Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 09 Cze 2011, 10:49 
Dołączenie:
Maj 2011
Posty: 14
Witam,

jak ustawić procentowe szanse na zajście zdarzenia ? (np. mam piłkę i chcę żeby po dotknięciu powiedziała "Hello", ale tylko w 20% przypadków - czyli statystycznie co piąte dotknięcie, ale istnieje też prawdopodobieństwo, że powie "Hello" 5 razy z rzędu)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Cze 2011, 11:59 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Najprościej będzie ci wylosować liczbę z przedziału od 0 do 4 tą funkcją: integer liczba_losowa = (integer)llFrand(4);
A potem:
Cytuj:
integer liczba_losowa;

default
{
touch_start(integer x) {
liczba_losowa = (integer)llFrand(4);
if (liczba_losowa == 1) {llSay(0,"Hello");}
}
}
Zamiast jedynki może być inna liczba z przedziału od 0 do 4


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Cze 2011, 12:30 
Dołączenie:
Maj 2011
Posty: 14
Racja, w sumie to prosto zrobić, zbytnio próbowałem kombinować :)

A i mam jeszcze takie pytanie, jeśli zna ktoś równie prostą odpowiedź, to ni nie będą zakładał nawet nowego wątku:

Jaki jest w lsl odpowiednik structury z C ?
Chodzi o to, żeby stworzyć obiekt przechowujący dane np. o klockach (nazwa, vector położenia, parametr zrezowania). Podczas rezowania wysyłałby klocek te dane w świat, a taki obiekt by to zapisywał w postaci tej struktury. Wszytko już jako taka działa, tylko nie bardzo wiem jak to zapisać, żeby później odczyt tych nie danych nie był udręką ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Cze 2011, 12:42 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Nie znam innych języków programowania bo zabawę z tym zaczynam od LSL właśnie, ale może być to list: http://wiki.secondlife.com/wiki/List


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Cze 2011, 13:16 
Dołączenie:
Maj 2011
Posty: 14
Nie - moje obecne rozwiązanie opiera się na liście, ale lista nie pozwala zagnieżdżać innych list, więc nie bardzo wiem jak mógłby za jej pomocą odtworzyć strukturę :/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Cze 2011, 00:38 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Lista jest dość specyficzna i może przechowywać w sobie dane róznego typu, np.

list lista = [string, integer, vector, string, integer, ventor,...];

W przykładzie napisałem jedynie typy tych zmiennych. Normalnie wpisuje się ich nazwy lub też same wartrości, np.:

list lista = ["Dom", 1, <128, 128, 20>, "Drzewo", 2, <120, 120, 25>, ... ];

Trzy kropki oznaczają tutaj fakt, że możesz kontynuować wpisywani danych.



Zaciekawiło mnie jedno - wysyłanie danych w świat. Chodzi może o jakiś zewnętrzny serwer z bazą danych?


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso