Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 21:15 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Linden Labs udostępniło dzisiaj wersję beta nowego klienta oznaczonego symbolem 2.0. Możecie go pobrać STĄD. Natomiast TUTAJ znajdziecie video tutoriale Torleya Lindena dotyczące nowego interfejsu i funkcji.

Zgłaszam się z uprzejmą prośbą do moderatorni o przeklejenie newsa do działu newsów :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 21:24 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 188
Nowe ficzery, nowe bugi...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 22:46 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
o! ładne, ładne to 2.0 ;-) Strona internetowa na primie mi się podoba. Stwarza nowe możliwości... :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 22:48 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Nawet ja się skusiłam na wypróbowanie.
Niestety póki co ekran logowania staje mi na 'connecting to region' i grzecznie tak sobie trwa. Zobaczymy jak długo ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 23:22 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Temat mnie zainteresował, ale nie wiem, czy dzisiaj przetestuję tę nowość. A zanim dojdzie do jakichkolwiek testów to mam skromne pytanie: jakie są wymagania Second Life 2.0 i czy to jest nadal to samo SL ?


Oczywiście klienta już teraz ściągnę na zaś.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 23:24 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Na razie wymagania są takie same. U mnie działa bez problemu. Jutro potestuje dalej... :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 23:27 
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 160
nick w SL: Zalozmy ze juz mnie tam nie ma.
mnie rozwalilo przegladanie internetu na primach... ubaw byl po pachy. probowalem zagrac na joemonsterze ale brat przyszedl i powiedzial zebym wylaczyl bo nic sie nie da w necie robic.

oczywiscie to wina pana marcina ktory laske robi ze szybsze lacze wlaczy....

no coz. pogram dzisiaj w cos. ponoc flash dziala ;D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 23:34 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
U mnie chodzi lepiej niz stary. Oczywiscie wszystko jest nie w tym miejscu gdzie powinno, czyli tam gdzie bylo ale chyba i dobrze. Interfejs wydaje sie bardziej intuicyjny.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 23:49 
Dołączenie:
Lipiec 2009
Posty: 284
Jacek napisał(a):
wszystko jest nie w tym miejscu gdzie powinno


Prawde mówiąc, troche mi to przeszkadza :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Lut 2010, 23:51 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Udało się.
Testowałam raptem kilkanaście minut, więc wiele nie powiem, ale.

Minusy
- udało mi się zalogować dopiero za trzecim podejściem, przedtem zatrzymywało się na 'connecting...'. Komputer się nie wieszał, więc nie było problemu, myślę poza tym, że sporo w tym winy mojego napakowanego po brzegi inventory
- interface bardzo się różni od tego, do którego przywykliśmy
- przez kilkanaście minut testowania mój awatar był ciągle chmurką

Plusy
- interface co prawda kompletnie inny, ale wydaje mi się być dość intuicyjny, nie miałam większych problemów w połapaniu się co i jak; nowa czcionka, nowy układ, nawet inne menu awatara (już nie okrągłe) sprawia wrażenie... świeżego
- bardzo płynny ruch kamery, odnoszę wrażenie, że jakość dźwięku też nieco lepsza (ale to tylko w sferze domysłów)
- oddzielenie katalogu z landmarkami od reszty inventory
- zdjęcia profilowe jako ikonki w oknie chata (wiem, bajer, ale miły :))
- www na primie - bardzo fajny gadżet, pod warunkiem, że wszyscy będą na 2.0; i nie dlatego fajny, że można sobie pograć w gierki 8), ale żeby np. móc reklamować u siebie własną/cudzą stronę www.

Resztę będę oglądać jutro, teraz pora na emeralda ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 00:00 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Nowa warstwa specjalnie na tatuaże, obejmująca również twarz...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 00:47 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
W profilu widać od razu first i second life avatara! Co to ma być?! Nasza Klasa?!


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 00:55 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Zanim za dnia przetestuję (jeżeli nie zapomnę)... Ten prim to jakiś oskryptowany, czy jakiś nowy rodzaj, bo mnie to zaintrygowało i może mi się w moim projekcie przydać :?:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 01:01 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Przy wyborze tekstury jest dodatkowa opcja - media. Tam wpisujesz adres www.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 01:13 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 328
nick w SL: Ankh Boa
Pfft! 8-)
Wszystko postawili na głowie, znaczy się chyba ulepszyli.
Ten interface wcale nie jest jakiś przesadnie intuicyjny i nieźle się trzeba naślipić w monitor, żeby znaleźć potrzebne funkcje... Bo te mniej potrzebne, niestety są najlepiej widoczne ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 02:12 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Mnie nieco bardziej lagowało... Pewnie dlatego, że musiał wczytywać masę obiektów.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 04:47 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Nie mam specjalnie czasu teraz testować ale wydaje mi się iż te kilka nowych funkcji i zmiana interface to trochę za mało by dawać szumną nazwę 2.0. Na moje oko to tani chwyt marketingowy. Ja tam bardziej czekam na konkretne zmiany typu obiecane dodawanie polygonów czy GI, nawet jeśli w wersji klienta przybędzie 1 po przecinku tylko. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 09:58 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Widzę, że 2.0 ma w sobie spolszczenie. Jest ono pobrane z wersji 1.0, dlatego część nowych komunikatów jest jeszcze w wersji angielskiej. Trzeba będzie kiedyś uzupełnić braki. :->

Jak włączyć polski opis ? Podobnie jak w 1.0
1. włączamy klienta
2. Klikamy na pasku menu w "Me" i wybieramy "Preferences"
3. Klikamy na zakładkę "General"
4. Z menu "Language" wybieramy "Polski(Polish) - beta" i klikamy ok
5. Restart programu i gotowe


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 10:20 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Noah, uzupełnić braki, owszem. Ale przydałoby się też poprawić błędy językowe w tym, co już jest 8)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 10:51 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
A gdzie można podejrzeć Picks w profilu? Jak wyłączyć muzykę, aby o pierwszej w nocy nie obudziła domowników? Czemu menu jest takie... ubogie?

20.0 do mnie jeszcze nie przemawia.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 11:01 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Ja powiem tak: Warto od razu zacząć od obejrzenia tutoriali Lindena. Interface jest zupełnie inny i trzeba się go nauczyć. Też mam problem z "przesiadką" na 2.0. Brakuje mi "minimapy".
Media wyłączasz w prawym górnym rogu, ikonka głośnika. Warto poszukać i odznaczyć w opcjach "autoplay media", czy coś takiego :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 11:15 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Picks za to znalazłem. A na tutoriale niestety czasu zbytnio nie mam, chociaż zapewne jest to zaledwie parę minut.


A teraz specjalnie do SL wszedłem, by te obiekty sprawdzić.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 12:30 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 825
Hehe człowiek przetestował
Dla mnie imo ładne ale ubogie w sensie powinno być import/eksport ustawień z normalnego SL-a a tak to czułem się normalnie jak głupek albo lepiej jak osoba która 1wszy dzień używa SL-a bo szukałem tego i owego nawet menu Advanced jest uboższe niż w wersji normalnej ;D
Dla mnie Nowe SL powinno być układem starego interfejsu no z nowymi rzeczami a z nowego SL-a tylko wygląd bym wziął

E dla Mad:
http://ayumicassini.blogspot.com/2010/0 ... -beta.html


Ostatnio edytowany przez Daro, 24 Lut 2010, 12:47, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 12:39 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 328
nick w SL: Ankh Boa
Brakuje tymczasowego uploadu :(
To jest beta, więc miejmy nadzieję, że do wersji finalnej jeszcze się coś zmieni.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 12:40 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Cytuj:
Dla mnie Nowe SL powinno być układem starego interfejsu no z nowymi rzeczami a z nowego SL-a tylko wygląd bym wziął

Stary interface i nowy wygląd... to jakby się lekko kłóci. Albo stary, albo nowy.

Bardziej jestem teraz ciekawa opinii osób, które korzystają z SL w nieco większym wymiarze. Ayumi? Deso? Tak sobie zawołam dla przykładu ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 12:42 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
A nie lepiej przywołać awatary z nazwiskiem Linden?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 12:48 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Nie bardzo rozumiem?
Nie interesuje mnie opinia twórców, ale użytkowników. Mamy na forum kilka osób, które naprawdę znają się na szeroko pojętej obsłudze SL, a są przy tym zwykłymi obywatelami. I to oni będą wiarygodnym źródłem informacji.

Gdybym chciała się dowiedzieć o samochodzie wolałabym pytać kierowcę, a nie sprzedawcę 8)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 12:54 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 825
No popieram Mad bo wiadomo , że LL będzie wychwalać w wniebogłosy swój nowy SL :D a taki użytkownik który buduje czy skryptuje od dłuższego czasu zna się głębiej niż taki szaraczek np.jak ja na obsłudze SL-a interfejsu i trzeba ich się zapytać co sądzą o tym i owym
Dla mnie podtrzymuję słowa :
Nowy SL funkcje i interfejs z starego ale np ten czarny wygląd z Bety połączyć i mamy 2.0 SL-a ;D
E:
Tak czy siak Emerald Viewerka będę używał :D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 15:12 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Kolejna zmiana: warstwa alpha na avatarze. To oznacza, że można ukryć części ciała avatara bez konieczności używania invisiprimów. Mniam.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 17:01 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2010
Posty: 127
nick w SL: Julia69 Wonder
Czy to ja mam takie głupie wrażenie czy po prostu omamy, ale czy też wydaje sie wam że grafika w 2,0 jest jakaś .. gorsza?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 17:05 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 328
nick w SL: Ankh Boa
Grafika jest co najmniej taka sama.
A czy ktoś ma wiadomości odnośnie zabezpieczeń pod kątem nielegalnego kopiowania? Są jakieś?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 17:36 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 497
nick w SL: Ayumi Cassini
Madelaine napisał(a):
Bardziej jestem teraz ciekawa opinii osób, które korzystają z SL w nieco większym wymiarze. Ayumi? Deso? Tak sobie zawołam dla przykładu ;)

Po pierwszym włączeniu narzekałam straszliwie i uważałam, że tego klienta nie da się używać... "Jaki śmietnik... o rany, jakie to ciemne... o nie, zmienili to... o nie, zmienili tamto... kto wymyślił inventory w pasku bocznym?!... dlaczego zablokowali mi rozmiar paska local chat...?!". Do tego nowy viewer popsuł mi awatara, wszystkie gesturki zaczęły się ładować (ale się nie udało) i co chwila leciał komunikat, że za dużo itemów zostało do mnie wysłane - tak jakbym dostała całe swoje wielkie inventory na nowo od kogoś :) Zrobiłam reloga kilka razy i sytuacja się unormowała. Awatar sam wrócił do swojej normalnej postaci, gesturki się załadowały, inventory wczytało. Zaczęłam więc sobie poszukiwać wszystkich opcji, których używałam na starym viewerze. Odnalazłam najważniejsze, włączyłam menu Advanced, dopasowałam pewne rzeczy to tu, to tam... I wtedy się zorientowałam, jak pięknie i sprawnie działa mi SL. Jak szybko... jak mało lagów... jak fajnie fps-ów przybyło. Prawie dałam się przekonać, ale postanowiłam potestować na laptopie, który jest dość mocno nieaktualny i na którym av ledwo się ruszał - na minimalnych detalach grafiki. Okazało się, że na nowym viewerze da się cokolwiek zrobić, a nawet płynnie poruszać. Testowałam też cienie - i jest o wiele lepiej. Spać poszłam z myślą, że trzeba będzie powoli przestawić się na nowego klienta i przyzwyczaić do niego... ale jeszcze nie teraz. Dzisiaj włączyłam już nowy viewer i w ankiecie pogratulowałam Lindenom poprawy wydajności (wytykając oczywiście grzecznie czego brakuje i co mi się nie podoba). I jakoś coraz mniej myślę o uruchamianiu starego klienta. Jest mnóstwo rzeczy które bym zmieniła, ale myślę, że nie tylko ja i że stopniowo pewne rzeczy będą poprawione, a warto przesiąść się dla tej poprawy wydajności, bo jest naprawdę odczuwalna - szczególnie na słabszym sprzęcie.

Noah_Perinal napisał(a):
Brakuje mi "minimapy".

Mi też brakuje wygodnego przycisku - na razie pozostaje Ctrl + Shift + M.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 17:48 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Ja Minimapę z paska menu otworzyłem, ale wolałem ją w prawym, a nie w lewym rogu ekranu.

A narzekać na razie wolę na bałagan w Inventory - miałem ładnie pogrupowane katalogi i podkatalogi ,a teraz wszystko jest pokazane naraz. I to jest wielki minus wedle mojego odczucia, ponieważ próbowałem znaleźć kilka obiektów i problem w tym, że poprzednia struktura miała porządek (sam go wykonałem), a teraz wszystko na jednym poziomie mam.


A ta opcja Movie przy edycji prima to jak dokładnie ma działać, bo nigdy adres wpisałem, ale nic nie ma.


Edit: Ale pewnie i tak będę musiał się na nowego powoli przesiadać, bo zapewne za jakiś czas stary przestanie być przydatny. tak to już jest z nowościami - jeżeli jest, to musi być.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 18:30 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Ja mam wrażenie, że antyaliasing jakiś gorszy... Poza tym strony na primach są dla mnie nieklikalne, ale może czegoś nie zrobiłam (nie miałam czasu jeszcze poczytać).

Mieszam się strasznie przy komunikacji i grupach, ale pewnie to kwestia przestawienia się.

Ale pomimo tych drobnostek, viewer mi się podoba. Liczę, że będzie się prężnie rozwijał :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 18:45 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 497
nick w SL: Ayumi Cassini
Morrigan napisał(a):
Poza tym strony na primach są dla mnie nieklikalne, ale może czegoś nie zrobiłam (nie miałam czasu jeszcze poczytać).

Musisz zrobić "Zoom in", taką lupką na pasku adresu, tak żeby prim był otoczony poświatą w morskim kolorze. Można pisać posty na blogspocie, można czytać Readera, i działa też Google Wave :) To ostatnie chyba najbardziej mnie zaskoczyło - pozytywnie oczywiście.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 19:50 
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 160
nick w SL: Zalozmy ze juz mnie tam nie ma.
A ja gralem w Feed Me! na joemonsterze! ha! :D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 20:28 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
No to mnie pewnie lagi nieco zjadają, ale fakt - trzeba się przyzwyczaić.
Ale nie do bałaganu w Inventory. Nic znaleźć nie mogę.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 21:10 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
A to było całkiem zabawne. Chciałam się przed chwilą zalogować... i niespodzianka :)


Image


Specyfikacja:
Procesor Intel Quad Core i7 2,8 GHZ
4 GB RAM
Grafika ATI Radeon HD4850 512 MB RAM

SL oczywiście poszło po zignorowaniu komunikatu (na ultra high settings, bez cienia czkawki). Przy poprzednich logowaniach nic nie mówiło.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 21:24 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Też chwilę testowałam.
- problemy z IMami ktoś nie mógł pisać do mnie, nie było widać co ja piszę
- ubranie wracało do stanu sprzed zmiany (która robiłam dużo wcześniej) - czyli z emeralda wylogowywałam się bez kurtki i z krótkimi włosami, w SL 2.0 juz ją miałam i długie włosy (+ wszystkie dodatki do kurtki), ew stary podkoszulek, który miałam wcześniej, z elementami nowego
- komunikaty typu "[FIRST] [LAST] jest w second life' bardzo przydatne są
- spadek wydajności o 50% (!!!) w fps przy identycznych ustawieniach ultra, NICZYM nie uzasadniony, gorszy antyaliasing.

Słowem, jeśli LL da nam nową wersję z obniżoną wydajnością nie dając w zamian nic, to marnie to widzę.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Lut 2010, 23:02 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2007
Posty: 1054
nick w SL: Noah Perinal
Morrigan napisał(a):
A to było całkiem zabawne. Chciałam się przed chwilą zalogować... i niespodzianka :)

Procesor Intel Quad Core i7 2,8 GHZ
4 GB RAM
Grafika ATI Radeon HD4850 512 MB RAM


Morri, odpowiedź jest prosta : Linden Lab na raz nie zdaje sobie w ogole sprawy, że taki sprzęt juz istnieje ! :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 03:06 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 497
nick w SL: Ayumi Cassini
Wiecie co... Po dłuższym czasie używania dzisiaj nowego klienta zalogowałam się na stary viewer, bo na nowym chyba usunęli opcję 'hide selected', której często używam... i zatęskniłam... Ten komfort pracy... Te komunikaty podawane w przejrzysty sposób... Ech, żeby tak mieć wydajność nowego viewera ze starym interfejsem...

PS. Nem, masz jakiegoś pecha z tą wydajnością, bo wszystkie osoby testujące nowego viewera z którymi rozmawiałam, zanotowały znaczną poprawę ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 07:47 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Rozmawiałam z paroma osobami, które zanotowały spadek. Chyba jest podobnie jak w przypadku Emeralda, który niektórym przyspiesza, a innym zamula...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 11:50 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 52
nick w SL: Filczyk Fride
Po uruchomieniu nowej wersji zauważyłem przede wszystkim poprawę wydajności (o czym już wspominaliście). Co zaś się tyczy poprawnego wczytania awatara, to niestety każdy musi swoje odczekać, zanim cała postać stanie się wyraźna a skin nabierze rumieńców.

Na szczególną uwagę zasługuje na pewno wbudowany pasek ulubionych. Koniec z szukaniem landmarków do ulubionych miejsc w Inventory. Dobrym pomysłem jest też okienko z możliwością automatycznego ustawienia kamery - za, obok i przed awatarem - a także ze znanymi nam już przyciskami nawigacyjnymi (mamy wszystko sensownie ułożone w jednym miejscu). Ponadto, osoby które przyzwyczaiły się do angielskiej wersji klienta w wersji 1.0, a mimo to chciałyby korzystać z polskiej (lecz nie mogły się przemóc ku temu), mogą teraz z powodzeniem załączyć polską wersje na 2.0. Musimy zerwać ze swoimi przyzwyczajeniami, więc czemu nie uczyć się obsługi nowej wersji klienta w polskiej wersji? :)

Tylko jedna opcja póki co bardzo mi przeszkadza, mianowicie "take snapshot". Zdjęcia tworzone są z paskiem u góry i po lewej stronie.

119

EDIT:
Mad - zaraz, zaraz, po prawej nie lewej ;p


Ostatnio edytowany przez filczyk, 25 Lut 2010, 12:10, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 12:07 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
filczyk napisał(a):
Co zaś się tyczy poprawnego wczytania awatara, to niestety każdy musi swoje odczekać, zanim cała postać stanie się wyraźna a skin nabierze rumieńców.

Przy pierwszym uruchomieniu, przed pojawieniem się okna klienta, na moment pojawił mi się napis - clearing cache. Może to jakieś solidniejsze czyszczenie, z szorowaniem i praniem chemicznym? ;)

filczyk napisał(a):
Koniec z szukaniem landmarków do ulubionych miejsc w Inventory

Tak, pomysł na "wyprowadzenie" landmarków z inventory do osobnej zakładki uważam za świetny.

filczyk napisał(a):
Musimy zerwać ze swoimi przyzwyczajeniami, więc czemu nie uczyć się obsługi nowej wersji klienta w polskiej wersji? :)

Widzisz, przyzwyczajenie do poprawności językowej jest silniejsze. Dopóki polska wersja będzie mnie zmuszać do ubierania spodni i butów (w cóż ja je mam, na boga lindena, ubierać?) i częstować jeszcze innymi kwiatkami, dziękuję, postoję.
Swoją drogą autorzy tłumaczenia (za co oczywiście wdzięczni jesteśmy, żeby nie było wątpliwości) obiecywali wniesienie poprawek. Ale jakoś tak... się rozmyło.

filczyk napisał(a):
Zdjęcia tworzone są z paskiem u góry i po lewej stronie.

Ha, muszę się przyjrzeć, to by była dyskwalifikacja ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 12:11 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Na zwykłym SL i Emeraldzie w Bigosie (rzut na ulicę pod kątem) przy ustawieniach ultra na full screen 1280x1024 mam 35-39 fps (Phenom 9750, gf 8800GT, 2GB ram), SL 2.0 ten sam rzut w miarę wczytywania wydajność spada aż do 17 fps. Tu nawet nie chodzi o mulenie, bo chodzi jakby szybciej - zarówno szybciej się uruchamia, szybciej następuje TP, szybciej wyłącza, ale właśnie o drastyczni spadek liczby klatek na sekundę nie uzasadniony żadną poprawą grafiki, co więcej AA x16 wcale nie wygląda dobrze.
Przy włączeniu trybu wielu wątków na SL 1.x i na Emeraldzie zużycie procesora oscyluje w granicach 25% (czyli jeden rdzeń), ten sam tryb w SL 2 skutkuje zużyciem procesora na poziomie 45% a więc prawie dwa rdzenie działają pełną parą - a wydajność leży i kwiczy.
Może te osoby co tak chwalą poprawę sprawdzą sobie ile mają FPS na nowym kliencie? :)

Co do polskiej wersji tym razem przetłumaczono nawet Advanced, to już coś.

Jeżeli zaś chodzi o ustawienia kamery od dawna przyzwyczaiłam się do "ręcznego" jej ustawiania - myszka z altem + ctrl przy wyłączonym ograniczeniu kamery (przy ustawieniach widzenia 1km w Emeraldzie można oglądać parę sąsiednich simów nie ruszając się z miejsca).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 18:37 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 497
nick w SL: Ayumi Cassini
Madelaine napisał(a):
Przy pierwszym uruchomieniu, przed pojawieniem się okna klienta, na moment pojawił mi się napis - clearing cache. Może to jakieś solidniejsze czyszczenie, z szorowaniem i praniem chemicznym? ;)

Ha, to coś, co powinno być w każdym viewerze, a jeśli nie ma, powinniśmy robić sami - czyszczenie cache po zmianie viewera. Wydaje mi się, że to najzwyklejsze czyszczenie, bez prania chemicznego :) Dzięki temu na dzień dobry nie powinniśmy mieć problemów z inventory.

filczyk napisał(a):
Koniec z szukaniem landmarków do ulubionych miejsc w Inventory

Ja chciałabym móc umieszczać w fav bar najczęściej używane funkcje klienta - typu upload, profile osób z którymi często się kontaktuję, mini mapkę etc.

Madelaine napisał(a):
Widzisz, przyzwyczajenie do poprawności językowej jest silniejsze. Dopóki polska wersja będzie mnie zmuszać do ubierania spodni i butów (w cóż ja je mam, na boga lindena, ubierać?) i częstować jeszcze innymi kwiatkami, dziękuję, postoję.

Cieszę się, że nie jestem z tym sama :D "Ubrać kurtkę" - brrr, co za koszmar... Ja rozumiem, jeśli komuś wymsknie się w rozmowie, ale jak robi się coś oficjalnie i profesjonalnie (co często jest podkreślane) to trzeba się postarać... Jeśli tłumaczy się tekst na dany język, to trzeba ten język dobrze znać.

Nem napisał(a):
Może te osoby co tak chwalą poprawę sprawdzą sobie ile mają FPS na nowym kliencie? :)

Ja mam zdecydowanie więcej fps-ów :) Wygląda na to, że to kwestia indywidualna :)

filczyk napisał(a):
Dobrym pomysłem jest też okienko z możliwością automatycznego ustawienia kamery - za, obok i przed awatarem

Mi bardzo podoba się 'free cam' - jeśli ktoś robi filmy w slu, na pewno będzie się zachwycał :)

Ale trochę wysoką cenę płacimy za kilka fajnych opcji - chociaż mam wrażenie, że społeczność SL raczej z radością przyjęła nowy viewer. Ja liczę na to, że gdy viewer przejdzie z wersji beta na oficjalną, większość niewygód zostanie poprawiona, a do tego ktoś dostosuje starego skina do nowej wersji :) A tymczasem, jeśli znajdziecie opcję 'hide selected' albo sposób na powiększenie paska 'local chat', dajcie znać! :lol:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 18:48 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 328
nick w SL: Ankh Boa
Kolejny minus - notki automatycznie zapisują się w inventory, brak możliwości odrzucenia, po przeczytaniu. Problem tak banalny (i zarazem denerwujący), że aż mnie dziwi, że rozwiązany w ten sposób (lub też zignorowany).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 20:33 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
Włączcie sobie avatar rendering cost


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 22:27 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Ayumi Cassini napisał(a):
Ja mam zdecydowanie więcej fps-ów Wygląda na to, że to kwestia indywidualna

Mogę zapytać jaką masz kartę graficzną?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 23:11 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 497
nick w SL: Ayumi Cassini
Mam Geforce 8800 GT :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 23:15 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Serbitar napisał(a):
Włączcie sobie avatar rendering cost

Włączyłam i przysiadłam z wrażenia. Zwykle mieszczę się w przedziale 700-2500, teraz mam 146 000??? Za co? Bez włosów, primowych dodatków, resizerów, bez AO?
Jest tylko jeden myk. Włączyłam zwykłe stare SL 1.0...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 23:48 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Może zmienili skalę ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Lut 2010, 23:50 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
A ma cie jakąś szczególną skalę dla klientów Second Life?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 11:48 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
filczyk napisał(a):
Tylko jedna opcja póki co bardzo mi przeszkadza, mianowicie "take snapshot". Zdjęcia tworzone są z paskiem u góry i po lewej stronie.(...)
EDIT:
Mad - zaraz, zaraz, po prawej nie lewej ;p

:)
Nie ma to większego znaczenia - zrobiłam wczoraj zdjęcie, wyszło normalnie, żadnych pasków. Może to kwestia ustawień?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 12:04 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
W starym kliencie też można odpowiednią opcję odznaczyć i jest sam obraz, bez żadnych dodatków, czyli HUDów, interface'u itp.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 12:20 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Może najpierw obejrzysz zdjęcie wklejone przez Filczyka? Nie o takich paskach z boku rozmawiamy.


Profil E-mail Offline
PostPost został usunięty przez projekt 26 Lut 2010, 14:08.
Powód: zmiana treści i dodanie nowej
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 14:10 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Ja nic szczególnego lub nadzwyczajnego nie zauważyłem tam. Pewnie dlatego, że jakoś takie ciemne zdjęcie u mnie się wyświetla.


Edit: Chodzi o górną i prawą przestrzeń, która jest czarna?


Edit.2: Ayumi, chyba wiem, jak to okno powiększyć. Strzałka w górę i widzisz wszystko, co na chacie było wypowiedziane... łącznie z komunikatami SL. ale do końca nie jestem pewien...

I Inventory lepiej przejrzałem i moje narzekania były częściowo bezpodstawne. Brak charakterystycznych ikon w katalogach mnie mocno zmylił.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 14:37 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 497
nick w SL: Ayumi Cassini
projekt napisał(a):
Ayumi, chyba wiem, jak to okno powiększyć. Strzałka w górę i widzisz wszystko, co na chacie było wypowiedziane... łącznie z komunikatami SL. ale do końca nie jestem pewien...

Hehe, to akurat wiem ;) Mi nie chodziło o otworzenie okna z historią, tylko poszerzenie samego paska 'local chat', w którym wpisujesz tekst. A to, zdaje się, jest zablokowane, ale jak znajdziesz taką opcję to daj znać.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 15:14 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2009
Posty: 328
nick w SL: Ankh Boa
Na blogu jakimś widziałem zrzuty ekranowe i ten pasek był znacznie szerszy (czy tam dłuższy ;) ), więc możliwość zmiany rozmiaru chyba jest.

Mnie mocno zniechęca (póki co) błąd przy zakupie. Po pierwsze, po kliknięciu na przedmiot i jego kupnie nie "znika" podświetlenie tego przedmiotu. Żeby się pozbyć owej poświatki, trzeba kliknąć na edycję czegoś na sobie.
Po drugie, zakupiony przedmiot odnajduje się w inv dopiero po restarcie programu.
Być może to tylko u mnie tak, ale jak na razie przestałem lubić tę wersję. Prawdopodobnie przesiądę się na nią tylko wtedy, kiedy to będzie konieczne.


Profil E-mail Offline
PostPost został usunięty przez Madelaine 26 Lut 2010, 18:56.
Powód: post bez związku z tematem
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 15:16 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Ankh napisał(a):
Prawdopodobnie przesiądę się na nią tylko wtedy, kiedy to będzie konieczne.

No właśnie - ponieważ bardzo nie lubię zmian i staram się ich unikać, wolę się do wersji 2.0 przyzwyczajać stopniowo... może potem będzie lżej 8)


Profil E-mail Offline
PostPost został usunięty przez Madelaine 26 Lut 2010, 18:55.
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 15:48 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Ja zauważyłem kolejną niedoróbkę. Kiedy ktoś wchodzi do Second Life, pojawia się komunikat [FIRST] [LAST] jest w Second Life. Chyba mały błąd im się wkradł, bo takiego znajomego nie mam na liście.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 16:08 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Nie zauważyłam takiego komunikatu, mimo sporej listy znajomych.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 17:26 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Nem napisał(a):
- komunikaty typu "[FIRST] [LAST] jest w second life' bardzo przydatne są

Też to zauważyłam ;)
Ayumi Cassini napisał(a):
Mam Geforce 8800 GT :)

Ayumi, z której wersji sterowników korzystasz? Bo nie ma takiej opcji by na takiej samej karcie graficznej jednemu przyśpieszało a drugiemu zwalniało i to aż o ponad połowę. Ja w tej chwili mam 196.21 whql.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 17:52 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Może macie inne systemy operacyjne?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 18:03 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Możliwe. 1 system - XP Home SP3 32bit, 2 system - Ubuntu Ultimate 2.4 (9.10) 64bit ze sterownikami 190 (nowszych na 64bitowego linuxa nie ma).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Lut 2010, 18:09 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
A ja pod Ubuntu żadnego klienta nie odpalę, bo nie mam sterowników do karty graficznej tam... Nawet system nie zaproponował instalacji. Chociaż kartę wykrył. Zatem nie mogę porównać pod tymże systemem jedynki i dwójki.


Profil E-mail Offline
PostPost został usunięty przez Madelaine 26 Lut 2010, 18:55.
Powód: post bez związku z tematem
Nie podano
PostWysłany: 27 Lut 2010, 13:04 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
A jaką masz kartę graficzną? Ubuntu może zaproponować sterowniki jeżeli w menu system, preferencje, wygląd, efekty wizualne wybierzesz dodatkowe efekty. Od jakiegoś czasu Compiz-fusion jest domyślnie dołączany do tego systemu, co prawda trzeba jeszcze doinstalować parę rzeczy, choćby emeralda - tego od dekoracji okien, a nie klienta SL ;)

http://www.youtube.com/watch#playnext=1 ... pG4NjnKT7A

Coś linki z YT dziwnie działają, nie można ich wkleić normalnie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Lut 2010, 13:29 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
W ostatniej wersji są problemy ze sterownikami do ATI.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Lut 2010, 16:23 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Ze sterownikami do gForce też ;) Nie wiadomo dlaczego system oferuje starsze wersje sterowników, trzeba pobrać ręcznie nowe i zainstalować. Inaczej można mieć problemy z ustawieniami rozdzielczości czy odświeżania ekranu.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Lut 2010, 21:10 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Ja sprawdzę to, co mi dzisiaj kolega z uczelni pokazał (bo na netbooku ma akurat Ubuntu) i może się okazać, że coś przeoczyłem, bo system może wykrył kartę, ale sterowników nie zainstalował.

Bo z ATI to zrobił automatycznie, ale wiadomo - zero wsparcia, by to działało. Pewnie w poniedziałek to sprawdzę.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Lut 2010, 21:55 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
U mnie wykrywał, proponował zainstalowanie sterowników własnościowych, po czym nie dawał ich zainstalować. Podobno całkiem popularny błąd.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2010, 02:14 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 39
nick w SL: duzo literek S i L
To ja w kwestii technicznej...
Ma ktoś jakiś pomysł jak do Notice dodać landmark? Nie potrafię przeskoczyć z zakładki Places w zakładkę People, gdzie otwiera się "info group" podtrzymując jednocześnie Landmark wciśniętym lewym przyciskiem myszy.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Mar 2010, 14:44 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
A ja jestem ciekawa jak zrobić porządek w szafie jeśli jest tylko jedno okno z Inventory :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Mar 2010, 17:55 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Kiedy jesteś w inventory File->New Window.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Mar 2010, 19:19 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 318
nick w SL: Dex Euromat
SecondLife wypuściło już serię Tutoriali do Nowego klienta SL
poniżej link do kanału SL na youtube:

SecondLife na Youtube.com

Funkcje ciekawe, ale jeszcze poczekam z przesiadką na pełną wersję SecondLife 2.0


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Mar 2010, 18:05 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 52
nick w SL: Filczyk Fride
Mamy już pierwszą poprawkę do wersji beta - numer 2.0.0.202291

127


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Mar 2010, 19:34 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 188
filczyk napisał(a):
Mamy już pierwszą poprawkę do wersji beta - numer 2.0.0.202291

127


Ciekawe ile nowych bugów wprowadza :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Mar 2010, 20:15 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Bug z podmiana na stare ubranie został, podobnie jak błąd z nazwami awatarów pojawiającymi się i wychodzącymi z SL, dalej nie mam zdrowia sprawdzać :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Mar 2010, 20:48 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 497
nick w SL: Ayumi Cassini
Podobno ruszali tylko voice... W takim razie dlaczego wcześniej snapshoty na tym viewerze wychodziły mi OK, a teraz jest ten sam problem co u Mad (czarne paski)? :lol: I dlaczego nowy kod serwera wyszedł... :D Jestem niemal pewna, że był jakiś porządny bug, a voice to tylko przykrywka, hehe ;)

Bug z outfitem to nie bug tylko feature :D Tego już nie zmienią - chodzi o to, że teraz outfit jest zarządzany inaczej - poprzez folder 'Current Outfit', który w starych viewerach nie funkcjonuje. W nowym viewerze ostatni outfit (linki) jest pobierany z tego folderu, więc zmiany dokonywane na starych viewerach nie są odzwierciedlane. To wyjaśnia problem pewnego pana, który na grupie żalił się, że na nowym viewerze zawsze loguje się tylko w majtkach, skarpetkach i butach :D

PS. Nem, moje sterowniki były instalowane rok temu przy reinstalce systemu - nigdy nie chce mi się ich aktualizować, a że przy SL najnowsza wersja sterowników jest nieco ryzykowna, to mam wymówkę :) Ale teraz nie dziwię się, że Ty tak narzekasz na SLa - draw distance o zasięgu 1km na tej karcie, przy niezoptymalizowanych teksturach 1024x1024... :lol: Ale wracając do tematu, muszę przyjrzeć się fps-om w wolnej chwili, bo ostatnio jak zerknęłam, wcale nie było tak kolorowo. SL śmigał całkiem OK, ale fps-y wcale nie były takie wysokie. Może to był pojedynczy przypadek... Co ciekawe, zaobserwowałam też, że w lagujących miejscach nowy viewer nie bardzo daje sobie radę... Na razie przygotowuję się do eventu, ale potem przyjrzę się temu z bliska.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Mar 2010, 21:49 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
Ayumi Cassini napisał(a):
dlaczego wcześniej snapshoty na tym viewerze wychodziły mi OK, a teraz jest ten sam problem co u Mad (czarne paski)?

Nie, nie, to nie ja miałam ten problem, a Filczyk. Moje zdjęcia wyszły ok.
Nowej wersji póki co nie sprawdzę, poczekam na kolejną. Bez przesady z tymi nowościami ;)

Ayumi Cassini napisał(a):
moje sterowniki były instalowane rok temu przy reinstalce systemu - nigdy nie chce mi się ich aktualizować, a że przy SL najnowsza wersja sterowników jest nieco ryzykowna, to mam wymówkę

Taaaa... Kupowałam komputer dwa lata temu (już dwa lata?), od tego czasu nie robiłam z nim kompletnie nic, poza jednym przeinstalowaniem systemu z powodu wirusa.
I podejrzewam, że nie będę grzebać aż do zakupu nowego komputera ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Mar 2010, 21:53 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 188
Madelaine napisał(a):
I podejrzewam, że nie będę grzebać aż do zakupu nowego komputera ;)


Bardzo zdrowe podejście ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Mar 2010, 23:00 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Ja na szczęście mam ten komfort, że grzebać nie muszę. Jakiekolwiek aktualizacje dbają o siebie same, a wirusów na mój system nie produkują. Życie jest jakieś lżejsze :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Mar 2010, 09:38 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 260
nick w SL: Anka Sporg
Hej

Na tym kliencie, utV Sqla trochę się "rozjeżdża". Przy opcji .s trzy dolne ikonki z filmami wylatują w połowie poza telewizor ;-) .

pozdrawiam


Profil E-mail Offline
PostWysłany: 03 Mar 2010, 10:38 
filczyk napisał(a):
Mamy już pierwszą poprawkę do wersji beta - numer 2.0.0.202291

Tylko wiesz, tak się rozglądam po tym uaktualnieniu i nie widzę co zostało dodane/zmienione, ktoś coś zauważył, co ta poprawka wnosi ?


Nie podano
PostWysłany: 03 Mar 2010, 20:44 
Dołączenie:
Październik 2008
Posty: 59
nick w SL: Sql Miles
Krewetka napisał(a):
Na tym kliencie, utV Sqla trochę się "rozjeżdża". Przy opcji .s trzy dolne ikonki z filmami wylatują w połowie poza telewizor ;-) .


Słuszne spostrzeżenie - dzięki. Już poprawiłem, choć spodziewam się kolejnych tego typu rozbieżności między klientem zwykłym a wersją 2.0 beta, w miarę jak ten drugi będzie się rozwijał.

Przy okazji wyjaśnię w czym rzecz, bo może ktoś boryka się z podobnym problemem.
Przeglądarka w kliencie 2.0 renderuje strony www w rozdzielczości 1024x1024 (mowa o mediach przypisanych do parceli). Jeżeli wymiary strony są zdefiniowane w formie procentowej, lub przekraczają wspomniane wcześniej wymiary, można spodziewać się niepożądanych zachowań. Aby tego uniknąć należy zdefiniować wymiary dla głównego bloku strony np body, pilnując aby suma wewnętrznych elementów nie wykroczyła poza ten obszar.

Żeby jednak nie odbiegać od tematu całkowicie, moje zdanie na temat SL 2.0:

***** to jest jakieś ********** nieporozumienie ; )

plusy:
1) działa nieco szybciej (więcej FPS) na słabszym sprzęcie, można to zaobserwować w niemal pustych lokacjach lub lekko zabudowanych regionach. W miejscach, gdzie zwykle jedna klatka renderuje się kilka sekund nie sprawdzałem czy w przypadku SL 2.0 trwa to ułamek kilku sekund mniej, bo i tak nie ratuje to sytuacji ; )

2) dodatkowa warstwa oraz przezroczystość na awatarze. W prawdzie korzystał z tego póki co raczej nie będę, ale zdaje sobie sprawę z nowych możliwości jak i skutków wcześniejszego braku tychże.

3) czcionka w oknie edycji skryptów, wróciła do swoich właściwych rozmiarów - pytanie czy na długo, skoro nie tak dawno na w zwykłym kliencie celowo została powiększona bez łatwej możliwości ustawienia tego na swój sposób.

4) niewielkie promile nowego interfejsu znajdują się tam gdzie powinny.

5) interaktywna zawartość www na primach czyli flash, javascript itp - choć tutaj trzymam dystans bo to już było w snowglobe o ile się nie mylę (jako wtyczki).

wady:
Szkoda Waszego czasu na czytanie, a mojego na wymienianie wszystkiego.
Zamiast listy wad napiszę o tym jak to wielkimi słowami wprowadza się małe rzeczy.

'Viewer 2.0' powinien nieść ze sobą diametralne zmiany a nie mylnie wprowadzać jedynie przeświadczenie o takowych przez totalną chirurgie interfejsu. Nawiasem mówiąc, taki wygląd klienta i rozmieszczenie jego elementów na ekranie można było osiągnąć już dawno. Podobny i zarazem niewielki wzrost wydajności można było osiągnąć poprzez łaty tworzone przez hobbystów/amatorów, a dodatkowe warstwy i przezroczystość awatara były implementowane od około roku czasu w głównej gałęzi klienta, co nie jeden avatar odczuł na własnym skinie kiedy to znikały mu części shape ; )

Dostajemy więc coś jakiegoś do czego musimy/powinniśmy się przyzwyczajać, co oczywiście ma mnóstwo niedociągnięć i samo rzuca nam kłody pod nogi.

Pomyślmy o ile mniej było by problemów i dyskusji gdyby zamiast SL 2.0 wypuszczony został klient usprawniony o to co rzeczywiście usprawnione zostało, pozostawiając stary interfejs, a dodając jedynie opcje wyboru nowego w tym miejscu co zawsze i zwyczajowo nazwać go Secondlife Viewer 1.24.0.5674...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Mar 2010, 22:57 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6357
nick w SL: Madelaine Sautereau
sql napisał(a):
zwyczajowo nazwać go Secondlife Viewer 1.24.0.5674...

Ale o ile mniej szumu wtedy. Inaczej brzmi "kolejna wersja starego" niż "całkiem nowa wersja" ;).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Mar 2010, 13:30 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta zdjęcia z przed trochę więcej niż pół roku, które obrazowały wygląd nowego SL 2. Cienie, odbicia, meshe nawet? Nie wspominano o wydajności ale...

Ja do dziś nie rozumiem dlaczego panowie koderzy nie zoptymalizują samego procesu wyświetlania. Jeżeli coś ma gładką powierzchnie to po kiego grzyba wyświetlać wszystkie polygony wchodzące w skład tegoż? Ja rozumiem, że panowie źle zaczęli. W grafice 3d już od dawna nie korzysta się z trójkątnych polygonów. Od dawna są już 4 i więcej kątne.
Ale nawet używając starego systemu trójkątów jeden sześcienny prim powinien mieć maksymalnie 12 trójkątów po 2 na każdą ścianę, tyle że teraz ma 18... na jedną powierzchnie, razem... 108.

Ok, dobra, karty graficzne są coraz szybsze i coraz tańsze. I co się dzieje? LL wypuszcza klienta, który nie poprawiając grafiki w żaden widoczny sposób zmniejsza wydajność wyświetlania o połowę a i to bez dodatkowego AA! No przepraszam, ale to już przesada. To nie jest odosobniony przypadek jak pisała Ayumi, niby działa szybciej ale... wyświetla dużo wolniej w zasadzie... bez powodu? Że niby nowy iterface tak zwalnia? Bo niby co?
W ciągu tych wszystkich lat odkąd istnieje SL dodano w zasadzie tylko windlight, fakt ładny, ale ciągle grafika jest na poziomie gier z przed 10 lat! Tak. Tu naprawdę nie ma nic wielkiego. Z najbardziej skomplikowanych kształtów są awatary i sculpty - marna namiastka meshy, które w dodatku w większości przypadków są źle wyświetlane przy niewielkim oddaleniu kamery przy (!) maksymalnych możliwych ustawieniach. Wiem, że to wynika ze sposobu tworzenia takiego sculpta, trzeba go dobrze zrobić przy każdym poziomie multiresa.

Panowie z Linden Lab powinni się chyba poważnie zastanowić, dlaczego ich kwadratowy świat z zepsutymi efektami atmosfery na nowymi viewerze wyświetla się 4x wolniej bez antyaliasingu niż ustawiona na max GTA IV.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Mar 2010, 15:33 
Dołączenie:
Wrzesień 2009
Posty: 203
A tak miało być:


8-) 8-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Mar 2010, 16:53 
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 160
nick w SL: Zalozmy ze juz mnie tam nie ma.
Marzeeeniaa..... :((


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Mar 2010, 20:31 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Nie zapominajmy, że to wszystko renderuje się "w locie".


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Mar 2010, 22:19 
Dołączenie:
Wrzesień 2009
Posty: 203
Ano dali nam coś pośredniego. Miało być sl w przeglądarce, mamy klienta, który bardzo upodobnił się do przeglądarki. Mnie się wydaje, że największy problem Lindenów na dzień dzisiejszy to strach. Strach przed zmianami. Co z tego, że będą dodawać nowe wodotryski, jak silnik generuje grafikę sprzed kilku, kilkunastu lat i jest po prostu słaby. Można do poczciwego Fiata 126p dołożyć super alufelgi, chromy tu i tam. Może i będzie ładniej wyglądał, ale nigdy nie zwiększy to jego osiągów.
SL to był eksperyment, który już dawno temu wymknął się spod kontroli Lindenom. Minie jeszcze kilka ładnych lat, zanim ujrzymy coś, co będzie miało zgrabne nogi i zręczne rączki 8-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Mar 2010, 23:04 
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 160
nick w SL: Zalozmy ze juz mnie tam nie ma.
A wtedy bedzie jeszcze cos lepszego i bedziemy tego chcieli w SL... takie zycie... taakie zyycie.... :|


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2010, 09:58 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 65
nick w SL: Ogotay Slade
Czes napisał(a):
Minie jeszcze kilka ładnych lat, zanim ujrzymy coś, co będzie miało zgrabne nogi i zręczne rączki 8-)

I przy trochę większym zoomie, nie będzie wyglądać jak sterta źle dopasowanych pustaków.

Jeszcze odnośnie prezentacji SL 2.0.
Jeśli doczekam dnia w którym eselowo będzie wyglądać dokładnie tak jak na filmie, solennie obiecuję w ogóle z niego nie wychodzić.
Chociaż przypuszczam że w dniu kiedy to nastąpi, gdziekolwiek wyjść o własnych siłach raczej nie będę już w stanie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2010, 10:20 
Dołączenie:
Listopad 2008
Posty: 160
nick w SL: Zalozmy ze juz mnie tam nie ma.
Ogotay, Lindeni sa tak "zapracowani" inaczej, ze zanim cos takiego wejdzie do SL to nas nie bedzie na tym swiecie... chyba ze w postaci trumny albo prochow...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2010, 13:55 
Dołączenie:
Luty 2009
Posty: 221
A może niech ten klient najpierw wyjdzie z bety, potem się zobaczy czy jest tak tragicznie.

Cytuj:
So Much Code, So Little Time

Viewer 2 is just the beginning of lots of great stuff underway for 2010. We had to make some painful choices of stuff not to include in Viewer 2 in order to get it done. Among the thing we left out but are hoping for in the not-too-distant future:

More Social Tools: Social tools that will let you more easily share with friends all your favorite people, places, and things from Second Life.

Mesh and Content Rendering Improvements: We expect these will be as transformational to inworld content as Sculpties, Shared Media, and Flash.

Avatar Rendering Improvements: Tattoo layers are just the beginning. We expect to make some great improvements to how avatars look and behave over the course of the year.

Continued Work on Enhancing the User Experience: As mentioned above, we ran out time for improvements to the appearance editor, inventory management, and build tools. And of course we will continue to refine the UI as we learn more. Lots more to come.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Mar 2010, 14:06 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Albo ja byłem ślepy, albo ostatnie aktualizacje starego klienta miały namiastkę tego, co ma teraz klient 2.0

128

Czerwonym kółkiem oznaczyłem to, co mnie zaciekawiło.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso