Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 18 Wrz 2013, 21:04 
Dołączenie:
Wrzesień 2013
Posty: 3
Siemka.Mam problem z SL włączam SL viewer i wyskakuje mi ''Wystąpił problem z aplikacją Second Life i zostanie ona zamknięta. Przepraszamy za kłopoty.'' Co robić w związku z tym?Ściągnać starsza wersje clienta?Jeśli tak to może ktoś dodać link.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 18 Wrz 2013, 21:38 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Czy dzieje się tak za każdym razem? Czy próbowałeś wykonać reinstalację klienta?

Starszą wersję możesz zainstalować, ale i tak się zaktualizuje do najnowszej.

Ewentualnie (jeżeli odpowiedzi na moje pytania są pozytywne) spróbuj użyć innego klienta do SL.


Niestety, nic więcej mi do głowy nie przychodzi. Ewentualnie... Czy Twój komputer spełnia wymagania oficjalnego klienta Second Life?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Wrz 2013, 15:58 
Dołączenie:
Wrzesień 2013
Posty: 3
Reinstalowałem i nic.Jakie są wymagania to nie wiem.Jeśli jest możliwość to prosił bym i link do starszego klienta.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Wrz 2013, 19:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 538
nick w SL: PanteraPolnocy
Starszy klient nie będzie renderować awatarów poprawnie po Server Side Baking, projekt. Przeglądarka musi być up-to-date.

Hm. Spróbuj którejś z alternatywnych, stąd (Radegasta sobie odpuść, jest tekstowy):
http://wiki.secondlife.com/wiki/Third_P ... _Directory


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Wrz 2013, 22:26 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
SebekRules napisał(a):
Jakie są wymagania to nie wiem.

Ależ proszę bardzo: http://secondlife.com/support/system-re ... lang=en-US


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Wrz 2013, 13:16 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 538
nick w SL: PanteraPolnocy
Te wymagania są już trochę zdezaktualizowane. Jeśli spróbujesz na "zalecanych" z tej strony włączyć coś powyżej średnich detali obecnie, to klatki na sekundę zaczną nieźle skakać. Nie wspominając nawet o włączaniu zaawansowanego oświetlania, cieni, czy nowych Materiałów.

Moja konfiguracja sprzętowa jest w opisie filmu - płynność możesz ocenić sam.
http://www.youtube.com/watch?v=gAdKIvbnQtA

Jak dla mnie w miarę sensowne wymagania obecnego SL (i to nie high-endowe), to:

- Procesor z obsługą instrukcji SSE2, minimum 2 rdzeniowy z HT, jeśli to możliwe (np. Core i5-i7). Broń Boże nie jakiś stary Celeron, bo jajka będzie na nim można smażyć po godzinie. 4 rdzenie i wyżej bardzo mile widziane, szczególnie w zatłoczonych miejscach. Klient Second Life ma opcję automatycznego renderowania oddalonych awatarów jako dwuwymiarowych sprite'ów zamiast modeli 3D, ale mało to pomaga, jeśli na ekranie naprawdę dużo się dzieje.

- Pamięć RAM - minimum 4GB, jeśli nie chcesz zajechać twardego dysku twardego ciągłymi odczytami z pliku wymiany. W zasadzie im więcej RAM, tym lepiej, bo SL jest dość elastyczne w tym zakresie i potrafi zjeść naprawdę dużo (to nie tylko sam klient SL, ale i wszystkie procesy wokół niego: obsługa plików VFS, Vivox Voice czy streaming albo media na primach)... 8GB to optymalna ilość. Więcej nie trzeba.

- System operacyjny: Windows XP traci całkowicie wsparcie techniczne w maju 2014 i pora myśleć o przesiadce na coś nowszego, inaczej komunikat "ta aplikacja nie jest kompatybilna z systemem win32" stanie się zmorą. Na coś, co stoi na 64 bitach. Nie do końca zoptymalizowania Vista nie jest najlepszym wyborem dla SL... Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 - jeśli siedzisz na Okienkach. Co do Linuksów się nie wypowiem, bo nie pracuję na nich codziennie i być może ktoś bardziej obeznany coś doradzi. Macintosh: na tą chwilę wersja 10.6 (Snow Leopard) i wyższe są obsługiwane, starsze nie włączą klienta Second Life.

- Karta graficzna koniecznie ze stajni NVIDIA. Second Life działa na OpenGL i BARDZO nie lubi się z ATI/AMD. Do tego stopnia, że potrafi wszystko wyświetlać na różowo. Ilość pamięci w takiej karcie - minimum 1 GB. W ustawieniach grafiki klienta SL jest suwak, jakim można ograniczać ilość pamięci przeznaczonej na tekstury wyświetlane na ekranie i trzymane w VRAM (do 512 MB), ale klient potrzebuje też zapasu na bieżące obliczenia geometrii obiektów i siatek. Jeśli pamięci będzie mniej mogą się pojawiać komunikaty o odrzuceniu tekstur ("textures discarded") i crashe, jakie można będzie zminimalizować przez dalsze ograniczanie przydziału tekstur w pamięci karty... co będzie z kolei powodować rozmywanie tekstur. Karta z 1GB ma już zazwyczaj również znośny procesor graficzny. 2GB i więcej mile widziane na pokładzie.

- Twardy dysk: 10 GB na pamięć podręczną tekstur, plus jakieś 250-300 MB na samego klienta, wraz z ustawieniami/logami, w zależności od systemu. Prędkość obrotowa talerzy 7200 RPM i więcej, laptopowe 5400 RPM mogą mieć problemy (dlatego ja używam go wraz z pendrivem z ReadyBoost w swoim lapku, jaki daje małego kopa w prędkościach odczytu).

- Ekran: im więcej pikseli, tym lepiej. Na zbyt małych rozdzielczościach będziesz mieć ekran ciągle przykrywany przez okienka / komunikaty. Nie wiem, czy 1024x768 jest jeszcze wystarczająca, ale od biedy ujdzie.

- Połączenie internetowe: Takie, które jest w stanie uciągnąć około 1200 kbit/s. 800 kbit dla samego klienta, plus 400 kbit zapasu dla voice (komunikacji głosowej) i ewentualnego słuchania muzyki streamowanej, np. w klubach. 1000 kbit = 1 mbit. Jeśli Twój dostawca sieci podaje dwie cyfry, np. 10/5 mbit, to zawsze bierz pod uwagę tą mniejszą. Jak prawidłowo ustawić przepustowość w kliencie - tutaj: http://wiki.phoenixviewer.com/fs_speedtest - 500 kbit dla wifi, 1000 kbit dla sieci lokalnej, 1500 kbit dla łącza stałego, ale dużo zależy od uwarunkowań lokalnych. Stare, miedziane kable nie uciągną Second Life zbyt dobrze. Źle ustawiona przepustowość lub słabe połączenie będzie powodować utraty pakietów do i z klienta, co objawia się zwykle utratą wiadomości czatu bądź wyświetlaniem ich podwójnie, problemami z ruchem w świecie, rozłączeniami, szarpaniem głosu, niemożnością teleportowania się itd.


Ostatnio edytowany przez pantera_polnocy 21 Wrz 2013, 13:27, edytowano w sumie 3 razy

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Wrz 2013, 13:26 
Dołączenie:
Wrzesień 2013
Posty: 3
Dzięki wielkie ale wychodzi na to że pora kupić nowy komputer.Obecny nie wytrzyma.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Wrz 2013, 13:47 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 538
nick w SL: PanteraPolnocy
Na to wygląda. Gdy kupisz jakąś grę komputerową teraz i porównasz jej wymagania sprzętowe z tytułami sprzed 10 lat zauważysz kolosalną przepaść w tym, czego jeden i drugi tytuł wymaga od Twojego komputera. Klient Second Life też nie stoi w miejscu i drobnymi kroczkami, z każdą aktualizacją, również potrzebuje coraz więcej. Są ludzie, którzy decydują się zostać na starszych wersjach klientów SL z różnych względów (stary sprzęt, wewnętrzne przekonania, przyzwyczajenie), ale po ostatnich zmianach nie widzą oni na przykład poprawnie postaci innych ludzi, a z czasem mogą oni utracić całkowicie możliwość logowania się do świata, na przykład ze względu na zmianę protokołu na serwerach, jaki zostanie zaimplementowany wyłącznie w nowszych wersjach aplikacji.

Dam Ci przykład z mojego własnego życia - kilka lat temu siedziałam na Celeronie 2,4 GHz i 1 GB RAM, plus zintegrowanej Rivie TNT ze 128 MB pamięci - na Windows 2000 NT. O ile stary Phoenix (wycofana już przeglądarka SL) działał w miarę dobrze, to Firestorm i oficjalny klient... niezbyt, delikatnie rzecz ujmując. Przychodziły kolejne update'y... Windows 2000 przestał być wspierany przez Microsoft i nagle Firefox, program pocztowy czy komunikator przestały chcieć się aktualizować - bo nowsze ich wersje były przeznaczone dla Windows XP i wyżej, ze względu na biblioteki DLL pasujące tylko do nowszych systemów. Klient Second Life też. Gdy po paru miesiącach strony przestały mi się dobrze wyświetlać (bo stary Firefox), komunikator nie łączył wcale z siecią (bo stary certyfikat), a przez program pocztowy przeszedł wirus (bo luka... a Avast i firewall nie chciały się zaktualizować z tych samych powodów, co wyżej)... stwierdziłam, że pora na upgrade sprzętu. Jakiś czas potem sprawiłam sobie obecnego laptopa (z wypłat, nie z nieba). I dobrze zrobiłam, bo - biorąc pod uwagę tylko SL - nie widziałabym teraz awatarów. Podstawowej w końcu rzeczy w SL - nawet nie fajerwerków graficznych jak Materiały czy inne cząsteczki.

Czemu nie zainstalowałam po prostu nowszego systemu operacyjnego? Bo ta konfiguracja nie była w stanie pociągnąć wystarczająco dobrze Windows XP... O Viście czy wchodzącej 7 nie wspominając.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso