Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2009, 15:21 
Dołączenie:
Marzec 2008
Posty: 317
nick w SL: Christoff Maruti
Wirtualny odpowiednik prawdziwego życia (jeśli można o czymś takim mówić) autorstwa Linden Labs – Second Life – odnosi coraz większe sukcesy. Twórcy postanowili pochwalić się atrakcyjnymi statystykami.

Sieciowy fenomen sprzed kilku lat nie przestaje zasługiwać na to miano, choć o Second Life mówi się teraz jakby mniej niż w 2007 roku, kiedy tytuł ten przeżywał w mediach prawdziwy festiwal popularności. Nie zmienia to jednak faktu, że mnóstwo ludzi wciąż korzysta z Drugiego Życia, a gra (program?) rośnie w siłę. Linden Labs ujawniło właśnie wyniki popularności SL.

W czwartym kwartale 2008 roku użytkownicy spędzili przy SL 112 milionów godzin, co jest wzrostem o 47% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim (wówczas suma godzin wyniosła 76 milionów). Jeśli brać pod uwagę cały rok 2008 – internauci poświęcili SL w sumie niemal 400 milionów godzin (wzrost o 61% w stosunku do całego roku 2007). Maksymalna liczba osób przebywających w świecie gry w tym samym czasie wzrosła o 31 % (z 58 do 77 tysięcy), ilość posiadanej wirtualnej ziemi aż o 81% (z niecałego miliarda metrów kwadratowych w Q4 2007 do niemal 1,8 miliarda w Q4 2008), a transakcje między użytkownikami zanotowały wzrost o 54%. Dopiero ta ostatnia liczba daje jako-takie pojęcie o wartości całego Second Life – owe 54% wzrostu to skok z transakcji o wartości 65 milionów dolarów do 101 milionów dolarów. Co prawda szczyt w tym zakresie przypadał na kwartały: drugi w 2007 i trzeci w 2008 roku (102 miliony $), ale wynik taki z pewnością nie może przyprawiać prezesa Linden Labs o ból głowy.

Twórcy oczywiście są bardzo zadowoleni z tych liczb i twierdzą, że znajdują się w doskonałej pozycji do dalszego inwestowania w Second Life. Najwyraźniej niektórych kryzys nie dotyczy.

Za serwisem Gry-Online.pl

CAŁOŚĆ TU


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2009, 18:16 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 325
nick w SL: SpaceBurak Zenovka
Tak, a z tych 112 mln godzin polowe przesiedzialy boty


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2009, 18:21 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2008
Posty: 1517
nick w SL: Anulka Zimminy
Zgadzam sie.. boty tez wygenerowaly piedziesiat milionow dolarow dodatkowego przychodu. Poprosze o takiego malutkiego. ;-) Dolara za godzine.. super.. Postawie sobie takich ze sto.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2009, 19:37 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2007
Posty: 736
nick w SL: Beyonce Weatherwax
pytanie
na ile to jeszcze zabawa, na ile zycie, a na ile biznes???
i na ile te wszystkie granice sie zacieraja , gdzie na siebie zachodzą i w którym momencie mozna je odróżnic????


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2009, 20:32 
Dołączenie:
Czerwiec 2007
Posty: 306
Anulka, pod koniec lat 70-tych statystyki mówiły, że Polska jest potęgą gospodarczą... Boty na pewno w znacznym stopniu wpłynęły na statystyki czasu spędzonego w SL. Przyrost posiadanej wirtualnej ziemi miał pewnie związek z regionami typu OpenSpece i biorąc pod uwagę zmianę reguł gry przez LL celowo użyłem sformułowania "miał związek". Następne statystyki prawdopodobnie nie będą w tej kategorii tak dobre. No i kwestia milionów. Wystarczą bociki które będą wysyłały sobie na zmianę po 10l$ co 10 sekund żeby nabić sobie obrót. Nikt się na tym nie wzbogaci, nawet LL a statystyki będą wyglądały pięknie. Trzeba mieć dystans do tych danych.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2009, 21:14 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2008
Posty: 1517
nick w SL: Anulka Zimminy
Statystyki statystykami a raport spolki gieldowej mowiacy ze ma o 50milionow dolarow wiekszy przychod sam sie nie wygenerowal i audyt przeszedl. Lindeni maja konkretne dochody. I z czegos one powstaly..
Zamiana Openspace na Homesteady bedzie w tym roku. Jakas korelacja miedzy zwiekszonymi przychodami a zwiekszona iloscia godzin jest. Przyrost powierzcnhi nie byl az tak scisle skorelowany.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 20 Sty 2009, 22:10 
Dołączenie:
Czerwiec 2007
Posty: 306
Do audytu nie bierze się wirtualnych transakcji tylko realne przychody i rozchody a o tym nie ma tutaj ani słowa. Z resztą audyt teraz nic nie warty, w Lehman Brothers też audyt przeszedł a firmy już nie ma. Cytowany na początku artykuł jest, moim zdaniem, zbyt optymistyczny i nie uwzględnia wielu czynników które wpłynęły na takie a nie inne wyniki. Transakcje między awatarami mają się nijak do zysków LL, przykład już podałem. Lindeni mają przychody z kont Premium, Lindexu, tieru i sprzedaży gruntów/wysp. Ilość kont premium spadła ale Lindex urósł. Rynek nieruchomości na mainlandach zaczął się sypać już pod koniec 2007 roku, jeśli więc ilość posiadanej ziemi wzrosła to głownie dzięki OpenSpace (taką mam teorię). Ogólnie pewnie jest lepiej ale nie o 50% jakby wynikało z artykułu. A przede wszystkim proszę tutaj nie podśmiewać się z botów. To podstawa gospodarki SL. Są potrzebne abyśmy rośli w siłę a ludziom żyło się dostatniej. Gdyby nie boty to ilu ludzi marnowało by życie na campingach.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Sty 2009, 08:29 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2008
Posty: 1517
nick w SL: Anulka Zimminy
nie wiem co na to boty, moze niech sie same wypowiedza, ale jakby nie patrzec, ta ostatnia wiadomosc pewnie pokazuje kierunek rozwoju

Cytuj:
SAN FRANCISCO, Jan 21, 2009 (BUSINESS WIRE) -- STQN | Quote | Chart | News | PowerRating -- Linden Lab(R), creator of the virtual world Second Life(R), today announced a key milestone in its expansion of the Second Life platform: acquiring two Web-based marketplaces for virtual goods, Xstreet SL and OnRez. These acquisitions join several other recent strategic initiatives, including enhancements to the experience for new users, which will enable Linden Lab to reach a broader global audience for Second Life in 2009. Linden Lab is consolidating the two marketplaces on the Xstreet SL platform, offering one online shopping experience for customers and merchants. This will make it easier for Second Life Residents to find virtual goods to purchase and will provide merchants broader channels to sell their products.


wnioskowalabym z tego, ze biznes liczony w realnych pieniazkach, sie jednak rozwija i ma sie coraz lepiej.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Sty 2009, 08:35 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
W przypadku 100 000 000 $ nie mówiłabym już o pieniążkach 8-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Sty 2009, 09:29 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2008
Posty: 1517
nick w SL: Anulka Zimminy
Eh.. toz to malutkie takie.. rozumem, gdyby w gre wchodzily sumy wielokrotnie przewyzszajce majetek jednej tylko, skromniutkiej osoby, ale to ledwie kilka procent osobistego majatku Gates'a ? Toz Linden Lab to firma jest a jej caloroczny przychod wynosi tyle, co wartosc jednego z garazy w domu pana Gates'a i to przed malowaniem.. :-P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Sty 2009, 10:12 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 325
nick w SL: SpaceBurak Zenovka
Gdyby Gates wyjal drobniaki ktore akurat ma w kieszeni i dał je LL ich przychod wzrosłby kilkakrotnie 8-)
PS. Błedy sa wina klawiatury.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Sty 2009, 10:23 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
No dobra, przyznam się. Nawet w przypadku 10 gr nie mówię o pieniążkach :-P
Taki to sobie był środkowotygodniowy off topiczek.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso