Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 09:09 
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 133
Witam bo mam problem wyciągałem z merca c-clas skrypty. I chce je wsadzić do prze zemnie zrobionego wozu tylko nie wiem gdzie. Prosił bym o pomoc.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 09:14 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2007
Posty: 736
nick w SL: Beyonce Weatherwax
zalezy czy twoj woz jest jako polaczone w jeden primy czy moze pojedyncze maja dzialac
wybierasz wiec jakis primz z tego wozu lub calosc wozu prawym klikasz zakladka edit i w zakladce content wklejasz ten scrypt
powinno dzialac
jak dziala klikasz na mnie opcje pomogl jak ni dzial slesz mi siarczyste gromy w myslach i piszesz i szukasz alej


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 09:24 
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 133
No ma to być 1 obiekt i jakoś nie moge sobie tego wyobrazić, że to by działało. Ostatnio tak zrobiłem z łodzią i pływała jak tytanic przy zatonięciu.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 09:30 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2007
Posty: 736
nick w SL: Beyonce Weatherwax
skrypty prezwaznie umieszcza sie w tej zakladce co pisalam
a skad wyjals to z tamtego merca??? gdzie to tam bylo przypomnij sobie i tu wloz w to samo miejsce
jesli chodzi o dzialanie to skrypty te wlozone w contetnyt dzialaja bo ja tak robie


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 09:57 
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 133
Wielkie dzięki wszystko ok no nie do końca bo teraz siedze na dachu jak to naprawić???


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 10:24 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
musisz wsadzic skrypt do siedzenia w krzeselko ;) Prawdopodobnie o to chodzi :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 10:50 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
W skrypcie urychamiajacym animacje czesto podaje sie pozycje wzgledem obiektu, w ktorym on siedzi. Mozliwe, ze w mercedesie byla inna. Musisz w nim pogrzebac i pozmieniac.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 10:56 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
zalezy co Piotr ma na mysli. Jesli skrypt glowny mial "siedzenie" w sobie to robisz jak Jacek pisze (wrrrrr) jesli nie ma tam animacji to musisz sparwdzic czy w siedzonku (blad specjalny) mercedesa nie ma skryptu do siedzenia
W kazdym razie wpisujesz tak
default
{
state_entry()
{
llSitTarget(< [color=red]X
, Y, Z>, ZERO_ROTATION); [/color]

gdzie X, Y, Z to jest polozenie wzgledem srodka obiektu :)

[ Dodano: 2008-02-28, 10:59 ]
Kochani Moderatorzy. Czy moge prosic o zrobienie cos z tymi kororami? Bo cosik mi nie chce dzialac :-(


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 12:10 
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 133
Wiecie co aby nie robić nowego wątku to mam kolejne pytanie bo zrobiłem sobie jacht i wzięłem skrypte z skutera wodnego którego znalazłem na freebie i jest tam głupia poza siedzenia czy da się ją jakoś wyłączyć usunąć?????


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 12:55 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
tak...poszukaj tego co napisalem wyzej to raz... Dwa usun animacje... Poszukaj czy jest funkcja llAvatarOnSitTarget :) tam jest wszystko napisane

default
{
state_entry()
{
// set sit target, otherwise this will not work
llSitTarget(<0.0, 0.0, 0.1>, ZERO_ROTATION);
}

changed(integer change) {
if (change & CHANGED_LINK) {
key av = llAvatarOnSitTarget();
if (av) {//evaluated as true if not NULL_KEY or invalid
llSay(0, "Hello " + llKey2Name(av) + ", thank you for sitting down");
}
}
}
}



Poszukaj funkcji LlStartAnimation w tamtym mijescu. To ona mowi jaka animacje i kiedy uruchomic


Ej...Spacje mi pousuwalo :(


Ostatnio edytowany przez WoodPaker, 28 Lut 2008, 14:37, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 13:26 
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 133
Wiesz ja tak po prostu nie rozumiem :):):)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 13:39 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
poszukaj instrukcji LlStartAnimation
Np
llStartAnimation("sit");
To co jest wpisane w cudzyslowach to wlanie nazwa animacji, ktora sie "pojawia" po tym jak usiadziesz :)
Kumasz teraz


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 14:14 
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 133
Czyli jak to usune to on nie bedzie tak dziwnie siadał czy tak???


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Lut 2008, 14:28 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2007
Posty: 2632
nick w SL: WoodPaker Barbosa
jak to usuniesz bedzie siadal tak jak ma domyslnie czyli SIT... Natomiast jak nie usuniesz to bedzie korzystac z animacji, z ktorej korzysta :)
Ale powiedz mi jeszcze jedno. Co znaczy dziwnie? Bo moze poprostu jest obrocony wzgledem jakiejs osi?
To wtedy go trzeba poobracac :-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Lut 2008, 08:44 
Dołączenie:
Grudzień 2007
Posty: 133
No i mam problem kolejny:) Zrobiłem samochód gościu siada jak ma siadać głos jest ale samochód nie jeździ,
CZEMU??????????????

[ Dodano: 2008-03-01, 04:02 ]
Samochód jest z 55 primów w każdą części wsadziłem skrypty a i tam jak daje aby jechał on tylko stoi,


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Mar 2008, 17:16 
Dołączenie:
Czerwiec 2007
Posty: 306
Standardowe skrypty obsługują pojazdy do 30 primów + kierowca.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2011, 13:00 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
a jak wygląda sprawa ze skręcaniem kół? Czy Standardowy skrypt wprawiający sam pojazd w ruch obsługuje też koła? (kręcenie się, skręcanie), czy może trzeba do nich wrzucić jakiś osobny?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2011, 13:26 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Dokładnie do 31 primów. Musisz uprościć projekt, 55 primów nie pojedzie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2011, 13:38 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
kurcze a istnieje jakiś skrypt który ruszy 48 primów? bo tyle miało by moje auto łącznie z pasażerami. Da się to jakoś ominąć?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2011, 14:32 
Dołączenie:
Marzec 2010
Posty: 688
nick w SL: Pavlo Boucher
kuleer napisał(a):
bo tyle miało by moje auto łącznie z pasażerami.

Hmm... Ty liczysz pasażerów do primów samochodu ? :-D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2011, 14:57 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
kuleer napisał(a):
kurcze a istnieje jakiś skrypt który ruszy 48 primów? bo tyle miało by moje auto łącznie z pasażerami. Da się to jakoś ominąć?


Pozostaje Ci czekać na meshe. Albo nauczyć się tak połamać primy w blenderze, żeby jeden wyglądał na kilka.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2011, 15:32 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
Poradziłem sobie już z tym. Mam jeszcze jeden problem. Auto jeździło przodem do tyłu i odwrotnie. Metodą prób i błędów udało mi się to przestawić. Mam tylko kilka pytań dotyczących ustawień.
1. Auto na wstecznym skręca w przeciwnych kierunkach (zamiast w lewo to w prawo) gdy jadę do przodu jest ok. Gdzie to zmienić?
2. gdzie tu zmienić pozycję siedzenia? Jak pobrać odpowiednie współrzędne odpowiednio siedzącego avka?
3. Gdzie w tym skrypcie zmienić nazwę dźwięku który ma odczytywać?
4. Jak mogę sprawić aby mogły go prowadzić osoby należące do grupy w której jest przypisany
5. No i w końcu ustawienie kamery. jak wsiądę to mam widok z góry jak w gta I


//Feel free to modify these basic parameters to suit your needs.
float forward_power = 30; //Power used to go forward (1 to 30)
float reverse_power = -15; //Power ued to go reverse (-1 to -30)
float turning_ratio = 4.0; //How sharply the vehicle turns. Less is more sharply. (.1 to 10)
string sit_message = "Jump In!"; //Sit message
string not_owner_message = "You are not the owner of this vehicle ..."; //Not owner message

//Anything past this point should only be modfied if you know what you are doing
string last_wheel_direction;
string cur_wheel_direction;

default
{
state_entry()
{
llSetSitText(sit_message);

llSetCameraEyeOffset(<-10.0, 0.0, 2.0> );
llSetCameraAtOffset(<10.0, 0.0, 2.0> );

//car
llSetVehicleType(VEHICLE_TYPE_CAR);
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_ANGULAR_DEFLECTION_EFFICIENCY, 0.2);
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_LINEAR_DEFLECTION_EFFICIENCY, 0.80);
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_ANGULAR_DEFLECTION_TIMESCALE, 0.10);
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_LINEAR_DEFLECTION_TIMESCALE, 0.10);
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_LINEAR_MOTOR_TIMESCALE, 1.0);
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_LINEAR_MOTOR_DECAY_TIMESCALE, 0.2);
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_ANGULAR_MOTOR_TIMESCALE, 0.1);
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_ANGULAR_MOTOR_DECAY_TIMESCALE, 0.5);
llSetVehicleVectorParam(VEHICLE_LINEAR_FRICTION_TIMESCALE, <1000.0, 2.0, 1000.0> );
llSetVehicleVectorParam(VEHICLE_ANGULAR_FRICTION_TIMESCALE, <10.0, 10.0, 1000.0> );
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_VERTICAL_ATTRACTION_EFFICIENCY, 0.50);
llSetVehicleFloatParam(VEHICLE_VERTICAL_ATTRACTION_TIMESCALE, 0.50);
}

changed(integer change)
{
if (change & CHANGED_LINK)
{
key agent = llAvatarOnSitTarget();
if (agent)
{
if (agent != llGetOwner())
{
llSay(0, not_owner_message);
llUnSit(agent);
llPushObject(agent, <0,0,50>, ZERO_VECTOR, FALSE);
}
else
{
llTriggerSound("car_start",1);

llMessageLinked(LINK_ALL_CHILDREN , 0, "WHEEL_DRIVING", NULL_KEY);
llSleep(.4);
llSetStatus(STATUS_PHYSICS, TRUE);
llSleep(.1);
llRequestPermissions(agent, PERMISSION_TRIGGER_ANIMATION | PERMISSION_TAKE_CONTROLS);

llSetTimerEvent(0.1);
llLoopSound("car_idle",1);
}
}
else
{
llSetTimerEvent(0);
llStopSound();

llSetStatus(STATUS_PHYSICS, FALSE);
llSleep(.1);
llMessageLinked(LINK_ALL_CHILDREN , 0, "WHEEL_DEFAULT", NULL_KEY);
llSleep(.4);
llReleaseControls();

llResetScript();
}
}

}

run_time_permissions(integer perm)
{
if (perm)
{
llTakeControls(CONTROL_FWD | CONTROL_BACK | CONTROL_DOWN | CONTROL_UP | CONTROL_RIGHT |
CONTROL_LEFT | CONTROL_ROT_RIGHT | CONTROL_ROT_LEFT, TRUE, FALSE);
}
}

control(key id, integer level, integer edge)
{
integer reverse=1;
vector angular_motor;

//get current speed
vector vel = llGetVel();
float speed = llVecMag(vel);

//car controls
if(level & CONTROL_FWD)
{
cur_wheel_direction = "WHEEL_REVERSE";
llSetVehicleVectorParam(VEHICLE_LINEAR_MOTOR_DIRECTION, <reverse_power,0,0> );
reverse=1;
}
if(level & CONTROL_BACK)
{
cur_wheel_direction = "WHEEL_FORWARD";
llSetVehicleVectorParam(VEHICLE_LINEAR_MOTOR_DIRECTION, <forward_power,0,0> );
reverse =-1;
}

if(level & (CONTROL_RIGHT|CONTROL_ROT_RIGHT))
{
cur_wheel_direction = "WHEEL_RIGHT";
angular_motor.z -= speed / turning_ratio * reverse;
}

if(level & (CONTROL_LEFT|CONTROL_ROT_LEFT))
{
cur_wheel_direction = "WHEEL_LEFT";
angular_motor.z += speed / turning_ratio * reverse;
}

llSetVehicleVectorParam(VEHICLE_ANGULAR_MOTOR_DIRECTION, angular_motor);

} //end control

timer()
{
if (cur_wheel_direction != last_wheel_direction)
{
llMessageLinked(LINK_ALL_CHILDREN , 0, cur_wheel_direction, NULL_KEY);
last_wheel_direction = cur_wheel_direction;
}
}

} //end default


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Mar 2011, 20:08 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Mogę tylko zgadywać, więc nie bierz mojej wypowiedzi za pewnik. W przypadku skryptu do drzwi, primy przesuwają się w inną stronę, jeśli root prim, w który włożymy skrypt jest odwrócony w jakikolwiek sposób (rotacja inna niż 0,0,0). Może stąd wynika Twój problem?

Za ustawienia kamery odpowiada ten fragment skryptu:

llSetCameraEyeOffset(<-10.0, 0.0, 2.0> );
llSetCameraAtOffset(<10.0, 0.0, 2.0> );


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 14 Mar 2011, 20:55 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
a jak to ustawić? metodą prób i błędów? To jest mnóstwo kombinacji. Wiesz która liczba za co odpowiada? Jak dobrać optymalną kamerę?

A może ktoś kto się zna na rzeczy napisze krótki poradnik dotyczący ustawiania kamery i pozycji w pojazdach z wyjaśnieniem co która liczba oznacza, jak to ustawić itp i wystawi na sprzedaż za parę L$. Chętnie bym kupił coś takiego no i innym by to sporo pomogło


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Mar 2011, 01:57 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Nie wiem, od czego jest która funkcja tak dokładnie, ale liczby to zapewne współrzędne X, Y oraz Z (liczby rzeczywiste, gdzie kropka stanowi podział między częścią całkowitą, a częścią ułamkowa)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Mar 2011, 15:01 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
Raczej nic z tego nie będzie. na oślep nie da się tego ustawić. muszę kupić jakiś gotowy skrypt. Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Mar 2011, 21:43 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Szukałeś opisu funkcji w LSL wiki?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 15 Mar 2011, 21:51 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
już wiem gdzie to się zmienia ale chodziło o to jak dobrać odpowiednie wartości ustawienia kamery osi x y z. wpisując je z kapelusza kamera jest raz przed pojazdem, raz pod, itd. Ale mniejsza z tym już wywaliłem i skrypt i auto więc nie ma co kontynuować. Mimo to dziękuje za dobre chęci


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso