Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 05 Lip 2013, 23:39 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2013
Posty: 98
nick w SL: Phoero
Niby że jest jakiś viewer co obsłuży 64bit linuksa, Niby można zrobić jakąś emulacje.
Ale szczeże, Głupio zrobiłem, co nie?
Zainstaluje sobie Debian 32bit i będzie ok.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lip 2013, 01:25 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Szczerze. Bo szczerość.
Szczerze mówiąc od dłuższego czasu nie potrafię zrozumieć co piszesz i w jakim celu. W przypadku tego wątku również.

Chodzi o błędy SL czy błędy użytkownika? Bo jeśli to drugie, to powinnam przenieść wątek.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lip 2013, 11:28 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2013
Posty: 98
nick w SL: Phoero
Jeśli uznać, że nie możliwość instalacji prawie jakiego kolwiek viewera na systemie AMD64 jest poprawne, to to jest błąd użytkownika. Znalazłem jeden, ale mnie nie zadowala. Zrobie wszystko od nowa, eh.
A błędy SL, hmm, to hyba nie możliwość instalacji, to się pewnie wysypie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lip 2013, 13:41 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Prawie wszystkie viewery są teraz 32 bitowe, bo 64 bity to nie tylko sztuczne powiększenie szyny danych, ale i przepisanie całego zwykłego kodu aplikacji na kod zarządzany. To musiałoby zrobić Linden Lab, nie developerzy przeglądarek Third Party. Czemu? Bo gdyby ktoś spoza LL to zrobił, to przy następnym merge (aplikowaniu zmian) z repozytorium głównym Linden Lab NIC nie dałoby się dopasować - taki developer pisze się na kupę dodatkowej pracy, z przewagą tego pierwszego.

Sam system operacyjny 64 bitowy jest o wiele lepiej mieć, niż 32 bitowy. Gdy masz włączone okienko Second Life, to w tle działa masa innych procesów odpowiedzialnych za działanie tegoż - w większości składniki systemu, w większości tak jak on 64 bitowe, przez co niepowodujące efektu "wąskiego gardła" w krytycznych sytuacjach, jak ich 32 bitowe odpowiedniki. Dodatkowo w 32 bitach masz do dyspozycji tylko 4GB (widoczne 3GB) pamięci operacyjnej i tyle. 64 bitowy OS potrafi obsłużyć do 128 GB... co na przykład u mnie, kiedy pod maską laptopa mam zainstalowane 8 GB, ma dość duże znaczenie.

Nie wiem jak jest z Linuksami (podejrzewam, że tak samo), ale 64 bitowy Windows 7 nie ma problemu z odpalaniem aplikacji 32 bitowych. Jedyny minus to niemożność natywnego uruchamiania bardzo starych programów 16 bitowych z czasów wczesnych lat 90-tych. Jeśli nie możesz czegoś zainstalować obstawiam, że to nie problem z samym viewerem (bo wtedy mógłbyś go zainstalować, ale nie uruchomić), a z konfiguracją Twojego systemu.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lip 2013, 18:24 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2013
Posty: 98
nick w SL: Phoero
Bardzo interesująca napisałaś Panterko, dziękuję.
Nie chcę się przewijać przez instalację masy dodatków.
Postaram się zainstalować i386.
powinno śmigać, myślę.
A temat można zamknąć.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Sie 2013, 14:42 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Phoero jeżeli chcesz używać 32 bit aplikacji na 64 bitowym Debianie, musisz doistnalować biblioteki 32bitowe -
Cytuj:
sudo apt-get install ia32-libs

Po tym zabiegu można instalować także 32bit wersje aplikacji na systemie 64 bitowym (normalnie byłby komunikat o błędnej architekturze)

Pantera - większość 32 bit systemów linuksowych ma wbudowane w jądro PAE - system zarządzania pamięcią do 128 GB, w niektórych ta funkcja jest włączona domyślnie, czasami trzeba to włączać.
Jedyną różnicą między obsługą pamięci w systemach 64bit i 32bit z PAE jest ilość dostępnej pamięci dla jednej aplikacji - 3,5GB, system korzysta z tylu ile ma pod maską.
Dla przykładu 32 bitowe Ubuntu ma tą opcję włączoną i korzystałam z takiej przez prawie rok.

PAE obsługują też serwerowe systemy Microsoftu, poza tym w starszych buildach Win7 także można było odblokować obsługę do 128GB prostym programikiem SunriseSeven - warunek Windows Pro. W nowszych nie zawsze to działa, a w zasadzie wcale.

Czy lepiej mieć system 32 czy 64 bit?
Zdania są podzielone, w przypadku Windowsa tak naprawdę tylko parę programów oraz jądro systemu jest 64 bitowe, oczywiście liczba aplikacji 64bit ciągle rośnie, ale zdecydowana większość to aplikacje 32bit. System musi więc emulować architekturę i zysk z szerszej szyny danych jest niwelowany.

Niektóre aplikacje 64bitowe, sprawdzałam np Blendera - działają do 50-60% wydajniej na 64bitach, ale tak naprawdę to jest jedyny przypadek tak sporych zmian w wydajności działania (mowa o renderingu).

Przyrost wydajności w programach typu kompresory danych nie jest tak zauważalny. Architektura 32bit trzyma się dobrze i nie ma się co spodziewać specjalnej zmiany, tu wkroczę trochę na Twoje poletko, dlaczego? Bo programiści nadal nie potrafią pisać programów tak jak należy. Kiedyś programy pisano uważniej, moc procesora była kilka tysięcy razy słabsza a jednak robiono cuda, po programy optymalizowano, krytyczne elementy pisano w assemblerze, a dziś? Wolno działa? Dorzućcie w wymaganiach minimalnych lepszy procesor...

System 64 bitowy ma jeszcze jedną wadę, spore zapotrzebowanie na pamięć, gospodaruje nią stanowczo źle, jeżeli nie ma się przynajmniej 4GB pamięci naprawdę nie ma sensu takiego systemu instalować na 2 czy 3 GB.

Lepiej mieć 64bit system, bo aplikacje na 32 pójdą, odwrotnie nie bardzo - ale tylko jeśli chodzi o dostępność programów, przeciętny użytkownik nie zauważy zmiany wydajności po zmianie systemu na 64bit.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Sie 2013, 20:24 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2012
Posty: 16
nick w SL: Matezfired Resident
Zuo napisał(a):
Czy lepiej mieć system 32 czy 64 bit?
Zdania są podzielone, w przypadku Windowsa tak naprawdę tylko parę programów oraz jądro systemu jest 64 bitowe, oczywiście liczba aplikacji 64bit ciągle rośnie, ale zdecydowana większość to aplikacje 32bit. System musi więc emulować architekturę i zysk z szerszej szyny danych jest niwelowany.

Programami z Windowsa nie ma się przecież co przejmować. Ile z Was, korzysta z alternatyw dla IE, WMP itp?

Zuo napisał(a):
System 64 bitowy ma jeszcze jedną wadę, spore zapotrzebowanie na pamięć, gospodaruje nią stanowczo źle, jeżeli nie ma się przynajmniej 4GB pamięci naprawdę nie ma sensu takiego systemu instalować na 2 czy 3 GB.

Dla mnie to mit, sam używałem na lapku (Jakiś Intel 2x2.0, 2gb ram) i po czystej instalacji systemu różnica w wykorzystaniu ramu wynosiła gdzieś ~200 mb. Po sterownikach i innych pierdułkach dało się nawet wytrzymać ;-) To na desku rzadko, kiedy przekroczę 3gb np przy przeglądaniu internetu, słuchaniu muzyki itp, jedynie przy jakiś mocnych grach podskoczy.

Zuo napisał(a):
Lepiej mieć 64bit system, bo aplikacje na 32 pójdą, odwrotnie nie bardzo - ale tylko jeśli chodzi o dostępność programów, przeciętny użytkownik nie zauważy zmiany wydajności po zmianie systemu na 64bit.

Jeszcze dodam od siebie, jeśli wasz procesor nie obsługuje architektury 64-bitowej, to nie radzę bawić się z tylko tego powodu w zmianę systemu ;-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Sie 2013, 18:24 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Matez napisał(a):
Programami z Windowsa nie ma się przecież co przejmować. Ile z Was, korzysta z alternatyw dla IE, WMP itp?
Nasuwa się pytanie, kto nie korzysta z takich alternatyw? Wszyscy, albo zdecydowana większość wie, że te programy MS są delikatnie mówiąc porażkowate...

Matez napisał(a):
Dla mnie to mit
A ja sprawdziłam. Po instalacji 64bit systemu na 2GB zaczyna on bardzo szybko mulić wirtualką... Wystarczy przeglądarka z 5-7 kartami, komunikator i coś do muzy, ja używam AIMPa, niecałe 6MB w pamięci. Dla porównania, pusty WMP to 25MB, z playlistą ponad 300 ;]

Matez napisał(a):
Jeszcze dodam od siebie, jeśli wasz procesor nie obsługuje architektury 64-bitowej, to nie radzę bawić się z tylko tego powodu w zmianę systemu

Nie sądzę aby na tym forum znalazł się ktoś, kto używa SL i ma 32 bit procesor. Wszystkie nowsze są 64bit, na starszych SL po prostu nie pójdzie jak powinno, choć mogą zdarzyć się wyjątki...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Sie 2013, 22:02 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
Jeśli Windows ma za mało RAMu wolnego można użyć ReadyBoost na pendrive, wtedy SuperFetch zamiast preloadować do pamięci małe aplikacje - robi to na flasha.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2013, 22:33 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2009
Posty: 279
Zuo napisał(a):
Nie sądzę aby na tym forum znalazł się ktoś, kto używa SL i ma 32 bit procesor.

Albo nie zrozumiałem tego zdania albo miałaś co innego na myśli. Mogłem źle odczytać Twoją wypowiedź. Ja używam 32-bitowego procesora w SL. :) Nie widzę w tym nic nienormalnego.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2013, 01:37 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Intel Pentium 4 do jakich procesorów się zalicza?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2013, 16:27 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
projekt napisał(a):
Intel Pentium 4 do jakich procesorów się zalicza?
Pierwsze modele były 32bitowe, kolejne Prescott 64bit (oznaczone literką F) na sockecie 775.
Dominique napisał(a):
Albo nie zrozumiałem tego zdania albo miałaś co innego na myśli. Mogłem źle odczytać Twoją wypowiedź. Ja używam 32-bitowego procesora w SL. Nie widzę w tym nic nienormalnego.
Można spytać jakiego? ;)
pantera_polnocy napisał(a):
Jeśli Windows ma za mało RAMu wolnego można użyć ReadyBoost na pendrive, wtedy SuperFetch zamiast preloadować do pamięci małe aplikacje - robi to na flasha.
O ja cię kręce... Pomysłowe, ale czy aby na pewno lepsze od wirtualki? :D Wydaje mi się, że flash jeśli nie jest na USB3, delikatnie ustępuje szybkością nawet starszym dyskom ;)


Profil E-mail Offline
PostPost został usunięty przez Madelaine 10 Sie 2013, 16:55.
Powód: zdublowany post
Nie podano
PostWysłany: 11 Sie 2013, 11:54 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 536
nick w SL: PanteraPolnocy
ReadyBoost tworzy "shadow copy" najczęściej używanych elementów ze swapa (chociaż nie tylko... to raczej katalog Prefetch), a następnie w razie potrzeby używa pendrive do odczytu - np. wtedy, gdy twardy dysk coś ostro mięli i dodatkowe żądanie potrwałoby masę czasu, albo dla małych partii danych - dla nich odczyt jest szybszy, niż z talerzy dysku. Przeciwnie jest dla większych bloków informacji... wtedy system korzysta już z HDD. Ogólnie ciekawy patent - testowałam go jakiś czas i obecnie flash siedzi już na stałe w jednym slocie jako ReadyBoost wspomagając wolny, laptopowy dysk 5400 RPM i widocznie zwalniając jakieś 1-2 GB pamięci. Bo jak mówię system tak czy siak to cache robi - jeśli nie ma pendrive'a, to w RAMie. Naturalnie RAM jest JESZCZE szybszy niż pendrive... ale ja tam wolę mieć więcej pamięci pod ręką. ;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/ReadyBoost

Cytuj:
Dyski twarde są znacznie szybsze, ale dla dużych ciągłych porcji danych, natomiast pamięci flash są szybsze przy losowych odczytach i zapisach niewielkich porcji danych. ReadyBoost potrafi inteligentnie odczytywać duże porcje pamięci wirtualnej z dysku twardego, natomiast mniejsze z pamięci flash.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Sie 2013, 10:13 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
nick w SL: Nemesis Igaly
Muszę przetestować na lapku, zobaczymy. Tam mam tylko 3GB co na system 64bit za wiele nie jest ;) Choć dalej pozostaję sceptyczna ;)


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso