Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 01 Gru 2009, 19:37 
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 8
Witam jestem nowy w Second Life, ale chciałbym złapać jakąś pracę. W realu jestem grafikiem 3D, zajmuję się równiez animacją. Pracuję w programach 3ds max, Softimage oraz After Effects i chciałbym wiedzieć również czy jest szansa na pracę właśnie w takiej branży w SL i ile można zarobić. Zainteresowanych proszę o kontakt na e-mail: quosik@tlen.pl

Jestem dyspozycyjny do 16 godzin dziennie, 8 muszę spać. Pozdrawiam

Portfolio: www.mk.forcg.com


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Gru 2009, 20:06 
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 607
quosik napisał(a):
Witam jestem nowy w Second Life, ale chciałbym złapać jakąś pracę.

Wiec pewnie nie znasz slowego zycia skoro nowy jestes, tutaj "prace" sie traktuje z pewnym przymruzeniem oka, ale w pewnych przypadkach mozna postawic rownosc miedzy praca rl= praca sl , ale to trzeba byc naprawde profesjonalista w warunkach sl
quosik napisał(a):
Pracuję w programach 3ds max, Softimage oraz After Effects i chciałbym wiedzieć również czy jest szansa na pracę właśnie w takiej branży w SL i ile można zarobić

szansa jest, amatorka = bardzo maly zarobek , pelen profesjonalizm =mozliwy sredni zarobek

quosik napisał(a):
Portfolio: www.mk.forcg.com

bardziej by sie przydalo portfolio produktow w sl , bo poki co to kot w worku jestes


Mysle ze ci troche naswietlilem pewne sprawy, a w przyszlosci jak juz sie oklepiesz z sl , to mozliwe jest wejscie np ze mna we wspolprace albo z kims innym :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Gru 2009, 20:55 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Jesli moge doradzic, to bierz sie za animacje. Ta z porfolio mnie nie powalila na kolana, ale widac ze wiesz na czym to polega. Animatorow w SL jest niewielu, i cenia sie niezle wiec kasa lezy na gridzie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Gru 2009, 22:00 
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 8
Ok, dzięki za odpowiedzi. Zaznajamiam sie w takim razie z SL jak najprędzej i będę się tutaj udzielał, może uda się coś osiągnąć.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Gru 2009, 22:17 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Na zachete podesle to:
Cytuj:
Animator
A type of job -- which pays well and has relatively less competition -- is the animator. Animations are done in an external program, usually Poser from Curious Labs -- an expensive, semi-professional tool which Linden Lab has favored (you can use some open-source or free tools like Blender,but you probably need to tweak the final animation in Poser to import it properly into Second Life). Poser is fun to learn and relatively easy to use for simple animations. Complex, realistic animations like walking or dancing are another matter entirely -- to get good results, you need to use a very expensive technology called "motion capturing," involving complex devices, harnesses, and several video cameras. Not surprisingly, there are just a handful of good animators in Second Life, and they can almost make a real life living from the animations they do (one of the leading dance animators has over 10,000 happy customers, and each of his animations sells for L$350 -- many buy several!). This is a very specialized job and one that certainly has lots of room for new players!

http://wiki.secondlife.com/wiki/Guide_t ... econd_Life
Zreszta przeczyatc warto calosc, moze cos sobie wybierzesz?
A jesli zdecydujesz sie na animatora i bedziesz juz cos mial gotowego - daj znac. Milo mi bedzie wspomniec stare czasy:) Ostrzegam jednak przed chorobami zawodowymi animatorow, brrrr


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Gru 2009, 00:41 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Że tak sobie pozwolę... najlepiej mając umiejętności robić na własny rachunek i sprzedawać swoje produkty w SL niż pracować dla kogoś. To było po pierwsze :)
Po drugie, zasady tworzenia obiektów 3d/animacji do SL są nieco inne. To przede wszystkim sztuka oszukiwania. Narzędzia do pracy mamy bardzo ubogie, bo np. szkielet avatara ma małą ilość stawów, nie można animować kości dłoni i stóp itd. Animacja może mieć maksymalnie 30 sekund. Obiekt trójwymiarowy ma ograniczenie do 1024x1024 faces (a i tak się czasem zniekształci po uploadzie), ładujemy go w formie mapy UV, a nie *.obj. Specular lightning jest jeszcze w sferze marzeń, dynamiczne cienie są testowane w fazie alfa. Trzeba się trochę napocić, żeby przy tak ograniczonych możliwościach uzyskać świetne efekty. Ale można się tego wszystkiego nauczyć, a sądząc po Twoich pracach, nie powinno Ci to sprawić specjalnych problemów.

A wracając do animacji, to Jacek dobrze prawi, ale dawno nie był na zakupach. Najnowszym trendem na SL-owym rynku są animacje mo-cap i jest ich coraz więcej, więc nieco ciężej się wybić...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Gru 2009, 09:18 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Teraz to w ogóle konkurencja duża, liczna i na wysoki poziomie, więc by się wbić to nie wystarczy tylko coś profesjonalnie zrobić, ale trzeba co ważniejsze trafić w gusta użytkowników.
Więc się może zdarzyć że poświęci się kilkaset godzin pracy, wyjdzie coś bardzo dobrze i prawie nikt tego nie będzie kupować. :D
Dlatego sobie tak myślę że najlepiej jak coś się robi w SL to raczej z nastawieniem na frajdę z tego płynącą, tak że nawet jak się nie zarobi nic na tym to będzie zabawa z tworzenia. :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Gru 2009, 22:14 
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 8
Dzięki za odpowiedzi. A jak jest z modelowaniem i teksturowaniem wszelkiego rodzaju obiektów od budynków zaczynając kończąc np. na szklankach?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Gru 2009, 22:52 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Modelowanie to są 2 szkoły:
1. Prosta – wbudowany edytor w SL do modelowania. Łatwość obsługi taka że po kilku godzinach można już robić co się chce. Teksturkę uploadujemy na każdą ściankę osobno (lub na kilka ścianek jedną teksturę), więc żadnych map teksturowania nie ma.
Minusem jest spora ilość tzw. ‘primów’, kanciastość, ograniczone formy i kształty, kombinowanie jak by tu pomaskować ułomności metody.
2. Trudna - Sculpt, czyli rzeźbienie kształtu (najczęściej w zewnętrznym programie) który potem jest zamieniany na mapę UV, a ta uploadowana do SLa jako kształt.
Plusem jest możliwość stworzenia bardziej zaangażowanych kształtów, oraz niska ilość primów by je uzyskać. Tekstura jest jedna - jako mapa UV.
Minusem głównym jest uperdliwośc metody. Co się trzeba napieprzyć z tym to tyle w „orgyroomach” nawet nie wyrabiają. ;) Z stąd mniejsza konkurencja niż w pierwszej metodzie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 02 Gru 2009, 23:49 
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 8
Napewno nie mówie o tym edytorze w SL bo nie mógłbym tam zrobic tego co naprawdę bym chciał, chociaż dobrze że w ogóle nawet taki prosty jest. Co do zewnetrznych programów to znam dwa i to bardzo dobrze łącznie z teksturowaniem i nakładaniem i rozkładaniem UV więc praktycznie moge wiele rzeczy wymodelować nawet tych skomplikowanych, chciałem tylko wiedziec czy można na tym w SL zarobić. Pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Gru 2009, 00:42 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Jak się to robi dobrze, pokona się ograniczenia, to owszem.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso