Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 27 Gru 2010, 10:43 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 338
nick w SL: Druidamus Rau
Witam, potrzebuje skryptu który o wyznaczonym terminie spowoduje pojawienie się kilku primów (3 primy) w wieloprimowym obiekcie (10 primów).

Chcę zrobić nowe światełko do nieba na WOSP, skrypty odpowiedzialne za czas mam, potrzebuje tylko wstawić w odpowiednia linijkę formułkę, która będzie odpowiedzialna za pojawienie się w danym momencie 3 primów ( nazwałem te primy światło) w wieloprimowym obiekcie (światełko do nieba) i rozświetlenie tylko tych 3 primów. Będę wdzięczny za pomoc i FP skrypt. Żeby nie było staram się też sam szukać ale nie jestem skrypterem, więc dla mnie to jest trudne :P

edit: Działanie skryptu

jest obiekt składający się z 10 prim ( 7 prim widzialnych, 3 niewidzialne("swiatlo")) => nadchodzi godzina x => primy(3) o nazwie "swiatlo" robią się widzialne i się świeca (nie cały obiekt tylko te 3 primy o tej nazwie)

potrzebna mi część odpowiedzialna za działania na wyszczególnionych primach


Ostatnio edytowany przez Druidamus, 27 Gru 2010, 13:21, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Gru 2010, 11:46 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 338
nick w SL: Druidamus Rau
Ps. proszę o pilną w miarę odpowiedź


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Gru 2010, 13:14 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Zatem wystarczy wykorzystać właściwość Light w obiekcie.

llSetPrimitiveParams możesz dać jako argument (na licie oczywiście) PRIM_LIGHT, czy co na tę melodię. I tam wszystko można ustawić. Nawet moc świecenie.

Innym parametrem może być Glow. Może nie jest to światło, ale obiekt się ładnie rozjaśnia przy tym. Ostatnio sam to zastosowałem i nawet z daleka widać, jakby się świeciło. W przeciwieństwie do światła, które widać tylko w niewielkiej odległości.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Gru 2010, 13:16 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 338
nick w SL: Druidamus Rau
ja to mam, ale chodzi oto, żeby to działanie działało na wybrane primy w obiekcie, a nie na wszystkie


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Gru 2010, 13:45 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
To wystarczy tę funkcję dodać do obiektu, który ma się zmieniać, a nie do root-prima. Poprze zlinkowane wiadomości llMessageLinked w roocie i zdarzenie link_message w obiekcie do zmiany zapodać odpowiednie polecenia. W funkcji zapodajesz polecenie, zdarzenie je otrzyma i wykona ustawienie dla prima.

Oczywiście polecenia lepiej dobrać tak, aby reagowały tylko konkretne primy. Ja niestety nie podam przepisu, jak do konkretnego prima dać wiadomość, ale i bez tej kombinacji można uzyskać pożądany efekt.

BTW. zlinkowane wiadomości już wykorzystywałem wielokrotnie nawet na obiektach, które były złożone z różnych właściwościowo primów. W tych szczególnych primach były dodatkowe instrukcje dopisane. W Twoim przypadku tylko w szczególnych primach umieszczasz zdarzenie z instrukcjami do wykonania. llSetPrimitiveParams dajesz zatem tyko do tych trzech primów.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Gru 2010, 14:02 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 338
nick w SL: Druidamus Rau
w tym problem ze skrypt uruchamiany o danej godzinie będzie działał na cały obiekt, z tymże jednocześnie ma te 3 primy ma je pokazywać jako widoczne i rozświetlone, wiec nie bardzo jest wstawiać 4 skrypty takie same do root prima i do tych 3 primow, to zwiększy lagi przy 30 osobach mających coś takiego na sobie, chodzi o to żeby jak najmniej było skryptów. Można by było zastosować opcje kanałów. i wstawić w te 3 primy skrypt który będzie reagował na opcje start z root prima.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Gru 2010, 15:25 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Przy Twoim pomyśle i moich radach ilość skryptów jest taka sama. I tak te primy muszą mieć skrypt inny niż reszta. Każdy z nich ma po jedne skrypt. Root Prim w momencie, kiedy mają się tamte zapalić, po prostu wykona jedną dodatkową funkcję. Tamte primy będą miały tylko jeden i ten sam skrypt do wykonania, czyli ustawienie pojawienia się i zaświecenia.

Fakt, lagi zapewne będą i bez tego.


Dobra, ja nie wiem, jak jeszcze można to rozwiązać. Może ktoś inny ma pomysł. Nie wiem, jak nakierować skrypt z root prima na konkretne primy, aby w nich nie musieć skryptu umieszczać.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Gru 2010, 16:15 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 338
nick w SL: Druidamus Rau
Spróbowałem skleić 2 skrypty, chciałem zrobić tak jak mówiłem z dodatkowymi skryptami w tych 3 primach. kurde:/ nie chce mi działać. Działa tak jakby ciagle dzialalo na caly obiekt a nei na te primy.
Tak dodatkowe skrypty zwiększa lagi. Więc dalej szukam odpowiedzi na zadane pytanie i szukam rozwiązania bez dodatkowych skryptów a odpowiednia formułką.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Gru 2010, 18:56 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 338
nick w SL: Druidamus Rau
znalazła się osoba co już mi pomogła.. dzięki...


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso