Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 15:16 
Dołączenie:
Styczeń 2011
Posty: 11
Prosty sposob na robienie planarnych sculpties w photoshopie.

1. Potrzebujemy teksture z ktorej zrobimy nasz sculpt...

Image

Oraz pusta texture dla planarnego sculptie (z pustym kanalem niebieskim) :

Image

2. Zaczynamy od zabawy z tekstura z cegielkami.

W photoshopie klikamy w zakladce Image -> Adjustments -> Desaturate (lub Ctrl+Shift+U)
Nastepnie
Efekt powinien byc taki :

Image

Nastepnie w Image -> Brigthness/Contrast powiekszamy kontrast do osiagniecia jedynie dwoch barw, czarnej i bialej bez odcieni szarosci (mozna to zrobic na kilka sposobow ale w tym przypadku ten jest chyba najlatwiejszy). Powinnismy osiagnac mniej wiecej taki efekt :

Image

Kolejnym krokiem jest efekt blur (zakladka Filter -> blur - > Gaussian Blur). Przy teksturze wielkosci 512x512 ustawiamy blur na 3 pixele. Efekt :

Image

W tym miejscu mamy juz gotowy "bumpmap" do przekopiowania go na nasza teksture sculptowa.

3. Kopiujemy sobie powyzszy obrazek z cegielkami do schowka.

Idziemy do tekstury sculpt'a oraz klikami na kanaly. Zostawiamy wlaczony jedynie kanal niebieski tak jak na rysunku ponizej :

Image

Nastepnie kopiujemy na niego czarno-biala teksturke z cegielkami. Efekt powinien byc nastepujacy :

Image

Image

Zapisujemy go jako TGA i idziemy do second life.

Tam uploadujemy orginalna teksture cegielek oraz nasz plik TGA. Robimy sobie prim'a, Ustawiamy go jako sculpt i w stitching type koniecznie ma byc ustawione na Plane.

Nakladamy na niego teksture cegielek i efekt jest taki :

Image


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 16:11 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Super! Dzięki.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 16:13 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Fajnie, fajnie. Jak będę bardzo bogata kupię sobie PS ;)
A jak ktoś używa GIMPa, to co ma zrobić...?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 16:21 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 3211
nick w SL: Nemesis Igaly
No fajne nawet - prosty sposób na bumping xD
Mad myślę, że podobnie, tak samo są kanały ;) Nie podejmuje się testować, czuję awersję do Gimpa :P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 16:39 
Dołączenie:
Marzec 2010
Posty: 688
nick w SL: Pavlo Boucher
Zrobiłem sobie właśnie kształt naszego kraju tą metodą i jestem w szoku! Wyszło mi! :P Gdyby robienie wszystkich sculptów było tak proste :D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 16:48 
Dołączenie:
Marzec 2010
Posty: 100
Ej jak w GIMPie nalozyc ta teksture sciany na kanal niebieski :-/?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 17:13 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Image


Ostatnio edytowany przez Morrigan, 29 Sty 2011, 17:19, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 17:19 
Dołączenie:
Marzec 2010
Posty: 100
Morrigan napisał(a):


Troszke jasniej prosze :) co gdzie jak kliknac

PS dobra post do piachu, link dopiero pokazal sie w quote. Dziekuje!


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 17:22 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Na te kolorowe prostokąciki, a potem na Niebieski. Wcześniej kopiujesz cegiełki z tamtego obrazka.

Edit: Poprawiłam link. W poprzednim poście.

Edit 2: Mad, w Gimpie jest analogicznie. Gdzie znajdują się kanały już pokazałam. Opcje Desaturacja i Jasność/Kontrast znajdziesz w menu Kolory. Rozmycie mieście się w menu Filtry -> Rozmycie.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 18:05 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
też chciałem spróbować zrobić coś takiego. Piszesz że potrzebujemy pusta texture dla planarnego sculptie (z pustym kanalem niebieskim) : jak to zrobić?
wiem że pewnie głupie pytanie ale nie pracowałem nigdy z programami graficznymi


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 19:57 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Podoba mi się ten tutorial. Prosiłbym o tutorial tłumaczący robienie plików RAW, a w szczególności łopatologię kanału zielonego działającego na czerwony.

wiem, że to będzie bardzo podobnie, tylko ilość kanałów nieco inna i niestety pod PS wiem, jak RAW otworzyć.



Mad: jeżeli to nie w temacie, to sorki, ale próbowałem nawiązać do wątku.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 20:59 
Dołączenie:
Styczeń 2011
Posty: 11
kuleer - w sumie mozesz po prostu zapisac sobie jpega z tutoraila i bedzie dzialac ok.

projekt - raw to "surowa" bitmapa... sposobow na jej zapisanie jest wiele wiec ciezko cos konkretnego napisac.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 21:03 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 1716
nick w SL: Llorando Runo
Kilka lat temu pewna osoba pokazała mi takiego sculpta, i dała jego TGA. Kilka minut zajęło mi rozgryzienie jak się robi takie scuplty (na podstawie tego TGA). Nawet wykorzystałem to raz w reliefach na fasadzie mojego ś.p. wiatraka, kto był ten widział. ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 21:34 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
A kto nie widział, chętnie obejrzy fotki (ja widziałam, ale pokaż młodszym, jak to można zastosować w praktyce ;)!


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 22:29 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
a mnie to nie wyszło. widocznie nie mam do tego żyłki :P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 22:49 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
A mnie na OpenSimie wyszło i fajnie to wygląda. I znowu mam pretekst, aby w grafikę głębiej wejść.

Dla tych, co im kształt nie wyszedł... Z ustawcie na mała wartość, bo chyba rozumiem, co może nie wychodzić.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Sty 2011, 23:41 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2009
Posty: 224
nick w SL: Kuleer Kanto
projekt napisał(a):
Z ustawcie na mała wartość, bo chyba rozumiem, co może nie wychodzić.


kurde stary faktycznie. "z" dałem na minimum i wszystko jest tak jak powinno. Nigdy bym na to nie wpadł.
Dzięki

A to jest normalne że z jednej strony obiekt jest przeźroczysty?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Sty 2011, 00:28 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 2318
nick w SL: Morrigan Polanski
Tak, to normalne. Obiekty typu "plane" są zawsze z jednej strony przezroczyste. Pomyśl o tym jak o geometrycznej płaszczyźnie.


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso