Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 29 Maj 2007, 10:24 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 6
nick w SL: Kasicek Kohime
Od tygodnia mam sklep z ubraniami. Chicałabym zrobić bluzkę np. z dużym dekoltem. WIem, że do przeźroczystości potrzebny jest format .tga, ale kiedy ładuje do sl ten obrazek w .tga to to co miało być przeźroczyste jest dalje białe! :-( Bardzo proszę o pomoc i z góry dzięki.. ;-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Maj 2007, 13:10 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Bo do tego potrzebny jest jeszcze kanał alfa.
Zamieściłam w jednym temacie spis tutoriali. Tam jest wszystko napisane.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Maj 2007, 14:32 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Ja o z tej storny : http://nicolaescher.com/tutorials/alpha ... primer.php dowiedziałem się jak robić przeźroczystość ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Maj 2007, 17:59 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 6
nick w SL: Kasicek Kohime
Dzięki:) Też nauczyłam się z tej storny:P Teraz muszę szukać inspiracji:D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Lip 2007, 19:04 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 8
nick w SL: Ewi Oh
Witajcie ;)

Potrzebuje Waszej pomocy, jestem calkowicie nowa w Second Life i Photoshopie. Wczesniej uzywalam Corel Paint Shop Pro i teraz probuje sie jakos przestawic, jednak w tamtym programie nie robilam nigdy niczego z TARGA.

Ucze sie ze strony: http://nicolaescher.com/tutorials/alpha ... primer.php



Zalozmy, ze chce zrobic jakies krotkie spodenki. Biore szablon z zakonczeniem .jpg je rysuje. (Wybazcie, ze tak brzydko, ale to na szybkiego :P )

Image


Zaznaczam i jeszcze wszystko jakos wyglada jak powinno:

Image


Ale nie moge zrobic punktu

g - Flatten the image by going to the Layer menu and choosing Flatten Image. This is an important step and always needs to be done before saving your image as a TGA file.

W ogole tego nie rozumiem, tak wyglada moje menu Layer:

Image


Pewnie robie jakis glupi blad, mam nadzieje, ze wytlumaczycie co takiego zle robie, czy to trzeba miec moze szablon z innym rozszerzeniem ...?

Z gory dziekuje za wszelka pomoc! :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Lip 2007, 20:00 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
nie jestem wielkim tworca ani grafikiem ale z tego co grzebalem, to....
- spokojnie wszytsko mozna robic na Corel'u - zasada jest ta sama, Tez da suie zapisac obrazki jako TGA
- nie trezba chyba robic flatten ( wbrew tutorialowi). Program przed zapisaniem zawsze mnie ostrzegal, ze layers beda polaczone z tlem - i ja sie zgadzalem. To wlasnie jest ten magoczny flatten.
- Adobe u mnie nie dziala - nie mam service pack 2, ale na zasadzie ppodobienstwa mysle ze powinnas miec aktywna opcje Arrange - i tam bedzie chyba polaczenie warstw ?( nie mowiac juz o fllaten - tez powinno byc aktywne. Wyglada wiec na to ze nie zaznaczylas warstwy - co potwierdza podswietlenie lassa w okienku z prawej strony. Liknij moze ten wskaznik z krzyzykiem - prawy gorny rog - i potem w glownym oknie na warstwe?

Pewnie ktos ci to lepiej wytlumaczy ( a graficy pewnie kulaja sie z mojego slownictwa i opisu pod stolem ze smiechu) ale moze pomoglema tak na szybko?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Lip 2007, 20:02 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Chyba chodzi o to, że masz widoczną zakładkę kanałów "channels RGB", a powinna być widoczna zakładka z warstwami "layers". Jeśli chcesz spłaszczyć warstwy, bo o to w tym chodzi, musi byc widoczna właśnie zakładka "layers".
Chyba powinnaś równiez usunąć warstwę z szablonem, bo nie jest już potrzebna, jeśli produkt jest gotowy.
Niech ktoś potwierdzi to, bo nie jestem na 100% pewien.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Lip 2007, 20:08 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Nie jestem ekspertem od Photoshopa, ale:
1. Po oknie ‘layer’ widać że obrazek już jest „flatten” (nie ma kilka warstw, prawda?)
2. Do zapisu TGA nie jest wymagane by był „flatten”. Ja tam zapisuje przy wielu warstwach i jest OK.

Zatem mnie to wygląda na jakąś wadliwą/przestarzałą wersje Photoshopa.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Lip 2007, 20:11 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Llorando jak ty to widzisz, że nie ma juz żadnych warstw, skoro na obrazku 2 zakładka "layers" jest przykryta zakładką "channels" ?

Jacku nie jestem pewien, czy Paint Shop Pro potrafi odczytać pliki Photoshopa ? Szablony do projektowania np. ubrań są formacie właśnie Photoshopa.

A ja w ogóle pracuje na GIMPie, mimo innego interfejsu jakoś mi pasuje... ;-)


Ostatnio edytowany przez Noah_Perinal 05 Lip 2007, 21:19, edytowano w sumie 3 razy

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Lip 2007, 21:11 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2007
Posty: 106
nick w SL: Krist Whitfield
Ja nauczyłem się używania kanału alfa w tga z filmiku na tej stronce:
http://www.robinwood.com/Catalog/Technical/SL-Tuts/SLPages/TranspSL.html
Wszystko pokazane krok po kroku. Mam nadzieję, że się przyda :)
Aha, żeby obejrzeć film trzeba mieć zainstalowaną wtyczkę QuickTime.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lip 2007, 01:37 
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 100
nick w SL: Lukasz Tatham
Ja tylko dodam, ze nie polecam "spłaszczania" warstw, bo traci sie mozliwośc póxniejszej edycji (chyba, ze jeśli sie da to rozłożyć spowrotem na warstwy). Wydaje mi sie, ze najlepiej jest zapisywac plik gotowy z ubraniem jako format do Photoshopa i drugi plik, jako gotowy TGA, albo jpg, chyba, ze do TGA trzeba spłaszczac warstwy, nei wiem.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lip 2007, 08:53 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Noah_Perinal napisał(a):
Llorando jak ty to widzisz, że nie ma juz żadnych warstw, skoro na obrazku 2 zakładka "layers" jest przykryta zakładką "channels" ?

Po rozwijalnym menu 'layer' z górnej listwy.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lip 2007, 18:10 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Llorando Runo napisał(a):
Noah_Perinal napisał(a):
Llorando jak ty to widzisz, że nie ma juz żadnych warstw, skoro na obrazku 2 zakładka "layers" jest przykryta zakładką "channels" ?

Po rozwijalnym menu 'layer' z górnej listwy.


Tam nie ma napisane ile jest warstw. :->


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lip 2007, 20:01 
Dołączenie:
Lipiec 2007
Posty: 2
Nie chcę zakładać nowego tematu , więc napiszę tu .


Jeśli utworze bluzę wg opisu z TEJ strony .

To czy mogę potem takową bluzę sprzedać ?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lip 2007, 08:32 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
No to tak. Nie musisz wcale spłaszczać obrazu. Photoshop zrobi to sam przy wyborze formatu tga przy zapisywaniu. Grunt, żeby warstwy z szablonem były niewidoczne (trzeba odznaczyć oko przy ikonie warstwy). Zostawiasz tylko te zrobione samodzielnie.

Tak samo przed spłaszczeniem, photoshop pyta wtedy, czy "discard hidden layers?" i po zaakceptowaniu sam je usuwa.

Ale sądzę, że Haos ma rację. Lepiej mieć coś w tga i PSD. Wtedy można zawsze wrócić do projektu i coś w nim zmienić. Ja właśnie tak czynię (i dlatego mój folder PS FILES dochodzi powoli do 2 GB ;)).

Polecam jeszcze zaopatrzenie się w filtr "Soldify" Flaming Pear. Do pobrania TU. Jest w paczce z innymi ciekawymi dodatkami do PS. W ten sposób uniekniesz blaknięcia kolorów i białej obwódki.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lip 2007, 09:43 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 34
nick w SL: Agneskate Martinek
Mam troszkę inne pytanie. Ubrania fajnie wychodza. Uporalam sie z alpha channel. Mam natomiast problem z wrzuceniem (w klejeniem) tekstury ubrania we wzor...w photo shopie. Robilam tutorial http://slnatalia.blogspot.com/2006/11/d ... ating.html , ale utknelam w miejscu gdzie "
Next, we want to apply the fabric texture we created above to the dress top. Open the fabric texture file in Photoshop. Select the texture and copy it to the clipboard (Select/All and Edit/Copy). Next, go back to the dress top. Create a new layer named "fabric". Paste the texture from the clipboard to the "fabric" layer (Edit/Paste).

Make sure the "fabric" layer is selected. Press "Ctrl" and click on the picture in the "body" layer to select the dress shape. Make sure that the "fabric" layer is selected. Create a new layer named "dress top". Paste the contents of the clipboard to the "dress top" layer (Edit/Paste). Hide the "body" and "fabric" layers."
Niestety nie chce mi sie wkleic.. Czy jest jakis inny sposob wrzucenia jakies tekstury?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lip 2007, 10:20 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
W tym tutorialu to są jakieś kosmosy. Przeglądałam go kiedyś. Ten sposób nie działa.

Zrób tak. Wrzuć sobie plik z teksturą na nowej warstwie, zaraz nad tym wypełnionym jednolitym kolorem kształtem bluzki. Kliknij prawym na nazwie warstwy i wybierz "create clipping mask". I już ;).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lip 2007, 10:45 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 34
nick w SL: Agneskate Martinek
Dziekuje bardzo za pomoc, a ja sie tak meczylam...

[ Dodano: 2007-07-07, 18:05 ]
OK i jednak mam problem.. Jak teraz zrobic alpha chanel?? bo moj stary sposob teraz nie dziala.. :(


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lip 2007, 19:26 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Proszę bardzo :)
Mam nadzieję, że się udało.

[ Dodano: 2007-07-07, 19:46 ]
Haha. Post w tym samym momencie. Złącz sobie przed zrobieniem alphy wszystkie warstwy, uprzednio pozbywając się tych z szablonem poprzez odznaczenie oka (widoczność warstwy). Jeśli nie chcesz tracic aktualnego stanu projektu (co zdecydowanie polecam), na palecie historii znajdź ikonkę "copy document from current state" (pierwsza z lewej). Ona pozwoli Ci na utworzenie drugiego takiego samego dokumentu.
Wracając: po schowaniu niepotrzebnych warstw musimy "merge visible layers" (ctrl+shift+e). Powstanie nam jedna warstwa (UWAGA! TO NIE TO SAMO, CO SPŁASZCZENIE!). Szablony możemy usunąć albo zostawić schowane. Przytrzymując ctrl klikamy lewym przyciskiem myszy na miniaturkę naszej warstwy w palecie "layers", co powinno zaznaczyć nam wszystkie pixele na warstwie (biegające mrówki). Teraz przechodzimy w zakładkę "channels" i klikamy ikonę "save selection as channel" (druga od lewej). Et voila:)
Polecam jeszcze użycie filtra soldify na zaznaczeniu (bez zaznaczenia obrazek nam się rozjedzie) zaraz po utworzeniu kanału alfa.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lip 2007, 22:52 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 8
nick w SL: Ewi Oh
Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Nie mam pojecia co moge robic zle. Ciagle czytam, robie krok po kroku, a potem sprawdzam w tym programie "slcp", ktory polecala gdzies Morrigan i reszta jest biala. :cry: I nie moge odnalezc swojego bledu. :(


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lip 2007, 22:58 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2007
Posty: 106
nick w SL: Krist Whitfield
Spróbuj wg tego filmiku (tak wiem, że już to pisałem ale on naprawdę dobry jest :-) )
http://www.robinwood.com/Catalog/Technical/SL-Tuts/SLPages/TranspSL.html


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lip 2007, 23:10 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 8
nick w SL: Ewi Oh
Dziekuje, ale juz probowalam i ciagle robie cos zle. :cry: Ale zaraz sprobuje jeszcze raz. :-(

Kurcze, a od sierpnia zaczynam szkole, gdzie jest nacisk na grafike komputerowa. Zaczynam sie zastanawiac, czy na pewno sie tam nadaje. :lol: No bo nie wiem kim trzeba byc, aby po przeczytaniu/obejrzeniu tylu porad, nadal robic jakies glupie bledy i nie moc ich znalezc. :-/ :cry:


EDIT: Znpwu sprobowalam robic to z filmikiem i niestety znowu to samo, reszta jest biala. :cry:
:cry: :cry:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lip 2007, 09:27 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 34
nick w SL: Agneskate Martinek
A probowalas podejrzec jak bedzie wygladac sl? Przed zaladowaniem pliku mozesz zobaczyc jak bedzie ubranie wygladac.. W programiku "slcp" ubrania wygladaja mi cale np.biale lub niebieskie ( w zaleznosci od podkladu).Natomiast w sl juz normalnie wygladaja. Aha i polecam lekcje w sl jak robic ubrania..Na ogol odbywaja sie w weekendy. Sprawdz sobie w events- educations. Lekcja nazywa sie "NCI Class: Clothing Creation". Pokazuja na zdjeciach jak krok po kroku zrobic. :) Własnie znalazlam u siebie w inventory cala lekcje ze zdjeciami. Jesli chcesz to moge Ci podeslac w sl. Moze to Ci pomoze.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-07-08, 10:23 ]
Morrigan naprawdę wielkie podziękowania. :D Zrobilam bluzke tylko, ze bez filtra soldify na zaznaczeniu, bo nie wiem gdzie ma byc to zaznczenie i ten filtr.. :( Jakbys mogla napisać gdzie on się znajduję bede wdzięczna. :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lip 2007, 12:43 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Zaznaczenie to samo, które tworzysz, by zrobić kanał alpha. Po prostu go nie kasuj, zanim nie przefiltrujesz ;). Link do soldify jest parę postów wcześniej ;) Ale proszę. W tej paczce jest oprócz trzech typów soldify (wszystko jedno, którego z nich użyjesz) kilka innych filtrów...

DARMOWE FILTRY FLAMING PEAR

Po rozpakowaniu filtry wrzucamy do katalogu Plug-Ins. Będą potem dostępne w menu "Filters", ale nie wrzucamy ich do katalogu "Filters" :)

Mam nadzieję, że to pomoże. Wybaczcie, że posługuję się angielskim nazewnictwem, ale szczerze nie cierpię (i nie używam) polskiej wersji Adobe Photoshop, bo jest beznadziejnie przetłumaczona. Żadnego sensu i logiki.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lip 2007, 15:03 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 34
nick w SL: Agneskate Martinek
Mam nadzieje, ze teraz juz sobie poradze. :) Jak dla mnie wole angielska wersje photo.. chocby z tego powodu, ze wiekszosc tutoriali jest po angielsku. :) Inna sprawa, ze obawiam sie co do tlumaczenia.. Dam znac jak juz sobie poradze albo i nie poradze...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Lip 2007, 10:40 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 8
nick w SL: Ewi Oh
agneskate napisał(a):
A probowalas podejrzec jak bedzie wygladac sl? Przed zaladowaniem pliku mozesz zobaczyc jak bedzie ubranie wygladac..

Nie wiem jak :oops: Bylo cos na ten temat na forum, ale w ogole nie rozumialam o co tam chodzi. :oops:

agneskate napisał(a):
Aha i polecam lekcje w sl jak robic ubrania..Na ogol odbywaja sie w weekendy. Sprawdz sobie w events- educations. Lekcja nazywa sie "NCI Class: Clothing Creation". Pokazuja na zdjeciach jak krok po kroku zrobic. :) Własnie znalazlam u siebie w inventory cala lekcje ze zdjeciami. Jesli chcesz to moge Ci podeslac w sl. Moze to Ci pomoze.
Pozdrawiam

Z gory bardzo dziekuje! Odezwe sie!


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Lip 2007, 10:59 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 34
nick w SL: Agneskate Martinek
To może i tu napisze jak podejrzec ubranie..Wchodzimy w sl i w zakladke FILE wybieramy UPLOAD IMAGE. Z katalogu z komputera wybieramy ubranie np. chcemy podejrzec jak bedzie wygladala bluzka. Oczywiscie plik musi byc zapisany jako nazwa.tga. Otworzy nam się okienko gdzie bedziemy widziec teksture bluzki. Wybieramy z PREVIEW IMAGE AS: FEMALE UPPER BODY (bluzka) i mamy juz podglad. :) Mozemy obracac i przyblizac. Jesli satysfakcjonuje nas koncowy wyglad bluzki wciskamy UPLOAD(10$L). Jesli nie wybireamy CANCEL. :)
Mam nadzieje, ze w miare zrozumiale napisalam...
P.S Filtry sie sprawuja. :D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Lip 2007, 11:58 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Muszą ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Wrz 2007, 17:56 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 34
nick w SL: Agneskate Martinek
Witam, po dluzszej ciszy z glaszam sie z kolejnym pytankiem, bo znow nigdzie podpowiedzi nie moge znalesc.. Jak zrobic pomarszczenia na bluzce?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Wrz 2007, 17:59 
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 123
nick w SL: Ajs Mighty
agneskate : Najpopularniejsza metoda to nałożenie odpowiedniej warstwy z rysunkiem fałd.
W jednym z poradników dorwałem to dla zestawu warstw dla GIMP'a - świetnie sie pracuje na tym i w zasadzie jedyne co trzeba robić to nakładać odpowiednio tekstury i warstwy.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Wrz 2007, 18:57 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 34
nick w SL: Agneskate Martinek
A masz może linka do tego poradnika? Tylko, ze to juz gotowiec. A jak zrobic nowa texture z "faldkami"?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Wrz 2007, 19:05 
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 123
nick w SL: Ajs Mighty
http://www.robinwood.com/Catalog/Technical/SL-Tuts/SLTutSet.html
IMo to podstawa jeśli chcesz sie bawić w ubrania :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Wrz 2007, 21:03 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 34
nick w SL: Agneskate Martinek
To znam.nie mam problemow z alpha channel.. Chodzi mi o texture ze zmarszczeniami.. jak ja zrobic.. mam niebieskie tlo wchodze w filtry ustawiam np. noise. i jak teraz zrobic zmarszczenia?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Sty 2008, 23:33 
Dołączenie:
Styczeń 2008
Posty: 2
Czy istnieje mozliwosc robienia takich przezroczytstych tekstur w Corel Paint Shop Pro czy koniecznie trzeba photoshopa zakupic? Troszke drogi jest a ja niestety nie znalazlam nic o Corelu wszystkie tutoriale dotycza PS :(


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Sty 2008, 06:13 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Oczywiście, że nie musi być to Photoshop. Każdy inny program graficzny, który potrafi otworzyć pliki Photoshopa i potrafi zapisać plik z rozszerzeniem .tga do tego się nadaje. ;-) O ile dobrze pamiętam szablony do tworzenia ubrań są do pobrania na stronie secondlife.com właśnie w plikach photoshopa, ale niektóre programy potrafią odtworzyć je.


Ostatnio edytowany przez Noah_Perinal, 28 Sty 2008, 18:05, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Sty 2008, 16:11 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
Radzę GIMPa. Najpierw robisz np. texturkę w Corelu, potem zapisujesz np. jako Targa i później wczytujesz w GIMPie. Radzę zaznaczyć jakimś konkretnym kolorem, co ma być transparentne i później w GIMPie nadać temu właśnie Alpha. A do tego jest darmowy.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Maj 2008, 15:24 
Dołączenie:
Maj 2008
Posty: 24
Zrobiłem teksturę z przezroczystością, do zrobienia skrzydeł, jednak gdy zrobię obiekt o najmniejszej grubości (0.010), to wciąż wygląda jak szyba (widać brzegi). Jak osiągnąć idealnie płaską powierzchnię, by zrobić skrzydła?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Maj 2008, 16:01 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 180
nick w SL: Neonline Avril
wojaq skrzydla oto raczej obiekty


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Maj 2008, 16:08 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
Juz gdzies tu na forum dawalem chyba z 20 linkow do informacji o tym jak robic faldy. Wybaczycie, ze poraz kolejny nie dam bo miotelka Mad albo Jutyldy tym razem przeswieci mnie na amen. A chcialbym jeszcze troche poforumowac.
P.S. Dzisiaj mam zly humor i nie podam nawet linkow do stron na forum gdzie to jest. Che3tnych zapraszam do samoobslugi forum ;-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Maj 2008, 16:41 
Dołączenie:
Maj 2008
Posty: 24
fast napisał(a):
wojaq skrzydla oto raczej obiekty


Większość skrzydeł w sl to płaskie obiekty z tekstura. Ponawiam swoje pytanie (3 posty wyżej).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Maj 2008, 19:26 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Płaski obiekt (o grubości 0.001) na 2 scianach masz teksture ze skrzydłami a na pozostałych 4 masz czystą, całą tekturę z przezroczystością. Tak zrobiłeś ??


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Maj 2008, 20:25 
Dołączenie:
Maj 2008
Posty: 24
Noah_Perinal napisał(a):
Płaski obiekt (o grubości 0.001) na 2 scianach masz teksture ze skrzydłami a na pozostałych 4 masz czystą, całą tekturę z przezroczystością. Tak zrobiłeś ??

Faktycznie! Sprawiając by obiekt do skrzydeł był tak cienki zapomniałem o pozostałych ścianach.
Dzisiaj lub jutro to wypróbuję.
PS: Gdy ustawiam grubość na 0.001 to automatycznie zmienia wartość na 0.010.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Maj 2008, 20:33 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
bo cienszego obiektu niz 0.01 sie nie da zrobic. Da sie zrobic mniejszy ale trzeba to robic "specjalistycznie". Wejdz na youtube i wpisz tiny prims. Tam jest pokazane jak to robic :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Maj 2008, 20:59 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Jedyny sposób, to pokrycie brzegów całkiem przezroczystą teksturą.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Maj 2008, 20:20 
Dołączenie:
Maj 2008
Posty: 24
Pokryłem brzegi przezroczystą teksturą i problem ciągle się pojawia.

@edit
Problem rozwiązany.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2009, 09:00 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 17
nick w SL: Minka Magic
No to mi sie pojawil inny problem.

po kolei. Zrobilam sobie stroj z przezroczystocia w Photoshopie. Robie flatten, alpha channel a potem zapisuje jako *.pga i jak wrzucam na SL to mam tylko przezroczystosc a nie mam mojego stroju :(((


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2009, 09:10 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2008
Posty: 1517
nick w SL: Anulka Zimminy
plik tga winien byc zapisany w trybie 32 bitowym.
Robienie flatten jest niepotrzebne, po prostu w PS zrob save as. i wybierz tryb TGA.. zapyta sie potem o glebie kolorow.. wybierz 32 -bit
Mozliwe, ze zamienialas maske kanalu alfa - odrwoc ja, znaczy biale to co czarne i odwrotnie. Czy kanal alpha jest prawidlowy pokazuje Ci juz podglad przed uploadm. Wybierz rodzaj ciuszka a zobaczysz czy kanala alfa jest poprawny czy trzeba zrobic jego negatyw.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2009, 09:29 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 17
nick w SL: Minka Magic
przy zapisie pokazuje mi przezroczystosc caly czas zreszta jest przezroczyste, nawet jak zapisze to w podgladzie jest przezroczyste, jednak jak wrzucam na SL jest przezroczystosc a nie ma stroju :((


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2009, 10:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2008
Posty: 1517
nick w SL: Anulka Zimminy
Uprzejmie prosze o rozwiniecie i odtajnienie zagmatwanej czesci zdania:
Cytuj:
jednak jak wrzucam na SL jest przezroczystosc a nie ma stroju

Stroju nie ma przezroczystosc jest ? Czarna magia.
Zakladam ze uploadujac TGA widzisz na podgladzie swoja bluzeczke tak jak mialaby wygladac. Placisz ladne 10L$. Testurka jest w inventory. Wchodzisz w appearance. robisz create shirt, cala gora jest biala i masz to na sobie, wybierasz wlasnie zaladowna teksture robisz select i co wtedy sie dzieje. Nie ma koszulki a zostaja tylko biale fragmenty ?

Zrzut ekranu, plik TGA do obejrzenia poprosimy.. Mozesz sobie tenze TGA uprzednio pomaziac..


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2009, 18:09 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 17
nick w SL: Minka Magic
Nie nie.... poprostu ja zapisuje w TGA wszystko wydaje sie ok. Potem przechodze do SL daje na upload i jak wybieram stworzone przeze mnei ubranko, to na podgladzie mam tylko sama przezroczystosc, a nie ma tam w podgladzie mojego stroju.....


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2009, 18:29 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2008
Posty: 1517
nick w SL: Anulka Zimminy
Najlepiej jak pokazesz to TGA.. wydaje sie, ze cos namieszlas z maska przezroczystosci. Jeszce lepiej tego PSD z Photoshopa.
Wydaje mi sie, ze skoro na podgladzie uploadu nie masz wygladu ubrania, to znaczy ze Twoja maska przezroczystosci jest zle skonstruowana. Wystaw gdzies ten plik aby zobaczyc co z nim nie tak, bowiem jedyne co nasuwa mi sie na mysl, to, ze dalas maske przezroczystosci cala biala czyli wszytko jest przezroczyste.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2009, 18:45 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 17
nick w SL: Minka Magic
W tym katalogu są
http://www.soccerrec.com/kroliczki/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2009, 19:07 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2008
Posty: 1517
nick w SL: Anulka Zimminy
No i wszystko jasne.. w psd nie ma kanalu alfa.. To co ma byc nieprzezroczyste ma byc na kanale alfa wypelnionym czernia namalowane na bialo.
W pliku PSD masz nieco namieszane bo layery alpna nalezy przeniesc to kanalu alfa dla odpowiedniego fragmentu odziezy.. a dla kroliczkow po prostu taki stworzyc.

z CTRL i SHIFT klikasz na layer 3, layer 2 i layer 1.. przechodzisz na kanal alfa, aktywujesz go i selekcje wypelniasz czarnym kolorem.
Wracasz dolayerow,
ctrl i SHIFT i klikasz na maski shape 1 i 2 .. i podobnie, przechodzisz na kanaly, wybierasz alfa, wypelniasz czarnym slekecje czarnym.
CTRL D - by pozbyc sie selekcji. CTR + I aby zrobic negatyw.
Teraz klikasz na kanal RGB i robisz save as TGA.. wybierasz tryb 32 bit. Dziala ?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2009, 19:57 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 17
nick w SL: Minka Magic
Moj Boze jakie to proste :)))))) Dziekuje :)

p.s. w takim razie to jest to co stworzylam dzieki Twojej podpowiedzi dotyczacej przezroczystosci :)))) Dziekuje raz jeszcze :)))

Image

No dobra biore sie za nastepne :))


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso