Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 13 Sie 2009, 00:00 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 22
nick w SL: Fang Harvy
Na pewno się takie topicy pojawiły, bo sam widziałem kilka. Ale nie do końca było tam to co chciałem i potrzebowałem.

Sprawa chyba znana każdemu SL-budowniczemu Modele Scluptowe.

Może mi ktoś opisać jak to się robi i co potrzeba?
Wiedzcie że może angla znam dość dobrze by się dogadać, ale jak mam coś czytać po ang to jestem mega słaby dlatego tutki z wiki i YT mi nie pomagają.
Jakby co ja używam programu Blender versja 2.47.

Bardzo bym prosił o pomoc.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Sie 2009, 00:25 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
Chyba codzi ci o Sculpted Prims.
Jest to coś takiego, budujesz dany prim, na przykład kulę i nadajesz teksturę sculpt. (wszystko w SL)
Jest parę tekstur przykładowych w library (biblioteka).

Jak coś to postaram sie pomóc w tłumaczeniu danego tutoriala.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Sie 2009, 06:37 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
Deso zbudował już parę sculptowych rzeźb (tautologia, wiem :-P ), więc pytania o detale robienia w Blenderze czy innych cholerach chyba możesz skierować do niego :-) Ja osobiście nie czuję się kompetentny do instruowania jak robić same sculpty, mogę ci jednak powiedzieć, że polega to na tym, że robisz sobie jakieś cuś w tym Blenderze i za pomocą specjalnej wtyczki eksportujesz to do mapy RGB. Następnie uploadujesz do SL (jedyne 10L$ za sztukę, ale na szczęście jest mikrookienko z podglądem tekstur) i w trybie budowania wybierasz typ prima jako "Sculpted". Pod listą wyboru pojawia się okienko wyboru tekstury, gdzie musisz wybrać właśnie tą wgraną.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Sie 2009, 11:06 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
dla douzupełnienia powyższej wypowiedzi. Te pliki z mapą RGB nazywają się mapami graficznymi, a w Blenderze można napotkać nazwę UV Image.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Sie 2009, 21:37 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Postowałam to już, ale postnę raz jeszcze.

Jass Sculpt Studio to wersja Blendera z wkompilowanymi pluginami ułatwiającymi przygotowywanie plików do SL. Na stronie są również tutoriale video. Co do tutków po polsku, nie istnieją. Przynajmniej nie takie, które traktowałyby o sculptowaniu specjalnie pod SL.

Polska strona Blendera: www.blender3d.pl.

Strona z listą programów do tworzenia tylko i wyłącznie SL-kompatybilnych sculptów: kanae.net/secondlife/index.html


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Sie 2009, 11:04 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 22
nick w SL: Fang Harvy
Ten programik wyglonda ciekawie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Sie 2009, 19:17 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Polecam pokombinować z tym, co podała Morrigan.
Po polsku tutoriali tak już ktoś pisał, raczej nie znajdziez - jedynie takie 'zeykłe' blenederowe, ale coś dotyczącego sculptów w SL ciężko będzie.

Ja nie wiem jak inni ludzie, ale mnie najlepiej do wszystkiego dochodzi się samemu, krok po kroku - ja na tutoriale nie mam cierpliwości.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Sie 2009, 02:53 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Ja akurat cenię sobie blenderowe tutoriale, bo od tego interfejsu można dostać nerwicy wegetatywnej, apopleksji, palpitacji i globusa. Jass ułatwia wiele rzeczy przede wszystkim dlatego, że ma zautomatyzowany system przygotowania brył kompatybilnych z SL i eksportu map w odpowiednim formacie.

Dla nieco bardziej zaawansowanych dodam, że w najnowszej wersji dodali narzędzie pozwalające na kalkulację i podgląd LOD bezpośrednio w programie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Sie 2009, 05:15 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
W grafice 3d ważne są 4 rzeczy - modelowanie, teksturowanie, oświetlenie i renderownianie, potrafię to zrobić w Cinemie, w Blenderze utknęłam na tym pierwszym, to co w Cinemie robię w 3sek w Blenderze zajmuje mi masę czasu, fakt, zupełnie inny interace, przypomina Light Wave :P Jeśli dodać do tego wymagania przy robieniu sculptów... masakra :)
Głupi przykład: Zrobić szklankę. To 5 min robiąc robiąc to na krzywych i używając Lathe Nurbs, w materiałach ustawić odpowiednie refracion, przy renderze dodać caustic... Oczywiście używając HDRI i GI, nie koniecznie AO. Co zrobić używając Blendera? Masakra again ;)
A teraz jeszcze zbakeować tekstury...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Sie 2009, 06:34 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
Kwestia przyzwyczajenia. Jak się ktoś uprze, to pewnie dojdzie do tego samego poziomu w Blenderze, co ty w Cinemie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Sie 2009, 08:20 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Nem - w blenderze to też 5minut :) Dodam, że w dość zaawansowanym stadium (gotowy, ale ciągle ulepszany) jest dodatek do blendera umożliwający używanie VRay'a do renderowania (potrzebna wersja używana w Maya).
Fakt, że na początku cięzko było mi się połapać w Blenderze i jedyny 'tutorial' jaki w większości przeczytałem dotyczył interface'u skrótów klawiszowych itp ;)

Ps.
dość prostym programem który pozwala robić sculpty a w którym kiedyś trochę się bawiłem jest Wings3D, w dodatku darmowy :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Sie 2009, 09:06 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
W blenderze też można pracować na nurbsach. Jass posiada wtyczkę "nurbs to sculptie", więc nie ma żadnego problemu z kompatybilnością z SL.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Sie 2009, 15:05 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Deso napisał(a):
dość prostym programem który pozwala robić sculpty a w którym kiedyś trochę się bawiłem jest Wings3D, w dodatku darmowy :)


Ja mam mały problem w tym progrmaie - jak się eksportuje mapy graficzne w nim?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Sie 2009, 23:54 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Max, jest do tego wtyczka. Podawałam adres gdzieś na forum.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 16 Sie 2009, 07:14 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
A ja tak czekam i czekam, aż ktoś zmieni nazwę tego tematu...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Lut 2010, 16:42 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 22
nick w SL: Fang Harvy
Witam. Niedawno wróciłem do SL.

Proszę wybaczyć że tak stary temat odkopuje.
Znalazłem świetne info na temat scluptów w SL
ale mam pytanko, bardzo ważne!

Sclupt musi być wykonany z UVsfery (Kula), czy może być wykonany z np. Cube (sześcian) (zmalałem filmik gdzie gość właśnie tak tworzył krzesło ale nieeksportowane tego).
I najważniejsze czy sclupt można zrobić z Płytek, które się połączy na koniec w litą bryłę?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Lut 2010, 17:18 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Może być, tylko tyle, że musisz potem w SL w edit (pod polem "type - sculpted") ustawić stitched type na taki, od jakiego wychodziłeś. Z plainów cienko to widzę, bo dopasowanie tego w SL będzie graniczyło z cudem.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Lut 2010, 17:42 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Taki najbardziej podstawowy, to jest 'plane', zwykły, płaski placek :P. Z niego dalej może powstać mnóstwo rzeczy.
Cylinder to zwinięty plane. Kula, to taki cylinder, tyle, że z zamkniętymi dwoma końcami i nadaną kulistością :P Pączek z dziurką tez z cylindra można. Itp itd itp itd... a co za tym idzie, może być i szczescian, z którego dalej sobie modelujesz co Ci się spodoba.
Dobry wybór bryły startowej może później ułatwić pracę. Da się również robić sculpta, nie używając bryły starrtowej, ale w to się nie bawię z lenistwa i braku takiej potrzeby.
No i czasami przydaje się tzw 'oblong' sculpcik. Czyli bryła w której jest mniejsza ilość wirzchołków w jednej osi, za to większa w drugiej ;) (na najniższym poziomie szczegołów jest 8x8, można zmienić na np. 4x16, 2x32(tego w sumie nie testowałem :P), ważne, żeby iloczyn był 64).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Lut 2010, 22:18 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
"Plane" to samolot, "plain" to płaski. Tak gwoli ścisłości, bo jak będzie chciał zgooglać tutoriale, to mu strony o sklejaniu modeli samolotów wypluje. :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Lut 2010, 22:36 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Ponoć w przymiotniku plane to płaski. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Lut 2010, 22:50 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 840
nick w SL: Darnok Quar
płaszczyzna równina :) plain
ale ale
w geometri
http://en.wikipedia.org/wiki/Plane_%28geometry%29
wiec jednak
porabane
jako dyslektyk :D
zazwyczaj nie zwracam uwagi na takie drobiazgi
a tu prosze
mozna i tak i tak
pewnie jednak to geometryczne najtrafniejsze
wiec nalezy zaczac od plain plane
czyli zwyklej plaszczyzny :-D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Lut 2010, 09:31 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Ależ oczywiście, że PLANE :) Darnok dobry link dał. No i obrazek ode mnie:
116


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Lut 2010, 21:17 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Exscusez-moi, ostatnio mam głowę niespecjalnie na swoim miejscu.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso