzież inne niewspierane już od strony technicznej przeglądarki? No cóż...

Cytuj:
(...) The memberlist shows just "No match". I am using the current Beta Viewer 3.4.1. I tried the same with Phoenix and got the same result. With the Development viewer the group memberlist loads. Are other viewers than the Dev-Viewer completly blocked from being able to load large memberlists on Magnum? Is this on purpose? Can they still send notices? Will Phoenix support the large group loading when it comes to the main channel? I don´t think this is a good idea if this is on purpose. This would actually be worse then before. Can´t you set it so the new viewer always loads groups via HTTP and the other viewers still work as they did before?
Cytuj:
Yes Stephan, if you want to view the group member list for groups containing more than 10,000 users, you will need to use a viewer that supports the new interface, such as the 3.4.2 beta viewer.

The large group fixes are going to the main channel tomorrow


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Lis 2012, 08:40 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
W związku z wydaniem Firestorma 4.3.0 ( http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... change_log ) pojawił się kolejny news wyjaśniający czemu został on wypuszczony przed czasem jako "beta" (powody te same, jakie wymieniałam wyżej kilka razy - nowy kod grup), który wyjaśnia też co nieco odnośnie Phoenixa: http://phoenixviewer.blogspot.com/2012/ ... -beta.html

W skrócie - Phoenixa nie da się już nawet w zasadzie skompilować (zbudować z czystego kodu do postaci instalatora w exe) na tych komputerach, które mamy obecnie w domach (nowsze kompilatory nie obsługują starego formatu z repozytorium Phoenixa, nowe Windowsy nie radzą sobie ze składaniem na starych zasadach np. pod Win8 itd.). Brakuje też bibliotek twórców trzecich, jakie były kiedyś używane w podsystemach Phoenixa (np. biblioteki dźwiękowej FMOD). Wszystkie osoby w team są też skupione na rozwijaniu Firestorma. Na tą chwilę nie ma za bardzo jak wprowadzić kodu ładowania grup do kodu Phoenixa wobec tego. Jeśli ktoś uparcie zechce jednak trwać przy starej przeglądarce musi liczyć się z tym, że nie będzie w stanie wczytywać większych grup, a sam Phoenix będzie sypać jeszcze większą ilością komunikatów o błędach.

Cytuj:
In the meantime, Phoenix is still usable in SL, provided you don't need to manage large groups and don't mind putting up with error messages.

I hope you understand our current dilemma regarding Phoenix, and though we have not made a solid decision yet as to whether or not we will update it again in the future, it is not looking likely at the moment. Please understand that sooner or later... one way or another, Phoenix will expire.

I komentarz Jessici Lyon, w odpowiedzi do ludzi wypowiadających się pod tym wpisem:

Cytuj:
Jessica Lyon said...

@ June: I do read these comments, I do care about our users and it is folks who have lower end systems that I feel for the most as they are the ones who will suffer most by not being able to keep up with technological progress from LL. Tech cannot sit still, it must progress or it will wither away. Computer systems have to be able to keep up. Keeping Phoenix up to date means keeping it up to date with the same tech that users on low end systems cannot run now on Firestorm or other V3’s. Does that make sense? That much of it is out of our hands.

@ Han: Yes, I do want to keep our users because I do care about them, genuinely, and supporting phoenix has become next to impossible for us now. Please note the second sentence in this blog post paragraph “We highly recommend Phoenix users give Firestorm a chance -- or a second one, as the case may be. Either that or consider looking for an alternative V1-based viewer.” I have stated there that there are alternatives but if I were to start naming one or two viewers then I have all the others screaming why I didn’t name them as well. I don’t want to open that can of worms, there are alternatives beyond Firestorm and I stated so. I just didn’t name them, do they really need to be named after all? Who doesn’t already know about singularity, the grids 5th most popular viewer, or Cool VL? I don’t think I really need to name them, word gets around pretty quick.

@ Jerik: I stated it has a very good phoenix-like interface. Emphasis on the word ‘like’. Unfortunately making an interface exactly as that of phoenix is not possible within our capabilities at this time. As for performance; we are aware firestorm doesn’t perform as fast for some users but interestingly it performs much faster than phoenix for others. This is a fact that seems to be related to users hardware specifications. Unfortunately we cannot upgrade our users computers for them and we can’t keep up to date with new features AND develop a viewer that doesn’t have those features for users of older systems.

@ Raven: We are very well aware of the inadequacies of web search, and none of us are happy with it either. We have a surprise feature coming in the official release of Firestorm in December… I link you to this jira and point out that it is marked in progress ;). http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-6310

Regarding what Kara has been trying to tell you folks here. The viewer is compiled with it’s own core code but also needs to include third party code we do not own and cannot distribute, legally. Without the third party libraries the viewer cannot be compiled correctly, in some cases not at all. I’ll direct you to the following master Jira linked to all the jira’s from users who can no longer compile Phoenix because of these now missing libraries. http://jira.phoenixviewer.com/browse/PHOE-4327 . Phoenix has to be compiled under Microsoft Visual studio 2005 or 2008. This is a massive program, 6 gig in size if I remember correctly. Firestorm has to be compiled under Microsoft Visual Studio 2010. Many of our developers including myself have lost 2005/08 during hard drive or OS upgrades and now only have 2010. Meaning we can only compile Firestorm. Phoenix also cannot be compiled under Windows 8 and several of our developers have upgraded to that. In many cases phoenix can’t even run under windows 8, again.. something we cannot fix easily. So when I say it’s getting next to impossible to keep Phoenix alive I really am telling the truth. It’s gone beyond the boundaries of being sensible. Either we can try to keep phoe alive, and even with our best efforts it will still fall behind dramatically, or we can work on a viewer which can be kept up to date more reasonably. Our decision to develop Firestorm over Phoenix is one of logic and common sense, not emotion. It is one based on what we are capable of doing and what makes most developmental sense.

15 November 2012 06:34


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Lis 2012, 15:53 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Image

Jeśli kogoś wkurzają komunikaty typu "Phoenix otrzymał wiadomość XXX z serwera, ale nie wie jak ją zinterpretować" może spróbować zaaplikować sobie tą łatkę:

http://wiki.phoenixviewer.com/phoenix_m ... ifications


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Gru 2012, 19:31 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://phoenixviewer.blogspot.com/2012/ ... ec-15.html

Jutro, od 13:30 do 14:30 czasu Second Life (od 22:30 do 23:30 czasu polskiego) odbędzie się tzw. Office Hour z Jessicą Lyon, głową zespołu Phoenixa / Firestorma. Office Hour to spotkanie w świecie SL, jakie będzie również transmitowane na stream - region ( http://maps.secondlife.com/secondlife/P ... 9/128/4002 ) zapełni się zapewne dość szybko (ostatnio pojawiło się jeśli dobrze pamiętam około 100 awatarów, na zetknięciu się czterech regionów), a więc jeśli komuś nie uda się być "live" może zerknąć sobie tutaj: http://www.phoenixviewer.com/stream.php

Tematem przewodnim będzie przyszłość starej przeglądarki Phoenix.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Gru 2012, 21:09 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://wiki.secondlife.com/wiki/Project ... Appearance
Sunshine, bake tekstur po stronie serwera, wchodzi za dwa miesiące na main grid licząc od dzisiaj - to już pewne.

Ludzie używający niezgodnych z tym nowym systemem przeglądarek nie tylko nie będą widzieć tekstur na innych, ale inni nie będą widzieć tekstur na nich.

Screen ze spotkania dla developerów przeglądarek Third Party:
Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 16 Gru 2012, 08:10 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://blog.nalates.net/2012/12/15/phoe ... rt-ending/
http://secondden.blogspot.com/2012/12/t ... cking.html
http://phoenixviewer.blogspot.com/2012/ ... iewer.html

Support dla Phoenixa kończy się z dniem 31 grudnia 2012. Od nowego roku użytkownicy tej przeglądarki są w zasadzie pozostawieni sami sobie, grupa wsparcia będzie pomagać już wyłącznie ludziom na Firestormie / z problemami ogólnymi jak do tej pory. Phoenix nie dostanie już żadnych nowych łatek (Firestorm 4.4+ - tak), a więc za dwa miesiące - wraz z bake'owaniem po stronie serwera od Linden Lab - zwyczajnie się zepsuje. Tak jak inne niewspierane przeglądarki: Imprudence, LLViewer 1.23, Firestorm 2.x, 3.x itp. Ortodoksi będą ich mogli dalej używać... o ile lubią szary kolor. Dużo szarego koloru. I nie będzie im przeszkadzać, że inni widzą ich jako chmurki. Strona na wiki traktująca o projekcie Sunshine: http://wiki.secondlife.com/wiki/Project ... Appearance

Bez procesora z instrukcjami SSE2 (które zostały wprowadzone w 2001 roku) czy kartą graficzną potrafiącą renderować w OpenGL 2.x będzie w najbliższym czasie dość ciężko przekonać jakiegokolwiek nowszego klienta Second Life do działania. Bez komputera z roku około 2005 (czyli mającego 7 lat...), lub nowszego, może być ciężko nawet zacząć to przekonywanie.

Moje nagranie z Office Hour - oficjalne z Treet TV powinno się pojawić na stronie głównej phoenixviewer.com dziś lub jutro. W chwili pisania tego posta ciągle uploadowało się jeszcze na serwer YouTube.



Dodatkowo, informacyjnie: Firestorm w wersji 4.4.x/4.3.2 zostanie wydany na początku stycznia, będzie on jednym z drobniejszych wydań, głównie łatającym bugi, poprawiającym wydajność i dodającym niewiele funkcji... niemniej jednak pojawią się na przykład udoskonalenia klasycznego wyszukiwania i możliwość usunięcia chicletów - ikonek otwartych grup/IM w prawym górynym/dolnym ekranu - całkowicie z widoku. Wydanie następne, o nieznanym jeszcze numerze wersji, pojawi się na przełomie lutego i marca, będzie ona już w sobie miała pełny kod pozwalający używać bake'owania po stronie serwera.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Gru 2012, 20:33 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, od nowego roku muszę mieć nowy komp, bo na moim aktualnym SL nie będzie chodziło zbyt dobrze (pod względem grafiki)?


Komp kupiony gdzieś w okolicach 2004 roku.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Gru 2012, 11:11 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 260
nick w SL: Anka Sporg
Hej

Projekt...
Zainstaluj najnowszy Firestorm i zobacz jak Ci działa. Jeżeli będzie dobrze (choć szczerze w to wątpię patrząc na rocznik) - to myślę że da rade. Jak nie... to bez nowej inwestycji się nie obędzie.

pozdrawiam

PS. Pewnie dalej wchodzisz do SL na Hippo ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Gru 2012, 11:52 
Dołączenie:
Lipiec 2010
Posty: 171
nick w SL: Hyde McAuley
z tego co pamietam, to firestorm mi dziala jak rower na autostradzie a mam kompa z 2010 roku :)
no cóż, przyjdzie sie na dobre pożegnać z sl hahah


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Gru 2012, 12:10 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2010
Posty: 32
nick w SL: Irene1 Daviau
Hyde napisał(a):
z tego co pamietam, to firestorm mi dziala jak rower na autostradzie a mam kompa z 2010 roku :)
no cóż, przyjdzie sie na dobre pożegnać z sl hahah

Chyba nie tylko Tobie ,bo mam notebooka z 2012 roku i tez mam problemy z ta przeglądarka,wiec uważam ze to nie tylko sprawa procesora i karty graficznej.Pantera jesteś bardzo zaangażowana w rozwoju Firestoma wiec moze porozmawiaj z developerami ze nie wszyscy ludzie maja komputery z początku XXI wieku a wręcz 80% społeczności ma trochę starszy sprzęt i dla dobra rozwoju SL LL powinni zadbać własnie o ta rzesze rezydentów.
Pozdrawiam.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Gru 2012, 12:58 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
projekt napisał(a):
Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, od nowego roku muszę mieć nowy komp, bo na moim aktualnym SL nie będzie chodziło zbyt dobrze (pod względem grafiki)?

Zainstaluj Firestorma, pobaw się szczegółowością grafiki pamiętając, że średnie z Phoenixa to nie średnie Firestorma. Silnik V3 ma zupełnie inny silnik renderujący, niż V1 - nie można porównywać pomarańczy i jabłek mimo, że oba rosną na drzewach. Z bloga:

Cytuj:
- We are NOT forcing you to use Firestorm! If you don't want to use Firestorm, there are a few V1 alternatives out there. Check out theLL Third Party Viewer Directory.
http://wiki.secondlife.com/wiki/Third_P ... _Directory

Nikt nikogo nie zmusza do przejścia na Firestorma. Są inne przeglądarki V1, jakie będą miały problemy co prawda z wrzuceniem kodu server side baking, ale ich autorzy mówią, że to zrobią. Konkretniej, są to Singularity (silnik V3, interfejs V1) oraz CoolVL (pełne V1). Można też spróbować Catznipa, jest dość szybki.

- We are NOT telling you not to use Phoenix Viewer.
Nikt nie mówi: przestańcie używać Phoenixa, bo tak.

- We are NOT blocking Phoenix Viewer from logging in.
Nikt nie będzie go blokować z poziomu serwera.

- We are NOT breaking Phoenix!
Nikt umyślnie go psuć nie będzie.

- You MAY continue to use Phoenix as long as you want, but be aware.. it will become more and more deprecated over time.
Każdy kto chce może używać dalej Phoenixa, ale musi być świadomy, że wraz z upływem czasu będzie się psuć coraz bardziej.

- LL is not intentionally killing Phoenix but be aware, there are changes coming in the new year that will break some key aspects of its usability.
A Linden Lab za dwa miesiące sprawi, że wszystkie awatary będą chmurkami/szare dla starych przeglądarek.


---

rmagda napisał(a):
Chyba nie tylko Tobie ,bo mam notebooka z 2012 roku i tez mam problemy z ta przeglądarka,wiec uważam ze to nie tylko sprawa procesora i karty graficznej.Pantera jesteś bardzo zaangażowana w rozwoju Firestoma wiec moze porozmawiaj z developerami ze nie wszyscy ludzie maja komputery z początku XXI wieku a wręcz 80% społeczności ma trochę starszy sprzęt i dla dobra rozwoju SL LL powinni zadbać własnie o ta rzesze rezydentów.
Pozdrawiam.

Na SLUniverse jest obszerny temat na kilkanaście stron, w którym użytkownicy wypowiadają się w podobnym tonie, co Wy: http://www.sluniverse.com/php/vb/altern ... tdown.html

Nie jestem tylko zaangażowana, ale i sama jestem jednym z developerów Firestorma. Mogę Wam powiedzieć, że na ostatnim wewnętrznym spotkaniu roadmap przeglądarki mocno przesunął się z dodawania nowych funkcji na podnoszenie wydajności i optymalizowanie interfejsu - zmiana jest JUŻ odczuwalna, gdy przechodzi się z 4.2.x na ostatnią 4.3.1, ciągle udoskonalany jest także tryb Phoenixa/Vintage. Niemniej jednak... technika idzie do przodu, niektórych rzeczy nie da się przekładać w nieskończoność - a Phoenix i inne starsze przeglądarki i tak były za długo przetrzymywane na serwerach. Od ponad roku było trąbione, że stare viewery zaczną padać, ale większość ludzi wychodziła z założenia, że to niepoważne żarty i plotki. Microsoft też nie wspiera już Windows 95 mimo, że działałby zabójczo szybko na obecnych komputerach.

Bonusowo, kolejny blog: http://letteponnier.blogspot.com/2012/1 ... ashes.html
Z tłumaczeniem w locie: http://translate.google.pl/translate?sl ... ashes.html

Cytuj:
a wręcz 80% społeczności ma trochę starszy sprzęt i dla dobra rozwoju SL LL powinni zadbać własnie o ta rzesze rezydentów.

Jako developerzy dostajemy co jakiś czas od Linden Lab dokładne statystyki użycia wszystkich przeglądarek - jakich nie wolno nam udostępniać publicznie - i mogę Cię zapewnić, że osoby będące na V1 są mocno poniżej, aniżeli powyżej 50% wszystkich użytkowników.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Gru 2012, 20:15 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Po pierwsze (do Krewetki): gdybym nadal używał Hippo, to bym nie wrzucił tylu różnych meshy wykonanych w Blenderze (np. urodzinowa czwórka lub dynia Halloweenowa)

Po drugie (do Pantery): nie mogę tych dwóch przeglądarek porównać ze sobą, ponieważ jeszcze żadnej z nich nie używałem, a używać będę jedynie do OS.


A skoro wtrącono coś o Hippo, to używam tego tylko do starszych wersji OS.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Gru 2012, 23:20 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
Ostatnie 4 lata LL pozostało w tyle za rozwojem gier. Teraz usiłują to nadrobić i nie będą martwić się czy użytkownicy nadążają z wymianą komputerów czy nie. Średnie życie laptopa to 3 lata. Stacjonarnym można trochę szanse na sprawną obsługę SL przedłużać wymieniając części jak długo się da. Niestety moim zdaniem stacjonarny może sobie poradzić z SL średnio 5 lat.
Czas wymienić sprzęt albo poszukać mniej wymagającego świata wirtualnego. W przyszłości jeśli technologia będzie przyspieszała jak dotychczas wymiany mogą być potrzebne jeszcze częściej. Apele do developerów mijają się zatem z celem, którym jest spełnienie coraz większych wymagań użytkowników. Można powiedzieć, że ta zdolność przekłada się na wartość rynkową firmy a to jest najistotniejsze dla właścicieli, nie slogany takie jak dobro SL. Gdyby się mieli martwić, że z każdą zmianą część użytkowników traci dostęp do SL pozostaliby na etapie rozwoju z 2004 roku.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Gru 2012, 09:06 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Id, nie tylko o to chodzi. Kodem Phoenixa nikt nie chce się już zająć, bo to hack na hacku (zamiast prawidłowej i zgodnej ze specyfikacją implementacji funkcje są doczepione "byle działało") - mesze zostały doklejone do wersji 1.6 za pomocą taśmy klejącej po 3 miesiącach, a obsługi wielu warstw ubrań, Shared Media, Direct Delivery/Merchant Outbox ("skrzynka nadawcza kupca") czy obsługi większych grup po prostu nie da się dołączyć, bo kod za nie odpowiedzialny pisany jest w filozofii V3 i występują w nim funkcje i metody, jakich Phoenix nie posiada. W przypadku Firestorma, opartego na V3, wystarczy pociągnąć (pull) zmiany od Linden Lab i skompatybilizować je ze zmianami Phoenix Team (merge) - co zajmuje zwykle do 2 dni.

Są naturalnie jak mówię Singularity (z interfejsem V1, ale pod maską to V3: http://modemworld.wordpress.com/tag/svw/ ) czy CooLV (kompletne V1, ale brak jej w katalogu Third Party: http://modemworld.wordpress.com/tag/clv/ ), ale nadchodzące zmiany (HTTP Library, server side baking) mogą na jakiś dość mocno przystopować ich rozwój, bo osoby jakie się nimi zajmują będą musiały skupić się na modernizacjach. W przypadku Phoenixa trzeba by było zrobić dokładnie to samo ORAZ nadrobić prawie dwuletnie zaległości. Nikt z nas nie ukrywa, że wolimy zająć się Firestormem, który oferuje taką samą, a nawet większą funkcjonalność niż Phoenix na wielu polach (patrz: edytor cząsteczek, możliwość wyłączania dźwięków pojedynczo, narzędzia fotograficzne, możliwość wyłączenia przeciągania przez CTRL aby przypadkiem nie zepsuć tego co się buduje, wyłączania zoomowania za pomocą kółka myszy podczas filmowania itd.) i brakuje mu tylko paru detali na tą chwilę, jakie są w w trakcie kodowania. Wyszukiwarka z V1 już na przykład w pełni działa w 4.4.x i ma się dobrze, tryb Phoenixa też ciągle jest dostrajany i w następnej wersji będzie możliwość wyłączenia tzw. chicletów - czyli tych ikonek grup/IM po prawej na dole/górze.

Nie wspominając o tym, że Phoenix ma stary silnik renderujący, jaki nie radzi sobie z nowszym systemem świateł i cieni, a ze względu na licencję GPL (Firestorm to LGPL) nigdy nie dostanie Havoka (potrzebnego do pathfindingu czy ładowania meszy z fizyką) oraz szybszej biblioteki dekompresującej i teksturującej (oraz płatnej ze względu na licencję) KDU, która jest obecna w Firestormie od samego początku. I która notabene dostanie update w następnej wersji z 6.x na 7.x, co poprawi znacznie wydajność: http://www.kakadusoftware.com/index.php ... &Itemid=26

projekt: co do OpenSimów, to OSGrid preferuje już Firestorma, a nie Phoenixa.
http://www.hypergridbusiness.com/2012/1 ... lt-viewer/
http://worldoflittlefield.wordpress.com ... to-osgrid/ - "Firestorm Viewer – Preferred Viewer of Littlefield System"
Compatible Viewers

- Phoenix Viewer Based on the now discontinued Emerald Viewer (which was based on the 1.23 LL viewer), one of the most popular viewers. Combines many improvements and features from different viewers. (Not fully supported)
(...)
- Firestorm viewer v3 based TPV, touted as Phoenix's successor.

Firestormem zajmuje się także agencja wojskowa USA w ramach projektu MOSES (Military Open Simulator Enterprise Strategy), używająca go (z drobnymi zmianami) do szkolenia żołnierzy.
http://modemworld.wordpress.com/2012/10 ... he-future/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Gru 2012, 11:58 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
LL przeszło na v3 w celu dokonania dalszych usprawnień, które ich zdaniem są potrzebne (oczywiście można spierać się czy są dobre etc ale to ich serwery i robią co chcą). Ponieważ rozwijanie przez entuzjastów innych przeglądarek jest uzależnione od tego co robi LL to wszystkie zmiany odbijają się na ich działaniach. Trudno oczekiwać, żeby utrzymywali kierunek, który LL już dawno temu porzuciło, ponieważ kodowanie w oparciu o poprzednie rozwiązania staje się coraz bardziej wymagające a czasami niemożliwe.

Dokładnie o to chodzi o czym napisałam. :) Jednak dobrze, że przy okazji opisałaś szczegółowo z czym występują trudności Pantera. Użytkownicy widzą produkty końcowe i nie muszą rozumieć jak one działają, zwłaszcza gdy informatyka nie jest ich dziedziną. Jednak tu nie ma innego wyjścia - albo inna przeglądarka albo szarości i chmurki.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Gru 2012, 21:34 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://community.secondlife.com/t5/Feat ... -p/1775925 ;)

Zapomniałam o specular mappingu i nowych materiałach, jakie zawitają na serwery w 2013 roku, to też gwóźdź do trumny V1. I, naturalnie, będą wymagać mocniejszych komputerów, żeby je wyświetlać.



I z komentarzy na blogu Firestorma:

Cytuj:
Blogger John Stevens said...

Thanks to Jessica and the team for all they have done. For the rest of you reading this, I am asking you to step out of the box (or the viewer) for a moment and look at the bigger picture. In rl I am a rf engineer and 25 years ago I remember a conversation between some coworkers and I about this new “world wide web” and we were looking at ways to make old cable tv systems work using something new called “broadband”. At that time those that could afford it were using a phone cradle modem to get online and web speeds were in the dirt, barely a fraction of what we have today, back when you could cook a meal waiting for the loading of one email to the next

Today the world web grid is straining to its antique capacity which creates a lot of the problems viewers, Linden Labs and other things get blamed for. The bottom line is this—as the hardware has to evolve, so does the code, and the way we do things now will be outdated just as phone cradle modems became ethernet modems, routers and wireless, as we speak there are whole towns testing all fiber based grids.

The benefits are numerous as metal corrodes and is a problem in weather—fiber does not and don’t care if its underwater. Antique web systems will be upgrading heavily over this decade and the hardware we see today like “broadband cable modems” will be a thing of the past soon, just as it was with cradle phone modems and so on.

Likewise when SL was first launched, it was the only thing of its kind. As I write this there are now 80+ virtual worlds and Google and Microsoft have virtual worlds of their own in development. They will be based built on newer hardware and not have some of the v1 code trappings we have to deal with. This will also add to the bandwidth burden the web shares. Hopefully your starting to see the picture.

As older systems age and are replaced by newer ones , the software HAS to change and the reverse compatibility HAS to be left behind in order to improve things. By this time next year most of the v1 code will be gone and things that run on v1 code won’t work AT ALL anymore so keeping a viewer around as a backup will be nothing more than an icon on your desktop as it will not run.

In order for SL to remain competitive and change with the hardware, the Lindens will have to advance with the times just as within this decade you will be dealing with fiber based routers and modems and most of what we are buying for Christmas today will be out of use by 2020.

So for those of you running your millennium based XP upgraded machines clinging to your v1 viewer for dear life, the bug on the sim may be you and your computer that the Firestorm team had to spend weeks writing reverse compatibility code for. I will miss Phoenix as it was the first viewer I ever knew, but in order for the world we know as SL to survive, it must adapt. Start saving your pennies now. This year alone will bring huge changes, not only to SL, but to the web as well as new equipment evolves and old systems are upgraded.

The longer we try to hang on to the old, the longer and more unstable it will be and the longer it will take to progress forward. I am still getting used to firestorm myself and like any viewer, upgrades require bugs to be worked out—at least we know this team will stick to task and make it right. The rest like corner chiclets and all that rot is cosmetic- it has to be able to run first.

Hats off to the team, and to the future.

20 December 2012 09:58


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Gru 2012, 17:34 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://phoenixviewer.com/app/msdata/

Cytuj:
Happy New Year everyone! And just a reminder that we will be ending support for the Phoenix Viewer on Jan 1st. You can read the details here http://tinyurl.com/d2gfc45

Informacja jest już w wiadomości, jaka pojawia się podczas procesu logowania. Za dwa dni stary Phoenix traci oficjalnie wsparcie techniczne.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Gru 2012, 02:52 
Dołączenie:
Październik 2010
Posty: 595
http://www.hypergridbusiness.com/2012/1 ... v1-viewer/

Cytuję
Cytuj:
Developers who are interested in participating on the advancement of the Phoenix code base through the Virtual Reality Viewer project should contact virtualrealitygrid@gmail.com.


Wygląda na to, że porzuconą (i słusznie bo zawsze warto robić jedno a porządnie) przeglądarką zainteresowało się Virtual Reality (o którym pierwszy raz słyszę ale nie znam się na OpenSimach, których powstało wiele). W SL z Phoenixem koniec ale prawdopodobnie będziecie mogli go używać na OpenSimach jeśli wierzyć zapewnieniom Virtual Reality, że zajmą się jego rozwojem.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Sty 2013, 15:47 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Gdyby ktoś dalej nie wiedział, o co chodzi z bake po stronie serwera i znał angielski... narysowałam coś takiego w Paincie, oryginalnie dla grupy Firestorma. Do dowolnego rozprowadzania. ;)

http://i.imgur.com/kevjk.jpg
Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Sty 2013, 19:45 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://www.phoenixviewer.com => http://www.firestormviewer.org

;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Sty 2013, 22:39 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://wiki.secondlife.com/wiki/Third_P ... _Directory

Phoenix Viewer 1.x został usunięty z katalogu przeglądarek Third Party i nie jest już oficjalnie programem, jakim można się łączyć z gridem Second Life. Można naturalnie dalej to robić, ale gdy wystąpią jakiekolwiek błędy jego użytkownicy zdani są na siebie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 31 Sty 2013, 09:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Aktualizacja co do server side baking: wygląda na to, że Linden Lab będzie miało 2-3 miesięczny poślizg, bo zdecydowało się najpierw wprowadzić CHUI (Communications Hub User Interface), czyli... całkiem nowy interfejs konwersacji: czatów, IM, historii itd. Więcej o nim tutaj: http://modemworld.wordpress.com/2012/10 ... requested/ - dość powiedzieć, że wiele z rozwiązań oferowanych przez CHUI jest od dawna obecnych w Firestormie, jednakże zostały zaadaptowane przez LL... raczej średnio. Latający, pionowy pasek ikon czatów zamiast poziomego w prawym górnym rogu, bo użytkownicy narzekają, że im ekran zasłania? Czemu nie!... szkoda tylko, że w Firestormie 4.4.x można po prostu te ikony schować i tyle. ;) Na tą chwilę stanowisko zespołu jest jasne: wprowadzić usprawnienia od Lindenów "pod maską", ale starać się nie zmienić samego UI po raz kolejny (od FUI).

Gdyby ktoś chciał zobaczyć, jak wygląda CHUI na żywo: http://wiki.secondlife.com/wiki/Linden_ ... ewers#CHUI

Poza tym z dniem wczorajszym Firestorm jako jedyny spośród wszystkich przeglądarek uzyskał pełną kompatybilność ze standardem funkcji dla OpenSim.

http://opensimulator.org/wiki/Compatible_Viewers

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Lut 2013, 11:23 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
https://modemworld.wordpress.com/2013/0 ... rly-looks/
Takie tam podsumowanie wczorajszego Q&A przeprowadzonego przez zespół Firestorma, po angielsku, na temat tego co nadchodzi w przyszłości.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Lut 2013, 11:49 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
FUI, CHUI - czy w LL nie ma zadnego Polaka?!
"Zobacz jak wyglada CHUI na zywo"
Jak to brzmi?!


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Lut 2013, 13:40 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
FUI - Flexible User Interface - Elastyczny Interfejs Użytkownika
CHUI - Communication Hub User Interface - Centro-Komunikacyjny Interfejs Użytkownika ( Oo" )

Jeśli chcesz Jacku, to możesz używać EIU oraz CKIU. ;)
Jako, że nazwy te nie pojawiają się nigdzie w kliencie, to nie ma ich "oficjalnego" tłumaczenia.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Mar 2013, 15:41 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Uwaga, wieszczenia koniec świata ciąg dalszy. :P

Server Side Baking wchodzi live na serwery za 3-4 tygodnie - jest to więc i prawdopodobnie czas, kiedy Phoenix (i inne starsze przeglądarki) przestanie wyświetlać awatary. Do tego dojdzie przeprojektowanie interfejsu komunikacyjnego oryginalnego klienta V3 (CHUI) i - nieco później - wymiana podsystemu dźwiękowego na FMODEX, materiały i HTTP Library. Oraz, zasugerowane przez zespół Firestorma, listy banów na czaty grupowe trzymane po stronie serwera.

Firestorm otwiera też ponownie swoją Preview Group: http://www.firestormviewer.org/feeling-brave/

Wczorajsze, cozazwyczajdwutygodniowe ;) spotkanie zespołów przeglądarek Third Party (głównie Singularity, Phoenix-Firestorm, Radegast i NiransViewer) z Lindenami: http://www.youtube.com/watch?v=nh8MbmB0sbo



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Mar 2013, 15:12 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Firestorm od następnej wersji stabilnej będzie miał wsparcie dla shaderów SSR - dokładnie tych samych, jakie posiada w tej chwili NiransViewer. Naturalnie ta eksperymentalna opcja domyślnie będzie wyłączona (i tak działać będzie najlepiej tylko z renderowaniem opóźnianym, przechrzczonym na "zaawansowane oświetlenie", które mocno obciąża komputer i jest po instalacji zawsze wyłączone) i na tą chwilę jest dostępna tylko przez ustawienia debugowania.

--- Edit

Image

--- / Edit

SSR wyłączone (co ja poradzę, że mój skybox akurat jest błyszczący :P ):
Image
Image

SSR włączone:
Image
Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Kwi 2013, 14:34 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Firestorm wszedł wczoraj w release mode (http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... 3b5d2126ef). Co znaczy, że przez tydzień będą naprawiane najpilniejsze błędy, a następnie release candidate trafi do końcowych testów. Data wydania nowej wersji przeglądarki ma się zbiec z wejściem na główny grid systemu bake'owania po stronie serwera - za jakieś 2-3 tygodnie. W teorii. W praktyce może się zdarzyć zwyczajowy poślizg ze strony Linden Lab (zresztą już jest on obecny). Przypominam, że oprócz końca świata ;) dla przeglądarek nieaktualizowanych i tego, co zostało wymienione powyżej:

- Przestanie działać z-offset, czyli dynamiczne unoszenie/zapadanie awatara w ziemię (zabawy bounding boxem od strony przeglądarki), które było przydatne np. gdy animacja była źle stworzona i pokazywała awatara ponad ziemią: http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... b3e4fe48fb - a przynajmniej przestanie działać w znanej dotąd formie. Po wyjściu SSB odpowiedni suwak będzie widoczny w oknie edycji wyglądu awatara... nie będzie już działać ten, który był dotąd w tzw. quickprefs na dole po prawej.

- Przestaną działać tymczasowe uploady. Wszystkie. Co może mieć duże znaczenie dla budujących.
http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-9613


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Kwi 2013, 00:41 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://community.secondlife.com/t5/Feat ... -p/1957779
CHUI dzisiaj wyszło dla Viewera3. Jest nawet film! :3


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Kwi 2013, 21:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://www.firestormviewer.org/progress-report-2/
Oficjalny news po angielsku, o server side baking i Phoenixie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Kwi 2013, 09:11 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://www.firestormviewer.org/firestor ... 4-0-33720/
Firestorm 4.4 z pełną obsługą server side baking i kilkoma setkami poprawek wyszedł dzisiaj oficjalnie na światło dzienne. Z tego co mi wiadomo Lindeni przełączą "pstryczek" dla sposobu bake'owania w ciągu tygodnia, maksymalnie dwóch.

http://modemworld.wordpress.com/2013/04 ... -and-roll/


Ostatnio edytowany przez pantera_polnocy, 25 Kwi 2013, 08:55, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Kwi 2013, 10:25 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 560
nick w SL: wredna Jantarka Balczo
pantera_polnocy napisał(a):
http://www.firestormviewer.org/firestorm-major-update-4-4-0-33720/
Firestorm 4.4 z pełną obsługą server side baking i kilkoma setkami poprawek wyszedł dzisiaj oficjalnie na światło dzienne. Z tego co mi wiadomo Lindeni przełączą "pstryczek" dla sposobu bake'owania w ciągu tygodnia, maksymalnie dwóch.

Panterko, kiedy bedzie wylaczony w firestormie guzik czasowego upload_u textut? Czy juz w nowej wersji F4.4 zostal wylaczony ? i co bedzie jesli pozostane na dotychczasowej wersji, czy ta opcja zostanie zablokowana?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Kwi 2013, 11:34 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2012
Posty: 58
Czy do poprawnego upgrade'u należy zdeinstalować poprzednią wersię Firestorma czy mozna zrobić "nakładkę"?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Kwi 2013, 13:30 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Guzikiem nie należy się martwić, jeśli będzie widoczny - po prostu normalnie pobierze 10L$ za upload gdy server side baking wejdzie live na serwery. W przyszłości zniknie zupełnie, planowania jest już wersja 4.4.1 za dwa, trzy miesiące (CHUI, materiały, FMODex itd.). Można będzie zamiast tego używać mniej wygodnych "lokalnych tekstur".

ZAWSZE zalecana jest czysta reinstalacja, żeby wyzbyć się wszelkich błędów: http://wiki.phoenixviewer.com/fs_clean_reinstall - od 4.4.0 jest dostępny mechanizm tworzenia kopii zapasowej ustawień, jaki powinien wyeliminować potrzebę czystych reinstalacji w następnych wersjach.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Kwi 2013, 13:47 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2012
Posty: 58
Dziękuję Ci bardzo :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Kwi 2013, 21:09 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Pięć najczęstszych problemów z 4.4.0:

"Mam czarny ekran, mam kartę ATI".
http://wiki.phoenixviewer.com/ati#everything_is_black
Pomaga odhaczenie "renderuj blask" w ustawieniach graficznych, na karcie Rendering.

"Mam kolorowe / czarne tekstury, mam zintegrowaną kartę Intela".
http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-6855
Naciśnij kombinację CTRL+ALT+SHIFT+S i zmień RenderGLCoreProfile z prawdy na fałsz albo z fałszu na prawdę (zależy, co było na początku) i zrestartuj przeglądarkę. Musisz się liczyć z lekkim spadkiem wydajności, Second Life nie lubi się za bardzo z Intelem.

"Przy próbie wpisania litery ó podświetla mi się trawa".
http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... 08e3b47898
Jeśli próbujesz pisać z polskimi ogonkami używając angielskiego interfejsu, to nic dziwnego. ALT-O jest od 4.4.0 zarezerwowane dla podświetlania właścicieli działek ("Owners"). W polskiej wersji interfejsu usunęłam konflikt, przebindowywując skrót na ALT-W.

"Nie mam w Szybkim Strojeniu dostosowywania wysokości awatara".
http://wiki.phoenixviewer.com/fs_height_offset
Ano nie masz i mieć nie będziesz. Server side baking sprawia, że ta opcja przestaje działać. Zamiast tego Linden Lab dodało możliwość zmiany przesunięcia od podłoża w edycji wyglądu shape ciała... o ile jest on modyfikowalny.

"Nie mam kontrolek dźwięków na górze po prawej lub/oraz nie mam czikletów [małe ikonki IM/czatów]".
Ustawienia => Interfejs => "Pokaż kontrolki mediów w menu na górze" / "Ukryj ikony czatów IM oraz grup".
Domyślnie schowane w trybie Phoenixa, ponieważ niebieski schemat Vintage ma emulować starszą przeglądarkę.

Image

I bonusowe wideo, jak przejść z Phoenixa na Firestorma w miarę bezboleśnie.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Maj 2013, 16:23 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Informacje z linii frontu, z wczorajszego spotkania z Lindenami.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Maj 2013, 12:56 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
I kolejne spotkanie, z wczoraj.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Maj 2013, 19:27 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://community.secondlife.com/t5/Feat ... -p/2026857
Projekt "Sunshine", "Server Side Baking" albo "Server Side Appearane" wchodzi na grid. Z opóźnieniem, ale jednak.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Cze 2013, 01:47 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Nieco wieści...

Na serwerach RC pojawił się błąd uniemożliwiający zapisywanie skryptów i notek. Należy obniżyć przepustowość do 200 kbps i spróbować ponownie. Problem dotyczy użytkowników z problemem w ruchu na protokole UDP.

Na tą chwilę, po testach publicznych server side baking w dwóch regionach na głównym gridzie wiadomo, że jeśli jest się na przeglądarce V1 i ma się ubranie (lub tatuaż) bez praw modyfikacji, to fiksuje ona ze względu na nowy sposób dostarczania danych i wyświetla je jako zmodyfikowane. Jeśli odpowie się twierdząco na pytanie, czy zapisać zmiany przedmiot psuje się permanentnie na serwerach assetów Linden Lab i jest niezdatny do użytku pod czymkolwiek. Co oznacza, że nie tylko nie będzie widać awatarów pod V1, ale nie będzie można zapisywać ciuchów, bo inventory może się skaszanić - a LL odmawia napraw. Dotyczy to starego kodu COF, lub brak takiego, w przeglądarkach V1. Linden Lab nie ma zamiaru tego naprawiać i obecnie proponuje update przeglądarki. Z tego tez względu, jeśli Lindeni będą się upierać, Phoenix-Firestorm rozważa (nic pewnego) możliwość przyblokowania logowania się Phoenixem w ogóle, aby uniknąć niszczenia contentu przez przypadek. O czym w filmie z dzisiejszego spotkania przeglądarek Third Party:



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Cze 2013, 21:37 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Server Side Baking nie weszło jeszcze na główny grid, a Linden Lab powoli szykuje nowe Materiały: http://community.secondlife.com/t5/Feat ... -p/2030021


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Cze 2013, 23:56 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Kilka luźnych linków do blogów - posty na temat server side baking i starych przeglądarek. Po angielsku. Co by nikt się nie obudził z ręką w nocniku i skopanym inventory na serwerach Linden Lab.

http://www.firestormviewer.org/server-s ... n-the-way/
http://secondden.blogspot.hk/2013/05/on ... -five.html
http://modemworld.wordpress.com/2013/05 ... er-issues/
http://modemworld.wordpress.com/2013/06 ... -releases/
http://modemworld.wordpress.com/2013/05 ... ppearance/
http://blog.nalates.net/2013/05/30/ssa- ... -too-soon/

Inara, 29.05.2013 napisał(a):
As you won’t be able to tell which regions are using the new SSB/A service and which are using the existing avatar baking service, it is important that you make sure you are using a viewer which supports both capabilities – otherwise you might find yourself encountering grey avatars in increasing numbers. This means updating to a viewer which has the SSB/A code; at the time of writing, these are:

The SL viewer
Cool VL Viewer
Firestorm
Kukua
Lumiya
Metabolt
Niran’s Viewer
Radegast
The Restrained Love Viewer for Windows and Linux
Singularity.

Doubtless, Catznip (R8 with SSB/A has been in development for a while), Dolphin and Exodus will have SSB/A-capable viewers out shortly as well.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Cze 2013, 11:40 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Ważne: data wejścia SSB na grid została ustalona na 9 lipca - chyba, że zostaną znalezione naprawdę duże błędy, a tych się już nikt nie spodziewa.

Po tym czasie wszystkie przeglądarki linii V1 (np. Phoenix) przestaną wyświetlać awatary z nowszych programów (Firestorm, V3, nowe Singularity itp.) - i na odwrót: nowsze viewery nie będą pokazywać postaci ludzi, którzy używają V1. Chmurki i szarości nadchodzą.

http://secondden.blogspot.com/2013/06/i ... ou-so.html

Cytuj:
Please consider this an official warning that this is imminent - We've been saying for a while that we're getting ready for release. We hope with a solid date in mind, all viewers can start messaging to their users that they will need to update or they will start to see issues.

Nyx Linden


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Cze 2013, 08:42 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Phoenix-Firestorm 4.4.1 wyszedł dzisiaj o 3 w nocy naszego czasu, jest w pełni zgodny z kodem Server Side Baking.

https://modemworld.wordpress.com/2013/0 ... to-update/

Post na blogu: http://www.firestormviewer.org/firestor ... 4-release/
Lista zmian: http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... change_log
Wersja tylko dla SL (z Havokiem): http://downloads.phoenixviewer.com/wind ... etupSL.exe
Wersja dla SL i OpenSim (bez Havoka): http://downloads.phoenixviewer.com/wind ... etupOS.exe

Plus parę linków...
http://edmerrymansrants.wordpress.com/2 ... n-install/
http://letteponnier.blogspot.com/2013/0 ... hings.html
http://ramblinginavirtualworldwithshug. ... ppearance/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lip 2013, 21:10 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Ważne.

W Firestormie 4.4.1 został wykryty problem z wydajnością na linii klient <=> serwery Linden Lab (na niekorzyść serwerów) - tak duży, że wersji tej zostanie jutro uniemożliwione całkowicie logowanie się na grid - i zostanie wydana wersja 4.4.2. Nie będzie wymagane zwyczajowe czyszczenie ustawień, cache itd.

Po prostu niewskazana jest panika i tworzenie tematów "zbanowali mnie", bo to nie będzie blokada na konto, a na konkretną wersję przeglądarki.

Link: http://www.firestormviewer.org/emergenc ... te-coming/

Update, 02.07.2013:
http://www.firestormviewer.org/mandator ... -2-update/
http://secondden.blogspot.com/2013/07/d ... storm.html


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Lip 2013, 14:48 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Jutro na regiony RC LeTigre (około 10% grida) czasu USA wchodzi Server Side Baking - to już jest pewne. Jeśli nie będzie znaczących błędów, to za tydzień - na cały świat SL.

Link: http://wiki.secondlife.com/wiki/Release ... .03.278295

Cytuj:
Enabled server side appearance.

- Added a new capability, UpdateAgentAppearance, which is used to request a server side bake.
- An explanation of the new system is available here: http://wiki.secondlife.com/wiki/Project ... Appearance

Deprecated and removed the ability of connected viewers to upload baked textures via the UploadBakedTexture capability and via AssetUploadRequest.

- Client side baked textures are no longer shared with other connected agents, so the functionality was removed.
- Viewers that do not support server side baking will fail to display avatars correctly.


Plus... http://community.secondlife.com/t5/Seco ... 495#M11019


Cytuj:
This means that on LeTigre regions, people using non-SSA compatible viewers will show as unrezzed clouds to everyone using an SSA viewer and people on a non-SSA viewer will see everyone using an SSA viewer as a grey avatar.


Anyone who has not updated to an SSA compatible viewer should do so ASAP.

Viewer 3 users - latest download can be found: http://secondlife.com/support/downloads/
Phoenix Viewer users see: http://wiki.phoenixviewer.com/phoenix:phoenixupdate
Firestorm users should be on the 4.4.2 release, see: http://wiki.phoenixviewer.com/firestorm ... change_log
Other third party viewer users, be sure to have updated to your viewer's SSA compatible release.

As far as I am aware all the viewers listed in the top section of the TPV directory are SSA compatible apart from Imprudence, Dolphin and Exodus: https://wiki.secondlife.com/wiki/Third_ ... _Directory

CoolVL Viewer which is not listed on the TPV directory is SSA compatible: http://sldev.free.fr/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Lip 2013, 10:21 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... lgpl-chui/

Firestorm na repozytorium pobocznym zassał i zmergował CHUI oraz nowe Materiały - nie spodziewajcie się tego jednak zbyt szybko live: jest mnóstwo błędów do poprawki - tak od strony kodu CPP, jak i interfejsu. Samych translacji jest 16 tysięcy linii do przejrzenia. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Lip 2013, 19:58 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Server Side Baking wszedł na regiony działające na wersji LeTigre.

Lista regionów: http://community.secondlife.com/t5/Seco ... 431#M11037 (np. Voice Echo Canyon)
Post na Gridstatus: http://status.secondlifegrid.net/2013/07/10/post2001/

Efekt SSB - po zmianie ubrania (warstwy, jak koszulka czy spodnie - NIE attachmentu/dodatku) tekstura wczytuje się szybko, od razu w wysokiej rozdzielczości - zamiast wolnego, zaczynającego się od rozpikselowanego rozmazania, stopniowego ładowania wyglądu, jak dotychczas. Plus kompletny brak bake faili. Przypominam, że posiadacze przeglądarek niekompatybilnych z SSB nie zobaczą nic poza szarą teksturą i tak też są oni sami na regionach z tym systemem widoczni dla wszystkich innych wokół...

A tutaj jak sprawdzić, czy jest się na LeTigre:

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lip 2013, 11:17 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Jeśli ktoś używa CoolVL musi pamiętać, że ten viewer może na regionach SSB na tą chwilę powodować drobny problem z outfitem - nakładanie się dwóch na siebie.

https://jira.secondlife.com/browse/SUN-99
http://www.sluniverse.com/php/vb/genera ... ost1795221
http://www.sluniverse.com/php/vb/altern ... ost1762666

Cytuj:
There's a file called outfit.xml that Cool VL uses to remember the outfit worn. It's found in your AppData/Roaming/SecondLife/(username) directory along with some other xml files used for settings and such (and chat logs if you've left them in the default location). Log out, delete that one file and relog (Cool VL will warn you about no outfit worn or something, just ignore it) and then rewear an outfit of your choosing, and all should be ok. (Cool VL will recreate the file with the correct outfit items.)

This same problem used to happen to me when I used Cool VL along with other viewers, and doing this fixed it. But your mileage may vary and I take no responsibility for exploding computers and such.


Ostatnio edytowany przez pantera_polnocy, 17 Lip 2013, 00:44, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Lip 2013, 12:19 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Nowe Materiały zostały już dodane w wersji deweloperskiej Firestorma. To wczesna wersja, może się jeszcze trochę zmienić układ tego czy owego. Jakieś sugestie co do translacji (poza tym, że dopiero w trakcie cykania zdjęć zauważyłam znaczek % nachodzący na "blask" ;) )?

Wyłączone:

Image

Włączone (inna faktura i rozchodzenie się światła na przedmiotach):

Image

Nowy panel tekstur:

Image

Plus ta sama kostka z wyłączonym trybem materiałów (zaawansowanego oświetlenia / advanced lightning model):

Image

I małe wideo:



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 16 Lip 2013, 14:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Ad materiałów jeszcze...

Cytuj:
Content made using Materials or 1-bit alphas can display in many weird & wonderful ways on non materials viewers. How it displays can also depend on the observers graphics settings and location. For example, if there is any content on the region that uses legacy bump maps, users on non materials viewers may see random legacy bump maps on your avatar that change as they move camera. In short - expect your avatar to look broken to anyone on a non materials viewer.

... gdy nowe Materiały staną się popularniejsze nieaktualizowane przeglądarki mogą zacząć wyświetlać świat tworzony z ich pomocą (nie tylko awatary) niepoprawnie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Lip 2013, 01:00 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cytuj:
Enabled server side appearance.

RC Magnum: http://wiki.secondlife.com/wiki/Beta/Ma ... .15.278606

Kolejne 10% grida, kolejny serwer Release Candidate poza LeTigre, zostaje przestawione na Server Side Baking. Został jeszcze RC BlueSteel... a potem cała reszta Second Life na jeden raz.

http://www.sluniverse.com/php/vb/altern ... ost1762666
CoolVL ma wyraźne problemy z inventory (miksuje nałożone rzeczy / layery) na regionach, gdzie włączone jest SSB. Osobiście polecam uważać przy używaniu tej przeglądarki i uważnie obserwować, czy jej autor wyda na to łatkę (czyli: doda poprawną implementację "Current Outfit Folder", w skrócie "COF").


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Lip 2013, 08:46 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cytuj:
I cannot add SSA without CHUI, Nirans Viewer has no CHUI. Implementing all SSA and Materials stuff while ripping out all CHUI parts would prove a huge time investment that will fail at the end. Apart from that, RLVa isnt updated without CHUI anymore. Implementing all the new SSA stuff and Materials without updating RLVa would be another problem. There's simply nothing i can do and all my changes i did to Nirans Viewer ultimately brought the end uppon this Viewer, it is simply not compatible to all the new Stuff without totally breaking it everywhere, thats why i had to restart from scratch. I cannot afford the time to fix this crap for the next 5 months just to find out that i have to invest another 5 months to fix it again like LL does. I go the easy way and just redo the whole Viewer on a new base. Something LL should have done long ago already.

Źródło: http://www.sluniverse.com/php/vb/altern ... ost1797462

Wygląda na to, że Niran półoficjalnie zakończył żywot swojej przeglądarki ze względu na kłopoty z mergowaniem ze źródłami Linden Lab (z czym poradził sobie Firestorm czy Singularity) i zaczął prace od nowa nad inną aplikacją, nazywaną przez niego Black Dragon.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Lip 2013, 22:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://secondden.blogspot.com/2013/07/a ... roach.html

Cytuj:
There's only one problem, but it's a doozy. As it turns out, his SSB code has a major bug in it. SUN-99 describes a corruption in the Current Outfit folder (COF) that is caused by CoolVL's implementation. It only affects those who use CoolVL and change outfits in SSB regions. The result is multiple copies of the COF. This cannot be fixed by a viewer. It requires Linden intervention. Since the SSB servers depend on it being right, the user's avatar never updates correctly, and thus their appearance is broken for everyone but the user themselves.

... wersja skrócona: w obecnej formie CoolVL nie nadaje się na regiony z Server Side Baking...

Cytuj:
Singularity's Aleric Inglewood thought he could do HTTP better than LL. While he started before LL announced their improvements, he stuck with his code even after Monty's was released. The results have turned out different from what he expected. Now he's struggling to find ways around the throttles, and wiring in fallbacks to the old way of fetching textures via UDP when that fails. Since meshes can only be fetched via HTTP, he's kinda stuck there.

... a Singularity ze względu na własną implementację HTTP rozłącza / nie ściąga tekstur częściej, niż reszta.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Sie 2013, 13:42 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Zapis z sesji pytań i odpowiedzi, jaka miała miejsce wczoraj dla wszystkich tych, którzy znają język angielski.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Sie 2013, 17:47 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
To samo, co powyżej, tylko tekstem.
http://modemworld.wordpress.com/2013/08 ... ranscript/

Wrzucone w translator Google'a:
http://translate.google.pl/translate?sl ... nscript%2F


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 19 Sie 2013, 21:39 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Server Side Baking wchodzi na serwery live w tym tygodniu. Co w praktyce oznacza, że jutro, przy okazji restartów.

Cytuj:
This week, the server component of Project Sunshine will go live across the entire grid! This means that all the improvements we discussed in our previous post will be available to everyone in Second Life.

http://community.secondlife.com/t5/Feat ... -p/2148427 (translacja Google: http://tinyurl.com/k2fg856 )
http://www.firestormviewer.org/server-s ... grid-wide/ (translacja Google: http://tinyurl.com/m29rc7p )
http://secondden.blogspot.com/2013/08/last-call.html (translacja Google: http://tinyurl.com/k7egqba )
https://modemworld.wordpress.com/2013/0 ... -20th21st/ (translacja Google: http://tinyurl.com/lzvepha )


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Wrz 2013, 18:51 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Trzecia rocznica projektu Phoenix / Firestorm. :)

http://www.firestormviewer.org/happy-3rd-anniversary/
Dla fanów kotków, wisiorków i przede wszystkim dobrej zabawy. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Wrz 2013, 04:58 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Sesja pytań i odpowiedzi z wczoraj, po angielsku.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Wrz 2013, 15:54 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Takie tam zabawy z kostką. :P



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Wrz 2013, 23:37 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2012
Posty: 58
Zauważyłam że rebake textures nie robi od czasu SSB kompletnie nic zarówno w FS jak i oficialnym SL viewerze, czasami założenie ponowne ubrania nie poprawia i jest ciągle 'blurred'. Czy CTRL ALT R kompletnie przestał działac? Wielu znajomych również zauważyło tę 'zmianę' z rebake.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Wrz 2013, 19:42 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Tak, to już nie działa z SSB. Możesz na kimś teraz kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać "odśwież tekstury" / "refresh textures".


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Wrz 2013, 07:22 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Kolejne spotkanie z Lindenami, które zostało zgriefowane...



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2013, 13:41 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Kolejne spotkanie z Linden Lab. Zbliża się powoli możliwość nie tylko kickowania ludzi z czatów grupowych, ale i banowania tych bardziej upierdliwych rezydentów, przez moderatorów - przez co nie będą mogli wchodzić na nie i nic pisać / czytać.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2013, 13:45 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Dobra wiadomosc! Najwyzsza pora na to.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2013, 15:51 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Zerknij sobie na blog Inary, https://modemworld.wordpress.com/2013/1 ... functions/ - nagłówek "Group Ban List" opisuje nieco więcej szczegółów.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Paź 2013, 11:51 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Jutro wychodzi Ubuntu 13.10 (Saucy Salamander) - jako, że Canonical zarzucił wsparcie dla bibliotek ia32-libs znaczyć to będzie, że wersje 64 bitowe tej dystrybucji nie będą w stanie zalogować się do Second Life. Obejście tutaj: http://wiki.phoenixviewer.com/ia32-libs-in-ubuntu-13-10


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Paź 2013, 19:33 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Zawsze tak było, że wersja 64bit Ubuntu wymagała bibliotek 32 bitowych. Wystarczy doinstalować je prostym poleceniem
Kod:
sudo apt-get install ia32-libs
bez tych chocków klocków z synaptikiem ;) Chyba, że tym razem wywalili tak podstawowe rzeczy z domyślnych repozytoriów... No to by było przegięcie. 13.10 jeszcze się nie bawiłam (poza betą) i na razie nie zamierzam instalować. Poczekam trochę jak poprawią błędy i takie tam ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Paź 2013, 23:30 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
http://www.firestormviewer.org/firestor ... ndows-o-0/
Firestorm kompiluje się na wewnętrznych buildach alpha do wersji 64 bitowej. :3

Cytuj:
Zawsze tak było, że wersja 64bit Ubuntu wymagała bibliotek 32 bitowych. Wystarczy doinstalować je prostym poleceniem

http://community.secondlife.com/t5/Seco ... -p/2278607


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Paź 2013, 18:35 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
No to normalnie pojechali po bandzie... :!: Pięknie dbają o userów nie ma co. Jako ciekawostkę napiszę, że po instalacji tego pakietu można też ściągać i instalować deby na 32 bity. Normalnie wyświetlany jest komunikat o niezgodności architektury. A tak nawiasem mówiąc ja po paru próbach używam systemów 32 bitowych z PAE - nic mi te 64 bitów nie daje poza większym zużyciem zasobów, o!


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Paź 2013, 13:31 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Kolejna sesja pytań i odpowiedzi. Pełny region, 70 osób.



Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 31 Paź 2013, 17:57 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Dzisiejszego dnia wyszedł Firestorm 4.5.1 Beta. Upgrade zalecany.

http://www.firestormviewer.org/firestor ... t-windows/
https://modemworld.wordpress.com/2013/1 ... als-world/

... między innymi z tego powodu, że za jakiś czas wszystkie Firestormy starsze niż 4.4.0 zostaną zablokowane przez zespół Firestorma. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lis 2013, 15:17 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2008
Posty: 291
nick w SL: Janusz Rau
Witam. Mam zainstalowana ta nowa wersje. I zauważyłem pewne problemy z grafiką. Po włączeniu pełnych cieni na niektórych obiektach pojawiają się czarne plamy. Nie miałem tego efektu w poprzednim Fs-e. Czy to tylko u mnie tak się dzieje?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Lis 2013, 23:45 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Firestorm 4.5.x ma wsparcie dla Materiałów, dostał po prostu update silnika graficznego.

http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-11929
Takie cosie?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Lis 2013, 13:31 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Takie tam, co teraz jest na warsztacie. :P

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lis 2013, 01:02 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2008
Posty: 291
nick w SL: Janusz Rau
No mniej wiecej takie. Wiem juz, ze to nie moja indywidualna usterka. Czyli zostanie naprawiona :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lis 2013, 23:43 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Cytuj:
MAINT-3302 Internal LL Issue
Assignee: ShouldBeWorkingOnIt Linden

To błąd Linden Lab. Możesz trochę poczekać na naprawę. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Gru 2013, 13:16 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Ponieważ wątek robił się coraz dłuższy i w znacznej części nieaktualny, zamykam go i otwieram nowy.

Znajdziecie go TUTAJ.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso