Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 01:42 
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 6
nick w SL: Milley Breen
Więc mam taki problem ^^

Mam sklep-buduje pudełko i ustawiam takie rozmiary, aby mi odpowiadały. Później nakładam teksturę i "wkładam" do pudełka rzeczy związane z obrazkiem na pudełku.
I tu zaczyna się mój problem.
Jeśli ktoś kupi tą rzecz wystawioną przeze mnie (a jest napisane , że "creator Milley Breen , owner Milley Breen" to mimo tego, po zakupie ja już nie jestem ownerem tego produktu, tylko ta osoba , która to kupi....Wtedy nie mogę dalej sprzedawac tych ubrań. W innych sklepach jest tak, że nawet jeśli ktoś kupi daną rzecz , to owner (np. Milley Breen) po zakupie przez kogoś produktu jest nadal ownerem. Ja właśnie mam taki problem, że u mnie takiego czegoś nie ma :-/ .

Dziękuje za odpowiedzi :-)
I mam nadzieje, że treśc jest zrozumiała, bo starałam się to napisac jak ...najprościej XD

Pozdrawiam Milley ^^ 8-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 03:17 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 185
nick w SL: Shilla Hax
Problem tkwi w tym, że sprzedajesz oryginalny obiekt (pudełko wraz z jego zawartością). Wtedy Twój obiekt przechodzi na kupującego (Ty nadal widniejesz tylko jako creator).
Przy ustawianiu opcji "for sale" aktywują się 3 dodatkowe - oryginal, copy, contest. Zwykle zaznacza się "Contest", wówczas kupujący dostaje zawartość pudełka (ląduje w inventory w automatycznie stworzonym folderze). Jeśli natomiast zaznaczysz "Copy", wtedy kupujący dostanie kopię pudełka wraz z jego zawartością, a oryginalne zostaje w sklepie, tam gdzie je postawiłaś.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 08:17 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
Content.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 11:32 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 229
nick w SL: Ando Karu
Zapewne dzieje się dlatego, że ustawiasz opcję For sale jako Original (sprzedawanie jednej sztuki). Wtedy kupujący płacąc za pudełko staje się jego właścicielem (musi je podnieść po zakupie). Tak jak mówi Shilla, ustaw Copy - kupujący dostaje kopię tegoż pudełka lub Content - dostaje zawartość pudełka.


Profil E-mail Offline
PostPost został usunięty przez AnulkaZ 26 Sie 2009, 14:12.
Powód: Post pod postem.. regulamin nieczytany?
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 13:31 
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 6
nick w SL: Milley Breen
:-D Dziękuje bardzo
A teraz jak biorę na "copy", to samo mi się przesówa na "original" , a jeśli wezmę na "contents" , to jak się wciśnie"buy" , to w zawartości jest tylko obrazek , a jeśli wezmę "open" to jest cała zawartosc tego , co wstawiłam.
Zrobiłam jeszcze inaczej. Usunęłam całą zawartosc pudła,tak , aby samo to pudełko zostało. Wtedy ustawiłam "For sale , copy, `next owner can: copy , Ressel/ Give away. Czy właśnie w tych ustawieniach coś jest nie tak?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 15:46 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2008
Posty: 185
nick w SL: Shilla Hax
Milley:) napisał(a):
A teraz jak biorę na "copy", to samo mi się przesówa na "original" , a jeśli wezmę na "contents" , to jak się wciśnie"buy" , to w zawartości jest tylko obrazek , a jeśli wezmę "open" to jest cała zawartosc tego , co wstawiłam.

Dziwne, nigdy nie spotkałam się z tym, żeby jakieś ustawienia same się zmieniały.
Co do sprawdzenia, czy wszystko działa, najlepiej poprosić o to kogoś, nie sprawdzać samemu bo do swoich obiektów masz pełne prawa, więc opcje nieco się różnią. Content, w tym przypadku, to cała zawartość pudełka. Jeśli włożyłaś do niego np. bluzkę, landmarka i obrazek, osoba kupująca dostanie bluzkę, LM i obrazek.
Milley:) napisał(a):
Zrobiłam jeszcze inaczej. Usunęłam całą zawartosc pudła,tak , aby samo to pudełko zostało. Wtedy ustawiłam "For sale , copy, `next owner can: copy , Ressel/ Give away. Czy właśnie w tych ustawieniach coś jest nie tak?

Po pierwsze, jeśli usunęłaś zawartość to co w takim razie chcesz sprzedać? Samo pudełko?
Po drugie, opcja "Next owner can" nie ma większego znaczenia jeśli chodzi o samo pudełko, do którego pakujesz rzeczy. Opcje te są ważne przy obiektach, które do niego wkładasz. Zwykle włącza się opcję Ressel albo copy, rzadko kiedy włącza się obie (Ressele - kupujący może po zakupie przekazać komuś obiekt, copy - może go kopiować w dowolnej ilości, obie opcje razem sprawią, że kupujący może dalej odsprzedawać zakupioną rzecz), modyfi włącza się wedle uznania (jeśli chcesz żeby kupujący mógł modyfikować dana rzecz, wówczas aktywujesz).
Najpopularniejsze kombinacje: (modyfi wedle uznania)
copy/no transfer - kupujący może dowolnie kopiować kupioną rzecz, nie może jednak nikomu jej przekazać,
no copy/transfer - nie może kopiować ale może oddać komuś obiekt (wówczas obiekt znika z jego inventory).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 15:58 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2007
Posty: 1181
nick w SL: Krzysztof Aeon
Mnie się coś widzi, że jeśli chodzi o sprzedaż oryginału/kopii, to coś może być nie tak z obiektami w środku, bo np. jeden z nich jest no-copy.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 16:05 
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 6
nick w SL: Milley Breen
Może to ma jakiś związek z tym , ale ciuchy , które "wkładam" do pudełka nie można kopiowac (no copy). Shilla przepraszam , ale zapomniałam dodac do tekstu "Zrobiłam jeszcze inaczej. Usunęłam całą zawartosc pudła,tak , aby samo to pudełko zostało (...)" , iż przed ustawieniem for sale itd. włożyłam ponownie produkty, które chcę sprzedac.
Pozdrawiam ;-)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 16:16 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Zatem sprawa jasna. Jeżeli wkładasz rzeczy, które dla Ciebie są "no copy", wtedy nie mozna sprzedać ich kopii, tylko oryginał.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 16:55 
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 6
nick w SL: Milley Breen
Czyli muszę wkładac rzeczy które da się skopiowac .Ok , zrozumiałam :-)
Dzięki za pomoc :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sie 2009, 17:48 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2007
Posty: 6356
nick w SL: Madelaine Sautereau
Tak, generalnie lepiej sprzedawać rzeczy, do których ma się pełne prawa. Najlepiej takie, które zrobiło się samemu 8)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Sie 2009, 20:20 
Dołączenie:
Sierpień 2009
Posty: 6
nick w SL: Milley Breen
Powracając do tematu "sklep" chciałam się zapytac ,czy w programie Gimp można tworzyc ubrania ? Jeśli można , to w jaki sposób?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Sie 2009, 20:42 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2008
Posty: 1517
nick w SL: Anulka Zimminy
Mozna.. poczytac poradniki. Wyszukac na naszym forum slowa "GIMP".. pewnie zbyt skomplikowane aby poczytac, latwiej napisac. Czy jestes jedna z tej pary policjantow ?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 30 Sie 2009, 23:40 
Dołączenie:
Lipiec 2008
Posty: 3307
nick w SL: MaxJames Chemistry
Program Gimp umożliwia odczytanie i edytowanie plików z szablonami, jest też mozliwośc zpaisywania w znanych formatach graficznych, jakie można uploadować do SL (tga nie jeste mpewien, bo nie sprawdzałem, ale zapewne też).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 01 Wrz 2009, 12:50 
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2007
Posty: 224
nick w SL: Marlin Huldschinsky
Tak, GIMP posiada możliwość exportu *.tga a również dziesiątki innych formatów ;)
[Edit - dodatek z kolejnego postu]
Jako jeden z niewielu może zawierać alpha1, czyli po SLowemu - i nie tylko - transparent.


Profil E-mail Offline
PostPost został usunięty przez AnulkaZ 01 Wrz 2009, 12:53.
Powód: Post pod postem.. scalilam

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
SecondLife.pl designed by CvX! Powered by phpBB © phpBB Group - tłumaczenie
SecondLife.pl nie jest oficjalną stroną Second Life. SecondLife.pl is an unofficial Second Life website. SecondLife, SL logo and Second Life related graphics are trademarks of Linden Lab.

Entropia Universe , Planet Calypso