Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 30 Sie 2012, 15:27 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
Zainstalowałem najnowszego firestorma (4.2.2.29837). Od tego momentu średnio co 15-20 minut siedząc w jednym miejscu wyskakuje mi komunikat taki jak na zdjęciu poniżej. Ten sam komunikat występuje też prawie po każdej teleportacji. Co to w ogóle znaczy? Czy jest jakiś sposób, żeby w razie potrzeby firestorm sam sobie to odświerzał? Jest na to odświerzenie jakiś skrót klawiszowy? Troche mnie męczy co chwilę klikanie na ikonkę ostrzeżenia pojawiającą się na pasku slurl i w wyskakującym okienku klikanie na przycisk "odśwież"

Image

Uploaded with ImageShack.us


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Sie 2012, 16:37 
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 867
nick w SL: Deso Ersetu
Co prawda nie miałem tego komunikatu, ale... próbowałeś zaznaczyć "Nie pokazuj tego następnym razem" ?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Sie 2012, 17:40 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
tak, ale wtedy w tych samych odstępach czasu w pasku slurl tam obok ikonek co można na landzie a czego nie, pokazuje się jakiś piorun z wykrzyknikiem. Muszę wtedy na to kliknąć pokaże się okno z zapytaniem czy odświeżyć region i dopiro zatwierdzam. Mógłbym to zostawić w spokoju, ale boli mnie ta myśl, że gdzieś tam jest coś nie tak. Zresztą sam komunikat mówi, że jeśli nie odświerze to obiekty mogą zachowywać się niewłaściwie


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 31 Sie 2012, 08:44 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 538
nick w SL: PanteraPolnocy
Wraz z wprowadzeniem pathfindingu Linden Lab wprowadziło dodatkową "warstwę": oprócz zdarzeń fizycznych, interakcyjnych, dźwiękowych, skryptów i efektów świetlnych jest teraz jeszcze Navmesh - Navigation Mesh, czyli mesz nawigacji. Navmesh jest niewidoczną, nałożoną na wszystkie obiekty i podłoże, niewidzialną "mapą" drobno ułożonych punktów, które sprawiają, że nowy silnik wynajdywania ścieżek po stronie serwera może działać. Punkty te powodują, że postacie oskryptowane są w stanie inteligentnmie omijać przeszkody - ponownie zalinkuję to wideo: http://vimeo.com/36483387

Niestety jednak proces "odświeżania" (rebake'u) Navmesha nie może być automatyczny, bo obciąża region dość widocznie (na parę sekund) - serwer musi przeliczyć na nowo wszystkie te punkty gdy cokolwiek mającego potencjalny wpływ na Navmesh się poruszy - stąd komunikat (możesz spokojnie zaznaczyć "nie pokazuj ponownie"), wszyscy w regionie go otrzymują. Ikonką się nie przejmuj, niech sobie siedzi - to po prostu nowy wskaźniczek w Firestormie. Gdy mruga region będzie lagować, bo Navmesh się odświeża. Gdy jest widoczna i NIE mruga Navmesh wymaga odświeżenia przez kogoś z uprawnieniami budowania, ale w 99% przypadków, jeśli w regionie nie działają obiekty wykorzystujące pathfinding (a na razie nie ma tego za wiele), to można ją po prostu zignorować (chyba, że jest się właścicielem ziemi, wtedy trzeba Navmesh sobie jednorazowo zoptymalizować, a potem odświeżać co jakiś czas gdy "piorun" jest widoczny: http://wiki.secondlife.com/wiki/Pathfin ... tart_Guide ). Gdy jest skreślona (czerwona) Navmesh jest całkowicie wyłączony w regionie. Na pocieszenie powiem, że Firestorm jest i tak mniej inwazyjny, niż Viewer - tam nie ma tyciej ikonki w pasku statusu na górze, ale normalny przycisk na dole na modłę "Usiądź" czy "Wstań" i nie da się go schować: http://jira.phoenixviewer.com/secure/at ... ebake.jpeg . Nie jesteś pierwszą osobą, która to zgłasza odnośnie Firestorma. Programiści tej przeglądarki myślą co zrobić, żeby to było jeszcze mniej widoczne, ale ciągle dostępne.

Przeglądarki starsze, wydane przed Firestormem 4.2.2 / Viewer 3 PF Tools nie mają tych komunikatów, ikonek ani narzędzi pozwalających na operowanie zachowaniami pathfindingowymi Navmesha w menu. Może temu Deso nigdy nie miałeś tego alertu... pora na upgrade? ;)

Navmesh będzie można podglądać tak jak na filmie z Vimeo, gdy do Firestorma zostanie wprowadzona ostateczna wersja Havoka - wtedy też będą dostępne do pobrania dwie wersje ze względu na licencję: z nim (dla SL) i bez niego (dla OpenSim). Póki co w Buduj => Odnajdywanie ścieżek => Test/podgląd widnieje komunikat, że nie ma jeszcze pełnej implementacji tych funkcji: http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-7261

http://en.wikipedia.org/wiki/Navigation_mesh
http://wiki.secondlife.com/wiki/Pathfinding_NavMesh

http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-7245 - wprowadzenie ikon w Firestormie.

http://wiki.phoenixviewer.com/pathfinding
http://wiki.phoenixviewer.com/floater_p ... characters
http://wiki.phoenixviewer.com/floater_p ... ng_console
http://wiki.phoenixviewer.com/floater_p ... g_linksets

Jeśli chcesz zobaczyć pathfinding w akcji wrzuć w dowolny obiekt (stojący na zwykłej, lindenowej, trawiastej ziemi w razie, gdyby region nie był jeszcze zoptymalizowany), nawet kostkę, skrypt:

Kod:
default {

on_rez(integer start_param) {
llResetScript();
}

state_entry() {
llCreateCharacter([CHARACTER_MAX_SPEED, 25, CHARACTER_DESIRED_SPEED, 15.0]);
llWanderWithin(llGetPos(), <10.0, 10.0, 5.0>, [WANDER_PAUSE_AT_WAYPOINTS, TRUE]);
}

}

Powinien poruszać się losowo, płynnie, w zasięgu 10 metrów o miejsca rezzowania. To tylko jedna z kilku dostępnych funkcji pathfindingu.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 31 Sie 2012, 15:21 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
wielkie dzięki za wyjaśnienie. Skrypcik sobie dziś sprawdzę


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Wrz 2012, 14:15 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2011
Posty: 107
nick w SL: Syntia Sahara
ja jeszcze dorzucę moje, u mnie jest tak ze zaczyna mnie wywalać z SL całkowicie ( niekiedy) jak to się załącza, zacina mi się wszystko po czym mnie wylogowuje. Nie zawsze ale czasami się tak dzieje.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Wrz 2012, 15:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 538
nick w SL: PanteraPolnocy
Jeśli siedzisz na Firestormie i masz włączone raportowanie błędów na serwer phoenixviewer.com w ustawieniach to gwarantuję, że prędzej czy później będzie to naprawione. Te logi naprawdę są czytane. A propos logów... jest w nich coś ciekawego? Gdy przeglądarka się wysypuje zazwyczaj wrzuca w nie informację, dlaczego.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Paź 2012, 08:37 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 538
nick w SL: PanteraPolnocy
Ikonka, jeśli będzie mrugać dłużej niż 30 sekund (bo np. region się zawiesi z odświeżaniem Navmesha) - przestanie mrugać i wkurzać ;) : http://hg.phoenixviewer.com/phoenix-fir ... bf2878d15d / http://jira.phoenixviewer.com/browse/FIRE-7639


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso