Odpowiedz
Autor Wiadomość
Kobieta
PostWysłany: 06 Sie 2014, 05:10 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
Takie tam... :P

https://www.youtube.com/channel/UCy6E41 ... 6tQ/videos - kanał Zi Ree, programistki zespołu Firestorma, która kod luster stworzyła.
https://jira.secondlife.com/browse/SUN-130 - zgłoszenie na JIRZe Linden Lab. Nie możemy tego sobie ot tak dodać (bo Shared Experience dla wszystkich przeglądarek), LL musi najpierw wrzucić lustra do swojego repozytorium, ulepszyć wedle uznania i zaimplementować w swoim Viewerze 3. Dopiero po tym inne przeglądarki mogą z nich oficjalnie korzystać.



Image

Image

Image

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline
Mężczyzna
PostWysłany: 06 Sie 2014, 08:15 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Bardzo ladne i jaka oszczednosc primow! Skonczy sie wreszcie dublowanie obiektow pod ziemia zeby uzyskac efekt lsniacej podlogi.


Profil E-mail GGOffline
Kobieta
PostWysłany: 06 Sie 2014, 13:42 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3210
Skąd: szło Zuo?
nick w SL: Nemesis Igaly
No kurcze, w końcu po tylu latach :D

_________________
This World is just illusion...http://www.youtube.com/watch?v=AS3p05KX9L0


Profil E-mail GGOffline
Kobieta
PostWysłany: 06 Sie 2014, 15:00 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
I jeszcze jeden film, od innej osoby z naszego zespołu. ;)



Zuo napisał(a):
No kurcze, w końcu po tylu latach :D
Cytuj:
Nie możemy tego sobie ot tak dodać (bo Shared Experience dla wszystkich przeglądarek), LL musi najpierw wrzucić lustra do swojego repozytorium, ulepszyć wedle uznania i zaimplementować w swoim Viewerze 3. Dopiero po tym inne przeglądarki mogą z nich oficjalnie korzystać.
To jeszcze potrwa. ;) Warto zagłosować (vote) na https://jira.secondlife.com/browse/SUN-130

Jacek napisał(a):
Bardzo ladne i jaka oszczednosc primow! Skonczy sie wreszcie dublowanie obiektow pod ziemia zeby uzyskac efekt lsniacej podlogi.
Tak by to mogło wyglądać u Ciebie, Jacku - w HQ Podexa. To attachment doczepiony do mnie, 64m x 64m, bo nie mam praw rezzowania. ;)

Image

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline
Mężczyzna
PostWysłany: 06 Sie 2014, 16:18 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3306
Skąd: Konin
nick w SL: MaxJames Chemistry
Ale używając Waszej przeglądarki można ten efekt lustra widzieć?


Profil E-mail Offline
Kobieta
PostWysłany: 06 Sie 2014, 16:28 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
Tak i nie. Gdyby można było zobaczyć, to łamałoby to zasady Shared Experience ustanowione przez Lindenów ("każda przeglądarka musi widzieć to samo, aby była zachowana spójność świata") - dlatego nie możemy tego oficjalnie wydać jako Firestorm szerszej grupie osób. Dlatego Zi Ree, twórczyni kodu, wysłała gotowy patch na przeglądarkę Lindenów - Viewera 3. Zerknij do mojego pierwszego postu w tym temacie.

http://secondlife.com/corporate/tpv.php
Cytuj:
You must not provide any feature that alters the shared experience of the virtual world in any way not provided by or accessible to users of the latest released Linden Lab viewer.

Whirly Fizzle, ja oraz sama Zi Ree nakręciłyśmy filmy (tzw. tech dema) i cyknęłyśmy paręnaście zdjęć, aby pokazać Lindenom, że przejrzenie patcha warte jest zachodu. A sam patch jest publicznie dostępny na zalinkowanej JIRZe i projekcie SUN.

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline
Mężczyzna
PostWysłany: 06 Sie 2014, 20:04 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 4035
nick w SL: Jacek Shuftan
Hmm, moj Podex nabral zupelnie innej psychodelicznej glebi. Mam nadzieje, ze mozna bedzie ustawic wyrazistosc odbicia i np lekko je zamglic? Klienci moga sie bac chodzenia po lustrze:)


Profil E-mail GGOffline
Kobieta
PostWysłany: 06 Sie 2014, 20:19 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2011
Posty: 339
Skąd: Wrocław
nick w SL: Konstancja Shoreland
Moge linka do filmu?W smartfonie "couldnt plug in"


Profil E-mail Offline
Kobieta
PostWysłany: 06 Sie 2014, 20:46 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
Tak, Jacku. Zerknij na ostatni film Zi Ree (https://www.youtube.com/watch?v=ee87Z7K ... tQ&index=4) - lustro jest tam lekko niebieskie, z nałożoną teksturą.

thekonstancja,
https://www.youtube.com/watch?v=ROGB9dF ... -zzH6Zx6tQ
https://www.youtube.com/watch?v=LUI0t_y3ckI
https://www.youtube.com/watch?v=JhN2HnQl6g8

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline
Kobieta
PostWysłany: 07 Sie 2014, 17:25 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
Torley Linden (osoba, która robi te wszystkie fajne Lindenowe filmy, takie jak ten czy ten) zalinkował film Whirly Fizzle (ten wyżej, z tańczącym chomikiem ;) ) na swoim profilu - https://my.secondlife.com/torley.linden ... 59f8000081 - a sam projekt z kategorii SUN został przeniesiony do STORM (w zasadzie Snowstorm) przez Alexę Linden - https://jira.secondlife.com/browse/STORM-2055 - i w ciągu dwóch dni zebrał 179 głosów na "tak" (vote) oraz 79 watchy, co jest rzadko spotykane jak na JIRĘ Linden Lab, szczególnie w tak krótkim czasie. Dla porównania, WSZYSTKIE zgłoszenia LL, od początku istnienia obecnego systemu raportowania błędów (od 2007 roku), sortowane po ilości "głosów na tak": https://jira.secondlife.com/issues/?jql ... tes%20DESC - lustra są już teraz na pierwszej stronie.

Wszystko to oznacza to, że lustra stały się nagle tak jakby dość ważne dla wszystkich zainteresowanych i jest całkiem realna szansa na to, że mogą się pojawić względnie szybko... :P

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline
Mężczyzna
PostWysłany: 08 Sie 2014, 01:13 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3306
Skąd: Konin
nick w SL: MaxJames Chemistry
Może to będzie nieco głupie pytanie, pomimo tematyki ciut programistycznej.

Z doświadczenia pisania programów w Delphi z wykorzystaniem odbić lustrzanych domyślam się, że pewnie wygenerowanie/wyrenderowanie odbicia odbywa się na zasadzie narysowania tego samego obiektu, ale jeden "odbity". Idąc tą teorią, nasuwa mi się pytanie:

Czy idąc takim tokiem myślenia użycie luster pod względem generowania obrazu w nich odbitego będzie w praktyce bardzo podobne do aktualnych "sztuczek lustrzanych" (stawianie obiektów pod półprzezroczystą podłogą), ale spowoduje zmniejszenie ilości wykorzystywanych primów na parceli?


Jeżeli moja teoria się nie zgadza, to bym prosił o jakieś króciutkie wyjaśnienie, jak to techniczno-programistycznie wygląda.



W sumie to dość dawno temu bawiłem się Delphi i obiektem GLBox (wykorzystującym moduł OpenGL).


Profil E-mail Offline
Mężczyzna
PostWysłany: 08 Sie 2014, 01:21 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Ja się dziwiłem kiedyś (7-8 lat temu?) że oni nie wprowadzili tego po przejściu na „silnik” z wtedy nową wodą. Bo jak woda potrafi odbijać całe otoczenie, to wystarczyłoby zaimplementować to zmieniając kilka parametrów – by uzyskać powierzchnie lustrzane. W tym tempie co LL wprowadza takie banalne rzeczy - to niedługa będą korzystać z SL tylko zwolennicy grafiki retro w stylu Minecrafta. ;-) Bo wszędzie indziej rozwiązania graficzne idą do przodu, a w SL nie za bardzo. :P

_________________
Moje produkty na SL Marketplace


Profil E-mail Offline
Kobieta
PostWysłany: 08 Sie 2014, 01:55 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
projekt, zgadza się. Każde lustro to zwyczajny dodatkowy render tyle tylko, że nie wielkości całego okna klienta SL, a ścianki primy na jaki jest on nałożony - transformując pozycję kamery - i odbity lustrzanie. ;) Dlatego domyślnym limitem luster (dodatkowych renderów) jest 4, dodatkowo nie można uzyskać efektu lustra odbitego w lustrze (dwa lustra naprzeciwko siebie) - inaczej padłaby wydajność całej przeglądarki przez wyliczanie rekurencji. Tutaj jest cały patch, możesz sobie przejrzeć lldrawpoolmirror.cpp/h: https://jira.secondlife.com/secure/atta ... _rev1.diff

Llorando, stoi w miejscu głównie przez ludzi, jacy ciągle siedzą na Windowsach XP i starych procesorach / 1 GB pamięci / archaicznych kartach graficznych, a którzy są bardzo, ale to BARDZO głośni, jak im się coś nie podoba - a nie podoba im się wszystko w zasadzie i najlepiej by było, gdyby nigdy nie musieli przeglądarki aktualizować. A jak krzyczą, to nie tylko uszy odpadają i ludzie się wykruszają, ale i tynk się sypie od wizerunku Linden Lab. Wystarczy przypomnieć co się działo, kiedy Phoenix 1.6 poszedł w odstawkę i zespół Firestorma odmówił grzebania w nim po Server Side Baking (przez co nie widać na nim teraz wcale awatarów). Dość powiedzieć, że po miesiącu prawie połowa naszego supportu wzięła sobie parę dni wolnego.

Image
Image

Ci ludzie krzyczeli też podczas wprowadzania Linden Water. Bo im już wtedy lagowała... na szczęście pojawił się przełącznik i można ją teraz wyłączyć w opcjach grafiki. ;)

Lustra też będzie można. :P

Cytuj:
+ <key>RenderMirrors</key>
+ <map>
+ <key>Comment</key>
+ <string>Render mirrors.</string>
+ <key>Persist</key>
+ <integer>1</integer>
+ <key>Type</key>
+ <string>Boolean</string>
+ <key>Value</key>
+ <integer>1</integer>
+ </map>

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline
Mężczyzna
PostWysłany: 08 Sie 2014, 12:15 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
W grach MMO też „płaczą” o takie rzeczy, i wszelakie propozycje poprawienia grafiki są torpedowane. Co ciekawe nawet sami twórcy tych gier wykorzystują ten argument by nic nie robić, jakby nie istniały takie rzeczy jak „ustawienia jakości grafiki” - gdzie można powyłączać obciążające sprzęt efekty. Dlatego jestem skłonny wierzyć że LL wykorzystywał te jęki, by zaoszczędzić na pracy programistów, bo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. ;-)

_________________
Moje produkty na SL Marketplace


Profil E-mail Offline
Kobieta
PostWysłany: 08 Sie 2014, 14:35 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
Społeczność SL jest dość specyficzna. O ile w grze MMO wiadomo, co trzeba zrobić (dodać content / questy / poprawić już istniejący - adminowałam WoW parę lat na prywatnym serwerze linuksowym), to w Second Life w zasadzie nie ma określonego "kierunku uszczęśliwiana użyszkodników". Linden Lab dodało pathfinding - ale nikt go nie używa, chociaż skrypterzy powinni, bo fajne efekty można dzięki temu uzyskać. Dodało Materiały - mało kto się tym bawi lub widzi, bo większość siedzi na komputerach biurowych i ma wyłączone. ;) LL planuje dodać pipeling HTTP - problemem jest to, że większość starych routerów albo kart sieciowych nie będzie w stanie tego prawdopodobnie poprawnie obsłużyć do końca... chociaż może im pomóc. Experience keys? Większość osób używająca RLV używa podobnego systemu od dawna... i narzeka, że po co to. ;) Nawet gdy Lab wprowadziło project sunshine pojawiły się osoby, które jęczały, bo za szybko się u nich świat wczytuje i dysk twardy się zawiesza. :P

Generalnie rzecz biorąc Linden Lab nie ma zbyt łatwego życia z Rezydentami. ~
Gier też próbują: https://www.youtube.com/watch?v=lXoXy7Fyb0E

I słuchają userów. W tym problem, że jak wprowadzą jakąś rzecz i uszczęśliwią 50% userbase, to ta druga połowa zacznie lamentować, że po co, że można było inaczej spożytkować czas, że to niepotrzebne itd. Podobnie dzieje się w przypadku Firestorma na przykład. I wierz mi, to narzekanie jest bardziej niż dobijające mimo tego, że widzi się radość tej pierwszej grupy. Stawiam futro na swoim ogonie o to, że będą ludzie narzekający na lustra. ;)

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline
Mężczyzna
PostWysłany: 08 Sie 2014, 15:02 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3306
Skąd: Konin
nick w SL: MaxJames Chemistry
Ja mógłbym spokojnie siedzieć teraz na kompie z Win7, który jest bardzo wydajny, ale jest pewien argument... Rachunki za prąd same się nie zapłacą. A maszynka pożera dość sporo energii.

Oczywiście są tacy, którzy (jak mój tata) trzymają się jednego. Na WinXP długo się przestawiał, bo "za dużo rzeczy orbi on automatycznie, a na Win98 użytkownik miał nad tym kontrolę". Aktualnie trzyma się WinXP, bo na win7 jest problem z Outlookiem i... jego laptop nie wytrzymuje Win7.

A ja z lapkiem odstaję białej gorączki przez Win8, który sam decyduje, że wi-fi należy wyłączyć :-x


Więc pewien drobny procent narzekających mogłoby, ale nie są w stanie korzystać cały czas z lepszych maszyn. Nie każdego stać na nową (mnie się poszczęściło z lekka)



I na koniec: ja na lustra narzekać nie zamierzam. Od dawna mnie interesuje, kiedy LL by tę opcję wprowadziło. W sumie to od kiedy zauważyłem, że woda odbija świat.


Profil E-mail Offline
Mężczyzna
PostWysłany: 12 Sie 2014, 07:19 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2013
Posty: 91
Skąd: Puławy
nick w SL: Phoero
Nie zapomnijcie o matowym szkle (odbiciu), Może być ładne i bardziej przydatne.
Co do luster, już widzę te moje wspaniałe wieżowce, Bajka.

_________________
Sansar = BlueMars


Profil E-mail Offline
Kobieta
PostWysłany: 15 Sty 2016, 23:56 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2012
Posty: 530
Skąd: Tychy
nick w SL: PanteraPolnocy
https://youtu.be/FpU3rxxpeqQ?t=28m15s
"[Oz Linden]: We don't believe mirrors are good idea. We're not going to do mirrors. (...) It cannot be support well enough."

I to by było na tyle.

_________________
Pantera Północy: https://my.secondlife.com/panterapolnocy
Don't walk in front of me - I may not follow. Don't walk behind me - I may not lead. Walk beside me and be my friend.
http://pantera-polnocy.deviantart.com
http://www.firestormviewer.org


Profil E-mail GGOffline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso